
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gerlindie schreef:APCIII schreef:[quote="0091"
Hoe vind je een gat voor de droogmolen terug in je grasveld
[/quote
Graven in je geheugen
(en dan overal prikken met een stokje, tot je 'm weer gevonden hebt)
Nadat dat dus één keer voorgekomen was, pak ik het tegenwoordig anders aan:
Ik leg hier in de tuin tegenwoordig een dikke kei op het gat, die kei gaat alleen weg als de droogmolen in het gat staat, of wanneer ik het gras wil maaien. Zo hou je het gat altijd zichtbaar
Edit, even foto's gemaakt:
[ [url=m/yscj3h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8t5bvO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o6gdmc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij steken er hier een stok in
Palmera schreef:Nou ja, wellicht heeft er iemand nog een andere suggestie?
Palmera schreef:Nou ja, wellicht heeft er iemand nog een andere suggestie?
xSCWx schreef:Ik hou echt ontzettend veel vocht vast, voornamelijk in mijn gezicht. Zo erg dat mensen vragen of ik prednison gebruik. Bloed is al 2x gecontroleerd op allerlei dingen waaronder hormonen. Ik heb het idee dat we iets over het hoofd zien, jullie een idee?
Roodvos schreef:Palmera schreef:Nou ja, wellicht heeft er iemand nog een andere suggestie?
Luchtfilter?
En tegenwoordig moet de benzine E10 zijn. Althans, in NL, maar volgens mij is dat een EU richtlijn. Dat betekent dat er 10% bio-ethanol is bijgemengd. Daar doen niet alle auto's het even goed op.
Sommige modellen zijn er zelfs niet geschikt voor. En dat heeft niet perse met de leeftijd van de auto te maken.
Je kan even proberen wat er gebeurt als je de tank behoorlijk leeg rijdt en dan E5 tankt (het voormalige Euro 98).
Als dat werkt kan je bijvoorbeeld 2x E10 en dan 1x E5 proberen (E5 is duurder).
APCIII schreef:Palmera schreef:Nou ja, wellicht heeft er iemand nog een andere suggestie?
Heb je verder nog rare bijgeluiden? Dikke rookwolken?
Hoe oud is jouw auto ongeveer?
Bij de echt oude auto's (jaren-60-70-80?) had je nog een klep bij het luchtfilter die je zelf op "zomer" of "winter" moest zetten.
Bij de wat modernere auto's kan het heel veel zijn namelijk...
Het kan in de richting van oververhitting wijzen (te weinig olie, koelwater etc.) maar ook in de electronica (luchtmassa meter) waardoor er een onjuiste hoeveelheid brandstof wordt ingespoten.
Ook de luchttoevoer zelf kan niet goed zijn (luchtfilter verstopt, luchtlekkage na de turbo) waardoor de auto te weinig zuurstof krijgt om goed te werken. Koude lucht is "dikker" waardoor het bij koud weer minder snel merkbaar is.
xSCWx schreef:Ik hou echt ontzettend veel vocht vast, voornamelijk in mijn gezicht. Zo erg dat mensen vragen of ik prednison gebruik. Bloed is al 2x gecontroleerd op allerlei dingen waaronder hormonen. Ik heb het idee dat we iets over het hoofd zien, jullie een idee?