Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:45

Alja schreef:
wyoming schreef:
Dat als je de huisarts belt, ze alleen maar werken met een terugbelverzoek maar niet op de aangegeven tijd terug bellen.

Bij ons ook en vind dat zo irritant omdat ik het geluid van mijn telefoon altijd uit heb

Als je weet dat je voor iets belangrijks gebeld gaat worden kun je het geluid toch even aanzetten :?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:03

Autisme en een egoïstische adhd'er die niet samen in een huis gaan. Gewoon niet. Hoe moeilijk is het om een radio op een normaal volume te houden? Dag in dag uit, boeit hem wat dat de autistische stiefdochter er letterlijk aan onder door gaat van dat gedreun dat recht door oordoppen en een koptelefoon gaat. Is nog maar het topje van de ijsberg, ben het zo zat.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:18

Echt....erger aan mezelf.. :x

Vanmorgen moest 1 van de 3 bakken buiten gezet worden, zo dat het geleegd zou worden.
Heb echt van de week nog gekeken welke dat moest zijn, en ik heb werkelijk vanmorgen de verkeerde buiten gezet 8)7

De GFT bak moest buitengezet worden, en wat zet ik buiten.....Plastic! :roll:

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:33

Ik heb een hekel aan opruimen, ik moet daar echt zin voor maken en wil dan eigenlijk ook niet gestoord worden. Ben ik dus lekker bezig, staat de ketel monteur een uur te vroeg voor de deur. Ben ik weer uit mijn flow.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:36

wyoming schreef:
Dat als je de huisarts belt, ze alleen maar werken met een terugbelverzoek maar niet op de aangegeven tijd terug bellen.

Heb jij mijn huisarts soms |o
Gisteren belde ik, krijg je hele riedel, kies 3 voor assistente bv dan kies 4 om de assistente te spreken, wegens onze pauze zijn we nu niet bereikbaar ~~}>

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:48

Mijn vriend wilt perse dat ik mee ga op kraamvisite bij een vriendin *van hem*. Ik heb haar iets van 2x gezien (en de afgelopen 2 jaar niet) en dat is dus reden genoeg voor hem waarom ik mee moet.
Hij weet dat ik absoluut niet van kinderen houd en er niks mee heb, laat staan van iemand die ik niet eens echt ken.
Heb al een paar keer duidelijk aangegeven dat ik niet mee wil en dat hij gewoon lekker zelf kan gaan, maar blijkbaar heeft die daar moeite mee :evaw:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:24

Een mail van een collega vol met van die kleine niet belangrijke dingen die ik gisteren niet gedaan heb. En dan bedoel ik echt de was van iemand op de kar hebben gelegd maar niet goed ( en dan gaat het om een onderbroek)

Gast , ik stond gisteravond alleen voor de zoveelste keer en ik tref in de ochtend ook altijd zoveel aan wat niet goed is. Ik bedoel ik ben best een beetje geschrokken van wat ik aantrof de eerste dienst na mijn vakantie. Plus als ik een dienst alleen moet doen dan ligt mij prioriteit niet bij de was maar bij de basiszorg van de cliënten. Heb gisteren 0x op mijn reet gezeten en de hele tijd gelopen.
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 21-09-23 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:26

Is collega jouw leidinggevende? Nee, dan kan je een mailtje terugsturen "thanks, ik zal het met *naam leidinggevende* opnemen dat jij moeite hebt met mijn werkwijze".

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:40

rien10 schreef:
Is collega jouw leidinggevende? Nee, dan kan je een mailtje terugsturen "thanks, ik zal het met *naam leidinggevende* opnemen dat jij moeite hebt met mijn werkwijze".
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 21-09-23 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:46

En dan in de team vergadering heel duidelijk maken dat het niet aan haar is om jou daarover te mailen of op enige andere wijze jou ergens op te attenderen, dat is aan de leidinggevende. Even sparren tijdens een teamoverleg over de was? Helemaal prima, daar heb je tenslotte overleg voor.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 13:49

Ik zou even voor jezelf overwegen of je dit zo openlijk op een forum wil bespreken. Ik zou er als leidinggevende niet happy van worden als ik dit online zo in detail terug zou vinden.

Just a thought.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 21-09-23 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:51

Sowieso om voor zoiets een mail te sturen vind ik al te ver gaan.. Dan bespreek je dat even face to face of bewaar het idd voor een teamoverleg. Maar daar is het niet eens belangrijk genoeg voor, dus dan ook niet mailen :n Blijkbaar heeft je collega wel tijd over dat ze daar de tijd voor heeft.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:08

xPabloBokt schreef:
Ik zou even voor jezelf overwegen of je dit zo openlijk op een forum wil bespreken. Ik zou er als leidinggevende niet happy van worden als ik dit online zo in detail terug zou vinden.

Just a thought.

Heb je gelijk in hoor! Officieel mag het ook niet maar soms moet ik even mijn frustratie kwijt al probeer ik er steeds minder met details in te gaan en typ ik het bericht soms wel 3 x opnieuw :') ( ik haal de andere zo even weg.

@rien10

Ik moet sowieso nog heel duidelijk maken dat ik in mijn vakantie niet geappt wil worden. Blijkbaar vinden collega's ook dat dat mag. Ik bedoel tot 3 keer is het gebeurd , door 3 verschillende mensen. Eén daarvan is wel een uitzondering omdat we ook wel een aantal keer hadden afgesproken en door persoonlijke omstandigheden ik die collega net even wat meer wil helpen maar oké is het natuurlijk niet.

