Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:05

Nou idd als ze om 18.00 ophouden met opbouwen dan is er toch niets aan de hand?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:17

In mijn beleving is het altijd al zo geweest dat sommige mensen gewoon moeten werken tijdens de 2 minuten stilte. Ik heb echter nooit meegemaakt, gehoord of gelezen dat men er moeilijk over zou doen als mensen die er bij stil willen staan, en die 2 minuten (of even wat langer) het werk laat voor wat het is en zich met de herdenking bezig houdt.

Zelf heb ik een keer paardrijles gehad (groepsles) in dat tijdvlak, wij vroegen ons ook af of de les nog door zou gaan maar die ging gewoon door. Iedereen was ook aanwezig. Onze oplossing samen met de instructrice was dat we net iets eerder de bak in zouden gaan, zodat we op die tijd allemaal in de bak waren. Net voor het tijdstip gingen we allemaal halthouden op de ac lijn, en daar bleven we de 2 minuten staan. Een heel simpele oefening eigenlijk (paarden op de ac lijn laten halthouden) die we zo vaak deden, maar deze keer voelde het toch anders, speciaal. Iedereen was stil, we stonden netjes, de paarden gedroegen zich.
Wellicht dat meer mensen er op zo'n manier juist een eigen invulling aan kunnen geven, waar zij zich goed bij voelen en wellicht wordt dat wel iets moois waar ze jaren later nog op terug kijken. Onze instructrice kon er ook niks aan doen dat er van hogerop keuze was gemaakt dat de rijles door zou gaan, maar zo had het toch een mooie invulling, wie weet is dat voor die werklui wel net zo :)

Edit: als ze om 18:00 weg mogen zie ik het probleem ook niet zo, fijn geregeld lijkt mij. Stilte voor iedereen eromheen, en de werklui kunnen zelf ook kiezen hoe en waar (en of) ze willen herdenken.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:23

Straks met mijn allerbest vriendje naar de vogelarts. Bah maak me zoveel zorgen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:26

Zertab schreef:
Wat moet je dan? Ik ben om 20:00 ook 2 minuten stil maar dan ga ik gewoon verder met mijn leven hoor...

Maar dodenherdenking is toch niet alleen die 2 minuten in de avond? Dat is de hele dag. Het begint toch 's ochtends met het halfstok hangen van de vlaggen, verder allerlei herdenkingsevenementen en lezingen door de dag heen op allerlei plaatsen in het land. De avond zelf is ook langer dan enkel die twee minuten?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:26

netjuh6 schreef:

Hopelijk is er niet veel aan de hand :knuffel:

Ik moet vandaag weer werken -O- -O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:37

oomens schreef:
Zertab schreef:
Wat moet je dan? Ik ben om 20:00 ook 2 minuten stil maar dan ga ik gewoon verder met mijn leven hoor...

Maar dodenherdenking is toch niet alleen die 2 minuten in de avond? Dat is de hele dag. Het begint toch 's ochtends met het halfstok hangen van de vlaggen, verder allerlei herdenkingsevenementen en lezingen door de dag heen op allerlei plaatsen in het land. De avond zelf is ook langer dan enkel die twee minuten?

Officieel hoort de vlag pas vanaf 18.00 uur half stok te hangen tot zonsondergang, dan begint de herdenking ook pas.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rdenkingen

Dus dat ze om 18.00 uur stoppen met opbouwen is een prima oplossing.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:55

fotolijstje schreef:
netjuh6 schreef:

Hopelijk is er niet veel aan de hand :knuffel:

Ik moet vandaag weer werken -O- -O-

Meestal als een vogel zich ziek gedraagt is het wel ernstig, net zoals bij een paard is een prooidier.. ik hoop echt dat het meevalt. De tijd kruipt..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:57

Sterkte netjuh! Mijn vogeltje was een paar weken geleden ook helemaal van slag, bol zitten, 1 pootje niet gebruiken, maar na een week was hij weer als nieuw! Ik duim dat het voor jullie ook meevalt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:59

Ik zie niet in waarom er op 4 mei de gehele dag geen dingen mogen plaats vinden.
De treinen stoppen ook om 8 uur met rijden voor 2 minuten daarna gaan ze weer verder.

