Tinder, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:47

Als je iemand amper kent is anderen daten toch geen ramp? Je kan evengoed leuke gesprekken/momenten hebben met iemand op een toevallige manier, bv op een feestje op het werk of zo, mag dat dan ook niet meer? Zolang er geen uitzicht is op een relatie is exclusiviteit eisen toch wel overdreven vind ik. Nu ja, ieder doet zijn zin, maar als je met iemand een keer afspreekt hoeft wat mij betreft niet alles on hold.
Hangt ook wel af wat daten inhoudt natuurlijk, gewoon een keer gezellig iets gaan eten of drinken ter kennismaking houdt niet direct vergaande engagementen in, als je direct uitspreekt een relatie te willen lijkt me dat ook wel erg voortvarend. Maar een beetje open zijn in wat je denkt/doet is wel belangrijk vind ik zelf. Met iemand daten die mij niet ziet zitten maar eerder omdat ze toevallig op dat moment niks anders lopen heeft zou ik niet appreciëren.

Anoniem

Re: Tinder, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:53

Maar er zit nog een hele fase tussen een eerste ontmoeting en het daadwerkelijke afspreken van een relatie. In die fase (na een eerste date zelfs) is het voor mij meestal wel redelijk duidelijk of ik iemand beter wil leren kennen en dus af wil sturen op die relatie-fase of niet. Vanaf het punt dat ik die keuze heb gemaakt voor mezelf zal ik niet meer daten met anderen, en zou ik het misschien niet uitspreken maar ik zou het niet leuk vinden als mijn date dan nog andere meiden zou opzoeken.
Het gaat dus niet om 1 keer afspreken en daarna gelijk een relatie hebben, het gaat erom dat ik wil weten of ik de tijd die ik in iemand steek wel nuttig aan het besteden ben. Als ik date met iemand die ik heel leuk vind maar die persoon date ondertussen nog drie andere meisjes voelt dat vervelend, alsof ik dan een van de paarden ben waarop hij aan het wedden is. Juist in de nog-geen-relatie-fase vind ik het belangrijk dat ik het gevoel krijg dat iemand er wel voor gaat, omdat ik anders niet zou weten hoe ik een relatie met die persoon aan zou moeten gaan.

Misschien is dat dan ouderwets ofzo en het is ook helemaal niet dat het me gaat om uitgesproken exclusiviteit, maar meer om het gevoel dat ik wel iets waard ben ofzo, en dat ik niet zomaar een meisje ben om zijn vrijdagavond mee te besteden terwijl hij de volgende dag weer een andere date heeft staan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:55

Volledig eens met emmaa.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:05

Over het daten met verschillende mannen, Ik heb een tijdje geleden heel leuk contact gehad met 2 tindergasten via de app. Ze wilden beiden afspreken en ik kon het niet over mn hart verkrijgen haha. Ik heb met 1 afgesproken, was gezellig dus nog eens afgesproken (wat uit eindelijk niet doorgegaan is, iets met een oud collega van hem :Y) ) Pas toen dat niet meer door ging met de ander afgesproken. Ik heb dus wel via de app contact gehouden met beide een periode. Ik voelde me daar al bijna schuldig over omdat ik niet wist met welke ik nou liever af wilde spreken!

Vroeger daarentegen had ik twee mede-stagiairs die elkaar ook kenden, Vrijdag avond gezellig filmpje kijken met de ene, zaterdag middag gezellig mee naar trainen met de andere. En toen had ik nergens last van met schuld gevoel oid. Ik kon gewoon niet kiezen en vond het beide wel leuk :') Ze wisten ook van elkaar dat ik met beide af sprak, echt wat hebben zij wel niet moeten denken!
Toen er een serieus werd het afgekapt met de ene en nog even door gedate met de ander, tot dat die ook serieus werd. Maar doordat ik toen niet kon kiezen hou ik het nu maar bij 1 tegelijk. Beter voor iedereen. (ik was wel rond de 16 toen en midden in de pubertijd haha)

Ik heb het ook vanaf de andere kant mee gemaakt. Een jongen, kon niet kiezen tussen mij en een vriendin van mij. Smiddags bij haar, savonds bij mij. Echt een rot gevoel was dat! haha

