Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:46

juval schreef:
Polarize schreef:
We komen weer even terug op de felle koplampen :+
Ik kwam zonet iemand tegen met de mistlampen aan..nu is het ook mistig, maar zo midden in het dorp met lantaarnpalen aan is het zicht nou niet bepaald slecht :')

Verder gaat het goed hoor :j

Mijn ergernis is meer dat met dit weer er ook minder begaafden zijn die helemaal zonder verlichting durven rijden... echt bizar stom.

Misschien ben je mij tegengekomen :o ik woon in het buitengebied en er was echt nauwelijks zicht, dus ik zet dan inderdaad alle mistlichten aan als ik de kinderen naar school breng, het kan zijn dat ik het vergeten ben uit te zetten toen ik even door het dorp reed om ze uit de auto te gooien. sorry! :)

Dan was je wel heel ver uit de weg als je in Friesland was :+

Zonder verlichting kan ook echt niet nee, maar verblind worden door mistlampen terwijl ze niet nodig zijn is ook niet bepaald leuk

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:48

Zelda_Link schreef:
Mijn huisbaas die zich totaal niks aantrekt van het feit dat hij niet in mijn huis hoort te komen als ik er niet ben… |o |o |o

Maar met de huidige woningmarkt kan ik geen kant op als alleenstaande… buiten de regio verhuizen is geen optie ivm werk en verder woon ik hier prima en is mijn huisbaas ook wel een vriendelijk iemand, hij bedoelt het oprecht niet slecht. Maar dat schende van mijn privacy flikt hij steeds (wel alleen als ik er niet ben). :roll: _-:( _-:( _-:(

(Mocht iemand nog advies hebben hoe ik het gesprek nog beter aan kan gaan, zonder al te veel ruzie te maken want het is wel mijn dak boven mijn hoofd en verder een goede man, hoor ik het graag via pb :Y) )

Dat is echt niet oké! Ik zou zelf een extra slot plaatsen en t echt aankaarten bij hem....

Volgens mij is dit huisvredebreuk.

https://advo-recht.be/kennisbank/huurre ... 20bezoeken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:01

Een instantie waar ik een poos geleden (lees: in de zomer) al heb aangegeven niet verder mee in zee te willen, maar die me nu ineens weer meerdere keren per dag belt "of ik me toch niet toevallig heb bedacht". Nee! Heb net ook vrij abrupt opgehangen met een "ik ben aan het werk, dus ik kan niet met jullie in gesprek" waar ze weer op door wilde gaan. En nu voel ik me daar schuldig over, maar ik had het al aangegeven en dus al eerder ook. Deze nemen geen nee als antwoord blijkbaar. :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:03

Dan was ik het... stom he... tja.... kan gebeuren.
Van buitengebied, naar dorp, naar rijksweg, naar buitengebied, naar stad....dan vergeet je wel eens iets. :D

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:32

Mis de hond aan de ene kant nog steeds. Maar met een kat in huis die nu weet hoe ze honden moet pesten geen optie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:34

Weer slecht geslapen.

marfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:27

Al jaren een marktplaats account, en sinds gisteren moet ik (op de pc of mobiel) ineens een telefoonnummer voortaan ingeven naast naam en wachtwoord. En die extra verificatie is niet meer uit te zetten :(

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:30

PostNL wat een %$#@ bedrijf.

Ik heb 8kg aan kattenvoer besteld en wat zakjes snoep.

Kreeg net al 2 mails met dat ze bezorgd waren, maar er lag niks beneden.

En begreep zelfs dat er iemand anders uit de wijk nog langs kwam of wij zijn pakket hadden van Pets Place.

