Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:18

Ik ken momenteel niemand die Corona heeft, dat vind ik ook wel frappant :+ al een aantal weken niet. Ook niemand die het van uitgaan opgelopen heeft. Wij hadden paar weken terug oktoberfest en iedereen zei ‘daar zijn veel besmettingen uitgekomen’ alleen kon niemand iemand opnoemen die het echt had.

Komt denk ik echt omdat vooral de leeftijdsgroep 10-14 het heeft, die ken ik bijna geen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:19

... ahum.... 8-)

Nou ja, ik ken jou dan ook niet.. maar 14 ben ik al een heel poosje niet meer, evenals 15 van mn vrinden die nu thuis zitten te hangen na een cluster fiets besmetting :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:21

Ik weet volgens mij überhaupt niemand die het zeker weten gehad heeft. Ja nu dan iemand in de gezinssituatie van schoolvriendje die het had... maar volgens mij niemand die ik echt ken, of ik moet iemand over het hoofd zien van school ofzo, die het heeft gehad :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:21

Cer schreef:
... ahum.... 8-)

Nou ja, ik ken jou dan ook niet.. maar 14 ben ik al een heel poosje niet meer, evenals 15 van mn vrinden die nu thuis zitten te hangen na een cluster fiets besmetting :')

Ja dat had ik ook allang verwacht :') maar ik heb überhaupt nog nooit in quarantaine gezeten. :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:26

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:29

Volgens bronnen zou het nu om 3 weken gaan. Ik denk ook dat dit kort is, maar ik denk ook dat dit niet meer te doen is om dit langere tijd vol te moeten houden.

Ik denk vooral dat ze moeten kijken naar welke groepen vooral in het ziekenhuis terecht komen en waarom en daar vooral iets aan moeten doen.

Ik kom denk ik wel tot 150 mensen (familie, vrienden, dorpsgenoten, klasgenootjes, teamleden sport) en dan vorig jaar ook vaak echt meerdere uit een gezin, dus dan tikt het door. En hier in Brabant zijn de besmettingen best hoog geweest. Ook regelmatig dat er dan bijv. slechts 1 uit een heel gezin het niet had. Dat vond ik altijd wel bijzonder.
Wij hebben 2 keer in quarantaine gezeten en 2 keer de dans ontsprongen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:38

We zijn te soft in Nederland. Een goede lock down en daarna 2G. Elk jaar een boosterprik en hop door. Maar ja dat zeg ik maar niet hard op

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:40

zo'n lockdown als dit heeft geen nut, niks.
Dat is mensen pesten zonder enig nut.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:57

Waarom 2 G. Waarom? Waarom niet groene code als vaccinatie up to date is, iemand hersteld is van covid, en er een negatieve test minder als 24 uur overhandigd kan worden?
Ik vind dat raar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:00

Ik denk omdat die negatieve test van een niet gevaccineerde alleen maar zegt dat de kans heel klein is dat diegene Corona "meebrengt".

Maar dat de kans dat diegene Corona "oppikt" en er dan erg ziek van wordt, te groot is. Groter dan bij de mensen die wel geprikt zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:02

Raar vind ik dat, want ik als 2x bijna 3x gevaccineerden, kan ook zonder dat ik het weet en ook al is de kans klein positief zijn. Dus die test zou ik zelf wel erin willen houden. Dan krijg je geen uitsluiting van mensen die niet willen vaccineren. Ze kunnen dan gewoon testen tot in herhaling toe.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:04

pmarena schreef:
Ik weet volgens mij überhaupt niemand die het zeker weten gehad heeft. Ja nu dan iemand in de gezinssituatie van schoolvriendje die het had... maar volgens mij niemand die ik echt ken, of ik moet iemand over het hoofd zien van school ofzo, die het heeft gehad :=

Ik ken aardig wat mensen die het zeker weten hebben gehad. Zelf weet ik ook zeker dat mijn man en ik het hebben gehad. Dat was niet grappig. Het ziek zijn niet, maar de quarantaine al helemaal niet. En helaas ken (of liever....kende) ik ook 2 mensen die er, zonder het bekende "onderliggende lijden" aan zijn overleden, waarvan eentje vrij recent (en overigens niet gevaccineerd).

Het lijkt gezien de berichten nog steeds zo te zijn dat het merendeel in "de thuissituatie" besmet wordt. Dat vind ik ook eigenlijk niet heel gek. Als iedereen (nouja….) er maling aan heeft, niet oplet en/of lekker bij mekaar kruipt krijg je dat. Daarom vind ik de aankomende lockdown heel zuur, vooral voor de bedrijfstakken die het treft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:06

Ik vind juist 'de thuissituatie' een heel rare benaming..
Covid komt niet zomaar je huis binnenwaaien volgens mij.. het komt altijd ergens vandaan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:07

pien_2010 schreef:
Raar vind ik dat, want ik als 2x bijna 3x gevaccineerden, kan ook zonder dat ik het weet en ook al is de kans klein positief zijn. Dus die test zou ik zelf wel erin willen houden. Dan krijg je geen uitsluiting van mensen die niet willen vaccineren. Ze kunnen dan gewoon testen tot in herhaling toe.

