Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:25

Aan het feit dat een vriendin een best wel duur tikkie pas aan het eind van deze maand gaat betalen. En waarom? Omdat ze is gaan winkelen en daar haar geld uitgegeven heeft. :?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:41

CupCakes_ schreef:
Aan het feit dat een vriendin een best wel duur tikkie pas aan het eind van deze maand gaat betalen. En waarom? Omdat ze is gaan winkelen en daar haar geld uitgegeven heeft. :?

Dat is dus de laatste keer dat je iets voor haar hebt betaald denk ik zo :)

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:56

Stomme pinautomaat buiten gebruik..

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:23

Een paard op stal heeft droes -O-

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:27

FrNo schreef:
Als ik op 4 mei met werken late dienst heb, wordt er ook gewoon doorgewerkt. Ik zelf stop wel altijd even en sta er bij stil. Maar andere werken gewoon door. (en de buitenlanders kun je het niet eens eens kwalijk nemen.)

Ik vind werken nog wel iets anders dan feest vieren eerlijk gezegd.
Al is het ook nog afhankelijk van het soort werk

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:28

Mijn enkel die dik is, rood ziet en pijn heeft. Hoog leggen heeft ook nog niet echt geholpen helaas... Ben bang dat er een overbelasting zit

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:28

Koud, warm, zweten, ijskoud, rillen. Zere keel, hoofdpijn, hoesten... Griepje te pakken denk ik :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:29

karuna schreef:
Independence schreef:
Dat er blijkbaar op 4 mei gewoon concerten zijn :?

Ik kwam daar ook achter. Om 20.00 twee minuten stilte en om 20.05 begint het concert. 8)7

Gemeente Doesburg is ook zo top bezig. Kermis opgebouwd pal naast de herdenkingsplek en start de dag erop. De bouw stoppen ze nu maar om 1800. Iemand heeft daar niet zitten nadenken :n

Fotolijstje. Balen.zelf even achteraan bellen?

Wat moet je dan? Ik ben om 20:00 ook 2 minuten stil maar dan ga ik gewoon verder met mijn leven hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 00:18

Ik kan voor de 4e avond op rij niet in slaap komen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 01:08

karuna schreef:
Independence schreef:

Ik kwam daar ook achter. Om 20.00 twee minuten stilte en om 20.05 begint het concert. 8)7

Gemeente Doesburg is ook zo top bezig. Kermis opgebouwd pal naast de herdenkingsplek en start de dag erop. De bouw stoppen ze nu maar om 1800. Iemand heeft daar niet zitten nadenken :n.

Tsja… Wat wil je dan? Kermis voor bevrijdingsdag waarschijnlijk, wanneer moet die dan opgebouwd worden?

Independence schreef:
FrNo schreef:
Als ik op 4 mei met werken late dienst heb, wordt er ook gewoon doorgewerkt. Ik zelf stop wel altijd even en sta er bij stil. Maar andere werken gewoon door. (en de buitenlanders kun je het niet eens eens kwalijk nemen.)

Ik vind werken nog wel iets anders dan feest vieren eerlijk gezegd.
Al is het ook nog afhankelijk van het soort werk

En welk werk mag dan wel/ niet door? Auto/ motorrijlessen gaan gewoon door, mijn zwager die op de vrachtwagen rijdt (‘s avonds en ‘s nachts) rijdt ook gewoon door, anders kunnen mensen op bevrijdingsdag hun nieuwe tv/ fiets/ whatever niet kopen.

Het is goed om stil te staan bij de slachtoffers van oorlog op 4 mei. Dat doen we van 20.00 tot 20.02. Laten we daarna ajb doorgaan met leven en er vooral van genieten zolang het nog kan.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 06:04

Trekker in de weg -O-
Nu 6 meter slang meer trekken om aan de silo te komen
Afbeelding

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 06:24

Veel te vroeg wakker omdat ik vandaag iets moet doen/moet laten gebeuren waar ik gruwelijk tegenop zie

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 07:32

Ik vond de seizoensfinale van een serie die ik kijk erg frustrerend omdat het een cliffhanger had. Niks van waar het hele seizoen naar uit heeft geleid werd duidelijk en het nieuwe seizoen komt pas volgend jaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 07:51

Ik heb zo ontzettend lekker geslapen, toch ben ik kapot moe :\. Hoe.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:13

Dat mijn kinderen altijd uitslapen als het niet uitkomt maar verder altijd vroeg wakker zijn :') (of 1 van de 2 die uitslaapt)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:19

Vroeg mijn bed uit gegaan om paardenmest te verzamelen ik weet wel leukere dingen...

