Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:14

OleJon schreef:
Sheran schreef:
Zijn jullie nu trots op jezelf ofzo? Ik snap het niet hoor, mondkapje is zo'n kleine moeite en je zorgt ervoor dat anderen zich veiliger voelen. Waarom zou je dat nou weer niet doen.

Veilig voelen? Hou toch op ze hebben
3 prikken gehad toch, die werken toch zo goed?

Jazeker werken die goed .
Vooral tegen ic opname . En laat het daar nu net om gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:18

Nou nee. Ik denk niet dat we het systeem van China moeten gaan overnemen.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:28

Nou idd. Laten we alsjeblieft weer terug gaan naar een vrij land en niet de andere kant op gaan. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:36

Needje schreef:
Nou idd. Laten we alsjeblieft weer terug gaan naar een vrij land en niet de andere kant op gaan. :=

Ach kom nou, die vergelijkingen slaan echt nergens op.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:36

bigone schreef:
OleJon schreef:
Veilig voelen? Hou toch op ze hebben
3 prikken gehad toch, die werken toch zo goed?

Jazeker werken die goed .
Vooral tegen ic opname . En laat het daar nu net om gaan.

Veilig voelen is heerlijk, maar niet ter zake.
Het gaat nog steeds om een potentieel dodelijke ziekte. (Zelfs al is o-mikron mild, er is geen garantie dat iemand geen delta of alfa of.... bij zich heeft.)

"Die prikken werken toch zo goed...?" - ik heb de neiging hier een cynische toon bij te denken.
Die vaccins zitten knap in elkaar en doen hun werk - maar het is een onderdeel.
Graag ook de mond-neus maskers (bleeeg, rotdingen, maar nuttig) anderhalve meter, ventilatie, handen wassen en wat al niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:56

Afgelopen donderdag werd bij ons bekend gemaakt dat de maskerplicht op school op maandag zou vervallen (gisteren). Dan denk ik wel: ûh, waarom dan maandag en niet morgen?????
Is het virus nog net 1 weekend langer besmettelijk?

Nou is er in NL nog geen belofte in die richting gedaan maar hier zou 16 Februari de plicht wel eens kunnen gaan vallen. Ik ben dan ergens wel benieuwd hoeveel mensen doorgaan met dragen voor het gevoel van een onbekende ander terwijl die risico mens hem zelf wellicht al afgezet heeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:58

Needje schreef:

Op het nachtleven na, kan je bijna alles weer doen.
Uit eten, winkelen, bioscoop, naar vrienden, schaatsen, theater, pretpark, vakantie,
Musea, sporten.....
Werken :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:03

Electra63 schreef:
Needje schreef:

Uit eten, winkelen, bioscoop, naar vrienden, schaatsen, theater, pretpark, vakantie,
Musea, sporten.....

Mijn collega's zien die ik al 2 jaar niet gezien heb... soms vraag ik me af of bepaalde collega's nog wel werkzaam zijn bij mijn werk

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:14

purny schreef:
Electra63 schreef:

Musea, sporten.....

Mijn collega's zien die ik al 2 jaar niet gezien heb... soms vraag ik me af of bepaalde collega's nog wel werkzaam zijn bij mijn werk

Dat klopt, ik werk ook bijna altijd vanuit huis.
Wij gaan wel ons maandelijks teamoverleg weer live doen, vanaf volgende week.
Zodat we elkaar 1 x per maand zien. Mede omdat we een paar nieuwe collega's hebben.

Maar ik ben al weer uit eten geweest, naar de dierentuin vorige week geweest, kaartjes voor theater voor volgende maand gekocht.

Je kan al best weer veel leuke dingen doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:22

Zodra het mag gaat hier het mondkapje af en de vuilnisbak in. Ik draag hem uit fatsoen vanwege de regels. Maar ik voel me er echt niet veiliger door. Ook zonder mondkapje en zonder afstand voel ik me niet onveilig.
Waar het echt moet én waar regels worden gehandhaafd, daar houd ik me eraan.

Maar van het weekend hier op stap geweest en hier mag je gewoon met zijn allen aan een tafel of naast elkaar aan de bar zonder afstand. En gewoon zonder mondkapjes rondlopen om naar de wc te gaan. Ik voel me daar gewoon prima bij en iedereen die daar zit ook incl eigenaar en personeel. En dan vergeet ik even alles en geniet gewoon lekker. Op dat soort momenten hoop ik heel hard dat het weer snel terug kan naar normaal.