Tussen ons en het andere huis zit 100/130 meter tussen, en dan nog verkeerd leveren. :roll: :x
(2 verschillende straten, maar wel hetzelfde huisnummer)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:52

Mijn lijf die besluit ziek te zijn… Heb ik toch geen tijd voor joh :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:08

Kinderen met een fluitje op het schoolplein. _-:(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:12

Marcella schreef:
Kinderen. _-:(

Fixed that for you :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:35

Nou, DA maar afgebeld. Het beest is met geen mogelijkheid te laden, en daar zal het door vandaag niet beter op zijn geworden. Straks nog een poging doen in alle rust, want dit was niet de bedoeling.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:01

Voor een vriendin keek ik mee naar verkoopadvertenties van Kieffer.
Ze heeft een 18 inch nodig. Dat is bij kieffer een maat 2 zadel.
Maat 1 = 17 inch
Maat 2 = 18 inch.

Nee er bestaat geen boommaat 2 en nee ook geen 17,5 inch zadels.
Staat er 17,5 moet je elke foto doorscrollen in de hoop dat ze het serienummer en de maat op de foto hebben staan.
Neem ook geen moeite meer als dat er dan niet staat om contact op te nemen.
Ken wat je verkoopt... -O-

Gelukkig is ze nu overigens voorzien...

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:09

Alweer een volle wasmachine vol was wat ontzettend stinkt. Een ondertoon van de lekkere wasverzachter maar daarnaast stinkt het gewoon echt.
Alweer...
Als iemand me kan vertellen wat ik verkeerd doe, graag. Doe gewoon vloeibaar wasmiddel, nu wat meer want volle wasmachine en wasverzachter. Word hier zo vreselijk chagrijnig van. Nu maar opnieuw aan gezet. |o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:10

Leeg aanzetten met een beetje azijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:20

Raya11 schreef:
Alweer een volle wasmachine vol was wat ontzettend stinkt. Een ondertoon van de lekkere wasverzachter maar daarnaast stinkt het gewoon echt.
Alweer...
Als iemand me kan vertellen wat ik verkeerd doe, graag. Doe gewoon vloeibaar wasmiddel, nu wat meer want volle wasmachine en wasverzachter. Word hier zo vreselijk chagrijnig van. Nu maar opnieuw aan gezet. |o

Vetluis? Flinke scheut azijn in de lege trommel en aanzetten op 90 graden. Verder de trommel niet te vol doen en juist niet zoveel wasmiddel gebruiken, regelmatig een 60 graden was of kookwas draaien om hem schoon te houden. Wasverzachter is ook niet ideaal om vetluis weg te houden, ik gebruik een beetje azijn en wasparfum.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:20

Raya11 schreef:
Alweer...

Precies dat allemaal doe je verkeerd :D

Gebruik geen vloeibaar, dat is slechter voor de machine.
Gebruik niet te veel, juist dat spoelt niet voldoende weg en gaat stinken.
En wat doen mensen dan want het stinkt, meer gebruiken. Niet doen dus
Wasverzachter, zelfde verhaal, is niet goed voor de machine.

Koop poeder.
Gooi er niet meer in dan aanbevolen, de goedkoopste van Jumbo is 60 gr per keer.

Ontkalk hem af en toe even, de action heeft er spul voor, maar de plaats waar je hem gekocht hebt ook.

Was 1 keer in de maand op 90 graden.
Ik gebruik daar oude stal handdoeken voor, want je was heeft er wel van de lijden.

Azijn word overigens afgeraden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:24

Gebruik altijd vloeibare wasmiddel en wasverzachter, maar met mate. Van veel wordt de was toch niet schoner. Zonde van het geld ook. :=

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:26

Ik zal hem zo even weer aan zetten op kookwas.. Dat doe ik sowieso af en toe al wel.
Zal idd wel net even te veel wasmiddel hebben toegevoegd.
Dat vloeibaar wasmiddel slecht is voor de machine is echt onzin sorry :x gebruik altijd vloeibaar en heb nooit problemen gehad met mijn vorige wasmachine. Meer toevoegen als het stinkt doe ik niet, dan spoel ik hem leeg een extra keer.
Wasverzachter gebruik ik soms, soms wasparfum :)
Soms wil ik ff te snel en gooi ik er per ongeluk net wat te veel wasmiddel in, zal daar even omdenken in ieder geval :D
Bedankt voor de tips!!

