Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:48

Farjen schreef:
hoi iedereen,
ik ben nog maar sinds vorige week actief op vinted dus ik snap nog niet alles
Nu heeft er iemand 7 items geselecteerd en een bod gedaan op alles.
Hier zitten enkele dure items tussen dus ik ga niet akkoord met het bod en stel een andere prijs voor maar dan wel maar voor 5 items.

Nu geeft ze een nieuw lager bod dan oorspronkelijk voor de 5 items (zonder die dure items) maar wel nog steeds in de chat van de 7 items; Als ik dit accepteer moet ik toch de 7 items verkopen voor die lage prijs?
Hoe kan ik die items uit de bundel halen? Of moet zij opnieuw selecteren en een bod doen?

hopelijk begrijpen jullie mijn warrige uitleg :+

Ik denk inderdaad dat zij zelf opnieuw moet selecteren en op basis van nieuwe bundel doorgaan met jullie communicatie.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:01

deedee19 schreef:
BloemBloem schreef:
Wat erg Tengeltje! Bizar dat mensen zo zijn....

Alja, ik heb me krom gelachen, het gaat om vier euro, maar had ook liever de broek :D

Er is een FB groep genaamd Vinted waar is mijn pakket. Je zou het er eens op kunnen zetten en wie weet heb je een match met iemand anders?

Lid geworden, bedankt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:17

tengeltje11 schreef:
Hier kwam ik lichtjes gek…

Kocht een PlayStation met enkele spellen voor de oudste. Stond bij ‘compleet en werkend’
Komt hij aan met geen enkele kabel(en die kabels stonden wel op de foto)

Dus ik stuur naar de verkoper dat ik de ps goed ontvangen heb, maar dat er verschillende kabels ontbreken.

Stuurt er terug dat die niet inbegrepen waren en een hele rij uitvluchten.

Mijn antwoord dat de kabels toch op de foto stonden en als je een ps compleet en werkend verkoopt, deze er toch bij moeten zitten?

Antwoord nogmaals dat die er niet bij zitten en dat ik hem dan maar terug moet sturen ‘en bedankt om er voor te zorgen dat alles terug inde doos zit, want je bent echt onaardig.

Mag ik hem terug sturen op mijn kosten….

Met een bericht erachter dat, als ik een beetje vriendelijker was, ze die kabels wel ging nasturen….

Euh… wat???

Zoo kinderachtig en belachelijk bijna…

Uit woede de retour geannuleerd en ze een 1-ster geven en natuurlijk een dito ster teruggekregen…

Ga nu op zoek naar die ontbrekende kabels en hoop dat hij dan werkt natuurlijk….

Jammer dat je zo’n mensen niet ergens kan melden… vreselijk

Je had toch een probleem kunnen melden bij vinted? Of had je dat gedaan en was terugsturen op eigen kosten het resultaat?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:24

Ik had vorige week ineens een tennisracket ontvangen terwijl ik een broek verwachtte. De verzender had de labels verkeerd opgeplakt, dus nu retour naar de verkoper op haar kosten gelukkig.
Vraag me alleen af hoe nu verder. Pakket is nog onderweg, de andere ontvanger van de broek had hem nog niet ontvangen. Dus ik hoop wel dat ze hem alsnog wil versturen.

Ik had vorige week ook een slechte referentie gekregen, omdat de jas niet bij een koopster paste. Terwijl ik daar niks aan kan doen. Jas heeft in embleem maat L staan. Nou zag ik in haar reviews dat ze dat geintje al eens eerder had geflikt en dat die verkoopster haar een slechte review terug heeft gegeven. Ik realiseerde natuurlijk dat ze automatisch een 5 sterren review krijgt als ik niks doe dus nu heb ik haar ook een slechte review terug gegegeven. Niet echt mijn stijl normaal gesproken, maar niets doen was ook geen optie in deze. :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:56

Alja schreef:
BloemBloem schreef:
Wat ik nu toch weer heb :D

Vandaag mijn pakket op kunnen halen, echter ontving ik een waxinelichtje van Rituals ipv
mijn gekochte broek :+ Vervelende is dat het waxinelichtje niet van mijn verkoper is :))

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen :=

Ik heb ook iets verkeerds gehad
Lelijke sportschoenen….
Lang verhaal kort, geld is overgemaakt naar de verkoper en ik zit met die lelijke schoenen.
Hoop dat het voor jou beter uitpakt…

Toen dat bij mij als koper gebeurde, kregen zowel ik als verkoper ons geld terug.

