Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:24

Neen, de verkoper kan kiezen wie deze betaalt bij een retour, maar een keer geklikt kan dit niet meer veranderd worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:59

Ja dat is echt enorm waardeloos. Ik had zoiets ook een keer. Gezegd tegen verkoper dat ik het niet fair vond dat ik de retourkosten moet betalen voor haar fout, en die weas het daar eigenlijk wel oprecht mee eens maar kon echt niet meer veranderd worden, we hadden het allebei aan de helpdesk gevraagd. Wat dat betreft is het systeem echt wel ruk soms.

Ik had van de zomer een Gravitrax set "nieuw zonder prijskaartje" gekocht. Zag er ook echt nog uit als een dichte doos. Thuis druk-druk-druk en zat erg stevig ingepakt, wilde ook niet dat die kleine het zou zien dus zó in een kast verstopt. Nu maakte ik het open en jakkes, het zit allemaal op een hoop gedonderd in die doos met allerlei aankleefsels, grote lange mensenharen en vlekken enzo, blegh.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:15

Vast een stomme vraag, maar ik weet het even niet.

Stel ik maak een bundel van 55 euro. Dan komen daar verzendkosten en gebruikersbescherming bij. Stel dat het totaalbedrag dan 65 euro is.

Als ik dan een bod doe, is dat op die 55 euro of op het totaalbedrag met verzending enzo?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:18

beert schreef:
Vast een stomme vraag, maar ik weet het even niet.

Stel ik maak een bundel van 55 euro. Dan komen daar verzendkosten en gebruikersbescherming bij. Stel dat het totaalbedrag dan 65 euro is.

Als ik dan een bod doe, is dat op die 55 euro of op het totaalbedrag met verzending enzo?

Op die 55. Je bod is altijd hetgeen wat de verkoper ontvangt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:26

Dank je! Het is wat verwarrend omdat Vinted het totaalbedrag onder elkaar zet.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:28

Oeii, ik lees niet veel goeds.. Gelukkig stuur ik over het algemeen geen hoge risico (ofwel dure) items, maar dan is het natuurlijk wel extra zuur.

Wat betreft mondial labels, ik kon er net weer eentje aanmaken :) lijkt dat de storing opgelost is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:32

Ja hier lukte het een uurtje geleden ook gelukkig +:)+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:22

Even voor het nieuw zonder prijskaartje maar met gratis vlekken verhaal; contact met Vinted opnemen. Als vlekken niet vermeld zijn mag het niet zo verkocht worden en is de kans groot dat Vinted oordeelt dat je het mag houden en het geld terugkrijgt. :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:50

tengeltje11 schreef:
Neen, de verkoper kan kiezen wie deze betaalt bij een retour, maar een keer geklikt kan dit niet meer veranderd worden.

Ik vind dat raar _-:(

upendo schreef:
Even voor het nieuw zonder prijskaartje maar met gratis vlekken verhaal; contact met Vinted opnemen. Als vlekken niet vermeld zijn mag het niet zo verkocht worden en is de kans groot dat Vinted oordeelt dat je het mag houden en het geld terugkrijgt. :)

Ik heb er wel een melding van gemaakt die de betaling on hold gezet heeft, maar nu het retour (op mijn kosten) al is aangevraagd, gaat Vinted daar weinig meer aan veranderen denk ik? Ben toch wat huiverig om van die retourkosten een groot punt te gaan maken, want heb ook geen zin in een slechte review (of dat de verkoper moeilijk gaat doen over accepteren van de retour). Of dat ik straks de kans op retourneren verlies en dan by default akkoord ga/heb betaald voor een onbruikbaar item.

Ik ben in ieder geval weer even klaar met het gebruiken van Vinted. -O-

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:06

pmarena schreef:
Ja dat is echt enorm waardeloos. Ik had zoiets ook een keer. Gezegd tegen verkoper dat ik het niet fair vond dat ik de retourkosten moet betalen voor haar fout, en die weas het daar eigenlijk wel oprecht mee eens maar kon echt niet meer veranderd worden, we hadden het allebei aan de helpdesk gevraagd. Wat dat betreft is het systeem echt wel ruk soms.

Ik had van de zomer een Gravitrax set "nieuw zonder prijskaartje" gekocht. Zag er ook echt nog uit als een dichte doos. Thuis druk-druk-druk en zat erg stevig ingepakt, wilde ook niet dat die kleine het zou zien dus zó in een kast verstopt. Nu maakte ik het open en jakkes, het zit allemaal op een hoop gedonderd in die doos met allerlei aankleefsels, grote lange mensenharen en vlekken enzo, blegh.

He bah! Gaat waarschijnlijk ook niet om een paar euro. Hier precies hetelfde gehad met een set brio voor sinterklaas. Stonk een uur in de wind en kwam er pas erg laat achter. Gelukkig kon ik nog iets nieuws bestellen, maar zuur was het wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:10

Naborah schreef:
tengeltje11 schreef:

Ik vind dat raar _-:(

upendo schreef:

Ik heb er wel een melding van gemaakt die de betaling on hold gezet heeft, maar nu het retour (op mijn kosten) al is aangevraagd, gaat Vinted daar weinig meer aan veranderen denk ik? Ben toch wat huiverig om van die retourkosten een groot punt te gaan maken, want heb ook geen zin in een slechte review (of dat de verkoper moeilijk gaat doen over accepteren van de retour). Of dat ik straks de kans op retourneren verlies en dan by default akkoord ga/heb betaald voor een onbruikbaar item.