@Relaxed

En daar benoem je direct het gehele probleem wat er nu speelt. Ik heb het er al over gehad met leidinggevenden hoe we dit op kunnen gaan lossen , maar beiden vinden we het een lastige kwestie.

En helemaal nu mijn uren zijn ook ingetrokken dus dit soort mails beantwoorden kost belachelijk veel tijd en face to face kan je het gelijk ook goed met elkaar bespreken. Maar dat vindt iedereen eng

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:21

Je hebt geen invloed op wie je wanneer appt. Wel op wanneer jij het leest.

Ofwel; mailtje rondsturen dat je een zakelijk telefoonnummer hebt namelijk x en dat men je op dat nummer kan bereiken.

Vakantie? Vrij? Dan kijk je er niet op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:26

Dat heb ik , maar ze appen dan alsnog naar mijn privé als ze het te lang duurt en dan kan ik er niet omheen

Maar gooi ik alsnog even in de vergadering soms zijn mensen veel herhaling nodig om aan iets nieuws te wennen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:30

Tuurlijk kun je er wel omheen.

"Goh sjaak ik heb dat al meerdere malen aangegeven. Ik vind het vervelend in m'n privétijd gestoord te worden met werkgerelateerde zaken dus ik heb daarom een werktelefoon aangeschaft zodat ik op het moment dat het mij schikt kan beslissen wanneer ik er naar kijk. Wil je alsjeblieft voortaan dit nummer alleen voor privézaken gebruiken of anders alleen mijn werknummer opslaan in je telefoon? Dankjewel!"

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:36

Zebrastreep schreef:
Dat heb ik , maar ze appen dan alsnog naar mijn privé als ze het te lang duurt en dan kan ik er niet omheen

Maar gooi ik alsnog even in de vergadering soms zijn mensen veel herhaling nodig om aan iets nieuws te wennen

Je kan er wel omheen. Echt. Misschien durf je dat niet maar het is simpel.
Geen werk?
Niet Reageren.

Echt, het kan. Jij kan dat, Heus.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:40

Pff ook hier een nare mail van een collega.
En ik vind het vooral stom van mezelf dat ik er last van heb.

En ik ben vrij dus ik had het niet hoeven lezen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 21-09-23 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:41

Net mijn stagebegeleider vanuit school ontmoet en we zitten zo niet op dezelfde golflengte :')
Ik voel me een snel afgeleide ADHD'er tijdens zijn uitleg en hij snapt niet dat ik nou precies ben/wil/doe

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 14:59

rien10 schreef:
Zebrastreep schreef:

Je kan er wel omheen. Echt. Misschien durf je dat niet maar het is simpel.
Geen werk?
Niet Reageren.

Echt, het kan. Jij kan dat, Heus.

Of blokkeren. Lekker rustig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:17

lenaa_tje schreef:

Hebben wij zelfde collega :o maar ik voel mij dan vaak ook aangesproken en blijf er dan lang mee bezig.

@rien10

Ik kan al geïrriteerd worden als ik er dan een melding van zie dat soort mij dan al. Dus misschien wat pabloxbokt schrijft is blokkeren de enige optie.

@roosch
Dit ga ik wel even gebruiken in de vergadering vindt het zeer net verwoord!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:29

Zebrastreep schreef:
lenaa_tje schreef:

Hebben wij zelfde collega :o maar ik voel mij dan vaak ook aangesproken en blijf er dan lang mee bezig.

@rien10

Ik kan al geïrriteerd worden als ik er dan een melding van zie dat soort mij dan al. Dus misschien wat pabloxbokt schrijft is blokkeren de enige optie.

@roosch
Dit ga ik wel even gebruiken in de vergadering vindt het zeer net verwoord!

Haha! Nou wie weet.

Mijn collega probeert mij vooral nog onderuit te halen omdat hij al 60 is. Nogal kinderachtig.

In jouw geval zou ik ook vooral je leidinggevende inlichten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:30

@ zebrastreep, wbt die irritatie, daar zit dan wel een leermoment in voor jouzelf.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:32

Zebrastreep schreef:
Ik moet sowieso nog heel duidelijk maken dat ik in mijn vakantie niet geappt wil worden. Blijkbaar vinden collega's ook dat dat mag. Ik bedoel tot 3 keer is het gebeurd , door 3 verschillende mensen. Eén daarvan is wel een uitzondering omdat we ook wel een aantal keer hadden afgesproken en door persoonlijke omstandigheden ik die collega net even wat meer wil helpen maar oké is het natuurlijk niet.

Als het je echt zo dwars zit:
Als je op je werktelefoon Whatsapp Business installeert kan je een afwezigheidsbericht laten sturen.

Gaan ze je dan privé appen, dan kan je eventueel chats gedurende je vakantie archiveren:
https://faq.whatsapp.com/14268873243887 ... m_switcher

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:38

Ex die met zwemles gewoon maar weer wat doet. Ze hebben daar oranje kurken (dat zijn er 5), gele kurken (dat zijn er 4) en blauwe kurken (dat zijn er 2)

Dochter zwemt normaal met de gele, ex bedenkt dat ze nu wel met blauwe kan en doet dus gewoon blauwe om. En blijkbaar zit de juf ook te slapen want die heeft er dus niks van gezegd.