Alja

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:02

Afbeelding

Denk dat ik nu alle items op m’n favorieten lijst afga :+

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:25

Jaloers. Ik zie zoveel leuks maar vind verzenden voor 1 item altijd zo zonde.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:26

Alja schreef:
[ Afbeelding ]

Denk dat ik nu alle items op m’n favorieten lijst afga :+

Zie ik ook soms voorbij komen, voorheen was die melding iets meer verstopt. Zo heb ik ooit een zgan kinderbroekje voor 5euro incl verzenden gekocht :P

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:45

CastaMickey schreef:
tengeltje11 schreef:
Hier kwam ik lichtjes gek…

Kocht een PlayStation met enkele spellen voor de oudste. Stond bij ‘compleet en werkend’
Komt hij aan met geen enkele kabel(en die kabels stonden wel op de foto)

Dus ik stuur naar de verkoper dat ik de ps goed ontvangen heb, maar dat er verschillende kabels ontbreken.

Stuurt er terug dat die niet inbegrepen waren en een hele rij uitvluchten.

Mijn antwoord dat de kabels toch op de foto stonden en als je een ps compleet en werkend verkoopt, deze er toch bij moeten zitten?

Antwoord nogmaals dat die er niet bij zitten en dat ik hem dan maar terug moet sturen ‘en bedankt om er voor te zorgen dat alles terug inde doos zit, want je bent echt onaardig.

Mag ik hem terug sturen op mijn kosten….

Met een bericht erachter dat, als ik een beetje vriendelijker was, ze die kabels wel ging nasturen….

Euh… wat???

Zoo kinderachtig en belachelijk bijna…

Uit woede de retour geannuleerd en ze een 1-ster geven en natuurlijk een dito ster teruggekregen…

Ga nu op zoek naar die ontbrekende kabels en hoop dat hij dan werkt natuurlijk….

Jammer dat je zo’n mensen niet ergens kan melden… vreselijk

Je had toch een probleem kunnen melden bij vinted? Of had je dat gedaan en was terugsturen op eigen kosten het resultaat?

Idd net dat

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:37

Huh wat is dat dan? Random korting?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 05:27

Is het uitbetalingsscherm verdwenen in de app? Of verplaatst?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:45

Ik zie dat nou nooit, korting op verzendkosten of 1 euro verzendkosten ofzo...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:49

Ik ook niet hoor :+

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:05

Toen ik dat de eerste keer zag, dacht ik dat het een foutje was. Ik zie ook geen verband waarom Vinted dit wel of niet zou aanbieden. Misschien ter promotie van een account?

Ik heb een colbertje verzonden dat enorm vertraagd is door de vervoerder. Nu zie ik dat als het niet voor half november aankomt, ik tot 20 euro vergoed krijg. Het item is niet zo duur, dus dat is geen probleem.
Maar ik ben momenteel een nieuwe merktas aan het verkopen (nieuwprijs rond de 400 euro ofzo, mijn vraagprijs is ongeveer 90 euro). Het zou natuurlijk nergens op slaan als ik daar maar 20 euro voor zou krijgen. De betaling van de koper lukt echter niet, dus misschien heeft Vinted vandaag problemen of is het gebruikersspecifiek?

Het jasje dat ik via een bokker kocht, is ook vertraagd volgens Homerr track en trace. Fingers crossed dat ik die nog ontvang, want ik vind die jas echt leuk! <3

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:12

Ik heb dat ook wel eens zien staan zonder storing, in overleg met de koper heeft die toen een andere verzendoptie gekozen die tot 500 vergoedde :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:24

Nou je gelooft het niet, maar ik zag het net ook staan onder een shirtje! Ik denk een promotie van Homerr? Ik vermoed alleen voor Homerr binnen Nederland. Maarja kon je daar maar op zoeken... volgens mij kan dat nog steeds niet.