Als je om 8 uur 2 minuten stil bent is het ok toch.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:02

prompter schreef:
Sterkte netjuh! Mijn vogeltje was een paar weken geleden ook helemaal van slag, bol zitten, 1 pootje niet gebruiken, maar na een week was hij weer als nieuw! Ik duim dat het voor jullie ook meevalt.

Ah naar, wat voor vogel heb je? Ben jij ook bij de arts geweest?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:04

Captain schreef:
Ik snap het drama ook niet zo goed. :o

We moeten 1 dag per week naar kantoor, maar er zit hier iemand ZO LUID TE PRATEN DAT JE DRIE VERDIEPINGEN LAGER NOG STEEDS KAN HOREN WAT ZE ZEGT.

Echt.. :')

Oh vreselijk!
Bij ons is dat altijd wanneer er "oudere" collega's aan het bellen zijn. :')

Ze zijn mn opmerking over dat er een volumeknop op de telefoon zit, en dat er tegenwoordig gehoorapparaatjes zijn ook al helemaal beu :+ :Y) .

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:11

netjuh6 schreef:
prompter schreef:

Ah naar, wat voor vogel heb je? Ben jij ook bij de arts geweest?

Jazeker, dat laat ik niet op zijn beloop :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:48

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:51

Vrachtwagen chauffeurs _-:(

Edit:
Ook scootmobiels 8)7
Laatst bijgewerkt door Appeltje_1 op 03-05-22 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:54

Aften... Echr al jaren geleden dat ik die voor het laatste gehad heb, maar nu weer veel ineens. Au :(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:00

Storing met systemen op werk, die schijnbaar lastig opgelost kunnen worden omdat er net op diezelfde dag een verandering is geweest.

Voordeel van dit alles; m'n huis is wel een stuk schoner nu :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:02

Ik moet zo pasfoto's laten maken heb echt een hekel aan foto's....

Maar je moet wat over hebben voor een paspoort

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:28

karuna schreef:
Dit is de gewone reguliere kermis die naar voor is getrokken. En er iemand helemaal vergeten is dat er ook nog iets als 4 mei dodenherdenking bestaat.

Misschien voor jongeren een meer dag als alle anderen. Voor mij is het wel een beladen dag omdat ik mijn opa herdenk ;( en mijn hele leven mee heb gemaakt wat de oorlog aan schade heeft veroorzaakt bij mijn moeder. Zij verloor haar vader, een broer zat in een werkkamp. Andere broer was ondergedoken en zelf zijn ze al jong meisje uiteindelijk uit huis geplaatst ver weg omdat er te vaak invallen waren thuis omdat ze haar broer zochten. En de bombardementen hebben haar leven lang trauma bezorgd ook. Geen normale dag voor mij dus. :n

En werk dat moet gaat uiteraard door. Maar feestjes of een concert na 20.00 met er even tussen gepropt 2 minuten "stil". :n

Ja, je moet het ook een beetje relativeren hoor.

Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw verdriet er niet mag zijn. Ik denk alleen niet dat je van de rest zaan de wereld mag verwachten dat ze deze dag ook zwaar vinden.

Voor mij is 20.00 echt heilig. Maar ik kan dat niet voor een ander beslissen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:00

Ja bij mij is 20:00 niet heilig. Maar ik ga vaak naar musea en die gaan vaak ook over oorlog. Daar sta ik heel bewust bij stil en leer ik veel van. Dat soort dingen doen en er dan goed bewust van zijn hoe niet vanzelfsprekend vrede is. Dat vind ik belangrijker dan 2 min stil zijn.

Betekent niet dat ik het niet doe uit respect voor alle slachtoffers. :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:12

Dan is een bezoek aan het Oranjehotel in Scheveningen voor jou ook wel interessant denk ik Marlinde :).

