[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:28

8nnemiek schreef:
Ik heb al ergens een batterij set voorbij zien komen voor 30 euro, en ik ben handig genoeg om dat zelf aan te durven, dus als het me echt gaat storen dan zet ik er wel een nieuwe in :Y)

Op zich is dat denk ik ook te doen…bij een batterij wissel loop je wel je risico de IP68 kwijt te raken. Hoeft voor jouw situatie geen issue te zijn. En mss voor 30€ een acceptabel risico. Gegevens heb jij in de iCloud toch? Dus niks aan de hand.

8nnemiek

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:06

Ja klopt, ik heb altijd een reservekopie op de iCloud staan, dus in het ergste geval koop ik alsnog een nieuwe en heb ik een paar uur later alle gegevens terug erop staan.
Maar mijn vriend heeft een paar jaar geleden de accu van mijn oude SE van 2016 vervangen, en dat ging ook zonder problemen. Die gebruikt ie nog steeds overigens :))

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 20:59

Ik hoef ook niet zo nodig mee met de vaart der volkeren…soms is het handig voor bepaalde apps. Zoals bijv die van ing die vanaf maart iOS nodig heeft. Maar anders; lekker zo laten en geld besparen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:08

Dat ja :j
Ik koop pas een nieuwe telefoon als mijn bank app niet meer werkt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 23:26

Ja dat iOS 16 that is. Helemaal vergeten te typen :) mss handig voor iemand om te weten.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 07:19

Haihai! Ik zit te denken om een iPad aan te schaffen om spelletjes te spelen en deze apps van mijn telefoon naar iPad te verhuizen om een soort safe space te creëren zonder de prikkels van social media. :j
Welk model iPad is geschikt voor zowel het spelen van spelletjes als eventueel digitaal tekenen/kleuren? Let me know! :))

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:34

Dan kan je denk ik het beste een Ipad Air nemen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:26

Jonnekee schreef:
Hoe bevalt de iPhone 17 jullie?

Ik heb hem vanmiddag besteld mocht verlengen

Hoe bevalt ie inmiddels?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 14:31

Banyu schreef:
Jonnekee schreef:
Hoe bevalt de iPhone 17 jullie?

Ik heb hem vanmiddag besteld mocht verlengen

Hoe bevalt ie inmiddels?

Ja bevalt helemaal prima haha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 16:31

Wat zijn goede hoesjes voor de 17 pro max?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 11:38

Wie van jullie heeft de 26 versie en hebben jullie er een screenshot van? Mijn ipad draait nog goed op de 18 versie maar er komen geen updates meer van kennelijk.

De 26.3 staat wel klaar maar daarvoor zou ik 15 gb aan vrij geheugen moeten hebben :? hoe dan? Vreet dit zoveel geheugen?

Kwa zichtbaarheid en leesbaarheid stap ik liever niet over als ik dingen lees als glass uiterlijk en minder duidelijke contrasten. Maar op een gegeven moment zal ik vrees ik wel moeten. Aleen ivm mijn oogafwijking heb ik duidelijk onderscheid nodig tussen achtergrond en letters, alles wat semi transparant is is gewoon heel slecht leesbaar voor me.

Vandaar de vraag naar de screenshots ook of het zo beroerd is als ik vrees en hier en daar lees of dat het wel meevalt.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 12:01

Als er een merk is waarbij je heel veel in kan stellen voor makkelijkere toegankelijkheid is het apple wel. Je hebt een heel menu waar je van alles in kan stellen zoals hoger contrast enzo. De liquid glass kan je ook uit zetten. Voor screenshots kan je gewoon googl'en, en ook hoe en wat je in kan stellen en hoe dat er dan uit kan zien.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:10

karuna schreef:
Wie van jullie heeft de 26 versie en hebben jullie er een screenshot van? Mijn ipad draait nog goed op de 18 versie maar er komen geen updates meer van kennelijk.

De 26.3 staat wel klaar maar daarvoor zou ik 15 gb aan vrij geheugen moeten hebben :? hoe dan? Vreet dit zoveel geheugen?

Kwa zichtbaarheid en leesbaarheid stap ik liever niet over als ik dingen lees als glass uiterlijk en minder duidelijke contrasten. Maar op een gegeven moment zal ik vrees ik wel moeten. Aleen ivm mijn oogafwijking heb ik duidelijk onderscheid nodig tussen achtergrond en letters, alles wat semi transparant is is gewoon heel slecht leesbaar voor me.

Vandaar de vraag naar de screenshots ook of het zo beroerd is als ik vrees en hier en daar lees of dat het wel meevalt.

Het geheugen heb je nodig om het te downloaden, daarna komt dat weer (deels) vrij.
Je zou ook eventueel via een laptop en iTunes kunnen updaten.

Het glas kan idd gewoon uit en er is een hele berg aan accessibility aan te passen qua contrast en kleuren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:17

Ik ga binnenkort een nieuwe iPad aanschaffen, de 2025 versie. Iemand tips of ervaringen?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:34

Suzanne F. schreef:
Ik ga binnenkort een nieuwe iPad aanschaffen, de 2025 versie. Iemand tips of ervaringen?

Ik heb deze. Bevalt me prima. Is iets groter dan die ik had, dat was die van 2019 uit mijn hoofd. Lekker snel en up to date

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:35

Thanks. Goed om te horen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:44

Suzanne F. schreef:

Ik heb die ook. Ik gebruik m voor lezen, Netflix en voor aantekeningen. Ik vind m ideaal!