[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:19

Voor mij valt hij ook tegen. Vooral op batterij verbruik.
Hij moet dagelijks aan de lader.

Terwijl mijn moeder heeft een smartwatch een keer zo goedkoop. Die alles kan wat mijn Apple ook kan. Maar dan met een batterij duur van 7 dagen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:39

Ik ben er wel heel blij mee maar bovenstaande klopt wel allemaal.
Ik had eerst eentje uit de decathlon voor 35€ en die ging 12 dagen met 1 keer opladen. Kon dan wel geen betalingen doen etc, maar qua sport metingen enzo was die super uitgebreid.

Maar ik ben echt vanaf dag 1 verslaafd aan mijn Apple Watch en ik gebruik niet eens alle functies.
Ik moet ook zeggen dat de onderlinge wedstrijdjes die je met de Apple kan doen mij heel erg motiveren om meer te bewegen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:43

daantjuhhh schreef:
Voor mij valt hij ook tegen. Vooral op batterij verbruik.
Hij moet dagelijks aan de lader.

Terwijl mijn moeder heeft een smartwatch een keer zo goedkoop. Die alles kan wat mijn Apple ook kan. Maar dan met een batterij duur van 7 dagen.

Ik denk niet dat er andere smartwatches zijn die echt hetzelfde kunnen. Betalen inderdaad, maar er zijn wel meer functies die echt uniek zijn voor de apple watch.

Maar niet iedereen zal al die functies gebruiken uiteraard.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 07:41

Ik zet als ik ben om doe de batterij besparing aan.
Dat scheelt echt in het terug lopen van de batterij.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:50

Wanneer je altijd gebruikt maakt van ApplePay…(zowel op Applewatch als op iPhone) nemen jullie dan op reis (Canada/USA) evengoed nog pasjes mee? In Nederland heb ik die nooit meer bij me.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:12

paars schreef:
Wanneer je altijd gebruikt maakt van ApplePay…(zowel op Applewatch als op iPhone) nemen jullie dan op reis (Canada/USA) evengoed nog pasjes mee? In Nederland heb ik die nooit meer bij me.

Zeker! Altijd. Betaalpas, creditcard en ook cash.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:04

Ik heb een portomonneetje aan mijn sleutelbos hangen. Een dubbele. Ene kant kunnen mijn sleutel in, andere kant zitten dan mijn pasjes is. Rijbewijs, pinpas, creditcard. Zo heb ik ze altijd bij me. Zeker naar het buitenland zou ik altijd zorgen dat ik mijn pasjes toch gewoon bij me heb. Je weet maar nooit. Straks verlies je je telefoon of zo, sta je daar mooi met lege handen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:23

Aan de sleutelbos…dat is al best een groot ‘geheel’? Of valt het je mee? Die pasjes zijn ook allemaal nog net zo groot als 30 jaar geleden :+ . Weinig vernieuwing op dat front in vergelijking met computers en floppydisks… ik ben meestal Toos Handtasloos ook. Kunnen ze ook niks stelen….Enfin, ik ga wel op snor naar zo’n buiktasje. Dan heb ik alles idd bij me.
Wie doet er een uitvinding om die passen eens te updaten 8-) .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:27

Ik gooi ‘m even hier.

Wat kan ik doen?
Mijn macbook heeft update, maar met installeren krijg ik internet fout waardoor die niet kan verder update. Wifi doet het gewoon prima. Nooit problemen mee gehad ook.

Heb nu macOS sonama 17.4.2

Iemand idee?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:17

Banyu schreef:
Ik gooi ‘m even hier.

Wat kan ik doen?
Mijn macbook heeft update, maar met installeren krijg ik internet fout waardoor die niet kan verder update. Wifi doet het gewoon prima. Nooit problemen mee gehad ook.

Heb nu macOS sonama 17.4.2

Iemand idee?

Niemand?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:15

Wanneer geeft hij de fout? Heeft hij de bestanden wel al gedownload? Misschien een fout op de server, en dan zou ik het een paar dagen later opnieuw proberen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:03

8nnemiek schreef:
Wanneer geeft hij de fout? Heeft hij de bestanden wel al gedownload? Misschien een fout op de server, en dan zou ik het een paar dagen later opnieuw proberen.

Net even opnieuw geprobeerd. Het downloaden wilt wel lukken volgens mij, maar halverwege krijg ik dit.
Dit heb ik nooit eerder gehad, maar de wifi werkt ook gewoon goed, zelfs met hotspot aan naar de MacBook, al weet ik niet of dat iets verder uit maakt?"

