Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:36

Nee, daar is nog niks zichtbaar helaas, via het account van mn moeder zie ik ook nog geen ervaringen op mijn account :+

Ik wil ook geen ervaringen, zéker niet van iemand waar ik geen overeenkomst mee heb gehad. Alleen daarom al zou ik deze persoon nu 1 ster willen geven, ik verwacht namelijk geen hoge beoordeling omdat we niet tot een deal zijn gekomen..

Kan ik dan ook na een paar dagen alsnog deze verkoper beoordelen (koekje van eigen deeg geven) of kan dat dan niet meer?

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:42

Nee dat kan dus niet. Dat hebben ze bewust gedaan.
Want dan wacht je af wat de beoordeling was en adh daar van geef jij een goede of minder goede beoordeling.

Ik heb bij iemand iets gekocht. Super ervaring. Maar echt maar 2 berichten gewisseld en nu krijg ik dus niet de mogelijkheid om een goede beoordeling te geven.

Stom systeem ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:45

Dan ga ik maar voor een eerlijke beoordeling..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:02

De laatste keer dat ik iemand niet terug beoordeelde, moest ik 14 dagen wachten voor ik de beoordeling van de ander kon zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:08

Ik heb een 2-sterren beoordeling gegeven omdat de meneer nogal opdringerig en bijdehand overkwam, foto's waren wel duidelijk en hij reageerde ook snel. Kon inderdaad mijn eigen beoordeling in zien, ook 2 sterren. Ik was wel beleefd, maar bood niet naar waarde vond hij en ik reageerde niet snel genoeg.

Dus nu heb ik naast mijn 12,5 jaar account als eerste en enige beoordeling 2 sterren staan, komt lekker betrouwbaar over zo.. -O-
Gelijk maar een klacht naar marktplaats gedaan, want ik heb ook met mn moeders account op mijn advertentie gereageerd, meerdere berichten uitgewisseld, en die kan mij dus niet beoordelen. Hoopte er een 5-sterren beoordeling naast te kunnen zetten om het gemiddelde wat op te krikken, maar dit is wel erg willekeurig zo. Ik wil dat hele beoordelings-systeem niet. En al helemaal niet van mensen waarbij het niet tot een deal is gekomen..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:41

het is beter om dat beoordelings systeem alleen te laten werken als er daadwerkelijk een betaling via marktplaats heeft plaatsgevonden, want dan is er ook een deal tot stand gekomen. Maar van mij hoeft het allemaal niet. Het was toch een proefperiode dit stomme systeem, wanneer komen ze tot de conclusie dat het alleen maar ergernis geeft?
Wat mij betreft mogen ze ook een limit stellen aan het aantal advertenties. De meerderheid bestaat inmiddels uit webwinkels (en zwarte handelaars), die het slim aanpakken en een zgan aanvinken, zodat je die er ook al niet uit kunt filtreren als je voor duurzaam en (licht) gebruikt gaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:48

Nou ik had vandaag ook wat stoms.

Ik had een grote sta boog lamp op de Weggeefhoek.
Mijn huis gaat maandag in de verkoop dus ik wil zoveel mogelijk opruimen.

Mijn huis ben ik al 2 dagen aan het poetsen. .wat denk je. Voordat ik het wist stond die kerel met zijn modderklompen in mijn woonkamer >;)

Kan ik weeeeer dweilen |o

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:50

Ik heb laatst iemand 5 sterren gegeven zonder wat gekocht te hebben :') Ik vond haar gewoon zo aardig en behulpzaam. Omdat jullie er allemaal zo moeilijk over doen geef ik als het niet nodig is of als we niet tot een overeenkomst zijn gekomen ook niet lager dan 5 sterren. Vind het zelf ook niet erg aardig.

Maar dat even terzijde:
Ik moet zeggen dat mijn moeder en ik toch wel even tot de categorie 'rare mensen op Marktplaats' behoren :') Wij gingen vandaag namelijk planken ophalen een uur rijden ongeveer met de trailer. Maar het ging net toen we daar laatste stuk/net toen we daar waren zo erg waaien! Toen durfde mijn moeder niet meer te rijden met de trailer en hebben we hem daar achtergelaten :') Daarvoor hebben wij dus 2 uur in totaal gereden, en komende week moeten we hem dus ook weer op gaan halen |o
Hij stelde het wel zelf voor, maar ik baal er toch heel erg van. En hij zei zelf dat hij wel gewoon gegaan zou zijn, maar wij durfden niet..

