Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:14

Boormachine verkocht via marktplaats.
Omdat de advertentie verliep op de dag dat de koper heeft gereageerd heb ik de foto's gemaild.
Betaling ging goed, daarna verzonden met kiala. Ik kreeg net een mailtje binnen dat het voor hem een miskoop is omdat dit dezelfde boormachine is die hij al had en die had hij weggegooid omdat het handvat ging verteren. Volgens hem gaat dat bij deze machine ook gebeuren. Hij kon echter weten dat het dezelfde machine was aangezien ik hem foto's gemaild heb van zowel machine als doos als acculader.
Wat moet ik hier nu weer mee.
Laatst bijgewerkt door Naskapower op 25-09-15 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:17

Ik zou zeggen; verkocht is verkocht.. Had hij maar beter moeten kijken. Hij kan het toch weer op marktplaats zetten?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:21

Dat heb ik zelf ook. Als hij bekend was met dit mankement bij zijn eigen machine had hij hier op z'n minst naar kunnen vragen. Ik heb ook geen antwoord gehad op mijn mails met links naar de track en trace. Verder heeft hij de boormachine al 2 dagen in huis (opgehaald op de 23ste)

DanonePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:40

Ik heb ook wel is een miskoop gehad. Maar ja, een miskoop is voor jezelf. Dat heeft niks met het product te maken. Zo heb ik wel is leuke schoenen gekocht, die achteraf niet zo heel leuk waren. Miskoop. Maar ja, eigen schuld. Leer je van beter te kijken ;) .
Hij was al bekend met het mankement dat het bij meerdere boormachines zou kunnen zijn. Hij wist wat die kocht. En had hij ook eerst onderzoek kunnen doen. En dan pas ja kunnen zeggen. Nou heeft hij eerst gekocht en dan pas onderzoek gedaan en vast gesteld dat het niet het gene is waar die naar zocht. Dikke pech voor hem. Maar de machine die je verkocht is niks mis mee. Dat hij hem achteraf niet wilt had die van te voren kunnen bedenken.

Ik had laatst voor het eerst iets verkocht op marktplaats. Eerste bieder was heel vreemd.. Zij dat ongeveer 200 km moest rijden en toevallig bij mij in de buurt was.. Bleek dus max 150 te zijn. Maar goed, is dus niet komen opdagen. Heeft wel ja gezegd, en een afspraak gemaakt dat die hem op kwam halen. Maar is gewoon niet geweest. Heeft ook niet meer van zich laten horen. Wat een vreemde bieders zulke mensen. Daarna heb ik er wel meer voor gekregen. En heb hem 2 uur later dan de afgesproken tijd laten weten dat de koop niet meer door ging, en hij ook niet hoeft te rekenen op een herkansing. Al iemand zegt rond 1 uur. Dan hoeven ze bij mij niet om 4 uur op stoep te staan. Tenzij het bedrag minstens verdubbelt. Want zo moeilijk is het niet om je aan afspraken te houden, en zo niet om iig iets van je te laten horen ;) .

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:49

Hier een fijne week gehad. Zadel verkocht en PostNL heeft hem binnen 24 uur in België afgeleverd, top! Zelf nog twee nette pads voor een klein prijsje kunnen overnemen en morgen een nieuwe singel ophalen voor een derde van de nieuwprijs, erg fijn :D

Van die boormachine zou ik lekker in zijn sop gaar laten koken, het is toch zeker niet jouw probleem dat hij een miskoop doet :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:24

Ik heb wel eens een afspraak gehad om 8.30u, moest dus zo'n 2 uur eerder dan normaal m'n bed uit, komt diegene niet opdagen. -O-
Heb een half uur na de afgesproken tijd een mailtje gestuurd dat ik er vanuit ging dat diegene geen belangstelling meer had en dat ik het een béétje jammer vond dat er niet was afgezegd oid.
Wel op een nette manier maar zodanig dat de boodschap duidelijk was.
Nooit weer wat van gehoord natuurlijk. :+

Maar daar tegenover staan weer een hoop goede transacties. :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:55

Ik heb dat ook wel eens gedaan idd. Een vriendelijk doch duidelijk mailtje gestuurd dat ik het heel jammer vond dat ik voor niks in mn bijna lege huis had zitten wachten op iemand die laminaat op kwam halen en niet kwam.

