[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:09

@Varekaj: het staat er idd niet bij dat het zonder toezicht was. Maar indien het met toezicht was dan nog zijn de volwassenen in fout door het kind te laten knuffelen met de hond / kind niet in de gaten of bij de hand te hebben (of de hond uberhaupt tussen al die drukke mensen in te gaan lopen tijdens iets als afscheid nemen, mechelaars zijn al niet de meest rustige honden en hebben vaak wel moeite met prikkels, maargoed, dat is niet altijd te voorzien.)
Maar we zitten op zich op dezelfde lijn, de volwassenen zijn in fout :+ :D

@MB: maar daar zeg je het net, je leert kind basisprincipes aan rondom dieren. En stel dat je toch ergens komt met een hond, dan zal je wss je kind er niet dichtbij laten komen en/of vragen aan de eigenaars om de hond vast te zetten of aan te lijnen als je je niet comfortabel voelt erbij.
Ook al ken je zelf niks van honden of ben je geen hondenliefhebber, het is echt geen rocket science om te weten dat het nog altijd dieren zijn met grote scherpe tanden en dat ze ook gevoelens hebben en niet altijd menselijk contact appreciëren.

@Quera: inderdaad! (alhoewel je dan van die mensen hebt die het netjes vragen (voor zichzelf of voor kind) en als ik dan zeg "nee". Dan zijn ze beledigd (en als ik pech heb proberen ze het toch, valt de hond uit (want die is totaal niet aan vreemde mensen) en krijg ik de opmerking dat ik toch wel een agressieve hond heb... )

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:18

quera schreef:
Sintara schreef:
Stomme ouders zeg..
Gelukkig heeft een hond er geen last van als hij wordt ingeslapen, ik hoop dat hij verder gewoon een leuk leven heeft gehad.

Ouders waren er niet eens bij..

Sorry, ik bedoelde degenen die op het kind moesten letten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:09

MarcoBorsato schreef:
Sonja_vR schreef:
Arme hond, hoe summier de info ook is, het resultaat is gewoon 1 van twee verliezers
De hond en Het kind
En gruwelijk bijten?
Een simpele snep kan al heel vervelend uitpakken bij een klein kind
Niks gruwelijk bijten aan in dat geval
Maar een kind zijn hoofd zit op dezelfde hoogte als van de gemiddelde middelgrote hond
Dan pakt een kleine beet al best naar uit

Ter bescherming van mijn hond mogen de zeldzame kinderen die bij mij over de vloer komen ook pertinent niet bij mijn reu,
Bange onzekere mensen ook niet
Je verziekt je eigen hond maar lekker met impulsief irrationeel gedrag , niet de mijne :evaw:

En ook als je Zelf niks met honden hebt is het wijs als je je verdiept in de basis van hoe jezelf te gedragen jegens een hond , zeker als je nakweek hebt
Dan kun je die tenminste ook die basis meegeven want sja... die zullen vrijwel zeker met honden in aanraking komen tijdens opgroeien

Ik ken niemand met een hond en buiten leer ik mijn kind bij honden uit de buurt te blijven.

Trouwens, dat geldt voor alle dieren, niet rennen - niet gillen - niet aankomen.

Goede basis toch ?
Zou alleen als zich onverhoopt een goeie kans voordoet (dus vertrouwd persoon met dito hond ) daar wel gebruik van te maken
Heb nu echt een paar keer kinderen meegemaakt die serieus bang waren puur omdat ouders dat waren of gewoonweg het fenomeen hond onbekend was
En dat was echt sneu
Nee niet iedereen is of hoeft een honden/katten whatever mens te zijn
Maar tis voor de meesternsen toch handig om een beetje de basis te weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:33

Honden en kinderen, van beide kanten is het gewoon altijd enorm opletten. Hoe lief een hond ook is en hoe goed een kind ook gewend is aan een hond, het blijft opletten..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:58

Ik vind honden leuk en kinderen over het algemeen veel minder, maar er worden hier wel heel makkelijk details ingevuld... Niemand van ons was er bij, dus niemand van ons weet ook hoe het precies gegaan is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:55

In de krant staat,nieuwsblad.be dat het kind door tante is mee genomen naar vrienden en dat het kind bij afscheid de hond een lieve knuffel gaf de hond heeft toen gebeten.die mensen hebben zelf ook kinderen en daarom besloten de hond in te laten slapen.

K*tlui in mijn ogen, te beroerd om op je kind te passen en de hond is het slachoffer.Had de hond uit agressie gebeten dan had het kind er serieuzer uit gezien.

Maar heb het zelf ook al eens voor gehad,we zaten ergens aan een tafel wat te drinken en er hing al een kwartier een kind op mijn DH.Nu was die volkomen kind vriendelijk en ik zat er naar te kijken.Echt naar een kwartier riep die moeder haar kind want die hond was gevaarlijk.Heb ze luid en duidelijk verteld dat haar kleuter dan wel een kwartier geleden had opgevroten geweest.Maar dat het wel handig zou zijn als ze beter op haar kind lette.Overigens een lief kind,anders had ik ze zelf wel weg geblaft.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:57

beatje schreef:
In de krant staat,nieuwsblad.be dat het kind door tante is mee genomen naar vrienden en dat het kind bij afscheid de hond een lieve knuffel gaf de hond heeft toen gebeten.die mensen hebben zelf ook kinderen en daarom besloten de hond in te laten slapen.

