Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:57

Ambulances staan op hun vaste post, net als de brandweer.
Wel continue bemand.
En deze post is niet bij een ziekenhuis, al denken veel mensen van wel.
Al kan het natuurlijk wel zijn dat ze net weer een nieuwe oproep krijgen als ze net iemand hebben gebracht in het ziekenhuis. Maar dat is niet hun standaard plek als ze even niets hebben.
Die post is altijd op een strategisch goed bedacht punt dat ze de hele regio die ze moeten rijden ook snel kunnen bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:18

DuoPenotti schreef:
Ambulances staan op hun vaste post, net als de brandweer.
Wel continue bemand.
En deze post is niet bij een ziekenhuis, al denken veel mensen van wel.
Al kan het natuurlijk wel zijn dat ze net weer een nieuwe oproep krijgen als ze net iemand hebben gebracht in het ziekenhuis. Maar dat is niet hun standaard plek als ze even niets hebben.
Die post is altijd op een strategisch goed bedacht punt dat ze de hele regio die ze moeten rijden ook snel kunnen bereiken.

Klopt - bij mijn ouders in de stad is een ambulancepost, zodat het hele eiland binnen een kwartier bereikbaar is, maar het eerste ziekenhuis is nog weer 12km verderop. Lijkt niet veel, maar vanaf daar is het een half uur naar bepaalde stukken van het eiland, dus dat is wel aanzienlijk langer.

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:25

Indy_Mouse_9 schreef:
Rijden nooddiensten (ambulance, brandweer, politie) patrouille zodat ze meer verspreid en dus sneller ter plaatse zijn in geval van een oproep?

Volgens mij in brandweer altijd op de kazerne, en rijd politie altijd/veel patrouille, maar wat doen ambulances?

Wij hebben een ambu en brandweerpost in Brielle. Hier in Oostvoorne staat ook een brandweerpost.

Ziekenhuis daarintegen is in Rotterdam of Dirksland. Dus gelukkig kan de ambulance snel ter plaatse zijn als iemand op het eiland opgehaald moet worden :)

Geloof niet dat ze patrouilles rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:32

Dilan93 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Rijden nooddiensten (ambulance, brandweer, politie) patrouille zodat ze meer verspreid en dus sneller ter plaatse zijn in geval van een oproep?

Volgens mij in brandweer altijd op de kazerne, en rijd politie altijd/veel patrouille, maar wat doen ambulances?

Wij hebben een ambu en brandweerpost in Brielle. Hier in Oostvoorne staat ook een brandweerpost.

Ziekenhuis daarintegen is in Rotterdam of Dirksland. Dus gelukkig kan de ambulance snel ter plaatse zijn als iemand op het eiland opgehaald moet worden :)

Geloof niet dat ze patrouilles rijden.
Spijkenisse is het dichtstbijzijnde ziekenhuis. :P

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:35

Nee de ambulance rijd geen patrouilles, want dan zouden ze misschien juist niet meer op een strategische plek staan.

De politie doet dat natuurlijk ook om te laten zien, wij zijn er!
Dat is voor de ambu en brandweer natuurlijk geen taak.

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:35

xSCWx schreef:
Ik hou echt ontzettend veel vocht vast, voornamelijk in mijn gezicht. Zo erg dat mensen vragen of ik prednison gebruik. Bloed is al 2x gecontroleerd op allerlei dingen waaronder hormonen. Ik heb het idee dat we iets over het hoofd zien, jullie een idee?


Ga eens gericht je gezicht masseren met zo’n roller in de ochtend en avond en dan gericht naar de ‘buitenkant’ toe rollen.

Eet lekker veel ananas en verder toch veel water blijven drinken.
En tip van mijn mams.. eet de komende weken even geen varkensvlees meer. Zij gelooft er heilig in dat veel problemen daar vandaan komen. Onder het mom baad het niet....

Is het te proberen toch?

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:48

Mkango, meen je? :oo
Hadden ze me vorig jaar net zo goed daar kunnen parkeren. Had reistijd gescheeld :')

Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:00

Spijkenisse is geen ziekenhuis meer zover ik weet (een aantal jaar terug failliet gegaan). Het is erasmus of Dirksland.

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:06

Ik denk dat jullie het nu hebben over spoedhulp niet over ziekenhuizen.
Niet elk ziekenhuis heeft spoedhulp.

Kookaburra

Berichten: 5453
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:14

Op aanvulling op het ambu-verhaal.
Je hebt de ambuposten als vaste locatie... Maar in landelijke gebieden kan het best zijn dat ambu's naar een meer strategische plek worden geloosd als de ambu van de buurpost een klus heeft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:27

Mizora schreef:
Spijkenisse is geen ziekenhuis meer zover ik weet (een aantal jaar terug failliet gegaan). Het is erasmus of Dirksland.

Dat dacht ik ook, maar als ik kijk naar de behandelingen — o.a. (neuro)chirurgie — zou ik het toch classificeren als ziekenhuis. :P

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:29

Spijkenisse kan ik niet.

Maar hier in de regio ken ik ook 2 ziekenhuizen zonder SEH.
Maar die doen beide geplande operaties. Dus daar liggen zeker wel mensen.
Alleen ze zorgen dat iedereen daar in het weekend weer thuis is want dan is het dicht.

En ze hebben er dus ook gewoon overdag de poli's.

Ze worden ook gewoon ziekenhuis genoemd.

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:41

Geloof dat ze het hier in Hellevoetsluis ook een poli noemen. Kan daar terecht voor de kaakchirurg, maar die komt zelf vanuit het ziekenhuis in Rotterdam daar naartoe op bepaalde dagen.

