[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:51

Ik ging op de middelbare school altijd bruggerbowlen toen ik in de hoogste klas zat :+ Die hadden een andere kantine en moesten dan langs de onze als de pauze voorbij was en ze hadden aan onze kant van de school les...

Ik heb best van OHOH gehoord als er weer eens een opzij sprong voor me :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:04

Eigenlijk zijn kinderen best zielig,als je bij rotouders geboren word,moet je er nog bij blijven ook.Je mag ze niet verkopen op marktplaats,asiels voor kinderen zijn er niet,dus je moet maar in een rotsituatie blijven tot het echt de spuigaten uit loopt en dan nog....

Ooit toen ik voor de Db werkte hebben we een hond bevrijd van een balkon,het kind wat er bij opgesloten was hebben we moeten laten zitten.De politie wachte ot de ouders thuiskwamen.Hond mochten we herplaatsen.

Dus best wel bizar dat je testen moet doorstaan als je jezelf wil laten steriliseren maar een kind krijgen kan iedere idioot.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:08

Ik dacht dat jeugdzorg en dergelijke (ik heb er geen verstand van) best streng was juist, en dat ouders heel snel onder toezicht geplaatst worden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:15

Sintara schreef:
Ik dacht dat jeugdzorg en dergelijke (ik heb er geen verstand van) best streng was juist, en dat ouders heel snel onder toezicht geplaatst worden

Heel verhaal maar komt er op neer dat je pech of mazzel hebt met jz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:37

Het begin van het schooljaar is ook weer het begin van de muziekschool. En helaas dus ook van marteling van mijn trommelvliezen.
Het raam staat open en ik kan zo meegenieten van lekker vals getoeter op een hobo volgens mij... En dat gaat nog wel even door tot 18u gok ik.

Ga uit ellende maar in de spits naar de weide vluchten ipv wachten tot na alle grote verkeersdrukte weg is. Ideaal als je sowieso al rustig aan wil doen met een buikgriep.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:09

DAT stuk van de Vub dat hier besproken is komt uit de thesis van een klasgenoot van mij. Het komt dus uit een zeer beperkt onderzoek (thesis volledig is maar iets van 40 pagina’s bij ons). Jammer dat het niet uitgebreider aan bod komt ipv enkel in hokjes op te delen. (Ik heb niet de hele thesis gelezen. Dus geen diee of dit maar een stuk eruit geknipt is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:08

Mijn bachelorproef over gedragsveranderingen bij dementie was al 60 pagina's :') Is een thesis zo beknopt dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:52

Enkel in onze opleiding hahaha. Andere heel vaak 200+ pagina`s :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:23

Over school gesproken, deze al gezien? :')

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:36

Haha, loslopend wild gespot, VUURRRRR :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:35

Prairy schreef:
Mews schreef:
Hier ook hokje 5. :) Ik heb ook het idee dat ik met de tijd steeds blijer ben met de keuze voor geen kinderen, en mijn partner ook. Heel fijn bevestigend gevoel. :D

Prairy, was het met 32 eigenlijk makkelijk om sterilisatie te krijgen als kindvrij persoon? Zit je dan nog in de twijfelzone, of ben je al 'veilig' en kan je zonder te veel vragen voor elkaar krijgen?

Ik moest van de gyn eerst naar de psych om te kijken of ik echt geen kinderen wilde (lees: of ik gek was) en pas toen wilde hij wel doen. Schijnbaar was ik wel zeer overtuigend want hij stelde zelfs voor om mijn complete eileiders weg te halen omdat ik ze toch niet wilde. Dit verkleinde de kans op kanker schijnbaar. Weg ermee dus.

Dat vind ik dan weer een heel vreemd advies voor een dertiger. Je komt wel volle bak in de overgang en alles verouderd doordat je geen/niet voldoende oestrogeen meer aanmaakt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:37

Met alleen je eileiders weghalen kom je niet in de overgang hoor. Dan moeten ze ook de ovaria weghalen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:38

Hier zijn opeens alle collega´s ziek, zwak, misselijk en gestrest want: de eerste schooldag is net geweest.
Ik snap dat het een ding is voor de kinderen maar kom op zeg!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:39

Ohja, ik las eierstokken ipv eileiders. Ben nog niet goed wakker.
Ze kunnen beter de baarmoeder weghalen, dan wordt je tenminste niet meer ongesteld.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:53

elnienjo schreef:
Ze kunnen beter de baarmoeder weghalen, dan wordt je tenminste niet meer ongesteld.

