Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:04

Coby schreef:
Ik haat zoenen en knuffel ;) wordt ik altijd mee geplaagd. En komt nu goed uit ! Wat een rust

Heerlijk he, straks met oud en nieuw vooral :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:05

Neonlight schreef:
Relaxed schreef:
Zou het ook niet komen omdat wij wat afstandelijker zijn? Wij begroeten elkaar hier nooit met 3 zoenen of een knuffel, alleen bij felicitaties. Vriendinnen in het westen begroeten wel vaak met 3 zoenen. Daar is dat heel normaal.

Doen wij hier ook niet, sterker nog, de enige die ik ken die dat doen is mijn schoonfamilie....uit Groningen. _O-

Joh het is natuurlijk ook niet zo zwart wit, maar over het algemeen zijn wij wat afstandelijker..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:26

Wordt wel zo geschetst inderdaad, en natuurlijk zijn er uitzonderingen (mijn schoonfamilie :)) ). Maar in mijn omgeving wordt er ook niet zo gekust en geknuffeld, en dus wel meer Corona gevallen. Maar wij hadden eind februari natuurlijk wel carnaval, en
wellicht dus ook de varkensboerderijen.

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:28

Zeeland zit als enige nog in niveau 2. Dunbevolkt en zeker niet knuffelerig hier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 01:03

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 01:06

Maar de pretparken en dierentuinen blijven wel open?
Krijg je nog steeds de enorme toeloop vanuit Belgie waar ze nu 2 weken vakantie hebben en daar alles gesloten is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:19

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:37

Het is zo makkelijk de schuld bij het kabinet te legen, terwijl het de bevolking is die voor de besmettingen zorgt.

Landen die strenger waren bv België doen het niet veel beter...

Maar makkelijk om weer te wijzen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:42

Echwel schreef:
Het is zo makkelijk de schuld bij het kabinet te legen, terwijl het de bevolking is die voor de besmettingen zorgt.

Inderdaad.
Overal lopen de besmettingen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:43

Purny, als iedereen netjes in het openbaar een mondkapje op zet en daadwerkelijk afstand houdt.. loopt de regering nergens achteraan. Het is nog altijd de burger zelf die het virus voldoende ruimte biedt rond te gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:43

Nee hoor, want de zorg heeft al weken aangegeven dat het niet meer te doen is. Er zijn al weken experts die aangeven dat er dingen moeten gebeuren.
Kabinet heeft zijn zaakjes nog steeds niet op orde en loopt juist naar ons te wijzen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:47

purny schreef:
Nee hoor, want de zorg heeft al weken aangegeven dat het niet meer te doen is. Er zijn al weken experts die aangeven dat er dingen moeten gebeuren.
Kabinet heeft zijn zaakjes nog steeds niet op orde en loopt juist naar ons te wijzen.

Uhm de burgers moeten het ook doen hoor?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:50

Dus moet De Jong maar effe blik zorgpersoneel opentrekken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:50

Echwel schreef:
Dus moet De Jong maar effe blik zorgpersoneel opentrekken...

Als dat zou kunnen... maar het kabinet is weer eens te laat met nieuwe maatregelen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:52

Welke maatregelen, die waar nog meer mensen door boos worden en meer in opstand Komen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:54

Ik had ergens gedacht met de cijfers dat ze misschien met extra maatregelen zouden wachten, aan de andere kant nu zoveel landen juist strenger gaan word daar misschien ook naar gekeken. Zelf denk ik alleen dat musea, theater, bibliotheek en bios sluiten heel weinig zou uitmaken. Daar lijkt het toch goed geregeld qua binnenkomen, stoelen, afstand en het aantal bezoekers. Ik zou dan eerder denken aan nog minder bezoek in huis en dat pretparken in ieder geval de binnen attracties sluiten oid. Want dat is soms met smalle rijen ook moeilijk te handhaven. En school scholen waar toch ook veel besmettingen aan te herleiden zijn volgens mij die willen ze openhouden dus dan is het toch zoeken naar alternatieven.

