Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:36

Wat is het verschil tussen renvers en schouderbuitenwaards?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:15

Als ik het goed kan uitleggen: renverse is het gehele lichaam dat in de buiging zit, schouderbuiten is enkel de schouder zonder veel extra van het lichaam.
Het zelfde als travers en schouder binnen maar dan omgekeerd :Y)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:26

Ten eerste is er de kwestie van de manegewanden: op een buitenrit zie je geen verschil tussen schouderbinnenwaarts of -buitenwaarts. Idem travers/ renvers.

Verder is de beweging van schouderbinnenwaarts als de eerste meter van de grote volte (het is dus leuk om een paar pas schouderbinnenwaarts te rijden en dan een volte in). ;) Na die volte, de laatste meter voor je weer recht op de hoefslag bent heb je de buiging van travers te pakken (waar je dus nog een paar passen mee door kunt gaan).
....uiteraard is dit voor schouderbuitenwaarts en renvers niet mogelijk.

In alle bewegingen is het dier gebogen - maar gaat hij in een andere richting dan de buiging.
....en dat is ook de lol ervan: de achterhand moet meer aan de bak en het dier komt vanzelf, omdat dat makkelijker is, op de achterhand.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:35

Ik voel bij travers de achterhand van mijn paard altijd zo lekker rond worden en om mij heen krullen, schouder binnen/buiten is dat niet zo, dat is hoe ik het vergelijk :+

Mooi uitgelegd Janneke, lukt me duidelijk niet :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:29

Is er een goedkopere versie van 'clean my mac'? mijn mac loopt steeds verder vol, maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik dat wegkrijg (bv reservekopieen van itunes). Clean my mac vond ze wel, maar de gratis versie kan ze niet verwijderen. Dus ik zocht eigenlijk naar een goedkopere editie die hetzelfde doet. 40 euro voor 1 keer gebruiken vind ik een beetje te gek.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:30

Citaat:
Heb je ook vaker gehad dat de boeken apart kwamen als je er meerdere had besteld?
Krijg nu van 1 boek een mailtje dat ie verzonden is, heb er 5 besteld.

Ja elk boek wordt apart verzonden. Zonder tracing en het duurt soms wel 3 weken. Maar ik heb tot nu toe alles ontvangen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:41

Eileen, ccleaner werkt geloof ik altijd wel goed. Ik weet alleen niet zeker of die dat ook voor Mac doet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:04

Waarom reageren sommige mensen raar als jij een andere mening hebt? Soms is er geen goede of foute mening, maar moet de afwijkende mening wel als slecht worden weggezet.
Het zal wel de eigenschap van mensen zijn, maar wel een irritante. En dan ben je geneigd die over te nemen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:46

Nissima schreef:
Eileen, ccleaner werkt geloof ik altijd wel goed. Ik weet alleen niet zeker of die dat ook voor Mac doet.

Die is er wel, maar die weet maar 123 MB te vinden om op te ruimen. Dat andere programma had iets van 60GB. En dat kan ook wel kloppen, er staat weinig op m'n Mac, maar ik heb nog maar 10 GB beschikbaar. Ik kan die bestanden alleen zelf niet terugvinden :(

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:07

Ik vraag me af waar bokker vuurneon is gebleven? Had nooit contact met haar hoor, maar zag heel vaak posts van haar voorbij komen in topics en nu al maanden niet meer (of heel weinig?) :\

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:44

Gebruiken ze het Belgische woord; amai, ook in het Spaans? Had een vriendin en haar moeder kwam uit Peru, sprak Spaans en bijna geen Nederlands en als er dan iets ergs gebeurde zei ze (soort medelijdende toon) oh amai... Of misschien haalde ze iets gewoon door de war ofzo :y

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:54

Szan schreef:
Ik vraag me af waar bokker vuurneon is gebleven? Had nooit contact met haar hoor, maar zag heel vaak posts van haar voorbij komen in topics en nu al maanden niet meer (of heel weinig?) :\

Ja, nu je het zegt valt het mij ook op. Gegeken bij haar reacties en laatste reactie was van 16-10-'16

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:03

Ja nu je het zegt! Iemand die haar in het echt kent?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:03

savannah030x schreef:
Gebruiken ze het Belgische woord; amai, ook in het Spaans? Had een vriendin en haar moeder kwam uit Peru, sprak Spaans en bijna geen Nederlands en als er dan iets ergs gebeurde zei ze (soort medelijdende toon) oh amai... Of misschien haalde ze iets gewoon door de war ofzo :y

Niet dat ik weet. Ze zouden hier dingen zeggen als, ay Díos (oh God), madre mía (mijn moeder), hostía (hosti). Ik kan zo ook niet bedenken wat er kan klinken als 'oh amai' in het Spaans, maar ik houd mijn oren open. B-) Overigens hebben ze in Zuid-Amerika weer andere woorden dan in Spanje, dus misschien ga ik het hier wel helemaal niet horen.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 01:26

Szan schreef:

Ja! Ik mis haar ook al een tijdje inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:01

sureido schreef:
[naam] schreef:
Heeft een naaktslakje nut? , heb al weken 1 in de wc en die groeit wel gewoon. Wil hem naar buiten binnenkort of heeft hij een doel in de wc?

Lach mij niet uit , goed gezelschap en doet niemand kwaad wat spinnen wel doen die jagen mij de angst aan :+

... Dadelijk kruipt ie omhoog := Die was bij mij echt weg al

Geen paniek hij zit keurig op de grond :j

Afbeelding

Schattig toch :+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:04

Het enige dat de naaktslakken in onze keuken deden was onmogelijk weg te poetsen slijmstrepen overal op achterlaten. Wat een drama die beesten...
Ik durfde heel lang niet achter de plint te kijken omdat ik bang was daar een gigantische lillende broodmother slak tegen te komen -O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:05

Maar dat dier heeft toch honger? Leg je dan wel een blaadje sla neer? :Y)
Want waarschijnlijk is deze slak gewoon de weg kwijt en was hij liever buiten :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:18

Hoe kan het dat vissen blijven leven terwijl de bovenste laag van het water bevroren is? (En soms zelfs als ze vast gevroren zitten)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:35

Ik vraag mij al een tijdje af waarom een dorp hier in de buurt gele straatnaambordjes heeft :? Iemand die hier toevallig uit Castricum komt en het antwoord kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:38

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:51

xSCWx schreef:
Hoe kan het dat vissen blijven leven terwijl de bovenste laag van het water bevroren is? (En soms zelfs als ze vast gevroren zitten)

Het vastgevroren weet ik niet. Wel is het zo geloof ik dat dieper water een redelijk constante temperatuur heeft als het koud is (4 graden zeg ik zo uit mijn hoofd, maar dat weet ik niet zeker), waardoor het vlak bij de bodem niet bevriest. Hier kunnen die vissen dan gewoon zitten. (Maar hoe dat dan met zuurstof zit, weet ik niet :+ )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:57

Er zit zuurstof opgelost in water.

(Als je zeepsop in je afwaswater gooit, of bij het koken zie je bellen- dat is de zuurstof die ontwijkt.)

Maar het is diervriendelijk om een wak te hakken.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:57

Ja, maar die zuurstof is ooit ook wel op.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:06

Marrie_L schreef:
Ja, maar die zuurstof is ooit ook wel op.

Met genoeg plantjes onder water die die functie vervullen, is het wel goed vol te houden. :)