Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:52

Wat vinden jullie er nu van dat in feite alles open word gegooid met in het achterhoofd de delta variant waartegen twee prikken goed werken maar eentje blijkbaar niet daverend en dat in combinatie met 40 % volledig gevaccineerd ? Ik weet het niet, blij dat er veel kan maar toch ook een beetje bezorgd.

verootjoo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:57

Ik maak me een beetje zorgen voor september.
Maar we gaan het zien. Hoop niet dat we in september opnieuw kunnen beginnen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:06

Mag ik iedereen hier even een compliment geven? Ondanks dat het niet makkelijk is geweest, er hier en daar vaak irritaties zijn ontstaan hebben we er toch met zijn allen voor gezorgd dat dit weer mogelijk is. Dat we weer naar festivals kunnen en uit eten kunnen, op vakantie kunnen of gewoon niet meer zo veel zorgen kunnen hebben.
En ook Femke bedankt iedere keer voor je heldere uitleg over de besmettingen enz...
Voor nu iedereen een fijne zomer toegewenst!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:08

bigone schreef:
Wat vinden jullie er nu van dat in feite alles open word gegooid met in het achterhoofd de delta variant waartegen twee prikken goed werken maar eentje blijkbaar niet daverend en dat in combinatie met 40 % volledig gevaccineerd ? Ik weet het niet, blij dat er veel kan maar toch ook een beetje bezorgd.

Ik ben er tegen vooral omdat mensen, anders dan vorig jaar, de natuurlijke rem wat zijn verloren.
En ik ben helemaal niet extreem voorzichtig denk ik maar goed meer dan bij mezelf blijven kan ik ook niet doen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:10

Dat mondkapje is fijn. De rest had van mij nog niet gehoeven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:10

bigone schreef:

Ik ben daar niet zo mee bezig merk ik, wel ben ik voor mezelf nog terughoudend .. de zomer vorig jaar ging ook goed (zonder delta dan wel) en ik hoop niet dat t mis gaat en als t wel zo lijkt dat ze meteen op de rem kunnen trappen (en dat mensen zich nog laten sturen maar dat betwijfel ik een beetje )

Purny, wat moeten we straks als t “voorbij” is :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:14

Cer schreef:
Purny, wat moeten we straks als t “voorbij” is :D

Ik moet me voor gaan stellen aan mijn collega's die ik meer als een jaar niet heb gezien omdat ik hun namen niet meer weet

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:23

@purny, chin chin! Dat 2021 beter eindigt dan 2020 eindigde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:55

Net terug van romantiesen op een terras.
Ik heb vertrouwen in de mensheid hier.
Jonge huppeltutjes die maskertje opzetten als ze uit de auto stappen en mensen zien. De tafel wat verder wegschuiven als er een derde aanschuift.
Er is écht meer bewustzijn _/-\o_

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:57

bigone schreef:

Idem hier.
Logica lijkt, ehm is compleet zoek.
O.a
De sneltesten die nog niet zo lang geleden als onbetrouwbaar werden aangeduid, zijn nu ineens een vrijbrief voor evenementen en discotheken.
Nog dagelijks raken ook jonge (!) mensen besmet, waarbij sommigen met ernstige, langdurige restverschijnselen.
Ik hoop op een gezonde fijne zomer voor iedereen, maar toch....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 04:44

Huertecilla schreef:
Net terug van romantiesen op een terras.
Ik heb vertrouwen in de mensheid hier.
Jonge huppeltutjes die maskertje opzetten als ze uit de auto stappen en mensen zien. De tafel wat verder wegschuiven als er een derde aanschuift.
Er is écht meer bewustzijn _/-\o_

Iedereen die gewoon een mondkapje opzet om naar het toilet te lopen, niemand zonder mondkapje op straat ondanks dat het over een week wel mag. En dat in een gemeente met 0 besmettingen, al weken. Het respect naar anderen lijkt hier gewoon veel groter. Als ik iets waardeer in Spanje, is het dat wel!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:50

Ik heb ook het idee dat ze nu opeens alle maatregels uit het raam gooien. Misschien is het wel logisch maar denken wij anders. En ik heb ook eigenlijk geen vertrouwen in de mensheid en blijkbaar heeft Rutte dat wel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:52

Ik ben er trouwens niet zo bang voor dat het deze zomer misgaat maar heb wel m’n twijfels voor het najaar.
Ik ben ook niet zo tegen besmettingen, deze houd je toch (en ik weet het, de discussie over restklachten.. daar zijn de meningen enorm over verdeeld) maar ben wel bang voor weer een stijgende druk op de zorg in het najaar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:23

bigone schreef:

Ik heb een déjà vu.
Lijkt net zoals vorig jaar rond deze tijd. Maar toen was het zonder vaccins en varianten.
De geschiedenis herhaalt zich dan toch echt blijkbaar :+

Anyway, hier gaan de volgende versoepelingen al in vanaf 27 juni ipv 1 juli. Met dank aan onze nationale voetbalploeg die op 27juni hun 8e finale speelt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:36

Haha zou Nederland het ook ivm de voetbal zo doen? :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:42

Misschien wel.
Dan hoef je geen rellende supporters die de regels niet vinden kloppen meer uit elkaar te drijven.
Ik geloof dat de ME daar ook behoorlijk klaar mee was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:51

Ik ben heel blij voor NL dat de regels losgelaten worden en dan vooral de bezoekregels.

