pien_2010 schreef:Raar vind ik dat, want ik als 2x bijna 3x gevaccineerden, kan ook zonder dat ik het weet en ook al is de kans klein positief zijn. Dus die test zou ik zelf wel erin willen houden. Dan krijg je geen uitsluiting van mensen die niet willen vaccineren. Ze kunnen dan gewoon testen tot in herhaling toe.
Maar dan ga je mensen die geen invasieve test willen ondergaan uitsluiten. Ik vind de huidige manier van testen vreselijk en wil dat niet. Mijn slijmvliezen van mijn neus zijn sowieso gevoelig en ik heb makkelijk bloedneuzen en makkelijk hoofdpijn. Bloedprikken vind ik dan weer geen enkel probleem. Ik zou dan wel willen dat er meerdere opties zijn om uit te kiezen (ademtest, speekseltest, reguliere test, bloedtest mocht dit mogelijk worden). En mocht dat niet gebeuren en we moeten gewoon allemaal regulier testen, dan leg ik me daar ook bij neer hoor. Dan ga ik maar niet.
Ik denk dat de grootste gedachtegang achter de 2G is dat niet gevaccineerden met minder mensen in contact komen, dus minder besmettingsgevaar. En daarnaast zullen sommige mensen zich toch laten vaccineren, omdat ze wel naar een ´luxe´ iets heen willen.
Dat je als gevaccineerde besmet kunt zijn hoeft vaak geen probleem te zijn, omdat je beschermd bent tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopnames. Daarom hoop ik dat snel iedereen een 3e kan halen. Natuurlijk zullen er altijd uitzonderingen zijn die alsnog ernstig ziek worden, maar dat risico lopen ze helaas ook bij andere virussen. Dat is altijd al zo geweest.
Ik denk dat onder de niet kwetsbaren, de niet gevaccineerden van 40+ gewoon het grootste risico lopen op ziekenhuisopname. Het lijkt me wel een feit dat onder de groep niet kwetsbaren en geen onderliggend lijden het risico op ziekenhuisopname bij niet gevaccineerden hoger ligt dan bij gevaccineerden. Daarom zie ik wel iets in die 2G regel zolang de besmettingen zo hoog zijn. En iedereen testen vind ik ook helemaal prima, mits je ook kunt kiezen voor een niet invasieve testmethode.