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:27

Marcella schreef:
Gebruik altijd vloeibare wasmiddel en wasverzachter, maar met mate. Van veel wordt de was toch niet schoner. Zonde van het geld ook. :=

Eens, soms gaat het ff te snel. Bedoelde ook niet dat ik er nu super veel in had gedaan hoor maar wel iets meer dan als de wasmachine maar half vol zit natuurlijk :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:29

Ik doe na mijn paarden- en honden was (dekjes, fleece dekens, peesbeschermers) altijd een speciaal wasmachine reiniger spul er in. Dan op de op de gebruiksaanwijzing aangegeven temperatuur leeg draaien.
Verder eens in de zoveel tijd de trommel en rubbers afsoppen met azijn. Daarna de machine op 90 graden leeg draaien.
Ik heb mij ook altijd laten vertellen dat vloeibaar slechter is. Het plakt overal aan vast.

Tip van Flip: bij het wassen van sportkleding en -sokken een flinke scheut Dettol er in (niet Dettol wasmachine toevoeging, maar ouderwetse, gewone Dettol). Daarvan gaan de bacterieen die achterblijven in sportkleding dood. Maar dus ook de bacteriën in je machine :+

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:36

Schoonmoeder.. wou perse op bezoek komen zsm nadat onze baby geboren was. Dat vond ik niet fijn voordat ik bevallen was, maar toch toegegeven want ook trots op ons kleine spruit en man wou het ook graag dus toch ja gezegd. Dus dezelfde avond (baby nog geen 12 uur oud) zij op bezoek. Zit ze over m heen geleund, aan zn handje en wang te freubelen terwijl ze zegt "ja ik ben ook verkouden, maar ik heb neusspray gebruikt hoor" ehm pardon, blijf dan lekker met je handen van onze baby af 8)7 dus daarna bij haar weggehouden. Belt ze de volgende dag of ze die dag weer langs mag komen. Nou nee, zolang u verkouden bent niet want je kunt dan dus niet van hem afblijven dus dan niet. Als je vantevoren had gezegd ik ben verkouden, maar zal mn handen wassen en niet aan hem zitten, helemaal prima, maar dat was dus niet zo. Dat vond ze toch onzin en kwaad, dat mocht ze toch zelf wel weten.. echt met alle respect voor iedereen, leven laten leven, maar dit soort dingen zijn weer zo bijzonder. Dus nu zit ze al dagen te mokken dat ze niet langs mag komen en dat wij daar belachelijk over doen. Ze zoekt het maar uit }>

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:37

Gisteren waren we aan het buitenrijden, in het donker.
Paarden hadden lichtjes in staart en een halsring met licht. Wijzelf een vest met licht en reflectie.
Komt er een busje aan, van achteren, die gooit eerst op afstand zijn grote licht aan.
Maar nam vervolgens geen gas terug.....
Die wilde gewoon vol gas langs ons rijden, en met 2 wielen de berm in gaan.
Ging net goed, want ik dook snel met mijn paard de berm aan de andere zijde in. Mijn man reed al in die berm.

Maar dan vragen mensen zich af hoe auto's de sloot inrijden op een rechte weg.... Als je als een achterlijke idioot rijd en dan moet uitwijken, schiet je in deze tijd van het jaar zo door de sloot in.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:40

Gister problemen gehad met Amazon, wilde iets bestellen alleen ideal weigerde elke keer. Uiteindelijk gekozen voor achteraf betalen en dat werkte gewoon, alleen kijk ik net en is er wel geld van m'n rekening af. :\

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:42

Oh lady, ik ga zo slecht op dat soort dingen. Waarom kunnen grootouders niet gewoon hun kinderen lekker de kraamtijd gunnen? Alleszins gefeliciteerd met de kleine <3