Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:31

Kirsha schreef:
Zijn hier mensen bekend met onder rembours pakketten verzenden naar het buitenland? Ik kan er niets over vinden... Kan dit uberhaupt wel?

Al zou het kunnen, NIET doen!!!
Mochten ze het niet aannemen ben jij weet ik hoe lang je spullen kwijt, en je verzendkosten zowiezo.

Zou het alleen doen als de verzendkosten vooruit betaald worden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:11

xx_Lyzet schreef:
Zocht iets op marktplaats. Dus degene gemaild krijg ik terug woont wel aan het andere kant van het land of ik het wilde ophalen want ze willen hun bankgegevens niet aan voor hun onbekende mensen geven. Waarom zit je dan op mp, vraag ik me af. :')

waar was het, misschien is hier wel even een bokker die je zou kunnen helpen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:22

HTM schreef:
Kirsha schreef:
Zijn hier mensen bekend met onder rembours pakketten verzenden naar het buitenland? Ik kan er niets over vinden... Kan dit uberhaupt wel?

Al zou het kunnen, NIET doen!!!
Mochten ze het niet aannemen ben jij weet ik hoe lang je spullen kwijt, en je verzendkosten zowiezo.

Zou het alleen doen als de verzendkosten vooruit betaald worden.

Ik ben inmiddels wat wijzer en het blijkt niet te kunnen, dus als het doorgaat moeten we sowieso wat anders verzinnen :j

tengeltje11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:54

ik had ook ooit iemand in belgie(woon ook in belgie),die beweerde slechte ervaringen te hebben met het geven van rekeninggegevens....

nu,toevallig bleek ik die persoon toen te kennen van heel vroeger,en zo heeft ze toch haar rekeninggegevens doorgegeven,maar als het daar niet van was,had ik ze toen ook niet gekregen.

geen idee eigenlijk of echt iemand met slechte bedoelingen en nodige kennis iets fout kan gaan aanvangen met je rekeninggegevens?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:14

Hmm volgens mij niet. Allerlei bedrijven hebben je rekeninggegevens :D Het kan wel misgaan als ze je paspoort, pinpas + pincode e.d. hebben. Voor pishing hebben ze niet eens je rekeningnummer nodig. Dan is je pinpas en code genoeg. Daarom ook nooit via telefoon pincodes, wachtwoorden afgeven. En met kopie paspoort ook niet aan vreemden geven als je BSN niet afgeschermd is. Maar het simpelweg geven van je rekeningnummer kan weinig kwaad. :D

Wat misschien wel een kans is is dat ze een automatische incasso invullen, maar met terugdraaien heb je je geld weer. Verder kan ik iig niks verzinnen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:18

Sammie schreef:
Wat misschien wel een kans is is dat ze een automatische incasso invullen, maar met terugdraaien heb je je geld weer. Verder kan ik iig niks verzinnen :D

Is bij mij op het werk eens gebeurd. Incasso op de bedrijfsrekening van een dierenarts in N-H. Wij zitten in Groningen. :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:40

Maar er zijn toch genoeg mensen die alleen dingen laten ophalen? Snap niet zo goed waarom ze dan niet op mp moeten gaan volgens jullie. Nou zijn die bankgegevens wel een aparte reden moet ik toegeven.. Maar ik heb ook wel eens gezegd dat ik niet verstuurde, gewoon omdat ik geen zin had in gedoe :o

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:04

bridgetF schreef:
MarvanTom schreef:
Inmiddels een bod van 40 euro gekregen op de klok en aangezien het ding mijn hele eettafel in beslag neemt vindt ik dit wel acceptabel.
Denk ik.

Tjeempie, best moeilijk om je ouders door hun gewaardeerde spullen te moeten verkopen...
Bah.

Pas je wel op met antieke klok liggend neer te leggen, dan kunnen de kettingen er af lopen. Krijg je daar weer gedoe over.

Nou bridgetF: je hebt gelijk gekregen!
Gedoe werd gezeik...
Ik voel me ook een soort van opgelicht.
Zo'n onderbuikgevoel...