Mijn ouders woonden in Rotterdam tijdens de oorlog, hebben de bombardementen en de enorme brand mee gemaakt, mijn vader is beschoten (en geraakt) door een Duitse soldaat. Ik vind het knap hoe ze er mee om gingen, en hun leven hebben opgepakt zonder al te veel om te kijken. Mijn moeder woonde tegenover het Spartastadion waar een legioen Duitsers zat inclusief paarden onder de tribune, er werd 's ochtends door hun straat gemarcheerd. "Ze konden wel mooi zingen", zei mijn moeder met een soort bitter glimlachje als ze er over vertelde...
Laatst bijgewerkt door prompter op 03-05-22 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:12

Cv online gezet op werk.nl om dan gebeld te worden voor fulltime functie. Terwijl er duidelijk staat maximaal 24u.

En WW aanvragen tegenwoordig maar een week voor einde dienstverband kan. Wat voor flauwekul is dat nu weer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:16

prompter schreef:
Dan is een bezoek aan het Oranjehotel in Scheveningen voor jou ook wel interessant denk ik Marlinde :).

Mijn ouders woonden in Rotterdam tijdens de oorlog, hebben de bombardementen en de enorme brand mee gemaakt, mijn vader is beschoten (en geraakt) door een Duitse soldaat. Ik vind het knap hoe ze er mee om gingen, en hun leven hebben opgepakt zonder al te veel om te kijken. Mijn moeder woonde tegenover het Spartastadion waar een legioen Duitsers zat inclusief paarden onder de tribune, er werd 's ochtends door hun straat gemarcheerd. "Ze konden wel mooi zingen", zei mijn moeder met een soort bitter glimlachje als ze er over vertelde...

Pfoe wel heel heftig! Mijn oma was gevlucht met haar moeder en zus uit Rotterdam tijdens het bombardement. Mijn oma wist er helaas niet veel meeer vanaf maar tijdens de voorstelling soldaat van oranje heeft ze echt met tranen in haar ogen gezeten omdat ze opeens het beeld voor zich zag hoe haar moeder tussen de lichamen van dode mensen heeft gelopen over een brug heen.

Mijn overgroot oma heeft als enige een soort kunst voorwerp meegenomen ( een zilveren walnoot betekenis beetje onbekend) en die staat hier nu in de kast. Vindt het een bijzonder ding ook omdat het de oorlog zo heeft meegemaakt.

Helaas is mijn oma vorig jaar overleden. Toen ze ziek werd begon ze ook weer wat Rotterdams te praten en had het ook wel wat vaker over de oorlog en wat ze had meegemaakt ook al was ze nog heel klein.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:20

Kei lief ijs gekregen van de klant <3
Krijg ik de koelkast van de trekker niet koud genoeg. En moet ik juist als volgende klant 15graden gaan laden. Volle vracht, dus kan de vriezer van de vrachtwagen niet gebruiken -O- ;(

Dag ijsjes ;( ;(

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:22

Niemand wilt mee naar jeugd van tegenwoordig -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:28

MarlindeRooz schreef:
Sinds mijn hersenschudding kan ik opeens geen Engelse teksten meer lezen. Verder ben ik geheel hersteld maar als ik Engels lees is het net alsof ik opeens een debiel ben die niet meer kan lezen. En ik had verdorie een 9 op mijn lees eindexamen. En ik kan prima Engels. Maar zodra ik stukken voor mijn studie moet lezen gaat het luikje dicht. |o

Ik laat het mijn computer nu voorlezen dat helpt wel iets maarja.

Je hersenen kunnen, om voldoende rust te krijgen om te herstellen bepaalde functies (tijdelijk) uitschakelen. Een bekende van me kon ineens helemaal niet meer lezen na een hersenschudding. Zegt een super-enthousiaste arts tegen haar: "Ja mooi he, doen die hersenen om je voldoende rust te laten houden." :')