Ik ben in ieder geval weer even klaar met het gebruiken van Vinted. -O-

Als Vinted aangeeft dat je het niet hoeft terug te sturen wordt de bestelling geannuleerd en loop je geen kans op een slechte review. :) Zelfde trouwens als je het wel terug zou sturen, maar ik zou dit even via Vinted zelf spelen..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:29

Maar als ze aangeven dat je retour kan sturen voordat Vinted er iets mee heeft gedaan gaat dat niet op toch? Dan is het afgehandeld.
Ik had vorige week ook zoiets. Nieuwe jas zonder kaartje gekocht. Vlekken en een los zittende naad. Probleem gemeld, kon terugsturen op haar kosten. En je hoort niks van Vinted.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:33

Oh, een tijdje terug had ik een zogenaamd nieuw product met vlekken erin, toen mocht ik het ook terugsturen op eigen kosten. Vond ik niet eerlijk, dus Vinted benaderd en toen werd het geannuleerd.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:32

Nou het is eindelijk gelukt om mijn land te wijzigen naar Duitsland, maar nu kan ik het item wat iemand voor mij gereserveerd heeft ineens niet meer kopen... kan op Google niets vinden over dat je vanuit Duitsland niet zo kunnen kopen uit andere landen maar als ik er zo over nadenk heb ik nog nooit een advertentie in het Duits gezien. Weet iemand hoe dit zit?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:35

Nope helaas kan ik met Nederlands account ook niks uit Duitsland kopen. Ik duim heel heel hard dat die er toch nog eens bij komt..... vind het ook best suf.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:56

Wat supersuf zeg.. mag vast geen 2 accounts hebben. Ik kan niks meer vinden, geen resultaten voor regenbroek in de categorie dames. Of voor een hele hoop andere dingen :( hoop dat dat snel samengaat dat zou toch gewoon moeten kunnen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:00

Je zou het wellicht wel kunnen proberen, een tweede account. Maar schiet je daar qua verzending iets mee op?

Ik ben hier alvast aan het rondkijken voor Sinterklaascadeautjes, kan niet vroeg genoeg zijn :') Gaat best leuk! Mijn kinderen maakt het totaal niet uit of het tweedehands is dus dat is ideaal.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:01

Ik ben af en toe nog in Nederland, en kan anders in elk geval dingen zoeken en naar vrienden laten opsturen die op bezoek komen. Maar ik gok dat vinted dat niet goedvindt, ze zijn best streng met meerdere accounts en wil niet geblokkeerd worden.

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:09

pmarena schreef:
Echt super balen dit soort situaties -O-

Ik heb dergelijke dingen ook wel meerdere keren gehad, en het is vooral ergerlijk dat je dan van die standaard antwoorden krijgt die niet van toepassing zijn op de situatie en je dan niet meer vanuit de betreffende conversatie contact op kan nemen. Dan zit je je rot te zoeken naar een manier om toch iemand te pakken te krijgen.

Als dat dan uiteindelijk lukt, om een mens te krijgen dat het probleem daadwerkelijk léést, dan is het wel altijd netjes opgelost bij mij door gewoon vriendelijk te blijven en duidelijk aan te geven dat ik er toch zéker geen schuld aan heb.... :)

Ja, precies. Ik kom echter maar niet bij een mens uit lijkt het, waardoor het maar niet opgelost wordt.

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:11

Douce schreef:
Je zou het wellicht wel kunnen proberen, een tweede account. Maar schiet je daar qua verzending iets mee op?

Ik ben hier alvast aan het rondkijken voor Sinterklaascadeautjes, kan niet vroeg genoeg zijn :') Gaat best leuk! Mijn kinderen maakt het totaal niet uit of het tweedehands is dus dat is ideaal.

Ik zou niet adviseren om een tweede account aan te maken. Dan worden beiden geblokkeerd. Vinted heeft heel duidelijk in het reglement staan dat dit niet is toegestaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:25

Boyache schreef:
pmarena schreef:
Echt super balen dit soort situaties -O-

Ik heb dergelijke dingen ook wel meerdere keren gehad, en het is vooral ergerlijk dat je dan van die standaard antwoorden krijgt die niet van toepassing zijn op de situatie en je dan niet meer vanuit de betreffende conversatie contact op kan nemen. Dan zit je je rot te zoeken naar een manier om toch iemand te pakken te krijgen.

Als dat dan uiteindelijk lukt, om een mens te krijgen dat het probleem daadwerkelijk léést, dan is het wel altijd netjes opgelost bij mij door gewoon vriendelijk te blijven en duidelijk aan te geven dat ik er toch zéker geen schuld aan heb.... :)

Ja, precies. Ik kom echter maar niet bij een mens uit lijkt het, waardoor het maar niet opgelost wordt.

Ja dat maken ze steeds lastiger lijkt het wel..... -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:14

Het kan natuurlijk technisch wel.
1 account op je telefoon, 1 account via het internet, 2 aparte bankrekeningen en namen. Heb je geen partner in wiens naam je een account kan fixen? Zo zou ik het doen. Ben er dol op het systeem te omzeilen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:27

Dit kan ik zo niet uitstaan…
1 trui van een goed merk vraag ik 18,50 euro voor..
Maar tlijk de rest krijg je er gewoon bij, geen probleem :)
Bij die 26.10 heeft ze al 20 % bundelkorting

[knip] afbeelding [knip]
Laatst bijgewerkt door ynskek op 18-10-24 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: afbeelding verwijderd ivm privecommunicatie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:29

Lekker afwijzen :j

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:13

foxy80 schreef:
Het kan natuurlijk technisch wel.
1 account op je telefoon, 1 account via het internet, 2 aparte bankrekeningen en namen. Heb je geen partner in wiens naam je een account kan fixen? Zo zou ik het doen. Ben er dol op het systeem te omzeilen.

En je IP adres dan?