Mens had de klok zondag opgehaald, gisteravond belde ze: hij doet het niet en ik kom hem terugbrengen.
Ik: nou nee, ik kan er ook niks mee, dus gooi maar weg en dan maak ik het geld wel over.
Gezeik over de kijlbout nu in haar muur en het gejammer ging maar door...
Of ik niet iemand kende die de klok kon repareren of dat mijn ouders dat nog wisten.
Ik: daar komt toch dan een andere klok te hangen? En zoals je weet zijn mijn ouders DOOD en ik weet ook niet waar ze de klok lieten onderhouden.
Heeft daar meer dan 30 jaar aan de muur gehangen, werkend van de muur gehaald (stilgezet uiteraard voor het vervoer), dus dat ie het niet doet verrast me.
Geef gewoon je rekeningnummer, dan krijg je je geld terug.
Nog meer gejammer, weer die kijlbout in de muur, wil je hem niet terug? Kijlbout, blablabla, reparateur betalen, kom zelf kijken, kijlbout, blablabla.
Toen ontplofte ik: rekeningnummer geven, NU! Wil de klok niet terug, zal een ketting zijn die ff vast zit, klokwerk is prima.
Binnen 1 minuut een sms met rekeningnummer, andere naam dan zij had gezegd in e-mail- en belverkeer, maar dat kan.
Belt ze gelijk weer terug: en ik hoop dat je het overmaakt, kijlbout, blablabla.
Ik: ik heb al gezegd dat je het terugkrijgt, ik vergoedt je muur met kijlbout NIET!
Ik hoorde haar nog verder mekkeren, maar heb de verbinding verbroken.

Ik heb zo dat onderbuikgevoel dat ze liegt, maar ik wil van het gezeik af.
Heb al genoeg aan mijn hoofd en heb voor de makkelijkste weg gekozen.
Geld overgemaakt en klaar.
Nu toch ff MP in de gaten houden of de klok niet opeens weer opduikt voor veel meer...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:10

MarvanTom schreef:
Nou bridgetF: je hebt gelijk gekregen!
Gedoe werd gezeik...
Ik voel me ook een soort van opgelicht.
Zo'n onderbuikgevoel...

Mens had de klok zondag opgehaald, gisteravond belde ze: hij doet het niet en ik kom hem terugbrengen.
Ik: nou nee, ik kan er ook niks mee, dus gooi maar weg en dan maak ik het geld wel over.
Gezeik over de kijlbout nu in haar muur en het gejammer ging maar door...
Of ik niet iemand kende die de klok kon repareren of dat mijn ouders dat nog wisten.
Ik: daar komt toch dan een andere klok te hangen? En zoals je weet zijn mijn ouders DOOD en ik weet ook niet waar ze de klok lieten onderhouden.
Heeft daar meer dan 30 jaar aan de muur gehangen, werkend van de muur gehaald (stilgezet uiteraard voor het vervoer), dus dat ie het niet doet verrast me.
Geef gewoon je rekeningnummer, dan krijg je je geld terug.
Nog meer gejammer, weer die kijlbout in de muur, wil je hem niet terug? Kijlbout, blablabla, reparateur betalen, kom zelf kijken, kijlbout, blablabla.
Toen ontplofte ik: rekeningnummer geven, NU! Wil de klok niet terug, zal een ketting zijn die ff vast zit, klokwerk is prima.
Binnen 1 minuut een sms met rekeningnummer, andere naam dan zij had gezegd in e-mail- en belverkeer, maar dat kan.
Belt ze gelijk weer terug: en ik hoop dat je het overmaakt, kijlbout, blablabla.
Ik: ik heb al gezegd dat je het terugkrijgt, ik vergoedt je muur met kijlbout NIET!
Ik hoorde haar nog verder mekkeren, maar heb de verbinding verbroken.

Ik heb zo dat onderbuikgevoel dat ze liegt, maar ik wil van het gezeik af.
Heb al genoeg aan mijn hoofd en heb voor de makkelijkste weg gekozen.
Geld overgemaakt en klaar.
Nu toch ff MP in de gaten houden of de klok niet opeens weer opduikt voor veel meer...

Ohhh. tjonge wat een zeikerd. Als een antieke klok liggend wordt bewaard kunnen de kettingen van de tandwielen raken. Een klokkenmaker kan dat er zo weer op leggen, en vaak kun je het zelf ook als je het geduld maar hebt. Dus misschien is hij niet eens stuk, maar is het gewoon de ketting. Ik snap best dat je er niet goed van werd en de verbinding hebt verbroken.

Zo ben ik aan een prachtige klok gekomen, die mevrouw had hem al bijna 50 jaar. Maar ze had hem tijdelijk van de muur gehaald, neer gelegd en toen deed hij het niet meer. Ik kon hem toen zo krijgen. Hihi, kettingen er op gelegd en loopt als een zonnetje. Prachtig ding (p.s best een duur ding in waarde ook, maar dat moet je maar net weten :P )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:15

Wat is dat dan met die kijlbout?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:45