En vanochtend kwam iemand de ganzen ophalen, maar dat was wel heel erg goed gegaan. 2 Marktplaats deals op 1 dag, en gisteren ook al 1 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:56

Hier in België hebben wij al jaren een beoordelingssysteem en nog nooit wat raar mee tegen gekomen. Snap niet dat het bij jullie zo raar gaat altijd _O-

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:14

Ik mag zeker geen screenshots plaatsen hier?
Ik heb twee iPhones te koop staan op Marktplaats en dat is dus echt het recept om tuig van de onderste richel aan te trekken -O-

Bij de eerste telefoon drukte ik op 'advertentie plaatsen' en ik kreeg binnen een seconde al een bericht 'heeft u de telefoon nog'?
Toen ik een gesprek startte bleek het waarschijnlijk om een robot te gaan, welke berichtjes stuurde die ontzettend slecht waren vertaald. :wave:

Daarna iemand die de iPhone wilde kopen, woonde te ver weg om de telefoon op te halen, dus wilde dat ik verstuurde, maar dan moest ik eerst via een link geld naar haar over maken. :')
Toen ik zei dat ik daar niet intrapte vroeg ze ineens of ik de telefoon wilde brengen en woonde ze hier 15 minuten vandaan. 8)7
Ik heb gezegd dat ik de telefoon niet aan haar verkoop en nu gaat ze een klacht indienen bij Marktplaats over mij. Ik zit te rillen op de bank van angst. O:)

Tja persoon 1 is 4 dagen lid, persoon 2 is 6 dagen lid van Marktplaats. Dan kom je ook wel heel betrouwbaar over vind ik. :j

Verder nog heel veel gekkige oplichterstrucjes. Ik word er helemaal simpel van. De mensen die serieus interesse hebben die vertrouwen MIJ dan weer niet omdat ik TWEE iPhones te koop heb staan. :=

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:32

Nant schreef:
Ik mag zeker geen screenshots plaatsen hier?
Ik heb twee iPhones te koop staan op Marktplaats en dat is dus echt het recept om tuig van de onderste richel aan te trekken -O-

Bij de eerste telefoon drukte ik op 'advertentie plaatsen' en ik kreeg binnen een seconde al een bericht 'heeft u de telefoon nog'?
Toen ik een gesprek startte bleek het waarschijnlijk om een robot te gaan, welke berichtjes stuurde die ontzettend slecht waren vertaald. :wave:

Daarna iemand die de iPhone wilde kopen, woonde te ver weg om de telefoon op te halen, dus wilde dat ik verstuurde, maar dan moest ik eerst via een link geld naar haar over maken. :')
Toen ik zei dat ik daar niet intrapte vroeg ze ineens of ik de telefoon wilde brengen en woonde ze hier 15 minuten vandaan. 8)7
Ik heb gezegd dat ik de telefoon niet aan haar verkoop en nu gaat ze een klacht indienen bij Marktplaats over mij. Ik zit te rillen op de bank van angst. O:)

Tja persoon 1 is 4 dagen lid, persoon 2 is 6 dagen lid van Marktplaats. Dan kom je ook wel heel betrouwbaar over vind ik. :j

Verder nog heel veel gekkige oplichterstrucjes. Ik word er helemaal simpel van. De mensen die serieus interesse hebben die vertrouwen MIJ dan weer niet omdat ik TWEE iPhones te koop heb staan. :=

:') lekker dan, misschien toch de iphones dan omstebeurt erop zetten, ik snap het wel van die mensen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:13

Waarschijnlijk ga ik ook slechte beoordeling krijgen van 3 personen.

Heel veel gedoe over het hindernismateriaal. Of ik dingen ook apart verkocht, lager bod uitbrengen ivm bezinegeld (alsof dat mijn probleem is). Een link uit Groningen doorsturen met goedkopere optie (prima, koop je het daar toch?)