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:43

Emmaa, ik snap wat je bedoelt en zou het zelf ook niet doen om met anderen te daten na/tegelijkertijd met een date waar ik toekomst in zie. Maar wat als je met iemand een keer hebt afgesproken en die wel leuk vindt, maar niet direct een relatie er in ziet? Dan kan je toch wel nog verder afspreken om elkaar beter te leren kennen, maar daarom hoef je toch nog niet voor de rest van de tijd niemand te zien? Is mij al overkomen dat er met iemand niks op wees dat er een relatie van zou komen, waardoor ik wel met anderen afsprak en ook met die ene persoon (gewoon gezellig samen op café), maar achteraf liep het dan toch anders en uiteindelijk is er niks overgebleven, niet met de andere dates en ook niet met die ene. Een date is toch om iemand te leren kennen? Soms is er direct iets, soms niet, maar dat zegt toch niks over hoe het verder loopt? Dus vind ik zeggen dat iemand die ook nog anderen date direct afgedaan heeft redelijk simplistisch of zo? Met meerdere vrouwen tegelijkertijd meerdere dates doen is nog wat anders, dat zou ik zelf niet doen.
Maar ik ben nog wat op zoek naar wat goed is en hoe het aan te pakken, dus lees met veel plezier andere meningen en ervaringen in dit topic. Een jaar geleden zou ik nog gezegd hebben dat met verschillende mensen daten not done is, alles kan veranderen :).

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:10

Jildau schreef:
Ik had na mijn Tinder gesprekken twee mijn nummer gegeven en daar leuk contact mee. De ene vroeg vrij snel om te daten en dat was leuk dus daar heb ik meerdere dates mee gehad maar de andere wilde ook daten. Hem toen eerlijk verteld dat ik al met iemand aan het daten was en niet met twee tegelijk ging daten. Dat waardeerde hij en toen is ons contact gestopt. Na een poosje weer contact gekregen en met date 1 liep het toen niet lekker dus daar een punt achter gezet en toch gaan daten met date 2. Sinds de eerste date onafscheidelijk en nu gelukkig samen!

Maar ik ben blij dat ik het zo aangepakt heb en hij waardeerde het dat ik eerlijk was en niet met twee tegelijk wilde gaan.

Zo deed ik dat ook idd. Kunnen ze vaak wel waarderen.
Ik kon dat gewoon echt niet, twee tegelijk daten. Gevoelsmatig klopte dat gewoon niet.

Callisto04 schreef:
Emmaa, ik snap wat je bedoelt en zou het zelf ook niet doen om met anderen te daten na/tegelijkertijd met een date waar ik toekomst in zie. Maar wat als je met iemand een keer hebt afgesproken en die wel leuk vindt, maar niet direct een relatie er in ziet? Dan kan je toch wel nog verder afspreken om elkaar beter te leren kennen, maar daarom hoef je toch nog niet voor de rest van de tijd niemand te zien? Is mij al overkomen dat er met iemand niks op wees dat er een relatie van zou komen, waardoor ik wel met anderen afsprak en ook met die ene persoon (gewoon gezellig samen op café), maar achteraf liep het dan toch anders en uiteindelijk is er niks overgebleven, niet met de andere dates en ook niet met die ene. Een date is toch om iemand te leren kennen? Soms is er direct iets, soms niet, maar dat zegt toch niks over hoe het verder loopt? Dus vind ik zeggen dat iemand die ook nog anderen date direct afgedaan heeft redelijk simplistisch of zo? Met meerdere vrouwen tegelijkertijd meerdere dates doen is nog wat anders, dat zou ik zelf niet doen.
Maar ik ben nog wat op zoek naar wat goed is en hoe het aan te pakken, dus lees met veel plezier andere meningen en ervaringen in dit topic. Een jaar geleden zou ik nog gezegd hebben dat met verschillende mensen daten not done is, alles kan veranderen :).

Lijkt mij alsof je bedoelt dat een klik mist? Als ik je verkeerd begrepen heb, sorry!

Maar als er bij mij niet echt een relatiegevoel ontstond was ik er na een date ook klaar mee. Een keer een leuke jongen gedate, maar geen klik mee. Best gezellige date gehad maar hij pastte qua leven niet bij mij. Dat ook gezegd en mee gestopt, want daar ga ik geen tijd aan verspillen. Liever een ander leren kennen dan om te zien of dat wel klikt.

