Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:26

De prik niet willen omdat je het vergif vind en verder ook helemaal niets neemt is net zo vreemd. Op het moment van opname word je aan alle kanten volgepompt.
Soms zelfs incl nierdialyse en hart long machine omdat dat het laatste redmiddel is .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:31

Mwoah het is maar net hoe je het bekijkt.
Het is natuurlijk geen zwart-wit keuze tussen vaccinatie of anders IC.... anders was het simpel :j

De meest waarschijnlijke route bij besmetting is namelijk gewoon dat je verkoudheids- of griep achtige klachten krijgt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:33

Loretta schreef:
Dat mensen bang zijn voor bijwerkingen komt ook niet helemaal uit de lucht vallen. De overheid heeft zelf een pagina over langdurige bijwerkingen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie

Er waren enorm veel vragen over (en er gingen verhalen over rond dat je niet verzekerd zou zijn voor bijwerkingen van de vaccinatie), die worden met deze pagina beantwoord. Die pagina is gekomen als antwoord op die vragen, die vragen zijn niet gekomen als antwoord op die pagina.

----

De pillen zijn enorm duur. Een kuur Merck kost in de VS 700 dollar = 600 euro. Daarnaast moet je ze dus inderdaad heel vroeg slikken om te werken, dag 3-5 na de positieve test. Dat betekent eigenlijk semi-preventief, niet echt een alternatief voor vaccineren. Ook zou die van Merck de kans op ziekenhuisopname halveren, geen enorm goede score. Die van Pfizer zou hem met 90% verlagen.

Daarnaast zijn de bijwerkingen van deze producten nog nauwelijks bekend. Waar testen van de vaccins als onzorgvuldig wordt gezien door een bepaalde groep vanwege de snelheid en "maar" 30.000 testpersonen. Zijn deze middelen net zo snel getest, maar dan slechts met een groep van 1500 testpersonen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:34

KHN: horeca zal zich waarschijnlijk niet aan sluitingstijd houden - https://nos.nl/l/2405278#UPDATE-container-57231915

Ik snap dat het kabinet moedeloos wordt
De een roeptoeter nog harder dan de ander in overleg.

Snap ook dat er geen nieuw kabinet is.
Dhr de Jonge wil niet meer in een volgend kabinet
Nou zoek maar iemand die de kop van Jut wil zijn.

pmarena

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:38

Precies....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:43

Hier nu buurvrouw die zich liet vaccineren om haar kinderen weer naar het zwembad te kunnen brengen. Ernstige allergische reactie. En na twee dagen rondbellen nog geen enkele manier om onder een tweede uit te komen of dit onder ziekenhuis begeleiding te kunnen doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:45

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:46

Da's gewoon klöte zeg van die buuf.... dan voel je je ook lekker in de steek gelaten terwijl jij het wel voor anderen gedaan hebt in feite :(:)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:46

Muze schreef:
Ja dat vind ik zo grappig. De “ rommel “ niet willen maar wel wijntjes , biertjes, andere medicatie slikken..

Vriendin die geen vaccin wil stond afgelopen weekend nog aan de xtc aan een feestje :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:57

veerledec schreef:
Hier nu buurvrouw die zich liet vaccineren om haar kinderen weer naar het zwembad te kunnen brengen. Ernstige allergische reactie. En na twee dagen rondbellen nog geen enkele manier om onder een tweede uit te komen of dit onder ziekenhuis begeleiding te kunnen doen.

Dat soort gebeurtenissen kan mensen in haar omgeving natuurlijk ook doen besluiten om zich toch maar niet te laten vaccineren. In hoeverre je daar dan nog een keus in hebt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:01

Muze schreef:
Ja dat vind ik zo grappig. De “ rommel “ niet willen maar wel wijntjes , biertjes, andere medicatie slikken..

Ik heb een aantal vrijwel volledig getatoeëerde mensen in mijn kennissenkring die het vaccin niet willen omdat er dan gif ingespoten zou worden. Ik heb zojuist voor de lol de chemische samenstelling van tatoeage-inkt opgezocht. Mocht ik ooit in een discussie belanden met ze, zal ik ze dat laten lezen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:02

Loretta schreef:
Dat soort gebeurtenissen kan mensen in haar omgeving natuurlijk ook doen besluiten om zich toch maar niet te laten vaccineren. In hoeverre je daar dan nog een keus in hebt.

