Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:22

Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, dat je niet mag klagen want een ander heeft het slechter/erger dan jij.

Er is wel degelijk heel veel veranderd tov 2 jaar terug. Zo eerlijk moeten we wel zijn met elkaar. Advies voor 4 mensen thuis, mondkapjes op, afstand houden, QR code laten zien als je ergens binnen wil. Dat is slechts een kleine greep. Ja natuurlijk is er veel wat nog wel kan. Maar het is nog verre van hoe het eerst was.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:23

@sizzle: Heeft dat ook niet te maken met dat deze mensen zich minder snel laten inenten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:28

Fitzroy schreef:
@sizzle: Heeft dat ook niet te maken met dat deze mensen zich minder snel laten inenten?

Waarschijnlijk meer het type werk (al is dat bij 65+ wellicht minder het geval), minder snel ziek melden (loonverlies), minder gezond leven en minder snel naar de arts (eigen risico).
Dit probleem was namelijk ook al gezien voor de toelating van de inenting.
Een vriendin van mij werkt op een coma afdeling en daar lagen eind 2020 toen al voornamelijk mannen uit de lagere sociaaleconomische groep.

Maar ook is de inentingsgraad bij mensen uit de balkan massief lager, dat komt nog erbij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:45

https://www.nu.nl/coronavirus/6182841/kabinet-wil-volgens-bronnen-heropening-nachthoreca-en-verruiming-openingstijden-cultuursector.html

Het kabinet wil de nachthoreca heropenen en de openingstijden van de horeca- en cultuursector verruimen. Dat melden Haagse ingewijden aan De Telegraaf en Nieuwsuur.

Volgens de bronnen is de kans groot dat de besmettingen nog iets verder zullen stijgen, maar worden er geen grote problemen in de ziekenhuizen verwacht. Daarom zou het kabinet volgende week willen versoepelen, melden De Telegraaf en Nieuwsuur.

Onder de mogelijkheden behoren de heropening van nachthoreca en de verruiming van openingstijden en bezoekersaantallen in de horeca- en cultuursector.

*\o/*

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:48

Sizzle schreef:
Fitzroy schreef:

Waarschijnlijk meer het type werk (al is dat bij 65+ wellicht minder het geval), minder snel ziek melden (loonverlies), minder gezond leven en minder snel naar de arts (eigen risico).
Dit probleem was namelijk ook al gezien voor de toelating van de inenting.
Een vriendin van mij werkt op een coma afdeling en daar lagen eind 2020 toen al voornamelijk mannen uit de lagere sociaaleconomische groep.

Maar ook is de inentingsgraad bij mensen uit de balkan massief lager, dat komt nog erbij.

Denk dat Sizzle gelijk heeft.

Daarnaast is het BMI in deze groep vaak gemiddeld hoger (oa leeftstijl/voeding) en houden (mannen) minder makkelijk afstand. Is in kleinere huizen ventilatie/luchtkwaliteit vaker een probleem en hebben zij (deels) andere genen (sneller vitamine D tekort).

Zover ik weet ;-)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:13

SusanH twee jaar geleden bij het begin opende ik een topic over de democratie. Je kon toen al zien hoever mensen weg staan van de realiteit en hun goedgelovigheid.

Een minister president die zich bezighoud met de scheiding van Jan Smit, die op het idee komt van een anderhalve meter maatschappij en dan bij de horeca en tijdens een persconferentie over dat thema met moeite zijn lachen kon inhouden. En he hij is nog steeds minister en jullie geloven in de betrouwbaarheid van de verkiezingen.

Karl66 ik weet niet waarom jij vrijheid automatisch verbind, dat je dan anderen schaad. Heel apart. Ieder heeft zo zijn eigen definitie van vrijheid. Actief iemand leed bezorgen heeft niets met vrijheid te maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:15

Twee vragen dinopino
1. Welke bestuursvorm zou jij graag zien behalve onze democratie?
2. Ik ken veel mensen die VVD stemmen, dus ik snap wel dat hij herkozen is. welke aanleiding heb jij voor fraude?

Bedoel deze serieus en niet om jou te sarren!!! Ik vind ons bestuur ook te bureaucratisch en te traag.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:26

Wat een mooie vraag. Helaas mag ik zo weg, maar bijvoorbeeld een kleine opmerking van een oost-duitser onlangs. Ik heb jarenlang in een democratie geleefd DDR, en nu woon ik in een nog mooiere democratie. Wil er graag op terugkomen. Geef je wel antwoord via pb. Of een demokratie is de diktatuur van de meerderheid.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 08-02-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:30

Dinopino schreef:
Een minister president die zich bezighoud met de scheiding van Jan Smit

Is Jan Smit gescheiden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:32

"Democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried."
– Winston Churchill

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:02

Wat een mooie uitspraak. Vat het precies in de kern.

