Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:27

Piekosjj schreef:
By the way, Waterstones zit ook in NL! Er zit er sowieso in A'dam 1

wat gek dan dat ze niet naar nl verzenden, zal de amsterdamse waterstones zelf even mailen, dankje voor de tip!

germie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:39

Bookdepository.com
Amazon.de

Hier bestel ik ook wel.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:52

Oh wat goed! die eerste link heeft alles wat ik wil, verzend naar NL, en accepteerd paypal!
Onwijs bedankt Germie!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:34

Chasingmood schreef:
Oh wat goed! die eerste link heeft alles wat ik wil, verzend naar NL, en accepteerd paypal!
Onwijs bedankt Germie!

En verzendt gratis. Wel zonder tracing, en het duurt erg lang, maar ik heb tot nu toe altijd gekregen wat ik besteld heb. Reken wel op 3 weken levertijd. Tussen verzendklaar maken en daadwerkelijk versturen kan veel tijd zitten. Ook niet alles komt uit Engeland, het is maar net in welk pakhuis het boek ligt. Ik heb ook al boeken uit Wenen gehad.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:49

Zolang het boek maar engelstalig is en niet oostenrijks vind ik t goed :+ heb geen haast
edit: ja oostenrijks is een taal :')

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:53

Mijn man vraagt zich na het zien van een achterlijke Blokker reclame bijna dagelijks af "kennen ze geen gourmetten in Amerika?".
Dus voor de Amerikanen onder ons..... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:18

Nog 1 die ik me al jaren af vraag, waarom moeten leerlingen altijd op harde (houten) stoelen zitten in de klas, en hebben de leraren een zachte luxe stoel?

In het algemeen zitten de leerlingen langer dan een docent, want de docent staat vaak om dingen uit te leggen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:21

Leerlingen wisselen van lokaal (middelbare) en de docent niet. Zal vast iets met de arbo te maken hebben?
Op de uni hebben we voor werkcollege ook zachte bureaustoelen. Boor hoorcollege in de ene zaal zitjes met een kussentje en in de andere houten zitjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:45

Basisschool leerlingen wisselen niet van lokaal..

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:48

Ik kan me voorstellen dat er veel vandalisme zou zijn. Bijvoorbeeld de stof stukknippen en/of de vulling eruit halen. Daarnaast zijn ze groot en naar mijn mening onhandig. Ook kan ik me voorstellen dat het niet haalbaar is met het budget. Zijn allemaal speculaties, ik weet het natuurlijk ook niet zeker. Waarom de docent dan wel een fijne stoel heeft is me ook een raadsel eerlijk gezegd.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:49

Ik heb zelf kleuters en de minuten die ik - onder schooltijd, op mijn bureaustoel kan zitten, kan ik bij wijze van spreken op de vingers van één hand tellen :+ Dat geldt ook voor mijn leerlingen, die zitten weinig hoor.
Maar oudere leerlingen zitten natuurlijk wel meer, maar ondanks dat de stoelen hard zijn, zijn ze wel ergonomisch verantwoord hoor :j

En inderdaad: het moet wel lang meegaan (20+ jaar!), dus stof en zacht is dan gewoon niet sterk genoeg

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:54

Ik denk inderdaad ook dat leerlingen minder voorzichtig zijn / slecht met de stoelen omgaan. In onze stoelen waren altijd wel woorden of namen gekrast bijvoorbeeld. En kauwgom krijg je makkelijker van een houten stoel als van stof :Y) .
Hout is altijd beter schoon te maken als stof, dus hygiëne is ook een kanshebber denk ik.
En het budget natuurlijk inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:58

Ik ben het echt nog nooit tegengekomen dat een docent een comfortabele bureaustoel had eigenlijk.. Ja we hadden er op het middelbaar geloof ik eentje die een aangepaste stoel had omdat ze bepaalde klachten had, maar uiteindelijk werd dat nog een heel drama omdat zij niet alle lessen in hetzelfde lokaal gaf en dan dus met die stoel moest gaan slepen.
De meeste docenten zaten bij ons gewoon op stoelen waar wij ook op zaten, of ze hadden ze 1 slag comfortabeler. Dus die stoelen met hetzelfde frame als een houten stoel maar dan met een stoffen bekleding en armleuningen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:38