Nou precies daarom natuurlijk: die geteste ongevaccineerde is in principe geen gevaar voor de 2G-ers.
Maar die 2G-ers kunnen wel een gevaar zijn voor de ongevaccineerde, en vandaar het besluit om die dan niet toe te laten tot zo'n setting van (nu) te hoog risico.

Ik zie dus wel de logica er in :j
Maar zou het veel eerlijker vinden als we niet de mensen buiten gaan houden die mogelijk besmet zouden kunnen worden...maar de mensen die daadwerkelijk besmet ZIJN. Daar moet imo gewoon een makkelijke testmogelijkheid aan de deur voor komen, dàt is het meest eerlijk :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:08

Cer schreef:
Covid komt niet zomaar je huis binnenwaaien volgens mij.. het komt altijd ergens vandaan

Precies!

Dat het dan thuis je huisgenoten kan besmetten ja dat zal vast wel.
Maar het komt toch vaak van school of werk oid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:09

Ik vind het vooral raar dat behoorlijk wat mensen het zonder meer oke vinden om een hele groep mensen uit te sluiten van het sociale leven omdat ze die spuiten niet willen halen. Het is juist zo'n groot goed dat we keuzevrijheid in Nederland hebben. Maar hoeveel keus heb je nog als je zonder prik alleen nog in de essentiële winkels naar binnen mag? Wat is de volgende stap?

Het zou mss anders zijn als ik vertrouwen in het kabinet zou hebben en de maatregelen die ze tot dusver hebben genomen, maar dat vertrouwen zit sinds de diverse affaires op een dieptepunt.

Ik heb me heel erg afzijdig gehouden van de hele corona discussie omdat ik er alleen maar negatieve energie van krijg. Maar die 2G regels gaan me echt te ver.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:10

Eens pmarena, als die optie er was.
Het was ideaal geweest als bijvoorbeeld die ademtest had gewerkt. Gewoon even blazen bij binnenkomst.

Of ik het verder eens ben met 2G weet ik niet. Ik snap de redenatie wel en gevoelsmatig vind ik nu dat de horeca en ondernemers weer de hete kolen uit het vuur moeten halen en dat is niet eerlijk. Ik weet het gewoon even niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:11

De volgende stap is dat er minder mensen in de ziekenhuizen komen.. dat is de volgende stap...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:11

De volgende stap is ook essentiële winkels niet meer zonder prikkie of genezen.
En onbetaald thuis zitten omdat je niet mag komen werken zonder prikkie of genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:13

Needje schreef:
De volgende stap is ook essentiële winkels niet meer zonder prikkie of genezen.
En onbetaald thuis zitten omdat je niet mag komen werken zonder prikkie of genezen.
'
''Zonder prikkie'' :n

Ja want de zorg laten overspoelen is wel een goed idee. Dat je straks met een hartaanval maar gewoon doodgaat omdat ze nergens een plekkie voor je hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:13

Cer schreef:

Het kan natuurlijk van de ene naar de andere thuissituatie gaan...?

Bvb. kind (1) pikt het op op school. (besmetting op school)
Speelt met buurmeisje (nr. 2). (besmetting in thuissituatie)
Nr. 2 gaat bij oma (nr. 3) spelen. (besmetting in thuissituatie)

Bij oma komen ook andere neefjes / nichtjes en de bijbehorende families ermee in contact.
Heb je weer een handjevol thuissituaties erbij....

Wat dat betreft was die regel vorig jaar wel goed dat je niet verschillende huishoudens tegelijk over de vloer had.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:14

Waar in godsnaam zeg ik dat Spenk?!
Er wordt gevraag wat de volgende stap is na 2G in de niet essentieel winkels. Nou ik denk dat dus.
Laatst bijgewerkt door Needje op 12-11-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:15

pmarena schreef:
Cer schreef:

Het kan natuurlijk van de ene naar de andere thuissituatie gaan...?

Bvb. kind (1) pikt het op op school. (besmetting op school)
Speelt met buurmeisje (nr. 2). (besmetting in thuissituatie)
Nr. 2 gaat bij oma (nr. 3) spelen. (besmetting in thuissituatie)

Bij oma komen ook andere neefjes / nichtjes en de bijbehorende families ermee in contact.
Heb je weer een handjevol thuissituaties erbij....

Wat dat betreft was die regel vorig jaar wel goed dat je niet verschillende huishoudens tegelijk over de vloer had.

Besmetting school... tadaa..

althans, zo zie ik het.. alles erna is erna...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:16

Ja maar waar houdt dat op Cer? In dat geval is alles besmetting buitenland want alles is terug te leiden naar patient X die het in het buitenland kreeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:17

Needje schreef:
Waar in godsnaam zeg ik dat Spenk?!
Er wordt gevraag wat de volgende stap is na 2G in de niet essentieel winkels. Nou ik denk dat dus.

Ik vind je vreselijk denigrerend overkomen met je ''prikkie''

Misschien bedoel je het niet zo maar het staat er echt alsof je het totale onzin vindt.