[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 22:40

Je wil minimaal een M1 processor, dan zit je altijd goed.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 00:04

8nnemiek schreef:
Je wil minimaal een M1 processor, dan zit je altijd goed.

Oké bedankt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 21:21

Als ik een excel bestand opende die als bijlage bij een Outlook e-mail zit werd deze altijd geopend op een manier dat ik het eerste tabblad als een soort pdf zag en die pagina ook wat groter kon maken in mijn scherm. Ik kon op die manier de hele eerste pagina bekijken. Plotseling, sinds gisteren, openen deze bijlagen direct in excel wat heel vervelend is. Want ik kan nu niet meer de hele pagina zien. Hoop dat iemand hieruit begrijpt wat bedoel :D en liever nog; hoe ik dat kan veranderen?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:48

Ik heb geen excel, wel one drive excel via mijn hotmail.
Maar geen echte pakket, dus een excel bestandopslaan lukt niet.

Iemand idee voor excel op macbook, zonder het hele pakket aan te moeten schaffen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:00

Numbers. Dat is de excel versie van Mac, en die kun je ook als excel bestand opslaan als je niet te veel ingewikkelde formules erin zet.
Maar ik vind Numbers echt veel fijner en gebruiksvriendelijker dan excel.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:50

8nnemiek schreef:
Numbers. Dat is de excel versie van Mac, en die kun je ook als excel bestand opslaan als je niet te veel ingewikkelde formules erin zet.
Maar ik vind Numbers echt veel fijner en gebruiksvriendelijker dan excel.

Ga eens dat uit proberen dankjewel

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:59

Ik heb vandaag een nieuwe iphone besteld. Na 4 jaar was mijn Iphone 12 mini tot op de draad versleten. Een batterij die geen dag meer mee ging, een speaker die erg zacht was en met een beetje ruis op de achtergrond kom ik mensen niet meer verstaan.

Morgen wordt de Iphone16 pro geleverd. Hopelijk gaat deze ook weer 4 jaar mee!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:55

ik zit met hetzelfde met mn 12Mini, maar als ik dan zijdelings naar de android van mn vriend kijk, die hij al 7 jaar up en running heeft, die nu (pas) geen updates meer kan runnen, maar qua batterij mijn Iphone echt uitlacht, zit ik erg te twijfelen om een ander merk te zoeken.
vier jaar is vrij karig wel, ze zijn niet goedkoop.. of ben ik dan een zeur?

toevallig vandaag weer mn macbook air uit 2014 aangeslingerd.. die loopt dan weer vlekkeloos. Oke, er zijn geen updates meer, maar alles doet het..

Twijfel twijfel :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:12

Als het alleen de batterij is, kun je er geen nieuwe in laten zetten? Dan heb je voor minder dan 100 euro een telefoon die weer 4 jaar mee gaat.. of minder dan 30 euro als je handig bent en zelf de batterij kan vervangen.

Mijn 12 mini doet het gelukkig nog prima *klopt af*. Met 4 jaar oud moet ie nog zeker 4 jaar mee kunnen vind ik haha. Mijn vorige, de SE, gebruikt mijn vriend nog steeds, zelfs zijn bank app werkt nog, en die is nu dik 9 jaar oud :Y) Daar hebben we toen ook zelf de accu van vervangen via Fixje. Goed te doen!

Maar ik baal vooral dat er geen nieuwe mini iPhones meer uitkomen. Mijn vader heeft de 16e, maar dat ding vind ik zo onhandig groot :=
Hoe doen mensen dat toch? Overal een handtas mee slepen om je telefoon te kunnen meenemen? Want in je broekzak past zo'n ding toch niet?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:15

Het is de batterij, de speaker die niet goed meer is. Maar ook het screen reageert niet altijd goed.

Hij heeft al veel geleden in het zand, tussen de paarden etc. Dus vind het niet zo erg dat ie na 4 jaar op is. Heeft ie toch nog geen euro per dag gekost.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:25

Hahaha dat is ook precies mijn issue! De maat! Ik heb m ook in mn (broek)zak.. zo’n nieuwe halve tv past daar echt niet in :')

Nieuwe batterij, dat ga ik eens checken :j
De prestatie staat nog op 83% dus dat zou nog oké moeten zijn, maar als ik m een avondje mee heb en gebruik, is ie echt leeg. Dat is dan net lastig als je een uber moet regelen ofzo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:30

PSvanLot schreef:
Het is de batterij, de speaker die niet goed meer is. Maar ook het screen reageert niet altijd goed.

Hij heeft al veel geleden in het zand, tussen de paarden etc. Dus vind het niet zo erg dat ie na 4 jaar op is. Heeft ie toch nog geen euro per dag gekost.

Als er meer mis mee is dan snap ik dat je geen geld meer uit gaat geven aan een nieuwe accu inderdaad :j

Ik kan best wel een klungel zijn dus ik heb mijn mobiel nog altijd in zo'n suf book case hoesje, dus die is eigenlijk nog als nieuw ondanks dat ik hem af en toe leer vliegen als ie weer van de tafel valt en ik hem met mijn voet probeer 'op te vangen' :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 06:10

Hier is de batterij nog 78% zie ik.

Oja en soms is de camera wat wazig. Ook dat nog haha.

Hij heeft in 4 jaar echt veel geleden… Hij mag gaan uitrusten in de kast. Kan hij er met een festival, feestje oid weer uit om me van dienst te zijn!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:09

Als je hem weg legt om later nog eens te gebruiken; zorg dat je hem af en toe nog even aan de lader hangt. Dat zorgt er voor dat de batterij niet verder stuk gaat.