Ik weet overigens ook niet of je maar 1x die gratis verzending mee kan pakken of dat het meerdere keren kan.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:26

Ik heb ook 1 artikel op mijn favorieten lijst met gratis verzending. DHL pakt 'ie ook gratis. Lijkt een actie te zijn voor verkopers die al een tijdje niks verkocht hebben, aan de recensies te zien die niet heel actueel zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:34

Phrono schreef:
Ik heb ook 1 artikel op mijn favorieten lijst met gratis verzending. DHL pakt 'ie ook gratis. Lijkt een actie te zijn voor verkopers die al een tijdje niks verkocht hebben, aan de recensies te zien die niet heel actueel zijn.

Dan ga ik nog eens mijn favorieten lijstje door vanavond
Gisteren was het alleen voor Homerr

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:06

Lys_PPA schreef:
Toen ik dat de eerste keer zag, dacht ik dat het een foutje was. Ik zie ook geen verband waarom Vinted dit wel of niet zou aanbieden. Misschien ter promotie van een account?

Ik heb een colbertje verzonden dat enorm vertraagd is door de vervoerder. Nu zie ik dat als het niet voor half november aankomt, ik tot 20 euro vergoed krijg. Het item is niet zo duur, dus dat is geen probleem.
Maar ik ben momenteel een nieuwe merktas aan het verkopen (nieuwprijs rond de 400 euro ofzo, mijn vraagprijs is ongeveer 90 euro). Het zou natuurlijk nergens op slaan als ik daar maar 20 euro voor zou krijgen. De betaling van de koper lukt echter niet, dus misschien heeft Vinted vandaag problemen of is het gebruikersspecifiek?

Het jasje dat ik via een bokker kocht, is ook vertraagd volgens Homerr track en trace. Fingers crossed dat ik die nog ontvang, want ik vind die jas echt leuk! <3

Vinted vult als het goed is de rest aan. Die €20 komt vanuit bezorgbedrijf en de rest doet Vinted. Had die melding bij een jas van €50 en kreeg gewoon €50 terug.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:19

Kunnen we de openingspost niet aanpassen met FAQ? Deze vraag komt om de 5 blz terug.

Die 20 euro is de maximale aansprakelijkheid van de vervoerder (limiet op basis van gewicht onder CMR baanvracht) - Vinted past de rest bij. Je wordt dus in 1 keer vergoed voor de som die jij betaalde/ verwachtte te krijgen (wat dus ook betekent dat Vinted 2 verschillende bedragen betaalt: de koper krijgt prijs + kopersbescherming + vervoerskosten terug en de verkoper de prijs).

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:43

De verkoper krijgt dus niet altijd de prijs, hier enkel de postvergoeding na beschadiging, ondanks supergoed verpakt (en bewijs daarvan).

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:37

BloemBloem schreef:
Wat ik nu toch weer heb :D

Vandaag mijn pakket op kunnen halen, echter ontving ik een waxinelichtje van Rituals ipv
mijn gekochte broek :+ Vervelende is dat het waxinelichtje niet van mijn verkoper is :))

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen :=

Gewoon (inclusief foto's) als probleem melden bij Vinted. Duurt soms wel even, maar als het goed is worden de koper en verkoper gecompenseerd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:32

Ik heb de broek ontvangen! :#
Maar wat doe ik nu met de kaars :D :D :D

Daarbij ben ik ineens mijn portemonnee kwijt in de app, meer mensen last van?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:41

Bloembloem hier is mijn portemonnee gewoon daar waar ie hoort te staan gelukkig.

Ik kreeg 4 sterren omdat ik geen uitgebreide berichten stuur. Nee, ik houd van vinted omdat het uploaden en versturen en klaar is. Ik hoef niet telkens berichten te sturen. Maar dan krijg je dus al geen 5 sterren meer _O-

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:11

Wat ik nu weer heb, sta ik voor een dichte deur bij mijn pakketpunt. Tot nader order gesloten :')

Nu is het voor te verzenden pakketjes niet zo erg, ik zoek wel even een ander. Maar de pakketjes die onderweg zijn naar dat pakketpunt??