Bij sommige dingen is het wellicht nog wat vroeg aangezien NL nog steeds prachtig rood pronkt maar misschien is de trend hoe dan ook goed genoeg:
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement

Het enige wat ik bizar vind zijn de plannen voor een oranje plein in Hongarije en dan niet zozeer het plein zelf maar de terugreis. In Hongarije is de delta variant dominant maar omdat de 14-dagen incidentie laag is hoeven de supporters bij thuiskomst geen quarantaine. Is dat niet een beetje vragen om?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-06-21 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:54

Relaxed schreef:

:D
Voetbal heeft natuurlijk wel een heel belangrijk sociaal aspect :P

Edit; ik zie nu die kaartjes in de link van Sizzle. Wat is the problem in Zweden ? >;)
Daar bovenin wonen 5 mensen en 150 rendieren :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:31

Ik vind alle nieuwe versoepelingen ook wel heel erg spannend hoor, zeker met die nieuwe varianten. Ik snap niet zo goed waarom ze niet wachten tot eind juli, hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe minder kans de mutaties ook krijgen hier. In mijn hoofd lijkt het echt alsof ze wíllen dat het steeds weer misgaat. Terwijl we nu zo dicht bij het einde kunnen zitten. Waarom niet gewoon nog eventjes geduld...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:40

Ik hou mijn hart vast. Wij kunnen volgens plan op 25 juli veilig gevaccineerd plus de twee weken die er voor staan, in Nederland aankomen. Hoe staat het er dan voor? Waar ik enorm van baal is dat we nu nog niet weten of Nederland dan Spanje (met veel minder besmettingen, zeker bij bij ons!) eindelijk van oranje afhaalt.

Zo niet, dan moeten we alsnog PCR-testen, als een speer rijden want binnen 72 uur na testen er zin én de verplichte quarantaine. Duur en lastig grapje, terwijl we echt al 2 maanden in een supergeel gebied leven, maar het niet krijgen omdat andere delen van Spanje het iets minder goed dan (alsnog de helft van NL!).

En ja, we willen reizen, al snappen sommigen dat niet. Het is dan op drie weken na een jaar geleden dat ik kinderen en kleinkinderen gezien heb en de tranen zitten hoog inmiddels.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:50

MoniqueT schreef:
Ik hou mijn hart vast. Wij kunnen volgens plan op 25 juli veilig gevaccineerd plus de twee weken die er voor staan, in Nederland aankomen. Hoe staat het er dan voor? Waar ik enorm van baal is dat we nu nog niet weten of Nederland dan Spanje (met veel minder besmettingen, zeker bij bij ons!) eindelijk van oranje afhaalt.

Zo niet, dan moeten we alsnog PCR-testen, als een speer rijden want binnen 72 uur na testen er zin én de verplichte quarantaine. Duur en lastig grapje, terwijl we echt al 2 maanden in een supergeel gebied leven, maar het niet krijgen omdat andere delen van Spanje het iets minder goed dan (alsnog de helft van NL!).

En ja, we willen reizen, al snappen sommigen dat niet. Het is dan op drie weken na een jaar geleden dat ik kinderen en kleinkinderen gezien heb en de tranen zitten hoog inmiddels.

Meid, het is zo langzamerhand wel érg duidelijk verlakkerij aan het worden.

Hier is het ook al volledig stabiel met 20 op 100.000 en dat met de helft volledig volledig gevaccineerd en schérpe daling in ziekenhuisopnames.
De afgelopen week meer verkeersdoden dan aan Covid19. Hoog % motorrijders dus alle motorrijders in quarantaine gedurende de zomer :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:52

Je kunt er allerlei namen aan hangen maar daar heeft Monique niets aan. Het verdriet blijft even groot of de maatregelen nu terecht of onterecht zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:02

Relaxed schreef:

Dan zou ik me echt behoorlijk in de zijk genomen voelen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:04

bigone schreef:
Je kunt er allerlei namen aan hangen maar daar heeft Monique niets aan. Het verdriet blijft even groot of de maatregelen nu terecht of onterecht zijn.

Ik zeg dat ze gelijk heeft, wat wil je nu?
Moet ik roepen dat ze zielugh is? Daar heeft ze wel wat aan ??

We zitten allemaal wel met wat. Behalve dan degenen die met een maskertje op in OV als grootste probleem zitten.
En Monique zit ondertussen in een relatief paradijselijke omgeving *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:06

Palmera schreef:
Relaxed schreef:

Dan zou ik me echt behoorlijk in de zijk genomen voelen...

Is dat anders dan toeristen laten komen terwijl de locals overal maskerplicht hebben??

Economische belangen, lobbies en politiek zijn belangrijker dan het plebs. Onze enige rol is alles betalen.