K*tlui in mijn ogen, te beroerd om op je kind te passen en de hond is het slachoffer.Had de hond uit agressie gebeten dan had het kind er serieuzer uit gezien.

Maar heb het zelf ook al eens voor gehad,we zaten ergens aan een tafel wat te drinken en er hing al een kwartier een kind op mijn DH.Nu was die volkomen kind vriendelijk en ik zat er naar te kijken.Echt naar een kwartier riep die moeder haar kind want die hond was gevaarlijk.Heb ze luid en duidelijk verteld dat haar kleuter dan wel een kwartier geleden had opgevroten geweest.Maar dat het wel handig zou zijn als ze beter op haar kind lette.Overigens een lief kind,anders had ik ze zelf wel weg geblaft.

Maar dat snap je toch al niet... ik moest altijd samen met een volwassene gaan vragen aan de eigenaar of ik m mocht aaien. Dit leer ik mijn kinderen ook..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:50

Zo zat ik laatst op een terrasje en de hond lag plat te slapen uit de loop na een lange wandeling.

Stort er ineens een kind zich OP mijn hond om te knuffelen. Ik schrok me wild, mijn hond ook en moeders zei enkel ' je moet het wel eerst vragen'. Deze situaties is dus waarom mijn hond een hekel heeft aan kinderen. Hij negeert, loopt er van weg en draait zich om.

Maar ik baal er gewoon van dat als hij zou happen in zo een situatie, ik degene ben die met een zogenaamde valse hond op een terras zit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:22

beatje schreef:

Wat raar. Als ze zelf geen vertrouwen in hun hond meer hadden ivm hun kinderen dan hadden ze hem toch kunnen herplaatsen bij kindvrije mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:26

Je hebt er ook die gewoon hun kind op je af sturen "ga maar lief hondje aaien" en dan pas gevolgd door "hij doet toch niks he".

Mijn herder indertijd was gek op kinderen, die was er zo zacht mee... en luisterde naar hen soms beter dan naar mij :')

Doet me denken aan zondag. Was te paard in het bos een stuk galoptraining aan het doen. Op het einde van het pad, waar ik sowieso moest gaan stappen en omkeren stond een koppel met kinderwagen. Zij wilden rustig plek maken omdat ze dachten dat ik door moest. Kind zat met grote ogen te kijken dus ik vroeg "wil hij eens aaien". Even babbeltje gedaan, bleek dat beide ouders zelf jaren gereden hadden. Kind even voor me op het zadel getild en wat gestapt. Die vond het fantastisch :D
Ouders blij, gingen ze toch overwegen voor ponyritjes bij hen in de buurt haha.

Normaal zou ik zoiets niet doen mazr hey, een kind wat al sterretjes in de ogen heeft, zich zo netjes gedraagt nog wat meer besmetten met het paardenvirus op vraag van ruiter-ouders... waarom niet :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:53

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... ocid=ientp

Joh... Nee ik heb geen spijt en ga dat ook nooit krijgen.

Helaas pas ik ook in geen van de 4 hokjes types, teveel mensen op de aarde, ja dat klopt wel maar is geen hoofdreden. Carrieretijger, neuh, zo erg is het niet. Mijn partner had geen voorkeur. En uitgesteld nee, dat kan ik ook niet zeggen als ik op 32 heb laten steriliseren.

Er is dus nog een 5e groep, die ze ' gewoon niet wil om het niet willen ' . Jammer van de hokjes weer, maar verder wel een aardig artikel. Ik hoor dan wel weer in het hokje, ' geen kinderhater '. Althans, de meeste niet :+ Maar dat ligt meestal meer aan de ouders/opvoeding.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:18

elnienjo schreef:
beatje schreef:

Wat raar. Als ze zelf geen vertrouwen in hun hond meer hadden ivm hun kinderen dan hadden ze hem toch kunnen herplaatsen bij kindvrije mensen?

Vind ik ook,toch te idioot voor woorden.

Ik moet wel zeggen dat ik een kind ook eens een draai om zijn oren heb weten te krijgen omdat het op een hond van mij dook,vond ik ook wel sneu, maar ik denk dat die vader het van schrik deed.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:22

Prairy schreef:
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... ocid=ientp

Joh... Nee ik heb geen spijt en ga dat ook nooit krijgen.

Helaas pas ik ook in geen van de 4 hokjes types, teveel mensen op de aarde, ja dat klopt wel maar is geen hoofdreden. Carrieretijger, neuh, zo erg is het niet. Mijn partner had geen voorkeur. En uitgesteld nee, dat kan ik ook niet zeggen als ik op 32 heb laten steriliseren.

Er is dus nog een 5e groep, die ze ' gewoon niet wil om het niet willen ' . Jammer van de hokjes weer, maar verder wel een aardig artikel. Ik hoor dan wel weer in het hokje, ' geen kinderhater '. Althans, de meeste niet :+ Maar dat ligt meestal meer aan de ouders/opvoeding.