Dinopino

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:41

Winston Churchill quoten zegt wel wat jij over geschiedenis weet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:46

Dinopino schreef:

De DDR een democratie noemen ook :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:50

Deutsche Demokratische Republiek en dat was ook sarcastisch bedoeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:54

Dinopino schreef:
Deutsche Demokratische Republiek en dat was ook sarcastisch bedoeld.

Nogal respectloos naar degene die een oprechte vraag stelde dan.

Dinopino

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:57

Shadow iemand uit de DDR zei dat ze het wel geinig vond dat ze eerst in een democratische republiek woonde en nu in een veel grotere democratie. Degene bedoelde dat sarcastisch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:58

Wanneer je de besmettingscijfers per leeftijdsgroep bekijkt kun je duidelijk de werking van de boosters zien. 60 + is voor meer dan 90 % geboosterd.
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:01

Dinopino schreef:
Shadow iemand uit de DDR zei dat ze het wel geinig vond dat ze eerst in een democratische republiek woonde en nu in een veel grotere democratie. Degene bedoelde dat sarcastisch.

Dinopino, iemand vroeg aan jou hoe jij vindt dat een landsbestuur ingericht moet worden. Waarom ontwijk je die vraag met een sarcastisch antwoord dat 'iemand' ergens ooit gezegd zou hebben. (En waarbij je eerst deed alsof het over jezelf gaat en nu zogenaamd niet meer.)

Het blijft respectloos naar medegebruikers in de discussie die je elke keer weer een kans geven om eens wel met een oprecht en inhoudelijk antwoord te komen, in plaats van met ononderbouwde stemmingmakerij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:04

Dinopino schreef:

Dat jij gelijk over de man begint laat mooi zien dat je het punt niet snapt.

Het kan me aan mijn reet roesten wie dit heeft gezegd. Sterker nog, waarschijnlijk is deze quote van Churchill een verbastering van iemand anders z'n uitspraken. Of zelfs onterecht toebedeeld aan Churchill. Het is gewoon een mooie illustratieve quote die goed aanduidt dat democratie misschien niet perfect is, maar gezien de alternatieven toch de beste optie.

Of heb jij een betere?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:05

bigone schreef:
Wanneer je de besmettingscijfers per leeftijdsgroep bekijkt kun je duidelijk de werking van de boosters zien. 60 + is voor meer dan 90 % geboosterd.
[ [url=m/ocT58U.png]Afbeelding[/url] ]

Het is natuurlijk absoluut onmogelijk dat 60+ Simpelweg minder sociale contacten hebben doordat ze (ik noem maar wat) geen thuiswonende kinderen hebben en met pensioen zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:11

996981 schreef:
bigone schreef:

Het is natuurlijk absoluut onmogelijk dat 60+ Simpelweg minder sociale contacten hebben doordat ze (ik noem maar wat) geen thuiswonende kinderen hebben en met pensioen zijn.

Goh, je zal ook eens iets aannemen, zat er al op te wachten. Maar prima, jouw verklaring is ook goed hoor. En de meeste mensen tussen 60 en 67 werken gewoon. En passen op kleinkinderen of zien hun kinderen regelmatig .

En aan de grafieken is toch duidelijk dat de groepen met minste boosters de meeste besmettingen hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:19

Zijn kinderen tot 9 ook geboostered?

De booster is een zinvol ding, maar deze grafieken zeggen dat niet perse, dat is een interpretatie bias.
Het zal meespelen maar er zullen ook andere factoren spelen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:21

Imandra waarom noem je hem dan? En wanneer je geloofd dat hij die quote niet gezegd heeft, waarom geef je dan niet de originele spreker de credit?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:21

Dinopino schreef:
Imandra waarom noem je hem dan? En wanneer je geloofd dat hij die quote niet gezegd heeft, waarom geef je dan niet de originele spreker de credit?

Waarom zijn de bananen krom

(Kon het niet laten)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:22

996981 schreef:
bigone schreef:

Toch ook nog wel heel veel 60 plussers die de kinderen wel thuis hebben wonen :Y)
Wooncrisis is ook nog ding.
Verder heb ik veel collega’s die 60 en iets ouder zijn en kinderen van begin 20 hebben, ook niet heel gek dat deze nog thuis wonen