Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Wat vinden jullie er nu van dat in feite alles open word gegooid met in het achterhoofd de delta variant waartegen twee prikken goed werken maar eentje blijkbaar niet daverend en dat in combinatie met 40 % volledig gevaccineerd ? Ik weet het niet, blij dat er veel kan maar toch ook een beetje bezorgd.
Citaat:De quarantaineplicht geldt voor de volgende zeer hoog risicogebieden:
Argentinië;
Bahrein;
Bangladesh (vanaf 15 juni);
Bolivia;
Brazilië;
Chili;
Colombia;
Costa Rica;
Dominicaanse Republiek;
Ecuador;
Frans-Guyana;
Guyana;
India;
Kaapverdië;
Maldiven;
Myanmar (vanaf 15 juni);
Nepal (vanaf 15 juni);
Pakistan (vanaf 15 juni);
Panama;
Paraguay;
Peru;
Seychellen;
Suriname;
Uruguay;
Venezuela;
Verenigd Koninkrijk (vanaf 15 juni);
Zuid-Afrika.
MoniqueT schreef:Helemaal met je eens wat betreft dat lijstje met landen.
Maar jij zegt dus dat onze quarantaine niet verplicht zou zijn? Ik kan dat niet terug vinden. Maar sowieso kan het natuurlijk in die vijf weken nog veranderen hoor. Ik kijk misschien ook wel te ver vooruit.
Edit: zo te zien heb je gelijk! Pff, dat lucht op.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Hannanas schreef:Ik frustreer me wel enorm hoor.
Vorige week plaatste ik hier al mijn ongenoegen over alle versoepelingen. Moeten perse vanaf 26 juni alle remmen los? En grote evenementen en vakanties etc.
Krijg je dan vandaag in de krant “nieuwe golf in najaar realistisch”. En dan denk ik echt serieus… gaan we dan lekker wachten tot de cijfers weer stijgen en dan als spuit elf achteraf weer maatregelen invoeren als mosterd na de maaltijd?
Ik ben van mening dat we veel strenger en abrupter moeten op- en afschalen. Niet zoals afgelopen jaar zo traag als dikke stront en dat we dan in oktober en november weer de ic’s hebben vol liggen door augustus/september.
Ben ik nou de enige die het leed al ziet aankomen?
Huertecilla schreef:Palmera schreef:HC, hier gaat de maskerplicht er ook af hoor! Vanaf de 26ste, zo uit mijn hoofd. Vaste land niet?
Schreef ik vórige pagina al
enneh, alleen in de open lucht; drukke evenementen uitgezonderd; daar wel.
Shadow0 schreef:bigone schreef:Wat vinden jullie er nu van dat in feite alles open word gegooid met in het achterhoofd de delta variant waartegen twee prikken goed werken maar eentje blijkbaar niet daverend en dat in combinatie met 40 % volledig gevaccineerd ? Ik weet het niet, blij dat er veel kan maar toch ook een beetje bezorgd.
Ik vind het echt naar. Ik had me zo verheugd op wat dingen met meer vertrouwen te kunnen doen terwijl je weet dat er wel nog steeds afstand en dergelijke is...
Nu wordt alles zo snel gedaan dat ik er maar weer weg ga blijven. (En iedere keer weer wordt de ruimte die gemaakt wordt door de voorzichtigen, gegeven aan de mensen die alles meteen weer willen. Zo frustrerend.)
MarlindeRooz schreef:Relaxed schreef:Voor nu ben ik blij met de versoepelingen, maar ik ben oprecht benieuwd wat het najaar gaat brengen.. Ik hoop echt dat de vaccins zo hun werk doen dat de zorg niet meer zo overbelast wordt.
Ik ben er bang voor... maa denk niet dat er nog veel draagvlak is voor nog meer lockdowns.
Sheran schreef:Nee, maar we hebben ook gezien wat te snel van het slot halen kan doen. Ik hoop dat ik ongelijk heb maar het voelt als vlak voor de eindstreep nog even een onnodig risico nemen waardoor we weer een hoop stappen terug moeten doen straks en we er weer niet uit komen.
Kwetsbare mensen die al bijna anderhalf jaar binnen zitten en ook voorzichtige mensen zijn ook 'toe' aan even wat leuke dingen.
SusanH schreef:Ik ben wel benieuwd wanneer jullie dan wel vinden dat het kan. Aantal besmettingen blijft steeds verder terug lopen ondanks versoepelingen. Vind het wel bijzonder dat wanneer je kritiek hebt op het OMT en RIVM hier op bepaalde punten dat echt een no go is want dan wordt je hier meteen tegen gesproken, maar wanneer ze willen versoepelen, nota bene op advies van OMT, dat ineens onverantwoord zou zijn.