Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:37

Dat vermoeden had ik al te zien aan de foto's.
Ik vind het dan ook een beetje misleiding, aangezien je over 40x gebruikt praat (of te wel 2 maanden).
En daarbij praat je over nieuwprijzen, terwijl je het zelf niet nieuw gekocht hebt.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik gezien de foto's een bod van € 150.- helemaal niet verkeerd is.

romyloverrr

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:39

ik heb het veranderd :j

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:39

Toen ik 2 keer dezelfde ad plaatste op marktplaats toen kreeg ik meteen een mail van makrtplaats dat de foto's en de beschrijving met elkaar overeenkomen e ndat dus 1 van de 2 ad's werd verwijderd. Ook hadden ze tegen mij gezegd dat als ik dit weer deed ik geblokt kon worden.. omdat je dan misbruik maakt van gratis ad's

Ik wist het eerst niet, snap wel dat je niet alles 100x mag plaatsen maar ik wilde die andere advertentie verwijderen en nog geen 5 min laten kreeg ik al dat berichtje hahaha.
Die zijn tenminste wel lekker wakker en oplettend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:48

kiki1976 schreef:
Ik vind het dan ook een beetje misleiding, aangezien je over 40x gebruikt praat (of te wel 2 maanden).
En daarbij praat je over nieuwprijzen, terwijl je het zelf niet nieuw gekocht hebt.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik gezien de foto's een bod van € 150.- helemaal niet verkeerd is.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Nieuwprijzen zijn interessant, maar ook overal verschillend en met het oog op de foto's zou ik in m'n handjes knijpen met 150 euro.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:52

Jadeleigh263 schreef:
Toen ik 2 keer dezelfde ad plaatste op marktplaats toen kreeg ik meteen een mail van makrtplaats dat de foto's en de beschrijving met elkaar overeenkomen e ndat dus 1 van de 2 ad's werd verwijderd. Ook hadden ze tegen mij gezegd dat als ik dit weer deed ik geblokt kon worden.. omdat je dan misbruik maakt van gratis ad's

Ik wist het eerst niet, snap wel dat je niet alles 100x mag plaatsen maar ik wilde die andere advertentie verwijderen en nog geen 5 min laten kreeg ik al dat berichtje hahaha.
Die zijn tenminste wel lekker wakker en oplettend!

Klopt, die ervaring heb ik ook met mp. Enige oplossing bij meerdere identieke artikelen die je hebt is alle advertentie benamingen anders te maken. Had 3 dezelfde buxus bomen die alleen in hoogte verschilden van elkaar. Werden steeds verwijderd en snapte het niet. Mp gemaild hoe ik t dan moest doen en gaven idd aan 3 verschillende hoofd titels te gebruiken.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:53

chelle_dora schreef:
kiki1976 schreef:

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Nieuwprijzen zijn interessant, maar ook overal verschillend en met het oog op de foto's zou ik in m'n handjes knijpen met 150 euro.

is dat omdat je de spullen er zo slecht uit vind zien of omdatde foto's gewoon niet goed zijn ?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:55

deb, heb je ff pb gestuurd zag weer ietws voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:57

Omdat ik de spullen (met name het zadel) er erg 'gebruikt' uit vindt zien. Dan spaar ik zelf altijd liever even door voor eentje die echt nieuw is en dan door de zadelmaker aan laat passen (zo had ik een tijd geleden een hele zadelset van wintec, dressuur nieuw gevonden voor 460 euro ofzo, zadelpasser erbij en je bent klaar).
Vind het zelf niet erg als een zadel nieuw is (lekker ingereden en ingezakt al wellicht) maar er staan op marktplaats meer dan genoeg zadels in een iets nettere staat voor dezelfde prijs..
Maar ik ben je doelgroep niet want ik rijd zelf voorlopig niet meer én het is te lang voor m'n pony :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:00

oké, dankjewel !
het zadel is eigenlijk echt in hele goede staat.
maar op een of andere manier lijken de kniewrongen verkleurd
en de vulling niet meer goed. ook al is dit niet zo.
met flits is dit erger als zonder. iemand tips hoe je dat kunt aangpakken ?
misschien een vriendin die een spiegelreflex heeft even laten komen ?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:04

ik vind het zelf altijd aantrekkelijker om een zadel te zien op een paard
Wel op een paard/pony waar het ook goed op past.
Zo kunnen kopers ook beter zien hoe het zadel op het paard/pony zal gaan vallen (ook al verschilt dat natuurlijk ook per paard/pony)

en anders zou ik als ik jou was foto's maken met goed daglicht.

Ik vind het altijd leuk als ik zie dat mensen best wel wat moeite hebben gedaan om een mooie foto te maken (goede achtergrond etc... )

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:06

Overdag foto's maken. Met goed licht.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:19

Idd overdag foto's maken en dan bij voorkeur niet met een mobiel, want daarvan is de kwaliteit vaak toch net ff wat minder.

En daarbij leveren gebruikte Wintec's nu eenmaal niet zoveel op.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:20

Complimenten voor de modjes van de bm! Mientje met haar teugels staat niet meer irritant te zijn tussen de paarden en pony advertenties *\o/* . Dat mag ook gezegd worden vind ik :D !

