Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Die volgens eerder zeggen klaar was daarmee....
Citaat:Overigens snap ik niet waarom mensen op mij afgeven.
Ik heb de prik en ik doe niet moeilijk over prikken.
Needje schreef:Popstra schreef:Er is naar mijn weten nog nergens gezegd of beweert dat je na 1 volledige vaccinatie tegen corona voor altijd beschermt zou zijn
Ook niet dat je binnen een paar maanden moest boosteren.
bigone schreef:In Oostenrijk hebben zich na de 2G “ dreiging” ipv dik 100.000 per week ruim 450.000 mensen laten vaccineren . Snel invoeren hier , mensen zien het vaccinatie beleid toch al als drang/dwang dus maak er gebruik van .
En dan hoop ik dat mensen die geen andere reden aanvoeren zoals even wachten, geen zin in alsnog die prik halen.
sureido schreef:Ik heb een beetje het idee dat we aan het vechten zijn tegen een vijand met ons allen waar we nooit tegen gaan winnen.
Ik denk dat we jaarlijks veel corona gaan krijgen in vooral de winter en ik denk niet dat hier iemand denkt dat jaarlijks alle horeca om 18.00 sluiten etc nu echt gaat helpen. Het enige wat misschien echt besmettingen omlaag haalt is scholen dicht en vooral snotterkinderscholen maar dat gebeurt niet meer.
Ik denk dat je gewoon moet zorgen dat de ic capaciteit ver omhoog gaat zodat je dit jaarlijks kan opvangen. Het is er nu eenmaal, mensen gaan elk jaar ziek worden, je gaat geen 100% vaccinatiegraad halen dus ga daar op focussen ipv lockdowns die toch niet helpen. Ik vraag me echt af wanneer het kwartje gaat vallen. Die steun aan horeca etc kan je beter daarin steken.
Ik zelf ben in de afgelopen 2 jaar een stuk ouder geworden want stappen boeit mij eigenlijk ook een heel stuk minder dan voorheen (of zou dat aan een relatie krijgen liggen) en ben pas twee keer geweest sinds het open is, maar ik vind het wel een beetje uitzichtloos worden eerlijk gezegd.
Needje schreef:Cer schreef:ja, omdat jij dit soort dingen blijft plaatsen... ? Dan vind je er misschien toch wat van
Omdat ik graag kritisch blijf ja. En dus vragen blijf stellen bij alles.
sureido schreef:Als je thuis onderwijs invoert is ook meteen een groot deel gedwongen om thuis te werken, twee vliegen in één klap. Maar staat natuurlijk wel echt een dilemma tegenover. Het lost uiteindelijk ook niet het echte probleem op denk ik.
sureido schreef:Als je thuis onderwijs invoert is ook meteen een groot deel gedwongen om thuis te werken, twee vliegen in één klap. Maar staat natuurlijk wel echt een dilemma tegenover. Het lost uiteindelijk ook niet het echte probleem op denk ik.
sureido schreef:Ik heb een beetje het idee dat we aan het vechten zijn tegen een vijand met ons allen waar we nooit tegen gaan winnen.
Ik denk dat we jaarlijks veel corona gaan krijgen in vooral de winter en ik denk niet dat hier iemand denkt dat jaarlijks alle horeca om 18.00 sluiten etc nu echt gaat helpen. Het enige wat misschien echt besmettingen omlaag haalt is scholen dicht en vooral snotterkinderscholen maar dat gebeurt niet meer.
Ik denk dat je gewoon moet zorgen dat de ic capaciteit ver omhoog gaat zodat je dit jaarlijks kan opvangen. Het is er nu eenmaal, mensen gaan elk jaar ziek worden, je gaat geen 100% vaccinatiegraad halen dus ga daar op focussen ipv lockdowns die toch niet helpen. Ik vraag me echt af wanneer het kwartje gaat vallen. Die steun aan horeca etc kan je beter daarin steken.
Ik zelf ben in de afgelopen 2 jaar een stuk ouder geworden want stappen boeit mij eigenlijk ook een heel stuk minder dan voorheen (of zou dat aan een relatie krijgen liggen) en ben pas twee keer geweest sinds het open is, maar ik vind het wel een beetje uitzichtloos worden eerlijk gezegd.
Needje schreef:Vayo schreef:Ook weet ik dat een grote groep corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Is dit nog steeds het overgrote deel? Mocht minimaal de helft of meer uit niet gevaccineerden bestaan, dan lijkt me dat het niet anders kan dan dat het OMT-advies van het 2G beleid aangenomen wordt en direct na deze lock down of liever eerder wordt ingezet.
Want anders kun je het in mijn ogen niet meer rechtvaardigen naar alle gevaccineerden als het OMT advies waarbij iedereen ´gepakt´ wordt wel wordt aangenomen, maar het 2G advies van het OMT wordt verworpen. Juist die 2G regel kan ervoor zorgen dat niet gevaccineerden op minder plaatsen komen en minder snel besmet worden. Zij zijn immers niet beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. En ik denk ook dat dit vooral ervoor gaat zorgen dat mensen zich toch laten vaccineren.
Ik weet wel dat wanneer het advies voor de 2G regel niet wordt overgenomen, ik ook geen enkele motivatie meer voel om me nog bezig te houden met corona en de maatregelen.
Nu zijn veel van de maatregelen zodanig dat je niet anders kunt dan je er aan houden als het gaat om horeca of winkels die eerder dicht moeten, evenementen die niet meer mogen enz.
Ik trek wel echt de streep wel bij wat er privé achter mijn voordeur gebeurd. Dat is mijn zaak en daar laat ik me niet meer in beperken. Toevallig precies in de komende weken een feestje met de hele familie gepland staan, wat vorig jaar ook al niet door ´mocht´ gaan. Vorig jaar heb ik het niet door laten gaan, maar dit jaar laat ik me er niet door beperken. Net als afstand houden van familie en vrienden. Wij zijn allemaal al gevaccineerd en gezond en de kans dat wij de zorg belasten is enorm klein.
Een derde vaccinatie halen wil ik direct doen om mijn bijdrage te leveren. Boosteren en inzetten op iedereen gevaccineerd krijgen en kwetsbaren individueel beschermen lijkt me echt het meest effectief. En zorgen dat er streng gehandhaafd gaat worden op die 2G zolang besmettingen hoog zijn.
Nou het aandeel gevaccineerden in het ziekenhuis loopt ondertussen wel op.
Ja tuurlijk is het % gezien nog steeds voornamelijk ongevaccineerden, maar juist omdat je als gevaccineerde dus toch wel in het ziekenhuis lijkt te kunnen komen is het juist imo niet echt meer echt te rechtvaardigen de ongevaccineerden daar voor te laten boeten met 2G.
Daarbij vind ik het opvallend dat er gewezen wordt naar die ongevaccineerden terwijl jij hier al weer een duidelijk voorbeeld laat zien van gevaccineerden die schijt hebben aan de regels "omdat".
Als jij met je vingertje wil wijzen dan zal ik me gewoon aan de regels houden. Anders kan je wat mij betreft naar de 3 vingers kijken die terug naar jou wijzen.
sureido schreef:ik denk ook dat thuis werken en scholen even dicht werkt, maar zouden we nu niet herfstvakantie effect moeten zien?