Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Wat moet je dan? Ik ben om 20:00 ook 2 minuten stil maar dan ga ik gewoon verder met mijn leven hoor...
oomens schreef:Zertab schreef:Wat moet je dan? Ik ben om 20:00 ook 2 minuten stil maar dan ga ik gewoon verder met mijn leven hoor...
Maar dodenherdenking is toch niet alleen die 2 minuten in de avond? Dat is de hele dag. Het begint toch 's ochtends met het halfstok hangen van de vlaggen, verder allerlei herdenkingsevenementen en lezingen door de dag heen op allerlei plaatsen in het land. De avond zelf is ook langer dan enkel die twee minuten?
fotolijstje schreef:netjuh6 schreef:Straks met mijn allerbest vriendje naar de vogelarts. Bah maak me zoveel zorgen
Hopelijk is er niet veel aan de hand![]()
Ik moet vandaag weer werken![]()
Captain schreef:Ik snap het drama ook niet zo goed.
We moeten 1 dag per week naar kantoor, maar er zit hier iemand ZO LUID TE PRATEN DAT JE DRIE VERDIEPINGEN LAGER NOG STEEDS KAN HOREN WAT ZE ZEGT.
Echt..
netjuh6 schreef:prompter schreef:Sterkte netjuh! Mijn vogeltje was een paar weken geleden ook helemaal van slag, bol zitten, 1 pootje niet gebruiken, maar na een week was hij weer als nieuw! Ik duim dat het voor jullie ook meevalt.
Ah naar, wat voor vogel heb je? Ben jij ook bij de arts geweest?
karuna schreef:Dit is de gewone reguliere kermis die naar voor is getrokken. En er iemand helemaal vergeten is dat er ook nog iets als 4 mei dodenherdenking bestaat.
Misschien voor jongeren een meer dag als alle anderen. Voor mij is het wel een beladen dag omdat ik mijn opa herdenken mijn hele leven mee heb gemaakt wat de oorlog aan schade heeft veroorzaakt bij mijn moeder. Zij verloor haar vader, een broer zat in een werkkamp. Andere broer was ondergedoken en zelf zijn ze al jong meisje uiteindelijk uit huis geplaatst ver weg omdat er te vaak invallen waren thuis omdat ze haar broer zochten. En de bombardementen hebben haar leven lang trauma bezorgd ook. Geen normale dag voor mij dus.
![]()
En werk dat moet gaat uiteraard door. Maar feestjes of een concert na 20.00 met er even tussen gepropt 2 minuten "stil".
prompter schreef:Dan is een bezoek aan het Oranjehotel in Scheveningen voor jou ook wel interessant denk ik Marlinde.
Mijn ouders woonden in Rotterdam tijdens de oorlog, hebben de bombardementen en de enorme brand mee gemaakt, mijn vader is beschoten (en geraakt) door een Duitse soldaat. Ik vind het knap hoe ze er mee om gingen, en hun leven hebben opgepakt zonder al te veel om te kijken. Mijn moeder woonde tegenover het Spartastadion waar een legioen Duitsers zat inclusief paarden onder de tribune, er werd 's ochtends door hun straat gemarcheerd. "Ze konden wel mooi zingen", zei mijn moeder met een soort bitter glimlachje als ze er over vertelde...
MarlindeRooz schreef:Sinds mijn hersenschudding kan ik opeens geen Engelse teksten meer lezen. Verder ben ik geheel hersteld maar als ik Engels lees is het net alsof ik opeens een debiel ben die niet meer kan lezen. En ik had verdorie een 9 op mijn lees eindexamen. En ik kan prima Engels. Maar zodra ik stukken voor mijn studie moet lezen gaat het luikje dicht.
Ik laat het mijn computer nu voorlezen dat helpt wel iets maarja.