Deken van bokker overgenomen, hij ziet er perfect uit. Verder morgen mijn springschoenen binnen hoop ik, via mp gekocht en moeten zgan zijn. Ben benieuwd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:25

Hahahha ik had bij alle ad's tip een mod aangeklikt.
Ze heeft er al meer opgelicht, dus weg met dat mens!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:28

Ik zag net op BM een dekje dat wij ook hebben.
Zij vraagt er alleen 20 euro voor, terwijl wij er 5 euro voor hebben betaald.
Nieuw, in de winkel. :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:35

kiki1976 schreef:

:o ik ook voor alles wat niet goed stond (en vermoedde al dat zij degene was die hier kort voorbij kwam inderdaad)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:36

MarvanTom schreef:
Ik zag net op BM een dekje dat wij ook hebben.
Zij vraagt er alleen 20 euro voor, terwijl wij er 5 euro voor hebben betaald.
Nieuw, in de winkel. :D

Dat heb je dan goed gedaan en zelfs in de winkel, lekker hoor!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:09

bugpluisje schreef:
kiki1976 schreef:

:o ik ook voor alles wat niet goed stond (en vermoedde al dat zij degene was die hier kort voorbij kwam inderdaad)

Doe je goed!
Ik had gisteren een mod ook al getipt via pb en de advertentie getipt.
Vanavond zag ik ze weer staan op de voorpagina van Bokt (nieuwe ad's) en gelijk maar weer allemaal getipt.
Ik kan zo slecht tegen oplichters, dus hup weg ermee!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:28

Inderdaad, oplichting vind ik zo laag. Dat ze lekker folders gaan rondbrengen voor een extra zakcentje :P . Iedereen werkt hier hard genoeg voor de centen en met de huidige economie zijn er genoeg die ieder "dubbeltje" moeten omdraaien. Dus parasitaire mee lifters en afpakkers mogen wat mij betreft een "lik op stuk" krijgen }:)

Verder valt het me ook op bokt markt momenteel op dat mensen wel vragen stellen maar gewoon niet meer terug reageren (overigens tot nu toe nog niemand van dit topic +:)+ )

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:13

Er staan er weer vier -O-
Heb ze allemaal maar weer gemeld !

Onbegrijpelijk dat iemand met een ban gewoon kan adverteren :?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:20

Shirley schreef:
Er staan er weer vier -O-
Heb ze allemaal maar weer gemeld !

Onbegrijpelijk dat iemand met een ban gewoon kan adverteren :?

Hahaha, ik zag ze ook al en heb er in ieder geval weer 3 gemeld ivm verkeerd geplaatst. Snap ook niet dat ze deze persoon dit steeds weer laten doen. Hoe vaak moet je dit doen om nog een ban te krijgen? En maken ze dan weer heel leuk een nieuwe bokt naam aan met dezelfde mail. Ik zou, als ik bokt was, dat mail adres blokkeren om mee aan te melden. Dan heeft betreffend persoon er ook last van omdat je niet 100 verschillende mail adressen wil hebben.

Overige irritatie vandaag zijn niet originele bokkers die niet in staat zijn om zelf een advertentie tekst te bedenken en gemakshalve fijn mijn site gebruikt hebben ter inspiratie. Ik vind dat zo not done, ook al is mijn site nu niet up to date en train ik voorlopig geen enkel ander paard, nog geen reden om zelf je hersens niet te gebruiken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:23

Ik meld haar ook elke keer!

Romylover, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!
Maar als ik lees dat je spullen overloopt van anderen, om die vervolgens te verkopen op marktplaats, zonder dit te vermelden/net doen alsof het van jou is...
Ik vind het persoonlijk niet netjes en zou mogelijkerwijs als ik dit hoorde en niet wist wie er achter zat, in dit geval jij dus, melden bij marktplaats oid!
Probeer dan in de adv te verwerken als staat dat het gebruikt is. Want wie zegt dat de eerste eigenaar (of ook wel tweede misschien?) wel eerlijk daarover is?

Nogmaals, is alleen als tips bedoeld en niet vervelend !

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:52

Celiien schreef:
Ik meld haar ook elke keer!

Romylover, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!
Maar als ik lees dat je spullen overloopt van anderen, om die vervolgens te verkopen op marktplaats, zonder dit te vermelden/net doen alsof het van jou is...
Ik vind het persoonlijk niet netjes en zou mogelijkerwijs als ik dit hoorde en niet wist wie er achter zat, in dit geval jij dus, melden bij marktplaats oid!
Probeer dan in de adv te verwerken als staat dat het gebruikt is. Want wie zegt dat de eerste eigenaar (of ook wel tweede misschien?) wel eerlijk daarover is?

Nogmaals, is alleen als tips bedoeld en niet vervelend !

Ben ik zeker met jou eens.

Wat je eerst in de advertentie had staan is niet netjes.
Je schreef dat jij het zadel maar 2 maand gebruikt hebt, maar niet dat er al een gebruiker voor jou is geweest.

En begin ook een beetje zat te worden van jou berichtjes hier.
Elke dag vermeldt je wel iets dat je gekocht/verkocht hebt. Of vraag je of een advertentie zo goed is(verkapte reclame).

Het topic heet RARE mensen op marktplaats.

Niet kijk een wat ik vandaag verkocht/gekocht heb topic.
Tenzij het rare mensen waren waar je van gekocht/ aan verkocht hebt, maar daar hoor ik je zelden over.

Een keer om tips vragen is natuurlijk prima, maar elke dag...of meerdere keren per dag :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:04

En er staan er weer 3 op BM.
Maar weer getipt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:33

Wat een geklaag over Post NL. Ik wacht nu al meer dan een week op een cd die uit een andere provincie komt en vandaag werd een pakketje geleverd die volgens de track & trace al 3 dagen geleden was geleverd.

Ik hou van de Nederlandse post. :')