Heb in ieder geval gezellige tijden toen gehad. Nog nooit zoveel mensen in zon korte tijd gezien :P

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:37

Je kan dat omschrijven als het missen van een klik ja. Al kan het ook andere redenen hebben waarom je iemand ontmoet en er op dat moment niks in zit. Bv ze is aan het daten (met perspectief op) met iemand anders, heeft een relatie, ... Dan is het op dat moment niet aan de orde om op die manier te daten (wat niet wil zeggen dat je die persoon dan uit je leven moet bannen vind ik), is daten met anderen niet verkeerd vind ik. Als je dan elkaar toch blijft tegenkomen kan er vanalles veranderen (relatie kan stoppen, daten kan uiteindelijk toch op niks uitdraaien, ...). Liefde na 1 date is ook niet altijd het geval, soms kan het zelfs jaren duren en dat er dan toch iets ontstaat. Leuke mensen blijven zien is niks mis mee vind, uiteindelijk kom je elke dag mensen tegen of dat nu op een date is of in het dagelijkse leven (werk etc.). Nu ja, ik ben ook niet zo'n dater na enkel online contact, is zelden gebeurd, dan is het misschien anders omdat je er in wie je gewoon tegenkomt niet specifiek naar op zoek gaat, wat bij een date via tinder toch meer het geval is. Maar lijkt mij dat die dingen toch door elkaar lopen (tenzij iemand bv geen sociale contacten heeft behalve tinder e.d.), dus is niet zwart-wit vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:53

Ik zou het best logisch vinden als iemand ook andere date. Maar bij date #3/4 zou ik toch wel een beetje verwachten dat dat niet (meer) gebeurd als het van beide kanten goed voelt. Zelf zou ik het denk niet kunnen met meerdere tegelijk. Qua tijd en qua overzicht niet :')

Mijn ma is over 2 weken jarig. Meneer wilde wel mee.. dus dat wordt gelijk m'n hele idiote familie ontmoeten :wow: Volgens mij is ie wel aardig serieus over ons..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:48

Resistance schreef:
Relaxed schreef:
Misschien makkelijker om gewoon boktnamen te gebruiken, mij zei het ook niets :n En niet iedereen zit in de app ;)

Ik zit ook niet in de app...

Ik ook niet!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:54

Ik ook niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:28

Omg great minds think alike!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:04

lieveli schreef:
Omg great minds think alike!

Misschien mag ik je toch wel. :o :')

Ik heb besloten om zaterdag een steak dinner for two voor ons te gaan koken. :j Hij komt hier eten enzo aangezien mijn ouders het weekend weg zijn. De liefde van de man gaat immers door de maag (niet serieus natuurlijk), en ik denk dat hij een goede steak wel kan waarderen. :z

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:45

Leuke discussie over het daten met meerdere mannen tegelijk. Heb zelf wel vaker met meer 'gedate' in dezelfde periode. Maar vond het meer afspreken, wat leuks doen en ondertussen 'aftasten' en elkaar leren kennen. Welke kant het dan op zou gaan (vriendschap, relatie, of niks) was dan nog helemaal niet aan de orde, dat merk je pas na meerdere keren.

Ik zou pas stoppen met daten (waarbij je bewust iemand 'zoekt' om evt. een relatie mee aan te gaan) als het serieuzer zou worden. Afspreken gewoon voor de gezelligheid en om iemand te leren kennen moet gewoon blijven kunnen, zolang de verwachting naar alle partijen maar gelijk is, is dat niet heel raar toch?

Resistance, flinke steak kunnen de meeste mannen wel waarderen ja!

Hier inmiddels wel een paar normale en leuke gesprekken. Dat het zowaar nog kon, haha! Alleen nog steeds niet echt de behoefte om ermee af te spreken.
Ben ik nou te kieskeurig of gewoon een schijtbak? hahaha

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:53

Jibbel schreef:
Leuke discussie over het daten met meerdere mannen tegelijk. Heb zelf wel vaker met meer 'gedate' in dezelfde periode. Maar vond het meer afspreken, wat leuks doen en ondertussen 'aftasten' en elkaar leren kennen. Welke kant het dan op zou gaan (vriendschap, relatie, of niks) was dan nog helemaal niet aan de orde, dat merk je pas na meerdere keren.

Ik zou pas stoppen met daten (waarbij je bewust iemand 'zoekt' om evt. een relatie mee aan te gaan) als het serieuzer zou worden. Afspreken gewoon voor de gezelligheid en om iemand te leren kennen moet gewoon blijven kunnen, zolang de verwachting naar alle partijen maar gelijk is, is dat niet heel raar toch?

