MarvanTom schreef:Nou bridgetF: je hebt gelijk gekregen!
Gedoe werd gezeik...
Ik voel me ook een soort van opgelicht.
Zo'n onderbuikgevoel...
Mens had de klok zondag opgehaald, gisteravond belde ze: hij doet het niet en ik kom hem terugbrengen.
Ik: nou nee, ik kan er ook niks mee, dus gooi maar weg en dan maak ik het geld wel over.
Gezeik over de kijlbout nu in haar muur en het gejammer ging maar door...
Of ik niet iemand kende die de klok kon repareren of dat mijn ouders dat nog wisten.
Ik: daar komt toch dan een andere klok te hangen? En zoals je weet zijn mijn ouders DOOD en ik weet ook niet waar ze de klok lieten onderhouden.
Heeft daar meer dan 30 jaar aan de muur gehangen, werkend van de muur gehaald (stilgezet uiteraard voor het vervoer), dus dat ie het niet doet verrast me.
Geef gewoon je rekeningnummer, dan krijg je je geld terug.
Nog meer gejammer, weer die kijlbout in de muur, wil je hem niet terug? Kijlbout, blablabla, reparateur betalen, kom zelf kijken, kijlbout, blablabla.
Toen ontplofte ik: rekeningnummer geven, NU! Wil de klok niet terug, zal een ketting zijn die ff vast zit, klokwerk is prima.
Binnen 1 minuut een sms met rekeningnummer, andere naam dan zij had gezegd in e-mail- en belverkeer, maar dat kan.
Belt ze gelijk weer terug: en ik hoop dat je het overmaakt, kijlbout, blablabla.
Ik: ik heb al gezegd dat je het terugkrijgt, ik vergoedt je muur met kijlbout NIET!
Ik hoorde haar nog verder mekkeren, maar heb de verbinding verbroken.
Ik heb zo dat onderbuikgevoel dat ze liegt, maar ik wil van het gezeik af.
Heb al genoeg aan mijn hoofd en heb voor de makkelijkste weg gekozen.
Geld overgemaakt en klaar.
Nu toch ff MP in de gaten houden of de klok niet opeens weer opduikt voor veel meer...
Ohhh. tjonge wat een zeikerd. Als een antieke klok liggend wordt bewaard kunnen de kettingen van de tandwielen raken. Een klokkenmaker kan dat er zo weer op leggen, en vaak kun je het zelf ook als je het geduld maar hebt. Dus misschien is hij niet eens stuk, maar is het gewoon de ketting. Ik snap best dat je er niet goed van werd en de verbinding hebt verbroken.
Zo ben ik aan een prachtige klok gekomen, die mevrouw had hem al bijna 50 jaar. Maar ze had hem tijdelijk van de muur gehaald, neer gelegd en toen deed hij het niet meer. Ik kon hem toen zo krijgen. Hihi, kettingen er op gelegd en loopt als een zonnetje. Prachtig ding (p.s best een duur ding in waarde ook, maar dat moet je maar net weten
)