Ook een goeie week hier.
Mijn zadel verkocht. Zondag een ander zadel ophalen en als t goed is komt iemamd vandaag een aantal visspullen van mn overleden stiefvader overnemen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:33

Maar op mp zitten ook mensen die een beetje te hulpvaardig zijn. Op zoek naar een nieuwe stal. Kreeg ik een mailtje van iemand die de prijsklasse vroeg. Na mijn antwoord kreeg ik een hele lijst met stallen toegestuurd en de tip dat ik maar even op Bokt moest kijken. Was dus geen staleigenaar maar iemand die heel behulpzaam was. (alleen had ze in al haar hulpgevende passie mn advertentie niet goed gelezen dus ik had er niet zoveel aan. Maar goed, het was wel sympathiek....en wat vreemd)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:37

Ik word ontzettend moe van die mensen op marktplaats die bieden op je spullen, soms meerdere keren, maar als je vervolgens mailt dat je akkoord gaat met hun bod hoor je er noooooit meer wat van :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:08

Iemand van jullie die weet hoe lang het gemiddeld duurt dat geld van NL rekening op een Belgische rekening staat?
Ik heb maandagmiddag geld overgemaakt voor een regendeken via bokt maar volgens haar staat het er nog steeds niet op.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:48

Romy1234 schreef:
Iemand van jullie die weet hoe lang het gemiddeld duurt dat geld van NL rekening op een Belgische rekening staat?
Ik heb maandagmiddag geld overgemaakt voor een regendeken via bokt maar volgens haar staat het er nog steeds niet op.

Normaal gesproken de volgende dag.
soms duurt het 1 dagje langer.

Misschien even een printscreen sturen zodat jij bewijs hebt dat je het over hebt gemaakt.

Van die boormachine zou ik lekker laten, dat het voor die persoon een miskoop is wil niet zeggen dat jij troep verkocht hebt.
(Vind de tvreclame van PostNL heel mooi in de geval.)

En dat mensen niet op komen dagen was toch meer regel dan uitzondering (helaas)
Ik spreek alleen nog maar af als ik er echt ben en er niet voor thuis hoef te blijven.
kunnen ze dan niet, jammer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:22

Hmm, hoop niet dat ik opgelicht word.
Heb haar net een bericht gedaan, zag nu ook dat de advertentie van de bokt markt verwijderd is dus in de hoop dat ze hem verzonden heeft...
Anders idd even printscreen maken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:19

Wat een apart boormannetje: schaft dezelfde aan en gaat bij jou klagen dat het handvat ooit zal gaan verteren?
Wie denkt ie dat jij bent?
De garantie-afdeling van de boormachinefabrikant?!? :D

Ik heb zoveel afspraken gemaakt met niet komende/afzeggende mensen, dat het eigenlijk best wel erg is te noemen.
Sommigen zijn er als de kippen bij voor een koopje, anderen waarvan ik echt dacht dat ze serieus waren, kwamen dan niet opdagen, geen berichtje, niks.
Onze overbuurman doet het goed: hij vraagt altijd een telefoonnummer en belt voor de afgesproken tijd of het nog doorgaat.
Werkt super bij hem, dus ik denk dat ik dit ook maar eens ga proberen. ;)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:44

Ik heb een advertentie op de bokt markt staan dat ik opzoek ben naar een 'pennymeisje' (bijrijdster/verzorgstertje) voor mijn shetlander. Krijg ik net een bericht met het volgende:

Mag de pony ook verplaatst worden naar de stad groningen? dat zou handig zijn.

eh... wat dacht je van nee? :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:21

Hahahha herkenbaar, ook gehad toen. Incl de boodschap dat alle kosten wel voor mij bleven

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:59

Heb ik weer.. kleertjes van mijn dochter verkocht. Heeft ze 2 kerstdagen en 2 feestdagen op school gedragen. Niks op aan te merken, bijelkaar 75 euro gekost, verkocht voor 17 incl. Nu mailt ze 2 dgn later dat er 3 steekjes los zitten bij het jurkje incl foto's, ze baalt enorm.

