[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:03

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:10

Haha, ja die inderdaad, dank!
+:)+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:49

Geweldig

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:19

Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:43

So accurate!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:57

Wij hebben momenteel ook een nachtbraker, geen kind gelukkig, maar ons hondje... Is door een aanval van een andere hond afgetakeld, allemaal hechtingen in beide flanken en ze kan nu bijna niks. Alleen maar staan en wat rond lopen, zitten en liggen heeft doet haast niet omdat dat pijn doet natuurlijk 'S nachts blijft ze ook maar lopen/staan. Ze komt nu ook steeds bij me staan om op schoot te liggen maar ik kan haar ook niet op tillen want dat doet natuurlijk ook zeer, arm ding :(:)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:59

Aahw arm ding.. beterschap!

Ons spook houdt ons ook s nachts wakker. Met zn gemiauw _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:01

Oo wat sneu zeg Linda! Werd ze zomaar gegrepen? Das ook schrikken voor jullie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:22

Mars schreef:
Oo wat sneu zeg Linda! Werd ze zomaar gegrepen? Das ook schrikken voor jullie

Ja ze liep aangelijnd op de stoep waaraan een huis ligt met een grote erf. De hond daar zit altijd vast maar dit keer liep hij los met de port open en greep hij dus letterlijk zijn kans. Het was ook een grote hond, dus daar hou je ook niks aan. Opzich is ze er wat dat betreft nog redelijk vanaf gekomen maar het blijft heel erg zielig. ;(

@Idinn, dankje, en altijd 100x beter dan wakker gehouden worden door buurkrijsjes toch? :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:03

Mensen die met kinderen in de stiltecoupe gaan zitten _-:(

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:18

Ja echt hè?!? Pas ook en die moeder maar steeds ssssssttttt zeggen. Ik dacht (en velen met mij) waarom ga je hier kn godesnaam zitten. Je weet dat dat niet werkt :roll:

Linda: beterschap voor je hondje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:21

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190901 ... gn=seeding

Kind van 2 is in het gezicht gebeten op bezoek bij vrienden van zijn tante door hun hond, een mechelse herder.
De hond is ingeslapen.

Wat mijn tenen laat krullen zijn de woorden van de mama: "hij was gewoon iedereen lief aan het groeten en de hond viel aan zonder reden".

Mens... je kind ging een wildvreemde hond knuffelen! Hoe dom wil je het hebben? Dat kind had zijn tengels thuis moeten houden, de volwassenen hadden hem moeten tegenhouden en de hond in de gaten houden. Dat het kind de signalen van de hond zal gemist hebben lijkt me logisch op die leeftijd, maar de hond treft geen enkele schuld.

Zo'n mensen willen je toxh een high five geven met een baseballknuppel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:25

Artikel is niet uitgebreid genoeg om er iets over te zeggen. Maar een hond die zo gruwelijk bijt zou ik ook af laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:28

Soms is het gewoon zo simpel als het er staat. Kind loopt naar hond en hond bijt. Ik ben ook heel domweg ooit als kleuter in mijn gezicht gebeten door de teckel van oma.

Mechelse zijn beschermend en waaks. Het was aan de volwassenen om de hond te lezen. Ik kan me niet voorstellen dat de hond geen enkel signaal heeft afgegeven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:40

Ik weet het niet, die dingen gebeuren.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:46

Volgens het artikel wilde het kind de hond een afscheidsknuffel geven. Dat hadden de volwassenen in dit verhaal kunnen voorkomen, lijkt me.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:46

MarcoBorsato schreef:
Artikel is niet uitgebreid genoeg om er iets over te zeggen. Maar een hond die zo gruwelijk bijt zou ik ook af laten maken.

Gruwelijk bijt? Heb je de tanden van een mechel al eens goed bekeken? Weet je hoeveel schade die kunnen aanrichten zonder dat de hond effectief grote impact geeft?
ik heb het ook al tegengekomen dat ik bloed tijdens het spel met mijn hond. Die tanden zijn gewoon vlijmscherp en in een verkeerde hoek meegehad kan het gewoon wondes geven.

Die hond is niét in schuld (als er een vreemde mij komt knuffelen dan zal ik die ook wegduwen of meppen. En ik kan dan nog rationeel denken, een hond kan dat niet.)

Sowieso, je kind laten afscheid nemen door te knuffelen van een vreemde hond doe je niét. ALLE volwassenen zijn hier in schuld, de tante moest zorgen dat kind niet bij de hond kon, de eigenaars konden weten dat de hond tijdens bepaalde situaties (bv een afscheid, dat is voor veel honden wat spannend) mss iets te gespannen wordt en dienden maatregelen te treffen (hond even apart, of aanlijnen, of op zijn plaats sturen, of ...)