Resistance, flinke steak kunnen de meeste mannen wel waarderen ja!

Hier inmiddels wel een paar normale en leuke gesprekken. Dat het zowaar nog kon, haha! Alleen nog steeds niet echt de behoefte om ermee af te spreken.
Ben ik nou te kieskeurig of gewoon een schijtbak? hahaha

Ik heb in ieder geval wel een redelijke discussie teweeg gebracht :') Maar zeker leuk om alle verschillende meningen en reacties te lezen! :j

Idd wat Jibbel zegt, op dit moment is er nog met geen van beide het onderwerp 'relaties' aan bod gekomen.
We hebben een drankje gedaan en een hapje gegeten. Gewoon 'luchtige' afspraakjes om het zo maar te noemen :D

Mocht dit wel zo zijn, dan zou ik er zeker niet met twee tegelijk daten. Maar op dit moment vind ik het nogal vroeg om na een drankje gelijk exclusief te zijn en niet meer met andere mannen te mogen omgaan.
Ik verwacht dit ook nog niet van de andere partij.

Zelf kan ik na één date ook nog niet gelijk inschatten of diegene relatiemateriaal is.. Daar moet ik iemand toch echt beter voor leren kennen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:01

Het was bij ons wel zo dat we al haast een maand heel veel aan het appen waren en ook echt diepgaande gesprekken hadden. Op de eerste date klikte het nog steeds zo goed en is er ook meer gebeurt dan alleen even gezellig kletsen. Dus voor mij was het na die date wel duidelijk dat ik niet met anderen ging daten.

Dat is inderdaad wel anders als je gewoon even wat gaat drinken. Ligt dus geheel aan de date / situatie.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:38

Ik heb ook wel met meerdere mannen gedate. Maar op een gegeven moment valt er toch wel eentje af!

Ik ben overigens volgende week al een jaar (!) samen met mijn tinderverovering! De tijd vliegt echt!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:57

Tijd vliegt echt voorbij... dit weekend niet maar het volgende, dan ken ik mijn Tinderman 1 jaar en we hebben besloten dat 2 weken later "onze datum" wordt. Het moment waarop we de fysieke aantrekking niet meer onder stoelen of banken konden steken en besloten al op 1 vlak exclusief voor elkaar te zijn. Het totaalplaatje is sindsdien gegroeid.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:36

Leuk PP :D en CCCCC ook bijna een jaar! Kan me je date posts nog wel herinneren :D
Wij zijn al bijna 3 jaar verder, na onze eerste tinderdate ... :Y) :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:49

Wat leuk beide, ik kan me als stille meelezers allebei jullie posts idd nog wel herinneren :D

Bij ons is het vandaag ook exact 3 jaar sinds onze eerste date bedenk ik me nu :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:52

Allemaal succesverhalen dus, leuk!
Wij bijna anderhalf jaar inmiddels. Tijd gaat inderdaad snel.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:29

Dan zijn wij nog maar net bij elkaar haha, 6.5 maand! :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:48

Tindervriend en ik hebben 14 februari een jaar verkering, begin januari sleutels gekregen van ons appartementje en volgende week wonen we samen <3

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:43

Wat een succesverhalen!

Ik ben nog met één aan het appen waar ik ook wel mee af wil spreken. :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:40

Goedemorgen allemaal, wat een leuke succes verhalen!
Klinkt super positief... :D

Ik heb gister mijn aller eerste Tinder date gehad met een hele leuke jongen.
Was ineens heel spontaan dat we gingen afspreken, we waren een week aan het Whatsappe waar we beide al paar x tegen elkaar hadden gezegd dat het gezellige gesprekken zijn.
Dus toen gister middag zeg ik tegen hem wat doe je vanavond, ja niet veel gewoon thuis film kijken.
En toevallig had ik ook niks op de planning staan, dus van het 1 kwam het ander en zat ik een paar uur later bij hem op de bank...

Was best zenuwwachtig, 1e afspraakje en gelijk bij een vreemde thuis maar het was super gezellig en totaal niet ongemakkelijk.
De klik die we hadden via de app was er in real life ook echt.
We hebben echt de hele avond hele gesprekken gehad met elkaar en er vielen helemaal geen rare stiltes.

Nu hebben we voor zaterdag weer afgesproken.. :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:52

Leuk al die succesverhalen. Geeft hoop :').