Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:09

Valerie93 schreef:
Hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuw bed. Het liefste wil ik een boxspring maar dan alleen de onderbox, mijn matrassen die ik nu heb zijn namelijk pas 1 jaar oud.
Maar is het eigenlijk mogelijk om andere matrassen te gebruiken ipv matrassen die erbij geleverd worden?
Ik weer van lattenbodems dat de matrassen alle kanten op gaan glijden dus vroeg mij af of dit bij boxspring dan ook zo zou zijn!

Ik heb bij de Ikea en boxspring gekocht en een matras in een andere winkel. Enige waar je echt goed op moet letten zijn de juiste maten. Dus geen matras van 160 op een boxspring van 2m. (Even overdreven.)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:18

fohadie schreef:
Valerie93 schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuw bed. Het liefste wil ik een boxspring maar dan alleen de onderbox, mijn matrassen die ik nu heb zijn namelijk pas 1 jaar oud.
Maar is het eigenlijk mogelijk om andere matrassen te gebruiken ipv matrassen die erbij geleverd worden?
Ik weer van lattenbodems dat de matrassen alle kanten op gaan glijden dus vroeg mij af of dit bij boxspring dan ook zo zou zijn!

Ik heb bij de Ikea en boxspring gekocht en een matras in een andere winkel. Enige waar je echt goed op moet letten zijn de juiste maten. Dus geen matras van 160 op een boxspring van 2m. (Even overdreven.)

Heb 2 90x2m matrassen. Boxspring zou dan ook 2losse delen van 90 worden. Maar bedankt voor het antwoord

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:33

Dan zou je prima een boxspring los moeten kunnen kopen. Succes.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:30

Valerie93 schreef:

Kan prima!
wordt in beddenzaken zelfs zo verkocht, een boxspring bodem met eigen keuze matras.
(in ons voorbeeld oma van in de 90 die een boxspring bed wilde, maar te klein is voor de lagen van boxspring om op het bed te kunnen komen). eventueel kun je tegen het schuiven ook nog een anti-slip matje gebruiken of zoals ik thuis doe: een klein stukje tapijttape (dubbelzijdig sterk plakband)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:35

Hoe krijg ik Google foto's zover dat hij synchroniseert tussen computer en telefoon? Ik heb op de computer foto's uit Google foto's gedownload, zodat ik de dubbele er makkelijker tussenuit kan halen. Al die foto's verwijderd uit Google foto's. Dubbele op mijn computer verwijderd, vervolgens de goede foto's weer geupload naar Google foto's. Dat alles op de computer. Werkte perfect.

Echter, als ik nu op mijn telefoon kijk, staan alle foto's (dus inclusief dubbele) van gisteren er nog in, en die ik vandaag dus vanaf de computer geupload heb staan er niet in. Hoe los ik dit op?

En ineens zijn al die filmpjes van gisteren kwijt.... ik kan ze opnieuw binnenhalen via whatsapp (waar ze ook wegkomen), maar het is wel gek, want daar heb ik niks mee gedaan.

Help? Iemand?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:29

Onder het mom van Bokt weet raad:

Ik ben echt heel slecht in het onthouden of ik daadwerkelijk medicatie heb genomen :'). Daarbij werk ik ook nog onregelmatig.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een weekdoos die en makkelijk mee te nemen is en waar ik misschien ook nog iets van tijden bij kan zetten. Gaat om niet zoveel pillen, maar zeker die met schuifjes ben ik bang dat het open gaat in mijn tas. (Gaat om nu 1, worden waarschijnlijk 3 medicatiesoorten + supplementen, 1 is elke 4 uur inname technisch gezien zo nodig, de andere gewoon op vaste inname momenten).

Iemand ideeën?

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:34

Is daar niet een app voor? Die je handige reminders geeft en waar je bijvoorbeeld ook echt iets moet invullen ofzo (anders schuif je die melding weer zo weg :+ )

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:37

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:44

Kairos schreef:

Ik ben echt heel slecht in het onthouden of ik daadwerkelijk medicatie heb genomen :'). Daarbij werk ik ook nog onregelmatig.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een weekdoos die en makkelijk mee te nemen is en waar ik misschien ook nog iets van tijden bij kan zetten. Gaat om niet zoveel pillen, maar zeker die met schuifjes ben ik bang dat het open gaat in mijn tas. (Gaat om nu 1, worden waarschijnlijk 3 medicatiesoorten + supplementen, 1 is elke 4 uur inname technisch gezien zo nodig, de andere gewoon op vaste inname momenten).

Iemand ideeën?

Loop bij je apotheek naar binnen.