Dat zal wel meevallen, ze is buitenlands en heeft hier in NL verder niet veel contacten. Maakt het wel weer lastiger met HA (heeft ze niet) en dergelijke. Mocht iemand hier nog tips hebben die weet hoe je hiermee om kan gaan, verneem ik ze graag, dan kan ik het doorgeven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:03

Ik pik er even dit stukje uit anders is de quote te lang.
Citaat:
Daarnaast zijn de bijwerkingen van deze producten nog nauwelijks bekend. Waar testen van de vaccins als onzorgvuldig wordt gezien door een bepaalde groep vanwege de snelheid en "maar" 30.000 testpersonen. Zijn deze middelen net zo snel getest, maar dan slechts met een groep van 1500 testpersonen.

Merck heeft Molnupiravir al langer op de markt tegen grieptoestanden, dus lijkt me dat er toch al een aantal bijwerkingen bekend zijn van dit middel aangezien het hoogstwaarschijnlijk op een veel grotere groep al in clinical trials getest werd. Of zie ik dat verkeerd ?

Ze moesten dus eigenlijk enkel nog een toelating krijgen om het tegen covid te kunnen inzetten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:14

veerledec schreef:
Loretta schreef:

Dat zal wel meevallen, ze is buitenlands en heeft hier in NL verder niet veel contacten. Maakt het wel weer lastiger met HA (heeft ze niet) en dergelijke. Mocht iemand hier nog tips hebben die weet hoe je hiermee om kan gaan, verneem ik ze graag, dan kan ik het doorgeven.

Ik zou zeggen toch maar naar een HA gaan dan ? Als ze kinderen heeft, is het toch ook wel zo handig om een huisarts te hebben lijkt me.
Maar ik ken de situatie niet, dus misschien denk ik wel te simpel en is het om één of andere reden toch niet mogelijk.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:21

Allemaal patientenstop, moet via verzekering. Die is er niet (volledig) in Nederland. Is als passant bij de HA geweest, kwam ze niet verder mee. GGD ook niet. Medische infolijn zei dat ze minstens in shock moet zijn geweest en dat er een wachtlijst van een half jaar is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:23

Veerle dec, wat hield die ernstige allergische reactie in?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:28

Juist, jullie zitten aan de andere kant van de grens.
Excuus, ik denk nog te vaak dat dit al België is. :o

Maar misschien kan ze wel in belgie naar een huisarts bedenk ik mij net ?
Toch genoeg nederlanders die hier komen voor operaties e.d., dus waarom zou het niet kunnen bij een huisarts.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 12-11-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:29

bigone schreef:

Voor zover ik weet: tintelingen prikplek, lippen, doortrekkend naar neus en voorhoofd. Zware tong, pijn op de borst en benauwd. Na twee dagen nog moe, suf, duizelig en trage tong.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:36

veerledec schreef:
bigone schreef:

Voor zover ik weet: tintelingen prikplek, lippen, doortrekkend naar neus en voorhoofd. Zware tong, pijn op de borst en benauwd. Na twee dagen nog moe, suf, duizelig en trage tong.

Dat doen ze dan echt onder arts-begeleiding op de prikpost hoor. Inclusief medicatie aanwezig. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Melden bij aanvang en de aanwezige arts gaat er vervolgens bij zijn.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:38

Hier zijn geen prikposten, dat gaat via een prikbus. Daar is ze dus geweest voor de eerste en dat was kortgezegd geen succes.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:46

Ik zie eigenlijk nergens iets staan over evenementen of ben ik zo scheel?
Niet dat ik verwacht dat die door mogen gaan :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:51

Ik zie idd ook niks over evenementen en grote concerthallen. Theaters mogen weer wel door. Maar ik vrees dat mijn concert voor de derde keer wordt verplaatst -O-

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:51

AmyII schreef:
Muze schreef:

Ik heb een aantal vrijwel volledig getatoeëerde mensen in mijn kennissenkring die het vaccin niet willen omdat er dan gif ingespoten zou worden. Ik heb zojuist voor de lol de chemische samenstelling van tatoeage-inkt opgezocht. Mocht ik ooit in een discussie belanden met ze, zal ik ze dat laten lezen.

Zijn ze toevallig ook met blauwe en groene tattoo inkt getatoeëerd? Want daar is toch net van bekend geworden dat die zo giftig zijn dat ze voortaan verboden zijn?

Ach ja, twee maten ...

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:52

@veerledec stille meelezer wil toch even reageren. Heeft ze de regionale GGD al gebeld?

Daar bedoel ik de GGD uit haar provincie mee.

Ik heb zelf op de vaccinatielijn gezeten, als dit soort dingen voorkwamen werd er een afspraak via de regionale GGD gemaakt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:52

secricible schreef:
Ik zie idd ook niks over evenementen en grote concerthallen. Theaters mogen weer wel door. Maar ik vrees dat mijn concert voor de derde keer wordt verplaatst -O-

Theaters mogen wel door?? Echt? dus ook na 19.00hr?