Mijn kippen leggen zoveel eieren dat ik advocaat ervan wil gaan maken. Ik ga het met de hele eieren (eiwit en eigeel) maken. Nu zag ik verschillende recepten. Met brandewijn en met jenever. Maken jullie zelf advocaat? En wat doen jullie erin qua alcohol?
mijn kippen leggen juist al maanden niets meer, ook niet toen het nog licht was buiten. Best heel jammer eigenlijk. De meeste kippen zijn ook al wat ouder alhoewel er ook wel minstens 3 jongere tussen lopen. Zou het kunnen zijn dat er een teveel aan hanen rondloopt? 3 van de 8 inmiddels. De hanen gaan goed samen en vechten niet, het is een rustige groep.
Succes met zelf advocaat maken. Ik heb het nog nooit gedaan. Ben benieuwd of het lukt. geen verstand van alcohol hier
Oh ik wil ook graag zelf een keer advocaat maken! Al moeten de kippen dan inderdaad wel weer beginnen met leggen, ze hebben al even vakantie Maar bij nader inzien lijkt tokkelroom me nog lekkerder! Heb je daar toevallig een recept van Marcella?
Echt he? Ik vind het ook zo gruwelijk lekker, ik lust de advocaat/tokkelroom uit de supermarkt dus echt niet meer sinds ik de zelfgemaakte heb geproefd
Marcella
Geplaatst: 11-12-24 18:37
Heb ooit 1x advocaat (supermarkt kwaliteit) op resultaat was vriendschap met de wc pot. En dat sla ik liever over.
Mijn schoonmoeder maakt nogal eens advocaat, en gebruikt dan gewoon wat ze heeft staan aan alcohol. Het is eigenlijk altijd wel lekker alleen de ene keer wat sterker dan de andere keer. Ik drink nooit alcohol maar een scheutje advocaat zo af en toe vind ik wel lekker, vooral door goede vanillevla
Ik had ook weer wat. Gisteren boodschappen gedaan en met prei in mijn handen gestaan. Toch weer teruggelegd want ik heb er nu een aantal in de moestuin staan die groot genoeg zijn om te oogsten.
Alleen... Even vergeten dat er 20-30 cm sneeuw overheen ligt. Nu heb ik alsnog geen prei
Marcella
Geplaatst: 13-12-24 11:23
Ik ga voorlopig even geen kaas maken heb een beetje veel in de koelkast nog liggen.