Geloof dat ze in Hellevoetsluis ook niet aan opname oid doen. Ben zelf allang blij dat ik niet naar Rotterdam hoef om kiezen te trekken :')

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:07

Spijkenisse zijn poli's, dagbehandelingen en andere kleine ingrepen. Ze hebben een afdeling die van maandag tm vrijdag geopend is. Overigens hebben ze daar wel een spoedeisende hulp maar bij complexe situaties kan je daar eigenlijk niet terecht want dan is de kans dat je doorgestuurd moet worden groot.

Overigens zit er ook nog een hulpdiensten post langs de N57 tussen Hellevoetsluis en Rockanje. Schiedam zit ook nog een ziekenhuis.

In Hellevoetsluis en Brielle heb je inderdaad nog buiten poli's voor controles en kleine ingrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:22

Kaygee schreef:
Spijkenisse zijn poli's, dagbehandelingen en andere kleine ingrepen. Ze hebben een afdeling die van maandag tm vrijdag geopend is. Overigens hebben ze daar wel een spoedeisende hulp maar bij complexe situaties kan je daar eigenlijk niet terecht want dan is de kans dat je doorgestuurd moet worden groot.

Overigens zit er ook nog een hulpdiensten post langs de N57 tussen Hellevoetsluis en Rockanje. Schiedam zit ook nog een ziekenhuis.

In Hellevoetsluis en Brielle heb je inderdaad nog buiten poli's voor controles en kleine ingrepen.
Maar dat is niets nieuws — ook toen het nog het Ruwaard van Putten was, gingen de complexe gevallen door naar Rotterdam (ik heb het dan over dik 15 jaar geleden). :P

Nyaleti

Berichten: 6379
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:41

Als iemand zijn hond wordt getrapt door mijn paard op mijn terrein, wie is er dan aansprakelijk?
En dan niet een vals paard wat een hond aanvliegt als ie aan het halster over het erf loopt maar een hond die de wei of stal in rent.
Persoon laat de honden overal lopen, de stal in, mee rennen met longeren.. ondanks vele malen zeggen dat ik het niet wil hebben.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:14

Hoe leren doof geboren mensen lezen? Ons taalsysteem is erg gericht op koppeling aan klanken...

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:16

Nyaleti schreef:
Als iemand zijn hond wordt getrapt door mijn paard op mijn terrein, wie is er dan aansprakelijk?
En dan niet een vals paard wat een hond aanvliegt als ie aan het halster over het erf loopt maar een hond die de wei of stal in rent.
Persoon laat de honden overal lopen, de stal in, mee rennen met longeren.. ondanks vele malen zeggen dat ik het niet wil hebben.

Geen idee hoe het juridisch zit, maar ik zou iig bordjes met verboden toegangen en honden aangelijnt gaan ophangen.
Om een poot te hebben om op te staan.

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:39

Nyaleti schreef:
Als iemand zijn hond wordt getrapt door mijn paard op mijn terrein, wie is er dan aansprakelijk?
En dan niet een vals paard wat een hond aanvliegt als ie aan het halster over het erf loopt maar een hond die de wei of stal in rent.
Persoon laat de honden overal lopen, de stal in, mee rennen met longeren.. ondanks vele malen zeggen dat ik het niet wil hebben.

Volgens mij mogen honden niet zomaar loslopen, dus ik denk dat de baas van de hond aansprakelijk is.

Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:50

Ik dacht dat je (in Nederland) in principe als paardeigenaar wel aansprakelijk bent, maar in hoeverre je schadeloos moet stellen verschilt, die twee dingen staan los van elkaar. Zorg in ieder geval dat je haar appt dat de honden niet los mogen lopen in verband met de veiligheid van hond en paard. En hang ook bordjes op. Bij niet naleven zou ik er zelf voor kiezen om honden niet meer toe te laten op het erf indien dit een optie is. Bij voorkeur laat je de persoon zelfs een brief ondertekenen waarin ze wordt gewezen op het feit dat honden niet los mogen lopen op het erf en dat, als ze dit toch blijkt te doen, haar honden de toegang tot het erf wordt ontzegt en eventuele schade veroorzaakt aan hond, paard of erf door haar vergoed moet worden. Zelfs al is het mogelijk niet rechtsgeldig qua een rekening bij haar kunnen indienen, is de kans een stuk kleiner dat je de schade aan de hond moet betalen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:16

Hoe komt het dat ik met 24 graden binnen kippenvel heb en een vest aan wil doen, terwijl mijn vriendin bijna zit te huilen van de hitte? Hoe kunnen die verschillen zo groot zijn?

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:25

Sheran schreef:
Hoe komt het dat ik met 24 graden binnen kippenvel heb en een vest aan wil doen, terwijl mijn vriendin bijna zit te huilen van de hitte? Hoe kunnen die verschillen zo groot zijn?

Dat is hier precies zo: mijn man wil een sjaal om en een vest aan en ik smelt weg en zweet me rot. Geen idee hoe zoiets kan, we zitten in dezelfde ruimte waar het 24 graden is

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:30

Ohh wij hebben dat ook.. mijn vriend kan echt niet tegen warmte (terwijl hij dat juist gewend is, komt uit Pakistan en jaren in Dubai gewoond) en ik kan niet tegen kou. Ik kan uren in de zon zitten, hij 5 minuten. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:32

Ik heb het ook, ik heb het bijna altijd koud. Mijn vriend heeft Caraïbische genen en die begint boven de 20 graden al te zuchten en puffen omdat het zo vréselijk warm is. Hij slaapt ook bijna niet 's nachts. Ik lig nog vrolijk onder een dekbed. :7

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:35

Mijn man heeft vroeger in Indonesië en Suriname gewerkt, ik ben amper Nederland uit geweest