Aahhh, antieke klokken :D Heerlijk!
Daar heb ik ook nog wel een verhaal over, al is het wel wat offtopic denk ik :')
Als klein kind was mijn vader al verzot op de koekoeksklok van zijn oma (dus mijn overgrootoma). Het is een spuuglelijk ding, maar goed.. Nadat mijn oma was overleden heeft mijn vader dus die klok geërfd. Mijn moeder wilde het kreng niet in de woonkamer, dus het werd naar het zolderkantoor van mijn vader verbannen.
Maar de klok had ook jaren op z'n kant gelegen, dus hij deed het niet meer. Nou bleek het een bepaald soort merk te zijn waar je echt verstand moet hebben om hem te kunnen repareren. Mijn vader sloeg aan het googlen en kwam bij een klokkenmaker in Oostenrijk (of all places :+ ) uit. Dus hoppa, mijn vader en broertje de volgende zomer op naar Tirol, klok mee.. Meteen een soort van vakantie ervan gemaakt :+
Komen ze bij de klokkenmaker in kwestie... De vrouw van de maker stond in de winkel en zag vanuit haar ooghoek mijn vader met die klok op zich af komen lopen. Ze stoof naar een ruimte achterin de winkel en kwam vervolgens terug met een oude man. Die pakte zijn bril, bekijkt de klok (en het serienummer) en barst vervolgens in tranen uit :wow: :=
Het bleek een klok te zijn die een jaar of 100 geleden door zijn vader was gemaakt. Er waren er maar een paar van en zijn vader was allang overleden, maar de klokken waren allemaal allang verkocht en hij had er geen eentje meer over. Die man was helemaal in de gloria := Heeft de klok gratis gemaakt en mijn vader moet hem vooral op de hoogte houden en mag altijd terug komen voor onderhoud.
Maar goed, het ding doet het weer en koekoekt ieder kwartier netjes. Mijn moeder is er minder blij mee :')

Maar hoe klein is de wereld hé? Mijn vader wist van tevoren echt niet dat die klok daar uit het kleine winkeltje in Oostenrijk kwam. Hij had alleen gegoogled op het merk en voila :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-09-15 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:01

Wauw... Dat is een mooi verhaal :+:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:05

Ja, die man helemaal ontroerd omdat hij de klok van zijn vader weer zag :+:
Ik was er zelf niet bij, maar het raakte me wel :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:55

jaaaa, mooi verhaal! :j
Wilde die man de klok niet overnemen?
Het was immers de klok van zijn vader... Agossie...

Mijn ouders klok is vast niet zo'n verhaal.
Wat ze zei blijft maar malen bij mij: het maantje loopt niet...
Nee, klut, de klok moet je instellen op de tijd en maand.
Met de kettingen en gewichten en slinger.
Om van dat mormel-mens af te komen heb ik eigenlijk het geld overgemaakt.
Waarschijnlijk aan iemand die de ballen verstand heeft van klokken, terwijl haar wijlen man er zoveel passie voor had...
Heb je lekker opgelet tijdens je huwelijk, denk ik zo.
Ik zit mezelf nog te beraden om haar terug te bellen of ze het geld heeft gehad.
Kan niet anders, is er bij mij vanaf.
Maar toch ff om opmerkingen te maken. Zoals zij ook deed.
Zit me gewoon niet lekker dit verhaal.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 06:33

Daar ben je klaar mee, MarvanTom :(

Geen idee of hij de klok wilde overkopen. Mijn vader is natuurlijk ook aan de klok gehecht omdat hij van zijn oma is geweest. Maar mocht hij hem ooit weg doen, denk ik dat hij zeker terug gaat naar deze man.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:23

Donderdagavond binnen 10 minuten 2x een bod gehad op mijn advertentie. Gemaild dat ik er mee akkoord ga enzo. Maar heb nog niks gehoord. Vraag me af of Marktplaats weer niet zit te klote met de mails...

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:33

zou best kunnen, ik krijg ook geen reactie van de koper waar een pakketjes naar onderweg is. Pakketje gaat via kiala en hij moet dus via de mail te horen. Kan hem alleen mailen via marktplaats bereiken. Als ik nog geen reactie heb op het moment dat het op het kiala punt is maak ik wel 1 cent over met een berichtje.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:28

Als het goed is, is mijn deken eindelijk verkocht...

Kreeg van iemand mail die vroeg of ze helft mocht betalen en als ze de deken binnen kreeg de andere helft overmaken. Heb gezegd dat ik daar niet aan deed. Zij vond het een risico tweedehands te kopen. Had gezegd dat het altijd afwachten is met iets online kopen. Hetzelfde als met het resterende bedrag.. Ik doe hier niet aan, of ben ik dan heel gek misschien?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:05

xx_Lyzet schreef:

Kreeg van iemand mail die vroeg of ze helft mocht betalen en als ze de deken binnen kreeg de andere helft overmaken. Heb gezegd dat ik daar niet aan deed. Zij vond het een risico tweedehands te kopen. Had gezegd dat het altijd afwachten is met iets online kopen. Hetzelfde als met het resterende bedrag.. Ik doe hier niet aan, of ben ik dan heel gek misschien?

