Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Dat mensen bang zijn voor bijwerkingen komt ook niet helemaal uit de lucht vallen. De overheid heeft zelf een pagina over langdurige bijwerkingen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie
Echwel schreef:KHN: horeca zal zich waarschijnlijk niet aan sluitingstijd houden - https://nos.nl/l/2405278#UPDATE-container-57231915
veerledec schreef:Hier nu buurvrouw die zich liet vaccineren om haar kinderen weer naar het zwembad te kunnen brengen. Ernstige allergische reactie. En na twee dagen rondbellen nog geen enkele manier om onder een tweede uit te komen of dit onder ziekenhuis begeleiding te kunnen doen.
Muze schreef:Ja dat vind ik zo grappig. De “ rommel “ niet willen maar wel wijntjes , biertjes, andere medicatie slikken..
Loretta schreef:Dat soort gebeurtenissen kan mensen in haar omgeving natuurlijk ook doen besluiten om zich toch maar niet te laten vaccineren. In hoeverre je daar dan nog een keus in hebt.
Citaat:Daarnaast zijn de bijwerkingen van deze producten nog nauwelijks bekend. Waar testen van de vaccins als onzorgvuldig wordt gezien door een bepaalde groep vanwege de snelheid en "maar" 30.000 testpersonen. Zijn deze middelen net zo snel getest, maar dan slechts met een groep van 1500 testpersonen.
veerledec schreef:Loretta schreef:Dat soort gebeurtenissen kan mensen in haar omgeving natuurlijk ook doen besluiten om zich toch maar niet te laten vaccineren. In hoeverre je daar dan nog een keus in hebt.
Dat zal wel meevallen, ze is buitenlands en heeft hier in NL verder niet veel contacten. Maakt het wel weer lastiger met HA (heeft ze niet) en dergelijke. Mocht iemand hier nog tips hebben die weet hoe je hiermee om kan gaan, verneem ik ze graag, dan kan ik het doorgeven.
veerledec schreef:bigone schreef:Veerle dec, wat hield die ernstige allergische reactie in?
Voor zover ik weet: tintelingen prikplek, lippen, doortrekkend naar neus en voorhoofd. Zware tong, pijn op de borst en benauwd. Na twee dagen nog moe, suf, duizelig en trage tong.
AmyII schreef:Muze schreef:Ja dat vind ik zo grappig. De “ rommel “ niet willen maar wel wijntjes , biertjes, andere medicatie slikken..
Ik heb een aantal vrijwel volledig getatoeëerde mensen in mijn kennissenkring die het vaccin niet willen omdat er dan gif ingespoten zou worden. Ik heb zojuist voor de lol de chemische samenstelling van tatoeage-inkt opgezocht. Mocht ik ooit in een discussie belanden met ze, zal ik ze dat laten lezen.