Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:46

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:51

Mona Keijzer.
Gok maar zo dat Kaag deze niet zal ondertekenen :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:52

Needje schreef:
Mona Keijzer.
Gok maar zo dat Kaag deze niet zal ondertekenen :D

:D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:56

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:02

Referendum afgeschaft en dan geloven dat petities gaan helpen:-)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:03

tammiebels schreef:
corinep schreef:
Wow, petitie van Kaag om de QR af te schaffen al ruim 700.000 keer getekend. Voor degene die m nog wil tekenen:

https://petities.nl/petitions/brede-coa ... ?locale=nl

Van Kaag? :o

Sorry ik was 2 dingen tegelijk aan t doen :D Het begint allebei met een K :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:07

Dinopino schreef:

De petitie is slechts om een signaal af te geven en een inschatting te krijgen hoeveel aanhang er voor is. Ik denk zo maar dat het er niet bij gaat blijven als de overheid niet adequaat reageert. Zie Canada; wat toeteren met je vrachtwagen gaat niets veranderen, tot er opeens 50,000 vrachtwagens staan die de hele dag door toeteren en zo een fascistische regering op haar knieën gaat dwingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:15

Enzino? Really? Fascistische regering ? Je zit er zelf dieper in dan je doorhebt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:17

Echwel schreef:
corinep schreef:
Wow, petitie van Kaag om de QR af te schaffen al ruim 700.000 keer getekend. Voor degene die m nog wil tekenen:

https://petities.nl/petitions/brede-coa ... ?locale=nl

Op 17miljoen ja, de grote meerderheid hoor je niet

700000 is echt veel voor een petitie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:19

Het verbieden van toeteren, afpakken van brandstof en GoFundMe dwingen tot het niet uitbetalen van geld dat de truckers als steun hebben gekregen. Een nette regering is het ook.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:21

enzino schreef:
Dinopino schreef:

De petitie is slechts om een signaal af te geven en een inschatting te krijgen hoeveel aanhang er voor is. Ik denk zo maar dat het er niet bij gaat blijven als de overheid niet adequaat reageert. Zie Canada; wat toeteren met je vrachtwagen gaat niets veranderen, tot er opeens 50,000 vrachtwagens staan die de hele dag door toeteren en zo een fascistische regering op haar knieën gaat dwingen.

En europa nu ook gaat aansteken.
Miljoenen mensen over de hele wereld gaan al tijden de straat op om te demonstreren tegen alle maatregelen.
Ook in europa gaat dit gebeuren.
Heel brussel gaat plat en dan ben ik benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:22

enzino schreef:
Het verbieden van toeteren, afpakken van brandstof en GoFundMe dwingen tot het niet uitbetalen van geld dat de truckers als steun hebben gekregen. Een nette regering is het ook.

Gelukkig is er heel veel steun van de bevolking.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:26

Ik snap nooit zo goed dat mensen haast elke zondag opofferen om op straat te lopen. Voor mij hoeven ze het niet te doen hoor :') al denken ze dat ze voor heel Nederland daar staan

En wees nou eerlijk als je een fulltime baan hebt , een gezin , huishouden en zoals veel hier nog een paard of zelfs meerdere heb je daar ook helemaal geen tijd voor.

Ik zou mijn vrije dag er zeker niet voor opofferen. Maar ik maak mij ook totaal er niet druk om. Grotendeels komt toch weg achter angst voor het onzekere.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:33

Ik weet dat er al heel lang in meerderen landen word gedemonstreerd of gewandeld of gefakkeltocht. Dan heb je vast ook de zwitsers gezien met die grote klokken. Je krijgt zo de mooiste plaatjes van de steden zien. Is net een reclame voor reisbureau.

Het gaan demonstreren tegen een macht die je rechten afpakt, lijkt mij persoonlijk grote onzin. En dan ook nog om toestemming gaan vragen om te mogen demonstreren. Wel is daardoor duidelijk te zien, dat er steeds meer mensen het door gaan krijgen. Eilandje omicron gaat de pandemie oplossen:-)

Nee Zebrastreep je vrije tijd opofferen omdat een bepaalde beroepsgroep bijvoorbeeld onterecht behandeld wordt en jij niet betrokken bent waarom zou je het doen. Wanneer ga je wel de straat op, wanneer de benzine zo duur is of het hooi zo duur is dat jij het niet meer kan betalen? Sociaal zijn misschien?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:33

enzino schreef:

En de bevolking, er zijn genoeg meldingen binnen gekomen voor ze tot acties zijn overgegaan. Het centrum is niet te bereiken, mensen kunnen niet op hun werk komen, zieken zijn niet bereikbaar voor medische hulp.
Ja, nette regering/burgemeester die ingrijpt ten behoeve van alle burgers in zijn stad. De eerste reden voor het protest begreep ik goed, verplichte vaccinatie voor de 10 % vrachtwagen chauffeurs die de grens met usa over moeten. Inmiddels is het protest gekaapt en gaat het tegen alle Corona maatregelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:35

De straat op gaan vind ik verre van sociaal. Als je beroepsgroep onterecht behandeld wordt ga je constructief in gesprek niet de straat op of rellen op het malieveld.

Kom op, de meeste demonstranten doen dat voor de fun van het rellen, niet omdat ze denken dat ze er iets mee gaan oplossen.