Nee hoor, gewoon laten betalen en anders geen koop.
Niks in delen betalen! Je bent geen financieringsmaatschappij... 8)7

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:10

MarvanTom schreef:
xx_Lyzet schreef:

Nee hoor, gewoon laten betalen en anders geen koop.
Niks in delen betalen! Je bent geen financieringsmaatschappij... 8)7

Ik ben ook niet akkoord gegaan hoor. En dag snapte ze dan wel, maar toch! Vond het beetje vreemd inderdaad maargoed.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:13

xx_Lyzet schreef:

Nee, je bent zeker niet gek.
Niet doen, waarschijnlijk kan je naar de 2de helft fluiten.

Hier gaat het weer top :')
Zadel verkocht, moest verzonden worden, geen verzendkosten overgemaakt.
Hopelijk staan die morgen op de rekening, kan het zadel weg.

En krijg ineens van heel veel mensen die weet ik hoelang geleden al gereageerd hadden op spullen mailtjes dat ze het geld gaan overmaken.

Op zich goed nieuws, maar hoop nu wel dat ik geen dingen dubbel verkocht heb :o

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:36

Wat een leuk verhaal van die klok uit Oostenrijk.

Ik heb een probleem met DHL, misschien dat een van jullie raad weet.

Begin augustus heb ik schoenen gekocht via marktplaats (nieuwe pumps), deze laten verzenden naar een DHL servicepunt. Ik het pakketje bij het servicepunt ophalen, had getekend voor ontvangst, krijg ik dat pakketje in mn handen gedrukt ( na het tekenen dus) helemaal naar de klote. Op het pakket zat een briefje; ja helaas zending beschadigd balblabla.) Nu is het niet alleen de doos die kapot is, maar ook de inhoud. Schoenen zijn rijp voor de kliko. K heb contact opgenomen met DHL ( die zeggen; ja moet de verkoper werk van maken) dus ook contact opgenomen met de verkoper. Die zou er achter aan mailen, maar ik krijg maar geen reactie weer terug. Ik baal hier ontzettend van, ik ben m'n geld voor de schoenen kwijt (die in de kliko kunnen), de verzendkosten zijn 'weg' (en de verzending heeft niet naar behoren plaats gevonden.)

Ik heb nu opnieuw een mail naar DHL gestuurd dat ik er met de verkoper niet uitkom en dat ik vanuit hun een passende oplossing verwacht, of stel ik dan iets heel raars?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:05

Zij werken met de opdrachtgever en dat ben jij niet. Je kan het wel bluffen en hopen dat ze iets gaan doen, maar feitelijk is het de verkoper dus die iets moet doen. Dus ben benieuwd naar hun reactie.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:52

Leuk topic! Mag ik me ook melden :D

Heb mijn Harry's Horse staldeken al een tijdje online staan. Is vroeger best vaak gebruikt, zit al een beetje roest en slijt op de gespen maar verder helemaal in orde. Hoef er ook geen hoofdprijs voor, had zelf een prijs van €10-€15 in gedachten. Nu contact met een meid die hem eerst voor €7,50 excl wou hebben. Ik heb gezegd dat ik er graag minimaal nog €10 excl voor wil. Krijg ik een mail terug 'dan houdt het op. Je zegt zelf dat hij vaak gebruikt is en verroest etc. dit is mijn laatste bod'. Zonder aanspreking of afsluiter. Vind het zelf wat cru overkomen, maargoed :=

Onlangs ook een keyboard verkocht. Koper kon zelf niet komen (hadden prijs ed al wel duidelijk afgesproken via mail, en was mijn minimumprijs) dus stuurde een Franstalige vriendin, en laat mijn frans nou net slecht zijn. Ik dacht dat ze gewoon zou ophalen en betalen, bleef ze nog een halfuur hangen (nadat ze al flink te laat kwam opdagen) om allerlei vragen te stellen en opmerkingen te maken. Uiteindelijk wou ze hem ook voor enkele tientallen euro's minder want ze had zo lang gereden. Heb vriendelijk gezegd dat de prijs vast lag, en als ze hem daarvoor niet meenam dat ze zonder keyboard terug kon :+

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:08

Roxiie, helaas heeft Sammie inderdaad gelijk. Soms helpt het nog wel wat te zeuren maar al en al heb jij geen overeenkomst met DHL maar met de verkoper..

Billionache, pff, ook brutaal!