Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:29

Super fijn nieuws Neonlight. Duim dat het herstel doorzet!!

Duimen dat het maar een buikgriep is Ineke.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:29

Hoofdpijn hoort wel degelijk bij de klachten :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:32

Kennis had alleen hoofdpijnklachten en is positief getest. Later kwam er koorts bij, maar dat was na de uitslag van de test, en spierpijn. Wat dan weer heel erg op griep lijkt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:39

Neonlight schreef:
Eerder werd er niet getest maar het zou wel vreemd zijn geweest als er net zoveel besmettingen waren maar niemand opgenomen hoefde te worden en in het zuiden wel. Denk dat je aan de hand van die cijfers, en ook de oversterftecijfers per regio, wel kunt stellen dat er in het voorjaar ook minder besmettingen waren.

Ik bedoel juist dat er meer opnames waren in het noorden in het voorjaar. Dus ik trek de conclusie dat de cijfers met besmettingen eerder gewoon hoger waren. Net zo als dat in heel het land zo was.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:46

In Friesland zag ik in maart meer besmettingen vanuit de verpleegtehuizen. Nu zie ik vooral veel besmettingen in mijn geval dan onder leerlingen en docenten en ouders. Allen jonger en vaak niet heel ziek. Die worden nu getest en in maart niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:49

Coby schreef:
In Friesland zag ik in maart meer besmettingen vanuit de verpleegtehuizen. Nu zie ik vooral veel besmettingen in mijn geval dan onder leerlingen en docenten en ouders. Allen jonger en vaak niet heel ziek. Die worden nu getest en in maart niet.

En in maart waren er bij ons op school ook veel zieken. Scholen waren dicht maar wij hebben wel absentie bijgehouden. Ouders moesten hun kind nog steeds ziek melden. Die moesten toen gewoon thuis blijven (net als de rest van Nederland) en werden inderdaad niet getest.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 01-11-20 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:51

Maar in het zuiden, en in heel Nederland waren er meer opnames dan nu.
En de besmettingen waren veel hoger toen, geloof ik direct, maar in het noorden nog altijd lager dan in het zuiden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:51

Neonlight schreef:
Maar in het zuiden, en in heel Nederland waren er meer opnames dan nu.

Ik ga er dus ook vanuit dat er overal in Nederland meer besmettingen waren dan nu.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:52

De echt kwetsbaren zijn ben ik bang ook veelal overleden in maart. Misschien verklaart dat ook de vele opnamen toen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:54

De echt kwetsbaren werden vaak niet opgenomen, dat zijn veelal sterftes in de verzorgingstehuizen en vaak ook niet als corona geregistreerd want er werd niet getest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:57

Neonlight schreef:
De echt kwetsbaren werden vaak niet opgenomen, dat zijn veelal sterftes in de verzorgingstehuizen en vaak ook niet als corona geregistreerd want er werd niet getest.

Ik sta hier wat naïef in misschien maar ik weet van 3 verpleeghuizen in mijn omgeving mensen die stierven met Corona / griepklachten echt wel getest werden, al dan achteraf ..

Ingeval positief te noemen dat er nu veel meer getest kan worden, al dan nog wat op aan te merken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:00

Maar er zijn ook verpleegtehuizen waar niet getest werd, en waar ook mensen zijn overleden aan meeste kans corona.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:01

Neonlight schreef:

Daar heb je een punt!
Maar misschien omdat het qua besmettingen in Friesland toen rustig was heb ik het idee dat er hier best veel getest werd. Ook onder ouderen in verpleeghuizen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:03

Test capaciteit was in het noorden hoger inderdaad, ook verplegend personeel werd daar meer getest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:09

Neonlight schreef:
Test capaciteit was in het noorden hoger inderdaad, ook verplegend personeel werd daar meer getest.

Dat is inderdaad waar. De oma van m’n vriend is in die periode zelfs nog getest terwijl de boel toen zelfs op slot was.

Ik sprak iemand uit Nijmegen, die ook nog op een aan rij route van het ziekenhuis woont en die zijn dat dat halverwege maart verschrikkelijk was.
Dat kunnen we in het noorden niet voorstellen. Denk dat we blij mogen zijn dat de ziekenhuizen, net als nu, veel mensen uit andere regio’s kunnen opvangen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:19

Gelukkig heb ik dat ook niet direct meegemaakt, mijn gemeente en de buurgemeentes waren de cold spots in Brabant, wel wat besmettingen maar niet zoals in de omgeving Uden/Boekel. Nu zijn het even de hot spots geweest in september.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:22

Er stond een artikel in het LC waar dan kort ingegaan wordt op misschien waarom dat zo is.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:28

Kan hem eigenlijk niet goed lezen op mijn mobiel, vergroten maakt de letters wazig. Kun je het beschrijven?
In Brabant wijten ze het aan de varkensboerderijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:29

Zou het ook niet komen omdat wij wat afstandelijker zijn? Wij begroeten elkaar hier nooit met 3 zoenen of een knuffel, alleen bij felicitaties. Vriendinnen in het westen begroeten wel vaak met 3 zoenen. Daar is dat heel normaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:31

Relaxed schreef:
Zou het ook niet komen omdat wij wat afstandelijker zijn? Wij begroeten elkaar hier nooit met 3 zoenen of een knuffel, alleen bij felicitaties. Vriendinnen in het westen begroeten wel vaak met 3 zoenen. Daar is dat heel normaal.

Dit denk ik ook, en hoewel mensen hier ook graag een terrasje pakken is dat ook niet direct een activiteit die je met het gehele gezin doet.
Ook hebben we gewoon toch wat meer ruimte en zo niet kan je die ruimte nog vrij makkelijk op zoeken.

Al is dat knuffelen op school wel echt een ding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:33

De ruimte speelt vast ook mee idd :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:34

Neonlight schreef:
Kan hem eigenlijk niet goed lezen op mijn mobiel, vergroten maakt de letters wazig. Kun je het beschrijven?
In Brabant wijten ze het aan de varkensboerderijen.

Poging 2

Afbeelding

Afbeelding

En ik denk echt dat die stugge afstandelijkheid wel een ding kan zijn eerlijk gezegd. Met daarbij de twijfel idd over de intensieve veeteelt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:37

Door de heel gebrekkige ov verbindingen heeft ook het merendeel eigen vervoer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:39

Relaxed schreef:

Doen wij hier ook niet, sterker nog, de enige die ik ken die dat doen is mijn schoonfamilie....uit Groningen. _O-

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:41

Ik haat zoenen en knuffel ;) wordt ik altijd mee geplaagd. En komt nu goed uit ! Wat een rust