Ik val ook in het 5e hokje. Ik vindt er gewoon niks aan en zonde van mijn tijd. Het is gewoon niet mijn ding..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:36

Hier ook hokje 5, ik wil het gewoon niet omdat ik er geen enkel voordeel in zie, alleen naar nadelen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:36

Ik heb omgekeerd ook al regelmatig meegemaakt dat een hond rechtstreeks op mijn kleine dwerg afrent of zelfs opspringt en dat een eigenaar dan vanuit de verte roept: hij doet niets hoor 8)7

Ik ben altijd enorm voorzichtig met afstand van honden houden maar zeker op drukke plekken is het soms verrekte lastig.
Zo liepen we laatst bijna op een hond in die naast het postkantoor lag maar dan recht boven de toegangstrap uit het zicht door een dikke paal.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:39

Hier ook hokje 5. :) Ik heb ook het idee dat ik met de tijd steeds blijer ben met de keuze voor geen kinderen, en mijn partner ook. Heel fijn bevestigend gevoel. :D

Prairy, was het met 32 eigenlijk makkelijk om sterilisatie te krijgen als kindvrij persoon? Zit je dan nog in de twijfelzone, of ben je al 'veilig' en kan je zonder te veel vragen voor elkaar krijgen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:06

Mews schreef:
Hier ook hokje 5. :) Ik heb ook het idee dat ik met de tijd steeds blijer ben met de keuze voor geen kinderen, en mijn partner ook. Heel fijn bevestigend gevoel. :D

Prairy, was het met 32 eigenlijk makkelijk om sterilisatie te krijgen als kindvrij persoon? Zit je dan nog in de twijfelzone, of ben je al 'veilig' en kan je zonder te veel vragen voor elkaar krijgen?

Antwoord op jouw vraag; ik ben ermee bezig en vanaf 30 kan je zo op de wachtlijst.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:30

Mews schreef:

Ik moest van de gyn eerst naar de psych om te kijken of ik echt geen kinderen wilde (lees: of ik gek was) en pas toen wilde hij wel doen. Schijnbaar was ik wel zeer overtuigend want hij stelde zelfs voor om mijn complete eileiders weg te halen omdat ik ze toch niet wilde. Dit verkleinde de kans op kanker schijnbaar. Weg ermee dus.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:36

Ach, zo´n gesprekje met een psych is toch niet zo´n punt? Het zal misschien wel voorkomen dat iemand niet voor zichzelf de keuze maakt maakt onder druk van de één of ander, of omdat ze depressief zijn..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:40

Nee dat is het ook niet, als ze ook eens alle mensen die perse wel koters willen (bijv via IVF of andere onnatuurlijke wegen) dan daar ook eens langssturen voor ze daarmee beginnen...

Beide zijn, hoe je het ook wendt of keert, redelijk onomkeerbaar. Een kind kun je ook moeilijk terugstoppen en verkopen mag schijnbaar ook niet.

Een klein irritatiepuntje zeg maar ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:43

Ja klopt hoor, vind ik ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:53

Eens. Als BAM moeder krijg je wel een psychologisch onderzoek maar veel kan het niet voorstellen want ik ken een vreselijk labiele vrouw in de schuldsanering die in het traject zit. Ikke niet begrijpen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:01

Mijn hond is helemaal gek op kinderen. :')
Ze is nog wat onstuimig en als ze de kans krijgt kegelt ze alle kleine kindjes zo omver..
Als wij dus ergens lopen en er komt een klein kindje aanwaggelen dan zeg ik vaak, oh oh snel aan de lijn, er komt een kegeltje aan.
Mijn ouders vinden het heel stom dat ik die kinderen kegeltjes noem, maar eerst waren we op een grote vlakte aan het wandelen toen we weer een kegeltje signaleerden.
Kegeltje kwam in één rechte lijn op hondje af, maar was zo slim om snel zelf al op haar billen te gaan zitten, liep weer een paar passen en zodra hondje in de buurt, hop weer op haar billen!
Mijn hondje zeurt al tijden om een eigen kegeltje en deze vonden we beiden wel heel schattig, ik nog gevraagd of ze er misschien een goed huisje voor zochten, maar nee, ze waren er zelf ook wel aan gehecht.

Dat is tevens mijn grootste probleem waarom ik nooit aan kinderen wilde beginnen, je hebt ze niet voor het uitzoeken en ook geen garantie mocht er 1 niet goed lukken.
Of misschien toch die overbevolking.. maakt ook niet uit, ik ben blij met mijn keuze zonder, nu alleen mijn hondje nog.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:28

Oh kegeltje is ook leuk! ik noem ze struikelkinderen. Aan de ene kant omdat ze over mijn krukken struikelen, aan de andere kant omdat ik ook regelmatig over hen heen struikel.

Eigenlijk moeten ze gewoon een zwaailicht of lichtgevend vlaggetje op hun hoofd, vind ik.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:37

haha bij kegeltjes met een vlaggetje op hun hoofd krijg ik mijn hondje nooit meer aan de lijn ben ik bang! _O-