De optocht in Utrecht heb ik gezien en vond ik een sneue bedoeling. Zou me doodschamen als ik daarbij zou lopen :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:37

Dinopino schreef:
Ik weet dat er al heel lang in meerderen landen word gedemonstreerd of gewandeld of gefakkeltocht. Dan heb je vast ook de zwitsers gezien met die grote klokken. Je krijgt zo de mooiste plaatjes van de steden zien. Is net een reclame voor reisbureau.

Het gaan demonstreren tegen een macht die je rechten afpakt, lijkt mij persoonlijk grote onzin. En dan ook nog om toestemming gaan vragen om te mogen demonstreren. Wel is daardoor duidelijk te zien, dat er steeds meer mensen het door gaan krijgen. Eilandje omicron gaat de pandemie oplossen:-)

Nee Zebrastreep je vrije tijd opofferen omdat een bepaalde beroepsgroep bijvoorbeeld onterecht behandeld wordt en jij niet betrokken bent waarom zou je het doen. Wanneer ga je wel de straat op, wanneer de benzine zo duur is of het hooi zo duur is dat jij het niet meer kan betalen? Sociaal zijn misschien?

De betogers roepen allerlei kreten, voor vrijheid, voor de kinderen, tegen vaccineren, tegen regels, dat maak ik zelf wel uit. Ze doen het uit ieders naam maar dat klopt van geen kant.
Demonstreren prima maar ook hier is het al even gekaapt door extreem rechts , fascisten enz.
Nee dank u.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:40

Vrijheid is nooit absoluut, maar wordt altijd beperkt door de vrijheid van anderen. En dat is het probleem met veel van deze protesten, het totaal negeren van de grenzen van de eigen vrijheid.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:41

Bigone wist niet dat je met al die demonstraties al hebt meegelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:44

Bigone zit rechtstreeks aangesloten aan de propaganda-machine, die zegt precies wat ze moet zeggen :D

De truckers in Canada, alle 50.000, zijn extreem rechts omdat er 1 vlag met een hakenkruis is gezien. De protesten in Europa zijn ook extreem rechts omdat die groep het makkelijkst te veroordelen is en er ergens waarschijnlijk iemand iets racistisch heeft geroepen 14 weken terug.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:46

enzino schreef:
Bigone zit rechtstreeks aangesloten aan de propaganda-machine, die zegt precies wat ze moet zeggen :D

De truckers in Canada, alle 50.000, zijn extreem rechts omdat er 1 vlag met een hakenkruis is gezien. De protesten in Europa zijn ook extreem rechts omdat die groep het makkelijkst te veroordelen is en er ergens waarschijnlijk iemand iets racistisch heeft geroepen 14 weken terug.

Bullshit, en dat weet je donders goed . Maar net als andere Trump adepten is deze reactie prima te plaatsen. Had niet anders verwacht.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:49

Het probleem is dat je altijd een groep mensen houdt die zulke gelegenheden gebruiken om te rellen. Deze verpesten het voor de rest.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe je in godsnaam in een constructief gesprek komt met de regering.
Ik zag pas een dame op tv echt hele goede vragen stellen aan de minister president en ook hier weet hij met veel woorden gewoon nergens antwoord op te geven en te blijven roepen dat wat zij doen het enige juiste is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:54

Needje schreef:
Het probleem is dat je altijd een groep mensen houdt die zulke gelegenheden gebruiken om te rellen. Deze verpesten het voor de rest.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe je in godsnaam in een constructief gesprek komt met de regering.
Ik zag pas een dame op tv echt hele goede vragen stellen aan de minister president en ook hier weet hij met veel woorden gewoon nergens antwoord op te geven en te blijven roepen dat wat zij doen het enige juiste is.

Door je constructief op te stellen, een goed verhaal te hebben, een burgerinitiatief op te richten, een boek te schrijven en ze dat geven, een partij op te richten, zorgen dat je stemmen krijgt en zelf in de tweede kamer komen, een project starten en zorgen dat het zo groot wordt dat je uitgenodigd wordt om erover te praten.
Er zijn zoveel mogelijkheden in een democratie :j Fijn dat we die vrijheid hebben in Nederland.

Maar je kan natuurlijk ook staan schreeuwen op het malieveld en hopen dat iemand je te woord wilt staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:56

Er is inderdaad altijd een klein groepje dat het verpest voor de rest. Het voordeel daarvan is dan wel weer dat je makkelijk kan zien wie de propaganda verspreid: is de focus op dat kleine groepje zonder vermelding dat het om slechts een minderheid gaat? Alarm, alarm.

En een constructief gesprek is ook niet echt nodig natuurlijk, de roverheid zal gewoon moeten aankondigen wat ze van plan zijn en daarmee eindigen de protesten of niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:17

Het overduidelijke effect van sociaal-economische status en covid sterfte:

Er is gekeken naar sterfte bij de groep 65-74 jarige met en zonder Zwitsers paspoort (dus autochtoon vs migratie achtergrond).
In de groep met migratie achtergrond zijn 10x (!!!) meer mensen overleden, namelijk 2,2% vs 20,9%
In Duitsland is een verschil tussen rijkere en armere wijken van 50-70% gezien.

Treurig dat dit nodig is in het ontwikkelde west-europa.