Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Eerder werd er niet getest maar het zou wel vreemd zijn geweest als er net zoveel besmettingen waren maar niemand opgenomen hoefde te worden en in het zuiden wel. Denk dat je aan de hand van die cijfers, en ook de oversterftecijfers per regio, wel kunt stellen dat er in het voorjaar ook minder besmettingen waren.
Coby schreef:In Friesland zag ik in maart meer besmettingen vanuit de verpleegtehuizen. Nu zie ik vooral veel besmettingen in mijn geval dan onder leerlingen en docenten en ouders. Allen jonger en vaak niet heel ziek. Die worden nu getest en in maart niet.
Neonlight schreef:De echt kwetsbaren werden vaak niet opgenomen, dat zijn veelal sterftes in de verzorgingstehuizen en vaak ook niet als corona geregistreerd want er werd niet getest.
Neonlight schreef:De echt kwetsbaren werden vaak niet opgenomen, dat zijn veelal sterftes in de verzorgingstehuizen en vaak ook niet als corona geregistreerd want er werd niet getest.
Neonlight schreef:Test capaciteit was in het noorden hoger inderdaad, ook verplegend personeel werd daar meer getest.
Relaxed schreef:Zou het ook niet komen omdat wij wat afstandelijker zijn? Wij begroeten elkaar hier nooit met 3 zoenen of een knuffel, alleen bij felicitaties. Vriendinnen in het westen begroeten wel vaak met 3 zoenen. Daar is dat heel normaal.
Neonlight schreef:Kan hem eigenlijk niet goed lezen op mijn mobiel, vergroten maakt de letters wazig. Kun je het beschrijven?
In Brabant wijten ze het aan de varkensboerderijen.
Relaxed schreef:Zou het ook niet komen omdat wij wat afstandelijker zijn? Wij begroeten elkaar hier nooit met 3 zoenen of een knuffel, alleen bij felicitaties. Vriendinnen in het westen begroeten wel vaak met 3 zoenen. Daar is dat heel normaal.