Overigens zie ik hier kappers nog zonder mondkapjes werken, lijkt me ook niet oké ook omdat je er dan toch voor zorgt dat klanten het ook minder doen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-11-20 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:54

Echwel schreef:
Welke maatregelen, die waar nog meer mensen door boos worden en meer in opstand Komen?

En als het nou ingeval 100% de oplossing is maar ook dat is niet het geval.
Ik ben nog steeds voor het regionaal strenger op treden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:57

Laat ik zeggen dat ik de zgn risicogroep ben...en dus mijneigen maatregelen neem.....
Ik zorg ervoor dat de mogelijkheid om besmet te worden nihil is..

Ik zie ook om mij heen dat anderen dat niet doen...
So what, ik ga niet wijzen dat zij het verkeerd doen of wat dan ook..
Ik vertrouw de wetenschappers die het kabinet informeren en die met het kabinet overleggen.
Die hebben het beste voor met ons

Ook moeten we rekening houden met de ondernemers...

Moeilijk hoor om nu dit eigenwijze land te moeten besturen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:59

Echwel schreef:

Echt hè... zo moe word ik van die uitspraak “ kabinet dit en dat”

Het kabinet zegt al die tijd “ hou afstand, kom niet met teveel mensen samen, reis niet onnodig”

En wat doen toch de meeste mensen? Juist... dusss verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:00

Ja al die illegale feestjes is echt de schuld van het kabinet hoor.. :n

Lekker wijzen weer.. Een wijs man zei ooit, als 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:01

Nou zo sta ik er ook in hoor. Ik heb het kabinet helemaal niet nodig om mij nog meer maatregelen op te leggen. Kan daar prima zelf over nadenken en weet ondertussen wel wat ik moet doen om bij te dragen aan het indammen van het virus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:10

Ik denk ook dat theater, musea en bioscopen sluiten wellicht niet veel gaat helpen.. Zolang ze niet precies kunnen aangeven waar de meeste besmettingen nog steeds opgelopen worden, is da denk ik een beetje dweilen met de kraan open.. ?

Minder mensen thuis gaat m waarschijnlijk ook niet worden, het mogen er ook maar 3 zijn, en controleren achter de voordeur kan alleen bij overlast (dus bij echte feestjes met geluidsoverlast bijvoorbeeld).. maar of je nu 2 of 4 mensen op visite hebt gaat denk ik het verschil niet maken?

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:12

Ja dat is hier in Belgie ook zo
Vragen ze ga niet hamsteren is nergens voor nodig en wat doen de mensen ..massaal naar de supermarkt ,volle karren met alweer wc papier ,pasta ,rijst :roll:
Vragen ze om niet nog te gaan winkelen net voor de lockdown ..gevolg : op de koppen lopen in de winkelstraten , winkels die forse kortingen uitschrijven etc

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:15

Die oproep van een IC-verpleegkundige was ook niet mis te verstaan
Geniet van jullie koopzondag. We zien mekaar binnen 2 weken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:21

Ik weet het niet maar sommige hebben misschien ook regels nodig als extra zetje. Hoe vaak er tegen mij wel niet is gezegd dat kan toch wel? Of zo erg is het toch niet of eigenlijk is er maar zo weinig procent besmet etc. Kan me voorstellen dat als je makkelijk over te halen bent dat het wel helpt als er minder visite mag komen. Als voorbeeld denk ik aan een topic over een babyshower of iets in die richting. Het is nu niet handig, maar we houden ons aan de regels, maar in de meeste huizen is anderhalve meter denk ik ook lastig met visite en het mag nog gewoon, elke dag 3 mensen uitnodigen.
Iets van niet meer dan 1 bezoeker in huis per dag of alleen visite als het echt nodig is (hulp). Dan denk ik dat er misschien ook al minder visites zijn omdat bijvoorbeeld man en vrouw normaal gesproken samen gaan.

Ik probeer maar een beetje mee te denken over wat ik ook om me heen ervaar en zie.