Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:34

LoveBodin schreef:
Ramvolle NS trein. Extra korte treinen in de spits is geen goed idee schijnbaar...

Geen idee welk traject, maar ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ze in Zwolle het laatste treinstel eraf halen terwijl het ene overgebleven treinstel dat nog wel naar Groningen gaat dan van voor tot achter helemaal vol staat. Er zal vast wel een idee achter zitten, maar erg prettig reizen is het niet.

Lestrange01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:18

iemand is bij ons in huis die een pup komt kopen en ik weet 99% dat degene ook op bokt zit :+, maar ik vind het te awkward om het te vragen.

oftewel, het blijft een mysterie.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:20

Lestrange01 schreef:
iemand is bij ons in huis die een pup komt kopen en ik weet 99% dat degene ook op bokt zit :+, maar ik vind het te awkward om het te vragen.

Ahh vraag het :D Nu ben ik nieuwsgierig. Ik vind het geen rare vraag hoor!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:22

imaudy schreef:
Lestrange01 schreef:

Ze komen als het goed is nog een keertje terug en als ze dan weer over haar (héle mooie) paarden begint vraag ik er naar haha

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:27

Lestrange01 schreef:
imaudy schreef:

Ze komen als het goed is nog een keertje terug en als ze dan weer over haar (héle mooie) paarden begint vraag ik er naar haha

Je kunt haar berichten even in de gaten houden :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:29

imaudy schreef:
Lestrange01 schreef:

Je kunt haar berichten even in de gaten houden :')

Ik weet haar naam niet, maar ik weet vrijwel zeker dat ik haar paarden hier eens eerder heb gezien :'). Eens even in the picture afstruinen voor mooie PRE's

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:56

Misschien zoeken op de namen van haar paarden? Als je die weet tenminste

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:15

Ohhh nou worden we nieuwsgierig

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:25

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:28

Ohhh ook mijn nieuwsgierigheid is getriggerd!

Wel leuk, puppies. Wat voor ras?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:45

zonnebloem18 schreef:
LoveBodin schreef:
Ramvolle NS trein. Extra korte treinen in de spits is geen goed idee schijnbaar...
Geen idee welk traject, maar ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ze in Zwolle het laatste treinstel eraf halen terwijl het ene overgebleven treinstel dat nog wel naar Groningen gaat dan van voor tot achter helemaal vol staat. Er zal vast wel een idee achter zitten, maar erg prettig reizen is het niet.
Niet dat het het beter maakt, maar mocht je intresse hebben:

De randstad is nog drukker en die treinen zijn daar nodig dus die moeten naar het zuiden en westen, waar het vanaf Zwolle omhoog wel een stuk rustiger wordt (enkel niet zo rustig dat een enkele trein niet overvol is). Zwolle is ook het knooppunt sinds een paar jaar, dus alle lijnen worden vanuit dar berekend. Daardoor zal daar dus ook relatief veel afgesplitst worden omdat het snel de andere lijn op kan.

Zeker de lijn intercity Zwolle-Groningen en intercity Zwolle-Leeuwaarden zijn gelinkt aan de lijn intercity Zwolle-Rotterdam (langs Utrecht) en de lijn intercity Zwolle-Den Haag (langs Amsterdam en Schiphol). Beide rijden om het uur door om directe treinen te hebben door het hele land, en daardoor om het half uur met overstap op Zwolle. Dus die gaan er vaak af en met de eerstvolgende trein terug naar de randstad (of op rancheer om later ingevoegd te worden terwijl ze anders niet optijd beschikbaar zouden zijn voor die lijnen).

Als iemand die van het noorden naar het westen is verhuist en regelmatig langs Zwolle komt snap ik hem. Als die treinen naar het noorden gaan wordt het echt gekenwerk in het westen, nu al bomvol. Maar eigenlijk moet NS gewoon meer treinen kopen zodat ze genoeg hebben voor overal. Maarja, dan hebben ze te veel materiaal over buiten de spits en betalen die extra treinen zich nouwlijks tot niet terug dus is dit financieel aantrekkelijker.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:15

Ik heb een donatieding open voor dingen om weg te geven bij een concert (ik geef alles gratis weg maar als ze willen dat ik iets apart houdt kunnen ze doneren) en echt. Lezen. Is. Moelijk.

Ik zet er bij "er zijn 3 tiers, tier 1 is dit, tier 2 is dat, tier 3 is zo. Geef bij tier 1 en tier 2 aan welke leden je wilt. Tier 3 zijn alle leden." vervolgens krijg ik van iemand geld voor tier 2 doorgestuurd, zetten ze in het form dat ze voor tier 3 hebben gedoneerd en graag het volle pakket willen hebben. Dacht t niet :+

En Kofi/PayPal pakt ook nog eens 50 cent af van de donatie :c

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 22:20

Cambionn schreef:
zonnebloem18 schreef:
Niet dat het het beter maakt, maar mocht je intresse hebben:

De randstad is nog drukker en die treinen zijn daar nodig dus die moeten naar het zuiden en westen, waar het vanaf Zwolle omhoog wel een stuk rustiger wordt (enkel niet zo rustig dat een enkele trein niet overvol is). Zwolle is ook het knooppunt sinds een paar jaar, dus alle lijnen worden vanuit dar berekend. Daardoor zal daar dus ook relatief veel afgesplitst worden omdat het snel de andere lijn op kan.