De hond gaat een keer in de fout (wat die niet eens beseft want het is zijn natuur, ze zijn niet allemaal makkelijk en tam) door de schuld van de mens en die wordt afgemaakt.... -O-

* Er is natuurlijk verschil in situatie. Een hond die uit het niets effectief aanvalt zonder dat er aanleiding is (maar er is imo altijd aanleiding, hier moet je de grens maken in welke mate die aanleiding een probleem vormt en het behapbaar is, als je weet dat je hond niet tegen drukte van bezoek kan, dan bescherm je de hond hiervoor door die apart te houden bv.) is een ander verhaal dan een hond die hapt omdat er een vreemd kind hem rond zijn hals grijpt. *

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:32

Nee ik heb een hekel aan honden dus ik ga zeker hun tanden niet bekijken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:44

Haha, nu, laten we zeggen dat die over het algemeen groot en scherp zijn, en dat zelfs een kleine beet (of gewoon een ongelukkig aanraken van de tand) beschadiging kan veroorzaken (en al zeker bij een teer kindervelletje.)
Ik snap gewoon niet dat mensen zo achterlijk zijn om hun kinderen zonder toezicht bij een (vreemde) hond te laten en dan er ook nog eens vanuit gaan dat een hond maar alles moet accepteren en ten allen tijde moet braaf zijn en zeker niet mag reageren, ook al worden ze geknuffeld (wat voor heel veel honden gewoon extreem bedreigend is! Zeker van vreemden) of zelfs pijn gedaan.
Maar een hond is blijkbaar een robot en mag nooit reageren, als die wel durft reageren dan is die vals en moet die afgemaakt worden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:31

Stomme ouders zeg..
Gelukkig heeft een hond er geen last van als hij wordt ingeslapen, ik hoop dat hij verder gewoon een leuk leven heeft gehad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:05

Arme hond, hoe summier de info ook is, het resultaat is gewoon 1 van twee verliezers
De hond en Het kind
En gruwelijk bijten?
Een simpele snep kan al heel vervelend uitpakken bij een klein kind
Niks gruwelijk bijten aan in dat geval
Maar een kind zijn hoofd zit op dezelfde hoogte als van de gemiddelde middelgrote hond
Dan pakt een kleine beet al best naar uit

Ter bescherming van mijn hond mogen de zeldzame kinderen die bij mij over de vloer komen ook pertinent niet bij mijn reu,
Bange onzekere mensen ook niet
Je verziekt je eigen hond maar lekker met impulsief irrationeel gedrag , niet de mijne :evaw:

En ook als je Zelf niks met honden hebt is het wijs als je je verdiept in de basis van hoe jezelf te gedragen jegens een hond , zeker als je nakweek hebt
Dan kun je die tenminste ook die basis meegeven want sja... die zullen vrijwel zeker met honden in aanraking komen tijdens opgroeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:25

@Duhelo, er staat nergens dat het kind zonder toezicht was. Ik ga er van uit dat iedereen erbij was toen het gebeurde, zo komt het op mij toch over in het interview.
Als het kind echt alleen was met de hond... hoe dom kan je zijn? Je laat een kind NOOIT alleen met een dier, laat staan met een dier wat het niet kent.
Dat die hond doodbraaf is naar de kinderen van het gezin lijkt me best normaal, die behoren tot zijn gezin. Dat bezoekend kindje niet.

Voor mij zijn de volwassenen gewoon gruwelijk de mist in gegaan door er vanuit te gaan dat elke hond maar lief en zacht en oooh wat schattig is met een vreemd kind.

Zoals gezegd, ik ben als kleuter door een teckel in mijn gezicht gebeten, ongeveer dezelfde plek. Had me mijn oog kunnen kosten, gelukkig zelfs geen litteken aan overgehouden. Domweg naar oma gewaggeld die de hond op schoot had en wat abrupt geweest met een beweging. Woefje zei hap... En daarvan wisten we dat die hond wel beschermend was én ik wist nochtans als kleuter héél goed dat ik er voorzichtig bij moest zijn. Ik heb toen wel degelijk de opmerking gehad "je wist dat je dat niet mocht doen".

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:48

Sintara schreef:
Stomme ouders zeg..
Gelukkig heeft een hond er geen last van als hij wordt ingeslapen, ik hoop dat hij verder gewoon een leuk leven heeft gehad.

Ouders waren er niet eens bij..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:54

Sonja_vR schreef:
Arme hond, hoe summier de info ook is, het resultaat is gewoon 1 van twee verliezers
De hond en Het kind
En gruwelijk bijten?
Een simpele snep kan al heel vervelend uitpakken bij een klein kind
Niks gruwelijk bijten aan in dat geval
Maar een kind zijn hoofd zit op dezelfde hoogte als van de gemiddelde middelgrote hond
Dan pakt een kleine beet al best naar uit

Ter bescherming van mijn hond mogen de zeldzame kinderen die bij mij over de vloer komen ook pertinent niet bij mijn reu,
Bange onzekere mensen ook niet
Je verziekt je eigen hond maar lekker met impulsief irrationeel gedrag , niet de mijne :evaw:

En ook als je Zelf niks met honden hebt is het wijs als je je verdiept in de basis van hoe jezelf te gedragen jegens een hond , zeker als je nakweek hebt
Dan kun je die tenminste ook die basis meegeven want sja... die zullen vrijwel zeker met honden in aanraking komen tijdens opgroeien

Ik ken niemand met een hond en buiten leer ik mijn kind bij honden uit de buurt te blijven.

Trouwens, dat geldt voor alle dieren, niet rennen - niet gillen - niet aankomen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:03

En eerst vragen als je een hond wil aaien aan t baasje..