Je ziet hier toch ook binnen het verenigingsleven van de sport dat jong en oud de regels een beetje laat voor wat het is en elkaars gezelschap opzoekt. Bij het binnengaan van de sportzaal had ik mijn mondkapje op zoals eigenlijk moest. Maar ik zag al snel dat de meesten dat niet deden. Op de tribune wat afstand gehouden, maar vervolgens kwamen er aan weerskanten gezellig wat oudere dorpsgenoten zitten. Ik vind dat dan gewoon prima. Je ziet dat iedereen smacht naar weer normaal.
Hier houdt volgens mij echt niemand zich meer aan de regels en ik snap dat helemaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:49

Het is natuurlijk wel een beetje jammer van mijn coole skimasker als het net 1-2 weken voor mijn vakantie afgeschaft wordt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:57

Mizora schreef:
Mondkapjes kunnen niet én niet werken én de ademhaling bemoeilijken. Luchtdeeltjes zijn namelijk vele malen kleiner

Een persoon kan ook makkelijk door de deur in een uitgaansgelegenheid, maar als alle 500 mensen die binnen zitten er tegelijk uit willen (brand, bomexplosie, ijscoman staat buiten) dan is het hebben van slechts een deur wel degelijk een grote belemmering.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:38

bigone schreef:
Needje schreef:

Ach kom nou, die vergelijkingen slaan echt nergens op.

Zolang je een qr nodig hebt om iets te mogen is het niet vrij. Dat jij er geen moeite mee hebt prima. Maar ik zit niet te wachten om straks alles aan een qr gekoppeld te hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:58

Meer mensen gisteren Nieuwsuur gezien? Ik werd wel blij van wat Arjan Noorlander zei. Als ik hem moet geloven gaan we toch de richting van oa Denemarken op. Er zou ook al goed nagedacht zijn over een langere termijn aanpak. Ze zien in Den Haag eindelijk wat men in andere landen in Europa ook al ziet. Hoge besmettingscijfers, maar geen noemenswaardige toeloop op de IC. De zorg kan het aan en er is geen reden om aan te nemen dat de opnames zo op gaan lopen dat de zorg overloopt. Daarbij werken de boosters voor de kwetsbaren goed wat men zo ziet, en is het nu een goed moment om het virus rond te laten gaan onder de jongeren waar men bij ziet dat die er weinig klachten van hebben. Sanquin heeft aangetoond dat 97% van de mensen die zij testen anti stoffen hebben hetzij door besmetting, of door vaccinatie of een combinatie van beiden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:29

Ik hoop het zo...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:31

Hier dus positieve uitslag GGD.

Alleen nu verzinnen hoe met de kippen. En moet ook nog wat zaaigoed water geven.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:39

Sheran schreef:
Zijn jullie nu trots op jezelf ofzo? Ik snap het niet hoor, mondkapje is zo'n kleine moeite en je zorgt ervoor dat anderen zich veiliger voelen. Waarom zou je dat nou weer niet doen.

Je kunt ook gewoon afstand houden.
Mondkapjes zijn er niet voor om je veiliger te voelen.
Ik ga echt zo`n ding niet dragen om iemand anders zijn gevoel.
Houden ze maar afstand.
Degene die zich veilig willen voelen doen zelf maar dat ding op,wanneer dat ding werkt is er toch geen probleem?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:42

Electra63 schreef:
Needje schreef:

Musea, sporten.....

Nou nee hoor.
Voordat je (alles) weer bijna mag doen moet je eerst wel even je prikjes halen.
Dat noem ik geen vrij land.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:06

Ach ja, dat noem ik westerse verwenning.

Een Syrische vluchteling zei tegen mij; als mensen denken dat vrijheid zit in een QR code of een vaccinatie heb je nog heel weinig begrepen van wat vrijheid inhoudt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:12

Vrijheid waarvoor je aan eisen moet voldoen is geen vrijheid. Er is maar een persoon die je vrijheid af kan pakken en dat ben jezelf. Wanneer jij een omgeving of een toestand nodig hebt om je vrij te voelen, dan klopt er iets niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:18

verootjoo schreef:

Een Syrische vluchteling zei tegen mij; als mensen denken dat vrijheid zit in een QR code of een vaccinatie heb je nog heel weinig begrepen van wat vrijheid inhoudt.

Nou dit, idd. Je mag blij zijn dat je hier mag zeggen wat je wilt. En overal nog terecht kunt als je test.
Je kunt ook opgesloten worden in je woning zoals in China gebeurt. Dan heb je een punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:25

verootjoo schreef:

Vrijheid is relatief, niet absoluut.

Dat andere mensen in het buitenland minder vrijheid hebben wil natuurlijk niet zeggen dat wij niet mogen klagen als er van ons vrijheid afgepakt gaat worden.

Verwenning zou ik het niet noemen, vorige generaties hebben afgezien om het te bereiken. Dat was geen toeval.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:32

Enzino, je woont zelf toch ook niet bepaald in een vrij land. (Geen commentaar op de koning) Klaag je daar ook over?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:34

Fitzroy schreef:
verootjoo schreef:

Nou dit, idd. Je mag blij zijn dat je hier mag zeggen wat je wilt. En overal nog terecht kunt als je test.
Je kunt ook opgesloten worden in je woning zoals in China gebeurt. Dan heb je een punt.

Oh krijgen we deze weer. :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:35

Laatst bijgewerkt door corinep op 08-02-22 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt