Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mallow schreef:Klopt inderdaad Janine dat is om schulden af te betalen. Ze krijgen dan enkel een vastgesteld bedrag om uit te geven aan boodschappen ed. Geen idee of dat contant is of op een aparte pinpas eerlijk gezegd.
Ik heb ook een dillema..
Heb 2 maanden terug een draagdoek gekocht. Omdat het om best een flink bedrag ging heb ik gekozen het verzekerd verzonden te willen hebben . Ging uit m'n hoofd om 8,60 (?) aan verzendkosten. Nu was ze al erg laat met het verzenden omdat er toen die stakingen van post nl waren. Heeft 2 weken geduurd voor de doek op de post ging. Maar ik had de doek toch niet direct nodig dus vond het opzich prima, liever dat dan dat ie kwijt raakte.
Nu kwam de doek eindelijk binnen en zag ik dat ze m via internet zo'n etiket had gekocht en net 6,- had betaald voor het verzenden (weet de precieze prijs niet meer). Had haar een berichtje gedaan dat ik erg blij was met de doek maar iets minder blij met het verzenden. Buiten dat hij nu niet verzekerd was heb ik dus ook teveel betaald. Ze zou dat terug overmaken. Inmiddels zijn we haast 2 maanden verder en nog niets op m'n rekening gezien. Meerdere malen om gevraagd maar dan is ze t vergeten, dan is ze op vakantie etc etc.
Wat zouden jullie doen? Niet zeuren om die 2 euro of toch een melding maken..
SAKKIA schreef:Omdat jullie toch een beetje doorgewinterde "marktplaatsers" zijn heb ik een vraagje voor jullie.
Afgelopen week heb ik vier model vrachtwagens gekocht voor in totaal 100 euro. Alles bij dezelfde koper en in dezelfde doos. Gisteren hebben we dit pakketje binnen gekregen en aan elk vrachtautootje blijkt wat te mankeren. Koplampen of ruitenwissers missen, van 1 truckje ligt zelfs de hele cabine eraf.
In de mailwisseling heb ik gevraagd of de truckjes in goede staat waren en of ze helemaal compleet waren (dus inclusief spiegeltjes e.d. die zitten er meestal los bij) en dit zou het geval zijn.
Ze zaten allemaal nog in de doos en zagen er netjes uit, volgens de verkoper. Dit blijkt nu echter niet zo te zijn. Dus mijn vriend heeft gebeld en aangegeven dat hij niet tevreden is en dat hij de truckjes terug wil sturen en zijn geld graag terug wil. Daar moest de beste man even over nadenken en we zouden terug gebeld worden. Dit is uiteraard niet gebeurd en dus hebben we vanmorgen nogmaals gebeld om te vragen hoe dit op gelost kon worden. De man gaf aan op zoek te willen gaan naar de missende onderdelen. Maar eigenlijk zit ik hier helemaal niet op te wachten en dit lost het probleem van de afgeknapte cabine bij 1 van de truckjes ook niet op.
Hij gaat mijn vriend straks terug bellen (denk niet dat hij dit doen gezien de eerste ervaring, maar we wachten het af).
Ik wil eigenlijk gewoon graag mijn geld terug en de truckjes terug sturen.
Hebben jullie zoiets al eens aan de hand gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?
Dit gaat dus niet om speelgoed vrachtautootjes maar echt om modelautootjes, verzamelopjecten zeg maar.
xx_Lyzet schreef:Zocht iets op marktplaats. Dus degene gemaild krijg ik terug woont wel aan het andere kant van het land of ik het wilde ophalen want ze willen hun bankgegevens niet aan voor hun onbekende mensen geven. Waarom zit je dan op mp, vraag ik me af.