Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:28

Er wordt heel erg voor gewaarschuwd dat er veel mee wordt opgelicht, onderweg gestolen, bij mensen thuis gestolen (ik heb ergens gelezen pas dat bij een koper van wat kaarten er vrij snel daarna is ingebroken en veel kaarten gejat zijn) en wat ook. Ik zou zelf gewoon de gok niet nemen tenzij je graag van je geld afwilt zonder er iets terug voor te krijgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:56

Nou was die inbraak volgens mij bij kaarten die duizenden euro’s waard waren naar mijn weten, dat lijkt mij sowieso een risico. Reden dat ik deze kaarten wou kopen is omdat er wellicht kaarten voor mijn verzameling tussen zaten om aan te vullen. Zijn geen kaarten die grote bedragen waard waren. Maar vind het gewoon zo ontzettend triest,,,

Ik ga binnenkort mijn dubbele kaarten verkopen, maar ben ook nog aan het bedenken of ik dit via marketplace moet doen of marktplaats of Facebook..,

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:26

Bizar eigenlijk dat er word ingebroken voor tekenfilm kaarten :+

Heel vervelend Rennie dat het zo loopt. Ik ben in ver verleden opgelicht met een paar ( nieuwe) schoenen.
Die eikel heb ik opgezocht met een groepje vrienden en zo mijn geld teruggekregen dus ik geef je gelijk dat je dat gaat doen. De politie doet niks. Heb ook aangifte gedaan. Nadat ik mijn geld terug had, pas de aangifte weer laten intrekken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:14

Rennie89 schreef:
Nou was die inbraak volgens mij bij kaarten die duizenden euro’s waard waren naar mijn weten, dat lijkt mij sowieso een risico. Reden dat ik deze kaarten wou kopen is omdat er wellicht kaarten voor mijn verzameling tussen zaten om aan te vullen. Zijn geen kaarten die grote bedragen waard waren. Maar vind het gewoon zo ontzettend triest,,,

Ik ga binnenkort mijn dubbele kaarten verkopen, maar ben ook nog aan het bedenken of ik dit via marketplace moet doen of marktplaats of Facebook..,

Nogmaals mijn tip: trollandtoad.com zij kopen kaarten in en verkopen deze weer. Betaal je misschien een paar cent per kaart meer, maar dan heb je wel gewoon een betrouwbare partij.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:14

Rennie, ze zouden toch dit weekend opgestuurd worden schreef je? Waarom ben je bang nu opgelicht te zijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:43

__Sannne schreef:
Rennie89 schreef:

Nogmaals mijn tip: trollandtoad.com zij kopen kaarten in en verkopen deze weer. Betaal je misschien een paar cent per kaart meer, maar dan heb je wel gewoon een betrouwbare partij.

Ik zoek specifieke (oudere) kaarten en via winkels betaal je daar een vermogen voor. Maar ik neem wel een kijkje

Deze kaarten zouden gisteren verzonden worden, verkoper heeft niks laten horen maar wel de berichten gelezen.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:49

Rennie ik zou volgende keer kijken of iemand wellicht via vinted wil verzenden. Kost een klein extra bedrag maar dan zijn jullie allebei verzekerd als ze gestolen worden tijdens vervoer (moeten ze wel fatsoenlijk zijn ingepakt en met t&t zijn verzonden).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:43

Palmboom95 schreef:
Rennie ik zou volgende keer kijken of iemand wellicht via vinted wil verzenden. Kost een klein extra bedrag maar dan zijn jullie allebei verzekerd als ze gestolen worden tijdens vervoer (moeten ze wel fatsoenlijk zijn ingepakt en met t&t zijn verzonden).

Dat was ook iets wat ik inderdaad in gedachte had. Heb ook al wat via die weg gekocht

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:15

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:37

Amber_anne schreef:
Ik heb geboden op een eettafel. Geen reactie. Wordt overboden dus ik bied terug, nog geen reactie.

Mijn vriend ziet de tafel op Facebook verschijnen en vraagt via daar wat de prijs is. Geen reactie.

Ik vraag op marktplaats via een bericht wat voor prijs ze in gedachte heeft. Geen reactie.