Ik hoor de laatste vier dagen bij mijn Shetlander een 'knak' als ze eet.
Af en toe gaat het weg, maar dan komt het weer terug bij elke hap.
Het klinkt alsof haar kaak knakt, zoals sommige mensen hun vingers knakken.
Ik mag er gewoon aanzitten en ze lijkt geen pijn te hebben.
Kan dat knakken slecht zijn, denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:49

Even de dierenarts of tandarts bellen lijkt me verstandiger als je het nooit eerder gehoord hebt.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:23

Tuurlijk, dat is zeker de volgende stap, als het nog langer aanhoudt.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:47

Natascha schreef:
Mijn man vraagt zich na het zien van een achterlijke Blokker reclame bijna dagelijks af "kennen ze geen gourmetten in Amerika?".
Dus voor de Amerikanen onder ons..... :D

Mijn vriend had er iig nog nooit van gehoord. Ik denk dat het dus vrij onbekend is daar. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:29

Ik vraag mij momenteel af... ik had een discussie met een vriend, we hadden het over het uitdrogen van lippen. Zeer van toepassing met dit koude weer. Hij zei: je moet vet op je lippen doen, dus je lippen hebben vet nodig om terug beter te worden.
Ik zei: ja maar ze bestaan uit water, dus je moet ze genoeg hydrateren.
Waarop hij zei: ja maar als je je lippen met speeksel nat maakt, droog je ze uit.

Dus, vet of water, of de combinatie, of... hoe werkt dat nu eigenlijk? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:37

Hij heeft wel gelijk, als je je lippen (vaak) met speeksel nat maakt droog je ze inderdaad uit. Vet beschermt je lippen tegen de kou en de wind, en je hebt ze zelfs met een zonnebeschermings-factor er in en het houdt je lippen soepel. Maar gewoon boter werkt bijvoorbeeld ook al. Als je echt al gesprongen lippen hebt dan heb je ook hydraterende cremes te koop.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:44

Maar zijn je lippen dan vet, of water?
En helpt genoeg drinken helemaal niet?
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 06-12-16 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:44

Nat maken werkt contra. Waarom, dat weet ik zo niet. Water verdampt wel weer, en dan wordt het ook weer kouder. Maar ben vooral een ervaringsdeskundige :Y)

Beschermen met vet werkt het beste. Dan is er weinig invloed van buitenaf en je houdt je vocht beter binnen. Daarnaast is drinken ook belangrijk bij droge lippen (vaak ook een teken van te weinig vocht) Veel mensen vergeten dat je in de winter ook nog voldoende moet drinken.

Zat er aardig dicht in de buurt:
https://www.salusi.nl/5-tips-om-gespron ... e-genezen/

Overigens kan ik niet van die losse velletjes af blijven... :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:52

Riddershow, dankje! Dat is duidelijk ja. Meestal drink ik ook gewoon water en laat een restje op mijn lippen liggen ipv zelf te likken (klinkt best vreemd zo). En dat lijkt ook iets te helpen. Dus eigenlijk is het de combinatie :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:55

Vet als in vaseline/labello (hydrofoob) trekt niet in de huid maar beschermt het van buitenaf. Dus ter voorkoming van uitdroging/barstjes door de kou is dat een goede oplossing. Bijv. als je op de fiets zit.
Wil je je huid echt voeden zou je een hydrofiele crème moeten gebruiken. Sinds ik mijn lippen smeer met crème zijn ze minder uitgedroogd.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:09

Kaas word gemaakt van melk met toevoeging van (oa) stremsel. (Niet-synthetische) Stremsel komt uit de maag van een kalf.
Hebben mensen babies iets vergelijkbaars in hun maag?

Ik weet namelijk vrij zeker dat er gewone melk in mijn kind gaat, maar soms als hij na een tijdje weer melk uitspuugt, zijn er meer 'brokjes' dan enkel melk. Is zijn maag stiekem kaas aan het maken? :')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:15

Ja, elk zoogdier heeft deze enzymen in de maag :)