Zeker de lijn intercity Zwolle-Groningen en intercity Zwolle-Leeuwaarden zijn gelinkt aan de lijn intercity Zwolle-Rotterdam (langs Utrecht) en de lijn intercity Zwolle-Den Haag (langs Amsterdam en Schiphol). Beide rijden om het uur door om directe treinen te hebben door het hele land, en daardoor om het half uur met overstap op Zwolle. Dus die gaan er vaak af en met de eerstvolgende trein terug naar de randstad (of op rancheer om later ingevoegd te worden terwijl ze anders niet optijd beschikbaar zouden zijn voor die lijnen).

Als iemand die van het noorden naar het westen is verhuist en regelmatig langs Zwolle komt snap ik hem. Als die treinen naar het noorden gaan wordt het echt gekenwerk in het westen, nu al bomvol. Maar eigenlijk moet NS gewoon meer treinen kopen zodat ze genoeg hebben voor overal. Maarja, dan hebben ze te veel materiaal over buiten de spits en betalen die extra treinen zich nouwlijks tot niet terug dus is dit financieel aantrekkelijker.

Reden waarom ik niet snap dat al het nieuwe materieel enkeldeks is :+

Leuk die HSL, maar ik denk dat dubbeldeks materieel veel meer tegemoet zou komen aan de behoeften op OV gebied.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 04:57

De 'nieuwe' treinen zijn oude onderstellen met nieuwe opbouw. Misschien is aanpassen naar dubbeldekkers financieel niet aantrekkelijk meer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 05:57

Meerdere ergernissen...
Vooral de enorme verschillen en willekeur in Nl met instanties. Het is gewoon niet te begrijpen af en toe en ik krijg er echt een naar gevoel van en zo wil ik helemaal niet zijn, maar na al die jaren bouwt het gewoon op en voelt het zo oneerlijk.

Verder vanaf gisteren al niet meer in de bak terecht kunnen tot en met minimaal zondag maar waarschijnlijk maandag ook nog. Mogen niet longeren en door werkzaamheden ernaast is de molen ook niet altijd een opties (plus dat het niet te vaak kan door blote voeten). Zelf kan ik niet lang lopen dus het wordt echt gewoon 4 of 5 dagen stil staan en alleen buiten in de paddock. Maakt niet veel uit, behalve dat paard daarna altijd zo'n 2 keer niet zo fijn is en mij dat extra veel pijn oplevert.
Had ik eindelijk buitenrit geregeld in die 4 dagen, zodat we toch wat konden doen, met vriendin wat we serieus al 6 jaar proberen te regelen en er nooit van gekomen is, moeten we waarschijnlijk weer gaan verzetten want moeder ligt met hele hoge koorts op bed.

Leuk mensen die je begroeten met zoenen en daarna melden dat ze al een maand ziek zijn. Mijn mams is nooit ziek en nu dus wel echt heel erg. Naast dat ik het enorm vervelend voor haar vind en ook spannend, ben ik enorm afhankelijk van haar en loop nu dus vast. En dus buitenrit die waarschijnlijk niet door kan gaan daardoor en wat het enige leuke ding op de planning was wat ik mentaal even nodig had...

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 07:52

Gistermiddag voor school met een permanent marker gewerkt en nu heb ik continu het idee dat ik last heb van benauwdheid. Totale stress en ik heb geen idee of ik loop te hypochonderen of dat ik echt ergens last van heb..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:08

Dat het weer regent _-:(

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:18

Of ik een eerste jaars binnenkort wil begeleiden bij een meeloopdag op stage? Nee? :+ Heb genoeg te doen komende tijd wat betreft stage, waarom moet ik dit willen oppakken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:21

Die régen! Ik wil zo hardlopen maar kan het ook even droog zijn voor pak en beet een halfuur??

Wel blij dat ik een paar weken terug een hoop tegels uit de tuin heb gewipt waardoor er nu niet veel plassen meer staan....

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:58

Iemand op Facebook die tijdens zijn tweede tripje naar de Malediven dit jaar post dat de mooiste dingen in het leven toch echt gratis zijn: hagelwitte stranden met lichtblauwe zee, de nachtelijke sterrenhemel en de tropische zonsondergang op de Malediven.
:+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:08

Degene die ik had uitgezocht voor het huren van mijn appartement kwam niet door de screening heen. Balen, het was een dame die net was gescheiden enzo en ik had het haar echt gegund. Nu moet ik ook weer een nieuwe gaan zoeken..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:18

Esmee_RS schreef:
Iemand op Facebook die tijdens zijn tweede tripje naar de Malediven dit jaar post dat de mooiste dingen in het leven toch echt gratis zijn: hagelwitte stranden met lichtblauwe zee, de nachtelijke sterrenhemel en de tropische zonsondergang op de Malediven.

Ben het met je eens! Geniet ervan!!!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:21

Esmee_RS schreef:

:') :')
Ik vraag me nu af hoe rijk die persoon is.

-
€300 voor steunzolen.. jongens.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:26

Dat ik al de hele dag over één breaker doe :') ben nu wel klaar met ziek zijn

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:55

Dat ik me zo'n dikke zeug voel. Ben een paar weken terug opnieuw begonnen met hardlopen en ben zo vreselijk blessure gevoelig. Ik ben 26 ffs, ik zou niet na een paar minuten rennen uit elkaar moeten vallen :')