Nu weer overboden en weer een hoger bod gedaan. Vraag me af of ik ooit een reactie ga krijgen. Ze had de tafel ook eind januari er al op gezet dus ben benieuwd of ze hem wel wilt verkopen

Mevrouw heeft gereageerd dat ik de tafel mag ophalen. Alleen ze heeft zelf nog geen nieuwe tafel en weet ook niet wanneer ze die wel krijgt.

Het is dat die echt om de hoek is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:40

Dan zou ik verder blijven kijken of er nog meer leuke tafels voorbij komen, want je hebt kans dat als je nu een tijd blijft wachten je straks nog niets hebt.
Óf mevrouw vertellen dat je de tafel nu ook nodig hebt en dat het dus 'graag of niet' is. Misschien kun je haar jouw oude tafel overdoen ;)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:26

Vandaag een zeer fijne ervaring gehad op marktplaats.
Ik was op zoek naar een moeilijk te verkrijgen oudere telefoon, en zag er een in de buurt op mp. Helaas stond ie op gereserveerd. Ik heb alsnog een bericht gestuurd met de vraag of hij het me wou laten weten als de koop onverhoopt niet doorging.
De koop ging wel door, maar hij stuurde me meteen een linkje naar eenzelfde telefoon met een verkeerde titel waardoor ik m niet gevonden had in mn zoekopdracht, en wenste me veel succes.
Zo aardig, bijna jammer dat ik m daar geen sterren voor kan geven :D

Uiteindelijk heb ik de telefoon van de andere advertentie kunnen kopen. Ik ben nadat de verkoopster hem op gereserveerd heeft gezet nog meerdere keren overboden, maar ze heeft netjes de boot afgehouden.
5 sterren uiteraard en met een happy gevoel door beide verkopers :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:55

Junior moet op dieet en kreeg de tip om wat gerste stro door het hooi te doen.

Dus ff gekeken op mp en er was iemand in de buurt die gerste stro verkoopt, gelijk ff gebeld en het was een erg gezellige man en ik moest gelijk maar ff langskomen. :')

Kom daar aan en ik werd onthaald alsof ik een verre vriend was die ze al jaren niet hadden gezien, ontzettend gezellig,amicaal en die baaltjes gerste stro die werden er met een boogje en zonder moeite ingegooid _O-

Kei leuk. <3

Nu alleen nog een paard die het opvreet }:) ze is het niet zo eens met haar dieet :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:59

Dat is wel heel tof van de verkoper Laurora!
Fijn dat het daardoor ook gelukt is met de telefoon :)

Haha leuk Daan13, hoop dat je paard het eet :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:09

Een vraag ik zoek een fiets maar soms staat er bij verzenden, hoe doen ze dat dan?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:27

marleen_usar schreef:
Een vraag ik zoek een fiets maar soms staat er bij verzenden, hoe doen ze dat dan?

Tenzij het een bedrijf is doen ze dat waarschijnlijk niet maar staat t automatisch aangevinkt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:13

marleen_usar schreef:

Fietsend :-) (en dan terug lopen)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:17

marleen_usar schreef:

Ik zou dat aan de verkoper vragen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:48

ik heb laatst een fiets laten verzenden.
hadden ze het voorwiel los gemaakt.
en gedeelte frame losgemaakt.
pakket werd zo kleiner en kon het gewoon verzonden worden.
kostte iets van 13,95 aan verzendkosten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:22

Oke ik ga het vragen aan de verkoper.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:57

marleen_usar schreef:

Ik had laatst een keukenfront van de koelkast verkocht via mp, de koopster wilde het ook graag laten verzenden. Overal gezocht maar nergens kon ik een betaalbare verzendmethode vinden. Tot ik de koopster een betaalverzoek stuurde, daar kon ik aangeven verzenden met postnl en kon het formaat 60x80 cm voor iets van 12 euro zonder problemen met track en trace verzonden worden. Terwijl op de website van postnl (en andere diensten) dat formaat of niet te vinden was of anders heel duur zou worden. Dus kijk zeker ook eens bij het betaalverzoek om te zien wat eventuele verzendkosten zijn.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:14

Afbeelding

Als je dit product bij de winkel koopt krijg je de verzending nog gratis.

Denk dat deze voorlopig niet verkocht wordt.
:+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:28

Dat denk ik ook niet Daan13 :')

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:14

Ik blijf dat altijd fascinerend vinden, hoe krijgen mensen de nieuwprijs ervoor terug? Zie dat zo vaak op fb langskomen...

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:38

Dat koopt toch niemand joh