Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Ik zou wel in de toekomst willen kijken wat voor kwaliteit van leven die werkzame en actieve bevolking heeft overgehouden nadat zij zwaar getroffen zijn door corona.
safina schreef:tienus63 schreef:Ik zou wel in de toekomst willen kijken wat voor kwaliteit van leven die werkzame en actieve bevolking heeft overgehouden nadat zij zwaar getroffen zijn door corona.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Je hoort van mensen die het gehad hebben, dat ze soms maanden later nog behoorlijke restverschijnselen hebben. Zelfs al waren ze daarvoor jong en kerngezond. En zelfs al hebben ze nooit in op de IC gelegen of zelfs maar in het ziekenhuis. Zelfs al werd hun verloop bestempeld als "mild". Heel erg vermoeid blijven, reuk en smaak die maar niet terugkomen, benauwdheid, concentratieproblemen en vergeetachtigheid, pijn aan spieren en gewrichten etc. En blijven mensen bijvoorbeeld gevoeliger voor longontstekingen en andere longproblemen? We weten er nog zo weinig over.
Karl66 schreef:De wereld is nou eenmaal groter dan alleen Nederland en buiten Nederland gaat het op heel veel plekken niet goed. Kijk gewoon naar een land als de VS, waar het virus weer als een gek oplaait, nadat de regels versoepelt zijn. Het idee dat het gevaar geweken is en dat we ons gewone leventje weer kunnen oppakken is een gotspe. Er zit een heel groot grijs gebied tussen in bed blijven wachten tot de hemel op ons hoofd valt en proberen te vergeten dat dit jaar een pandemie uitbrak. De meeste mensen zitten gewoon ergens in dat grijze gebied en het voegt niks toe om die weg te zetten als paniekzaaiers.
Sclimpre schreef:Dat is een beetje een vergeten groep. Ik heb ook nog nooit cijfers gezien over hoeveel mensen het gaat.
raket schreef:Ik ga zo antistoffen geven. Tenminste de 1e afspraak. Dus dat zal eerst een check zijn.
Marie_Anne schreef:raket schreef:Ik ga zo antistoffen geven. Tenminste de 1e afspraak. Dus dat zal eerst een check zijn.
Ik lees toevallig net op de NOS liveblog dat ze de studie gaan stoppen met toedienen van plasma van genezen patiënten omdat het niet lijkt te werken, ze gaan nu opnieuw bekijken of het anders kan.
Is dat waar jij ook aan mee doet?
Om 12.49:
https://nos.nl/l/2339699
tienus63 schreef:Mijn moeder heeft het mild gehad, 76 jaar. Zij heeft nog steeds last van kortademigheid en moeheid.
Niet banketstaaf bedoelt, het scheelt dat ze voorheen niet super actief was, behalve 4x per week zwemmen.
En ze maakt het beste ervan. En klaagt niet.
Mijn moeder is geloof ik lid van die Facebook groep.
Sizzle schreef:Marie_Anne schreef:
Ik lees toevallig net op de NOS liveblog dat ze de studie gaan stoppen met toedienen van plasma van genezen patiënten omdat het niet lijkt te werken, ze gaan nu opnieuw bekijken of het anders kan.
Is dat waar jij ook aan mee doet?
Om 12.49:
https://nos.nl/l/2339699
Dat is geen goed nieuws want dat spreekt ook tegen de zin van vaccins.
De reden waarom ze dachten dit dit corona virus misschien goed op een vaccin reageerd is juist vanwege de tot nu toe aangenomen positieve effecten met serum.
Als serum niet helpt dan hoop ik dat ze extra goede veiligheidsstudies te gaan doen want corona virussen staan erom berucht dat antilichamen ook juist de boel kan laten escaleren.
elnienjo schreef:Pandora2 schreef:In Luxemburg is het aantal besmettingen op een paar weken tijd vertienvoudigd.
Oh wow! Ik dacht dat ze het daar zo goed deden. En daar testen ze toch ook elk contactberoep eens in de 2 weken?
bigone schreef:Inmiddels gaat in Spanje een tweede regio een week op slot. Besmettingen komen zeer waarschijnlijk door opening van horeca. Dat zal dan in Engeland nog wat worden, daar buitelden ze compleet over elkaar heen gisteren ,dronken en wel. Sommige mensen kunnen de vrijheid niet aan.
LadyMadonna schreef:Net op het nieuws dat mensen die uit twee gebieden in Spanje en twee in Portugal terug komen, 2 weken in quarantaine moeten... maar er is toch geen hond die datcontroleert?
bigone schreef:Ergens kun je wel stellen dat wij ons in zijn algemeenheid goed aan de regels hebben gehouden. Wat er nu gaat gebeuren, of besmettingen toch op gaan lopen met bijbehorende ziekenhuisopname , ik hoop dat het merendeel van de mensen gewoon hun gezonde verstand blijft gebruiken want dan kan het meevallen.