Mogelijk beschadigd bij de post, het was als nieuw en is mij nooit opgevallen, ook niet bij het vouwen voor verzenden. Misschien gebeurd bij het uit de envelop halen, zat er strak in. Mailt ze opnieuw dat de envelop niet beschadigd was en baallt, ze moet iemand betalen om dit te doen. 3 handsteekjes.. Ik vind het ook sneu maar weet zeker dat het onbeschadigd was. Wat verwacht ze nou van mij, of wat moet ik doen?

Mijn man zegt dat ik het moet laten gaan..

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:09

Lekker laten gaan idd. Kom op zeg! Die wimpel ik altijd af met als je zeker wilt weten dat het in jouw ogen 100% in orde is, moet je het in de winkel kopen. Als jij weet dat t goed was en z'n geld zeker waard was. Daaag. Aan dat soort mensen kan ik me echt irriteren. :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:55

Jamiie schreef:
Lekker laten gaan idd. Kom op zeg! Die wimpel ik altijd af met als je zeker wilt weten dat het in jouw ogen 100% in orde is, moet je het in de winkel kopen. Als jij weet dat t goed was en z'n geld zeker waard was. Daaag. Aan dat soort mensen kan ik me echt irriteren. :)

En zelfs in de winkel is het niet altijd 100% :o

Maar idd lekker laten gaan.

Gydja schreef:
Ik heb een advertentie op de bokt markt staan dat ik opzoek ben naar een 'pennymeisje' (bijrijdster/verzorgstertje) voor mijn shetlander. Krijg ik net een bericht met het volgende:

Mag de pony ook verplaatst worden naar de stad groningen? dat zou handig zijn.

eh... wat dacht je van nee? :')

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:52

Zoiets heb ik ook gehad, zocht een verzorger voor mijn paard omdat ik niet heel vaak meer kan rijden.
Reageert er een vrouw, ja ik heb een dochtertje dat de overgang van D pony naar paard net te groot nog vind (die van mij is een grote E) maar wel wedstrijden wou blijven rijden (voor mij geen probleem als de klik goed is).
Of mijn paard even naar een stal zo een 30 km verderop verhuisd kon worden want dat scheelde hun reiskosten (uiteraard moest ik dan de stallingskosten, hoefsmid etc betalen) en konden hun les krijgen van een of andere bekende dressuurruiter die weet ik veel hoeveel koste.

Terug gestuurd dat het paard niet verplaatst word omdat ik zelf ook nog rij (stond ook in advertentie), kreeg ik terug dat ik toch makkelijk daarheen kon komen en mocht ik 1x in de week wel komen, liefst alleen om te poetsen en niet rijden.
Wat dacht je van nee?
Daarna nog weer zielig bericht terug gehad dat ik dat moest aannemen want mijn paard werd dan echt perfect getraind etc...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:41

Romy1234 schreef:
Zoiets heb ik ook gehad, zocht een verzorger voor mijn paard omdat ik niet heel vaak meer kan rijden.
Reageert er een vrouw, ja ik heb een dochtertje dat de overgang van D pony naar paard net te groot nog vind (die van mij is een grote E) maar wel wedstrijden wou blijven rijden (voor mij geen probleem als de klik goed is).
Of mijn paard even naar een stal zo een 30 km verderop verhuisd kon worden want dat scheelde hun reiskosten (uiteraard moest ik dan de stallingskosten, hoefsmid etc betalen) en konden hun les krijgen van een of andere bekende dressuurruiter die weet ik veel hoeveel koste.