Lang verhaal kort, ik mag het spul uiteindelijk toch op huidige locatie neerzetten en heb het dus terug getrokken uit de verkoop omdat ik het nu toch zelf kan blijven gebruiken. Netjes bericht gestuurd naar de meerdere partijen. Ik wacht de dreigmails wel af.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:17

miss_lizje schreef:

Heel veel gedoe over het hindernismateriaal. Of ik dingen ook apart verkocht, lager bod uitbrengen ivm bezinegeld (alsof dat mijn probleem is). Een link uit Groningen doorsturen met goedkopere optie (prima, koop je het daar toch?)

Lang verhaal kort, ik mag het spul uiteindelijk toch op huidige locatie neerzetten en heb het dus terug getrokken uit de verkoop omdat ik het nu toch zelf kan blijven gebruiken. Netjes bericht gestuurd naar de meerdere partijen. Ik wacht de dreigmails wel af.

Waarom stuur je uberhaupt een reactie terug? had je al concrete afspraken gemaakt maw op papier al verkocht?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:33

Ik zou die lui allemaal blokkeren.. :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:38

studiemiep schreef:
miss_lizje schreef:

Waarom stuur je uberhaupt een reactie terug? had je al concrete afspraken gemaakt maw op papier al verkocht?

Nee op papier niet verkocht. Wel in onderhandeling met verschillende partijen die bleven bieden, maar er werd ver onder mijn laagste prijs geboden. Werd dagelijks door meerdere partijen bericht met "verkoop t aan mij/is het nog beschikbaar/hoe lopen onderhandelingen met partij x"

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:49

vind dat beoordelen ook kul. en ook als alles goed verloopt moet je verbeterpunten geven, ook als die er niet zijn.
heb wel wat dingetjes verkocht via marktplaats. loopt wel redelijk. alleen mijn gigantische verzameling kippen voer- en drinkbakken wil niemand hebben.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:50

Dan had je imo gewoon de advertentie kunnen verwijderen hoor:-).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:53

NenaC schreef:
vind dat beoordelen ook kul. en ook als alles goed verloopt moet je verbeterpunten geven, ook als die er niet zijn.
heb wel wat dingetjes verkocht via marktplaats. loopt wel redelijk. alleen mijn gigantische verzameling kippen voer- en drinkbakken wil niemand hebben.

Je kan doorklikken zonder een negatief (of positief :) ) punt aan te klikken. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:00

NenaC schreef:

Blijken meer mensen te zijn die dat denken maar dat hoeft zoals hierboven staat dus niet he.
Heb zelf vandaag 20 advertenties erop gezet, ben benieuwd.

Deze week geen gekkie op Marktplaats, maar een fijne deal, volgende dag meteen op de afgesproken tijd is ze het op wezen halen. Geen gedoe, echt fijn. :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:28

Ik heb ook wel een redelijk weekje. De kelder met paardenspul opgeruimd en het loopt wel redelijk, afgezien van een enkele-blauwe-vinkjes-maar-toch-stilzwijgen-bieder.
Valt me wel op dat het kleine spul op een FB-verkoopgroep in de buurt wel een stuk beter loopt, maar dat is logisch.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:04

Ik vind het zo wissleend, ene week is het meer fb en de andere week marktplaats
Dingen waarvan ik denk dat ze snel wegzijn blijf ik mee zitten en andersom
ik heb nu zoef zoef dieren te koop maar ik krijg weinig reacties, ja veel te lage ( 10- op iets wat nieuw 45 euro kost, ik wil er toch echt minimaal 15- voor krijgen, is zgan)
Motorkleding hoop ik ook nog kwijt te raken, ik heb geen motor meer en ik heb nog 6 wkn voor ik verhuis en kan en het geld gebruiken en geen zin om onnodige spullen mee te verhuizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:53

Er is een manier om van een beoordeling af te komen!! Nu hopen dat het lukt.. :=

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:27

Shanna schreef:
Er is een manier om van een beoordeling af te komen!! Nu hopen dat het lukt.. :=

en hoe werkt dat?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:19

Ik ben benieuwd wat ik voor gekkies ga krijgen.

Ik heb onze oude trailer er op gezet een opknapper voor 500 euro dus zal wel wat gekkies opleveren weer :+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:15

Shanna schreef:

Ja dus alleen als je het er beide mee eens bent.

Net alsof zo'n lolbroek die 1 ster geeft voor de fun daarmee instemt, zonde vd energie om daar moeite in te steken