En dan verzakt alles... Hmeh, liever niet :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:58

Steeph schreef:
elnienjo schreef:

En dan verzakt alles... Hmeh, liever niet :o

Geen last van en schijnen echt uitzonderingen te zijn volgens mijn gyn.
Wel last van de overgang (bij mij wel complete eierstokken weggehaald op medisch advies)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:02

Mijn oma had ook last van verzakkingen na het verwijderen van de baarmoeder en alles.. Dat hebben ze uiteindelijk weer gelift aan haar ruggengraat ofzo? Het klonk allemaal erg spannend maar na het liften was dat alles gewoon ok.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:15

Ja ik had ook zoiets van, haal die broedmachine er maar uit, zeker nu ik 'onrustige cellen' heb aan de baarmoedermond en daarvoor dus een ingreep moet. Maar die verzakkingen etc lijkt me ook niet fantastisch...

Ik opteer gewoon nog steeds voor een aan/uit knop... Permanent uitzetten dat ding, nergens voor nodig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:37

Dat lijkt me ook wel wat ja. Of gewoon de stekker eruit

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:15

Prairy schreef:
Ik moest van de gyn eerst naar de psych om te kijken of ik echt geen kinderen wilde (lees: of ik gek was) en pas toen wilde hij wel doen. Schijnbaar was ik wel zeer overtuigend want hij stelde zelfs voor om mijn complete eileiders weg te halen omdat ik ze toch niet wilde. Dit verkleinde de kans op kanker schijnbaar. Weg ermee dus.

Hé, dus dat is wel degelijk een reden! Hoorde laatst van één van onze gynaecologen dat ze het vermoeden hebben dat eierstokkanker van de eileiders uitgaat en vaak niet van de eierstokken. Vond het toen wat raar om te zeggen “als je onderzoek wil doen mag je die van mij wel hebben” maar misschien is dat toch niet zo raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:24

Ik hou mijn honden altijd uit de buurt van kinderen.

Maar had het paar maanden terug met wandelen. Kwam een groep mensen aan met kinderen. Liet mijn honden netjes naast mij lopen, met aandacht op mij gericht. Zat aantal meter tussen mij en die groep.

En zo uit het niets loopt kind uit de groep weg en raakte mijn teefje aan. En uit schrikreactie hapt ze keer opzij...

Toen had ik opeens ook een valse herder. Heb ze volgens mij flink de waarheid verteld, want ze liepen ook zo verder. Dat jochie had nog niet eens een druppeltje bloed. Dus flikker op met je ik heb een valse herder...

Blijf met je tengels van mijn honden af...

Nu zijn mijn honden wel lief met kinderen. Alleen teefje word zelf snel heel erg druk, als kinderen ook druk zijn. De reu niet, die blijft altijd rustig.

Dus als kinderen ze willen aaien en ik ben in de juiste bui. Dan mogen ze dat met de reu.

En blijf er altijd bij. Want tanden zijn idd scherp. Zit zelf ook weleens onder de wondjes, doordat we ruig spelen.

1 keer lag mijn halve duim open. Deed een beetje onhandig met de bal en toen zat duim ertussen. Hond liet meteen los, maar kon meteen ab halen en tetanus. Terwijl de hond niks express deed. Dus zo snel kan het gaan :+ en ik had aantal weken een zere duim.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:29

In openbare plekken waar er een grote dichtheid van mensen is (bv de meetingplekken van wandeltochten enzo) heb ik mijn hond gemuilkorfd. Puur omdat mensen haar persé willen aanraken, niet luisteren naar mijn vragen en toch proberen, en ze dan uitvalt. Probleem is, het is dan hun schuld dat ze uitvalt, maar als ze schade maakt en ze doen aangifte, dan heb ik wel het probleem. Met muilkorf aan heb ik plots "een gevaarlijke hond" en spontaan een cirkel van 5 m ruimte :D.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:56

Liep een keer met de hond van mijn ex en er kwam een moeder met kindje langs. In het voorbijgaan hoorde ik ze zeggen "je kunt er gewoon langs hoor, die hond doet niks" :o? mijn hond keek niet eens naar het kind, het kind keek niet eens naar de hond, alleen de moeder had problemen :o Ja zo praat je dus kinderen een angst voor honden aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:03

Duhelo schreef:
In openbare plekken waar er een grote dichtheid van mensen is (bv de meetingplekken van wandeltochten enzo) heb ik mijn hond gemuilkorfd. Puur omdat mensen haar persé willen aanraken, niet luisteren naar mijn vragen en toch proberen, en ze dan uitvalt. Probleem is, het is dan hun schuld dat ze uitvalt, maar als ze schade maakt en ze doen aangifte, dan heb ik wel het probleem. Met muilkorf aan heb ik plots "een gevaarlijke hond" en spontaan een cirkel van 5 m ruimte :D.

Zit er soms ook gewoon aan te denken om ze te muilkorven.

Word soms gek van loslopende kinderen en honden die niet onder appèl staan.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:05

Denk dat een muilkorf je hond gewoon lekker veel ruimte geeft.