Terug gestuurd dat het paard niet verplaatst word omdat ik zelf ook nog rij (stond ook in advertentie), kreeg ik terug dat ik toch makkelijk daarheen kon komen en mocht ik 1x in de week wel komen, liefst alleen om te poetsen en niet rijden.
Wat dacht je van nee?
Daarna nog weer zielig bericht terug gehad dat ik dat moest aannemen want mijn paard werd dan echt perfect getraind etc...

Jeetje dat is nog gekker :') En die vrouw is volwassen!
Ik geloof dat dat meisje 10 was die me dat bericht stuurde. Maar hoe haal je het in je hoofd om het te vragen. Tja kinderen denken er niet echt over na... maar een volwassene...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:58

De manier waarop ook := 'Dat zou handig zijn' _O-

Pff... Ik heb via Facebook een pad overgenomen van iemand. Vrijdag 1,5 week terug geld overgemaakt, stond er vorige week maandag op. Dinsdag is het verzendlabel van Kiala aangemaakt (kreeg het nummer al direct) maar het pakket zelf is nog altijd niet verzonden... Vrijdag kreeg ik bericht dat ze het vergeten was en het zaterdag zou versturen. Ik heb nog altijd niets gezien of gehoord dus ik heb gisterochtend een bericht gestuurd maar nog niets gehoord :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:44

Ach ja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk haha.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:48

Sleeper schreef:
Maar op mp zitten ook mensen die een beetje te hulpvaardig zijn. Op zoek naar een nieuwe stal. Kreeg ik een mailtje van iemand die de prijsklasse vroeg. Na mijn antwoord kreeg ik een hele lijst met stallen toegestuurd en de tip dat ik maar even op Bokt moest kijken. Was dus geen staleigenaar maar iemand die heel behulpzaam was. (alleen had ze in al haar hulpgevende passie mn advertentie niet goed gelezen dus ik had er niet zoveel aan. Maar goed, het was wel sympathiek....en wat vreemd)

Gisteren iets gezien bij Radar dat hier bij aansloot. Vrouwtje was werkloos en om toch wat te doen ging ze dus dit soort dingen doen. In dit geval ging het om IP-camera's die gewoon online te zien waren, zonder dat die mensen dat beseften. Zij ging dus kijken of ze bedrijven/huizen kon herkennen en stuurde ze vervolgens een link naar de site waar hun webcam te volgen was.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:02

Oke mag ik even klagen.. :o

Heb een kattenbak op marktplaats staan. Voor 7,50 mag die in principe weg.

Iemand biedt 8 euro. Ik mail; ik ga akkoord met uw bod. Geen reactie. Ik mail nog eens. Geen reactie.
Een paar dagen later biedt iemand 10 euro. Omdat ik niks van de andere bieder heb gehoord, mail ik deze bieder; ik ga akkoord met uw bod. Geen reactie. Ik mail nog eens, met mijn telefoonnummer erbij. Geen reactie.
Na een week biedt iemand 11 euro. Omdat ik niks van beide bieders heb gehoord, mail ik deze bieder; ik ga akkoord enz. Geen reactie. Ik mail nog eens en geef ook mijn telefoonnummer. Weer geen reactie.
Anderhalve week later biedt iemand 12,50 euro. Omdat ik niks van voorgaande bieders heb gehoord, mail ik deze bieder; ik ga akkoord met uw bod. Geen reactie. Ik mail nog eens. Weer geen reactie.
Een paar dagen later biedt iemand 13 euro. Omdat ik niks van alle voorgaande bieders heb gehoord, mail ik deze bieder; ik ga akkoord met uw bod. Geen reactie. Ik mail nog eens (heb er in de tussentijd een standaard mail van gemaakt, met m'n telefoonnummer en het zinnetje 'graag hoor ik van u of u nog belang heeft in de kattenbak'). Maar weer geen reactie..

Ik ben een beetje ten einde raad nu.

Alle biedingen staan er nog. En alle bieders hebben een derde mail van mij. Niemand reageert. Wat kan ik nu doen? Biedingen verwijderen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:06

Ik zou ze verwijderen :j