En nu maar hopen dat mijn oudje gaat mesten die is zo zindelijk als de pest als ik haar meeneem om wat te gaan doen

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:43

karuna schreef:
Independence schreef:

Gemeente Doesburg is ook zo top bezig. Kermis opgebouwd pal naast de herdenkingsplek en start de dag erop. De bouw stoppen ze nu maar om 1800. Iemand heeft daar niet zitten nadenken :n.

Tsja… Wat wil je dan? Kermis voor bevrijdingsdag waarschijnlijk, wanneer moet die dan opgebouwd worden?

Nee geen kermis voor Bevrijdingsdag, kermis van 5 t/m 8 mei. Eerder was die in juni maar die is nu eerder in het jaar omdat hij anders te dicht op andere feesten in Doesburg is vindt de organisatie.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:34

Tova schreef:
Nee geen kermis voor Bevrijdingsdag, kermis van 5 t/m 8 mei. Eerder was die in juni maar die is nu eerder in het jaar omdat hij anders te dicht op andere feesten in Doesburg is vindt de organisatie.

5 mei is bevrijdingsdag toch :o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:38

Tante klaagt dat ze rookmelders krijgt van de woningbouw. Want ze zijn zo lelijk :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:42

Dit is de gewone reguliere kermis die naar voor is getrokken. En er iemand helemaal vergeten is dat er ook nog iets als 4 mei dodenherdenking bestaat.

Misschien voor jongeren een meer dag als alle anderen. Voor mij is het wel een beladen dag omdat ik mijn opa herdenk ;( en mijn hele leven mee heb gemaakt wat de oorlog aan schade heeft veroorzaakt bij mijn moeder. Zij verloor haar vader, een broer zat in een werkkamp. Andere broer was ondergedoken en zelf zijn ze al jong meisje uiteindelijk uit huis geplaatst ver weg omdat er te vaak invallen waren thuis omdat ze haar broer zochten. En de bombardementen hebben haar leven lang trauma bezorgd ook. Geen normale dag voor mij dus. :n

En werk dat moet gaat uiteraard door. Maar feestjes of een concert na 20.00 met er even tussen gepropt 2 minuten "stil". :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:48

Herdenken is persoonlijk. Ik heb zelf weinig met die 2 minuten stilte. Doe netjes mee maar herdenken zit vooral in andere dingen voor mij.

Maar je eigen herdenken wordt toch niet aangetast omdat er een kermis opgebouwd wordt? Of dat anderen naar een concert gaan? Of dat er mensen werken?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:53

Ik snap het ook niet helemaal als ik eerlijk ben... Ik ben 2 minuten stil, that's it. Ja het is vreselijk wat er allemaal gebeurd is toendertijd, maar moet ik er de hele avond bij stil blijven staan? Na de 2 minuten ga ik gewoon mijn ding weer doen (serie kijken, gamen, sporten whatever). Net als alle andere dagen. Als ik naar het concert van de vrienden van amstel had gekund, had ik dat ook gewoon gedaan. Lijkt me juist ook een extra mooi moment, als om 20.00u die 15.000 toeschouwers tegelijk stil zijn....
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 03-05-22 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:53

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:54

Ik ben bepaald geen jongere meer, maar een kermis opbouwen op 4 mei is toch geen ramp? Mijn ouders hebben de oorlog daadwerkelijk mee gemaakt als tieners, hongersnood en alles, mensen kwijt geraakt, maar die zouden hier ook geen probleem van gemaakt hebben. Mijn man en ik zijn op koningsdag naar de Waalsdorpervlakte geweest en hebben daar een poos bij het monument gezeten als eigen herdenking, dat was ook langer dan 2 minuten en dat doen we elk jaar wel 1-2 keer. Uiteraard ook nog de 2 minuten stilte, maar verder mag iedereen daar zijn eigen invulling aan geven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:57

Ik snap het drama ook niet zo goed. :o

We moeten 1 dag per week naar kantoor, maar er zit hier iemand ZO LUID TE PRATEN DAT JE DRIE VERDIEPINGEN LAGER NOG STEEDS KAN HOREN WAT ZE ZEGT.

Echt.. :')