Afbeelding

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 20:04

Afbeelding
Hoop dat iemand me kan helpen met een irritant probleem op mijn iPhone 13 met geupdate IOS en geupdate Whatsapp.
Kreng download geen afbeeldingen meer en afbeeldingen versturen is ook een drama. Heel soms lukt het. Wifi, 4g, 5g, iPhone opnieuw opgestart, instellingen staan goed ik begrijp er geen bal van.
Iemand hier mss nog een tip?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 21:47

paars schreef:
[ Afbeelding ]
Hoop dat iemand me kan helpen met een irritant probleem op mijn iPhone 13 met geupdate IOS en geupdate Whatsapp.
Kreng download geen afbeeldingen meer en afbeeldingen versturen is ook een drama. Heel soms lukt het. Wifi, 4g, 5g, iPhone opnieuw opgestart, instellingen staan goed ik begrijp er geen bal van.
Iemand hier mss nog een tip?

Heb je genoeg opslag op je iPhone?
Heb je whatsapp al eens eraf gegooid en opnieuw gedownload?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 23:49

Opslag genoeg, nog 60G over. Whatsapp eraf…mss een idee, dat heb ik nog niet gedaan/gedurft. Even goed kijken hoe ik dat moet doen (wil niks kwijtraken).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 15:26

paars schreef:
Opslag genoeg, nog 60G over. Whatsapp eraf…mss een idee, dat heb ik nog niet gedaan/gedurft. Even goed kijken hoe ik dat moet doen (wil niks kwijtraken).

Backup maken van Whatsapp en dan de app verwijderen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:58

Wie hier heeft er een Apple Watch?

Gebruik jij een protector? Zo ja welke? En bevalt die?

Gebruik jij enkel Apple bandjes? Of ook third party bandjes?

Ik overweeg een Watch aan te schaffen. Ik ga morgen even langs de Amac om te kijken. Ik vraag me af of het zin heeft een duurder bandje te kiezen, of dat ik beter bij third party bandjes kan gaan kijken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 00:26

Suzanne F. schreef:
Backup maken van Whatsapp en dan de app verwijderen.
Dank! Kwam erachter dat als ik de netwerkinstellingen herstel het probleem even is opgelost. Geen idee waarom dat werkt maar ik vind het voor nu even minder ingewikkeld dan whatsapp opnieuw installeren. Althans: ik heb even tijd om goed te kijken hoe dat moet …

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 00:35

Ik heb een Apple Watch, zonder protector. En met een standaardbandje. Gaat tot dusver prima. Heb ‘m nu…ruim een jaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 06:13

Ik heb een screen protector op het scherm van mijn Apple watch. Ik ben niet enorm voorzichtig en gebruik het ding ook tijdens het klussen en sporten, en hij ziet er nog als nieuw uit :D *klopt af*
Ik vind ze tot nu toe behoorlijk degelijk :j

En ik gebruik eigenlijk alleen third party bandjes, daarin merk ik weinig verschil met het originele bandje, alleen dat het kliksysteem qua kleur niet perfect matcht.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 08:53

Hier ook een Apple Watch gebruiker, zonder protector. Ik bots (helaas) regelmatig met mijn armen langs deurposten door wat oriëntatie issues, maar daar heb ik eigenlijk geen schade van. Verder probeer ik redelijk zuinig te zijn :+

Wat bandjes betreft wissel ik af, soms koop ik origineel en soms third party. Er zit vooral bij third party nog veel kwaliteitsverschil. Ik heb bandjes van €10 die al 5 jaar meegaan, maar ook bandjes van €80 die na een jaar al zoveel slijtage hebben dat ze lelijk zijn of niet meer sluiten. Of ze klikken net niet lekker vast.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:07

Annemiek, die screen protector, is dat gewoon zo’n flexibel laagje, of meer zo’n harder plaatje die helemaal tot de rand gaat?

Zijn er nog third party bandjes merken die jullie heel erg aanraden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:49

Mijn screen protector zit er een beetje tussenin. Hij is redelijk stevig, maar nog wel buigbaar. Hij is voorgevormd en loopt precies tot aan de randjes, dus je ziet er niks van.

Edit, ik heb hem even opgezocht, deze heb ik;
https://a.aliexpress.com/_EHGWHjE
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 28-03-25 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:51

al jaren een Apple Watch, ik heb mijn tweede, mijn man draagt mijn vorige. Nooit screenprotector, terwijl ik behoorlijk motorisch ontspoord ben en vaak tegen deurposten e.d. stoot. Bandjes van Apple en van bv Temu, maakt mij niks uit

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:05

Vanaf welk jaar is nog het slimst om een macbook aan te schaffen?