Ik heb een ideale, wel schuif. Maar ze zijn nog nooit opengegaan.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:46

Chickyy schreef:
Is daar niet een app voor? Die je handige reminders geeft en waar je bijvoorbeeld ook echt iets moet invullen ofzo (anders schuif je die melding weer zo weg :+ )

Hahah ja, maar meldingen kun je dus wel vaak sowieso wegschuiven. Lees: ik heb een app waar de organisatie waar ik onder behandeling ben mee werkt. Melding vul je dagboek in -> swipe. Mail vul je dagboek in -> delete. :')

@Bienotje: die ziet er wel goed uit, thanks! En tijden kan ik altijd ergens opschrijven natuurlijk. Want het is niet zo spannend als ik die ene vergeet, maar gezien het na 4 uur sowieso is uitgewerkt is het wel handig te weten wanneer de 4 uur geweest zijn :')

@Jolliegirl: daar kan ik ook nog even informeren, thanks!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:34

Kairos schreef:

Iemand ideeën?

Vragen of de apotheek je medicijnen wil leveren in een Baxterrol. Wat dat is? Google en je weet het :-)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:52

rien10 schreef:
Vragen of de apotheek je medicijnen wil leveren in een Baxterrol. Wat dat is? Google en je weet het :-)

Dat moet op indicatie van een (huis)arts, maar valt te proberen inderdaad als je veel medicatie hebt. Ik heb 'm ook en het is heel handig.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:23

rien10 schreef:
Kairos schreef:

Iemand ideeën?

Baxter ken ik, ik werk in de zorg en vrijwel al mijn cliënten hebben dat.
Ik vind dat alleen wel heel zonde van al het plastic, zeker als je bepaalde medicatie niet standaard nodig hebt (Bv Ritalin als je alleen maar Netflix dagje houdt is overbodig).

Dus ik ga eerst kijken of het beter gaat met een weekdoos om het in uit te zetten :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:29

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:46

Zijn duracell batterijen die je bij Action koopt minder van kwaliteit dan duracell batterijen die je bijv bij AH koopt?

Ik haal ze normaal gesproken bij Action, ik gebruik ze voor mini kerstlampjes om lantaarntjes mee te verlichten. De eerste avond zijn ze mooi fel, maar na één avond wordt het al snel minder. Vind het op deze manier wel een duur grapje worden.

Ook oplaadbare batterijen van Action zijn bedroevend slecht.
Heeft iemand ervaring met oplaadbare batterijen van goede kwaliteit? (AA ).

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:51

Nee. Duracell is een A merk. Die kan het zich niet veroorloven om tweederangs kwaliteit te leveren. Dus ik denk dat dit in de lampjes zit. Lampjes met een kleiner vermogen zouden zuiniger met de batterijen moeten zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:31

Ja duracel is duracel.

Ik heb toevallig een maand geleden ongeveer een lader plus 4 batterijen gekocht bij de action.
Ik had van iemand 3 led kaarsen gekregen vorig jaar.
Maar heb ze amper aangehad. Want batterij steeds leeg. Zo'n verspilling.

En mij verbaasd nu juist dat die kaarsen een week of 3 zes uur gebrand hebben. Had verwacht hoogstens een week er mee te doen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:36

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:37

axel_1997 schreef:
Nee. Duracell is een A merk. Die kan het zich niet veroorloven om tweederangs kwaliteit te leveren. Dus ik denk dat dit in de lampjes zit. Lampjes met een kleiner vermogen zouden zuiniger met de batterijen moeten zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de lampjes ligt, zijn twee heel verschillende setjes

VosjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:40

lovelys schreef:
Ik zag zoiets laats voorbij komen als medicatie doosje:
https://geheugenhulp.nl/product/ronde-p ... knop-blauw

Ik heb vorig jaar pillendoosjes van dat model bij de Hema gekocht (1 voor 's morgens, 1 voor 's avonds).
Maar dat klepje gaat helaas wel open in mijn tas. Jammer, want ik vind het verder wel heel fijne doosjes!

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:41

thequeensmum schreef:
axel_1997 schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de lampjes ligt, zijn twee heel verschillende setjes

Hoeveel uur is een avond branden bij jou? Want daar kan het ook aan liggen.
Als je een zaklamp met drie C batterijen een hele nacht laat branden is die ook op.

Bij meer dan een paar uur zou ik al voor een gewoon kerstsnoer met stekker gaan.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:53

Uurtje of 3-4. Een snoer met stekker is natuurlijk het allermooiste, maar dat is in deze lantaarntjes vrij lastig. Ik ga eens brainstormen

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 10:32

thequeensmum schreef:
Zijn duracell batterijen die je bij Action koopt minder van kwaliteit dan duracell batterijen die je bijv bij AH koopt?

Ik haal ze normaal gesproken bij Action, ik gebruik ze voor mini kerstlampjes om lantaarntjes mee te verlichten. De eerste avond zijn ze mooi fel, maar na één avond wordt het al snel minder. Vind het op deze manier wel een duur grapje worden.

Ook oplaadbare batterijen van Action zijn bedroevend slecht.
Heeft iemand ervaring met oplaadbare batterijen van goede kwaliteit? (AA ).

Ik heb nog nooit duracell batterijen bij de ah gekocht, maar vind de duracell van de action ook erg slecht. Gaan inderdaad maar heel kort mee, misschien zijn het oudere partijen ofzo? Huismerk van de aldi is in mijn ervaring veel beter.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:18

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:46