Sheran schreef:Kan toch alleen maar denken: wat een gezegend leven moet je hebben op het moment als een mondkapje in het OV een groot probleem lijkt.
Ik ben vooral heel blij dat we weer op dit punt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Kan toch alleen maar denken: wat een gezegend leven moet je hebben op het moment als een mondkapje in het OV een groot probleem lijkt.
SusanH schreef:Laat ik het anders zeggen. Ondanks juist gebruik van beschermingsmiddelen hebben wij een grote corona uitbraak gehad. Voor mij voldoende bewijs dat de IIR mondkapjes die wij gebruiken volgens protocol niet werken als er veel virusload is. Dus, als iemand goed verkouden is en met een dergelijk mondkapje op gaat werken, gaat dat er niet voor zorgen dat er 0 anderen besmet worden.
En voorlopig ga ik dit topic weer even ontstippen. Merk dat ik even een pauze moet nemen.
MarlindeRooz schreef:Sheran schreef:Kan toch alleen maar denken: wat een gezegend leven moet je hebben op het moment als een mondkapje in het OV een groot probleem lijkt.
Misschien heb ik wel een chronisch medisch probleem waardoor ik erg veel misselijk en onwel ben en een mondkapje daarom enorm oncomfortabel is. En er tevens ook voor zorgt dat mijn hartslag omhoog knalt ik dreig flauw te vallen.
Was even vergeten dat je er altijd bij moet zeggen waarom het een probleem is.
En drie maanden geleden zat ik ook in het OV, met mondkapje, maar niet met 30 graden.
Oh, niet met het OV is voorlopig geen optie.
Oh edit: en dat ik iets vreselijk vindt betekent niet dat ik het een groot probleem vindt. Erg apart weer om het zo te stellen alsof dat het enige is waar ik mijn zorgen over heb op dit moment.
MarlindeRooz schreef:Ik blijf het gewoon apart vinden dat je wel in een restaurant mag zitten, naar een festival mag gaan, op kantoor kan zitten, met 8 mensen in huis, pubers mogen naar school en op zuipvakanties etc maar dat een mondkapje in de trein moet. Maar goed je kan natuurlijk zelf nadenken en hem op een leeg perron / lege coupe afzetten. Ik reis om die reden graag 's avonds heel laat zodat ik alleen ben. Dan is het tevens ook minder warm dus dan trek ik het beter. Dat is mijn oplossing.
IMANDRA schreef:SusanH schreef:Dus, als iemand goed verkouden is en met een dergelijk mondkapje op gaat werken, gaat dat er niet voor zorgen dat er 0 anderen besmet worden.
Maar, als er in plaats van 5 maar 3 verkouden worden, juist omdat je mondkapjes draagt, is dat toch al winst gezien de dunne bezetting?
purny schreef:MarlindeRooz schreef:Ik blijf het gewoon apart vinden dat je wel in een restaurant mag zitten, naar een festival mag gaan, op kantoor kan zitten, met 8 mensen in huis, pubers mogen naar school en op zuipvakanties etc maar dat een mondkapje in de trein moet. Maar goed je kan natuurlijk zelf nadenken en hem op een leeg perron / lege coupe afzetten. Ik reis om die reden graag 's avonds heel laat zodat ik alleen ben. Dan is het tevens ook minder warm dus dan trek ik het beter. Dat is mijn oplossing.
Ook op het perron ben je verplicht om het kapje op te zetten. En bij al die andere dingen die je opnoemt kun je afstand houden
Huertecilla schreef:![]()
vanaf 26 juni geen masker meer verplicht buiten!!!
Pandora2 schreef:Huertecilla schreef:![]()
Begint al ergens op te lijken zo![]()
Maar hadden jullie dan ook verplicht masker op als je gewoon over straat loopt ?
Dat hebben we hier in BE nooit gehad volgens mij. Enkel winkels, drukke winkelstraten en op plaatsen waar veel volk samenkomt.
Pandora2 schreef:Huertecilla schreef:![]()
Begint al ergens op te lijken zo![]()
Maar hadden jullie dan ook verplicht masker op als je gewoon over straat loopt ?
Dat hebben we hier in BE nooit gehad volgens mij. Enkel winkels, drukke winkelstraten en op plaatsen waar veel volk samenkomt.
Citaat:En mondkapje dragen als ik verkouden ben begin ik niet aan. Of ik werk gewoon door of als ik zwaar verkouden of grieperig ben meld ik me ziek. Wat natuurlijke weerstand opbouwen is ook niet verkeerd en gelukkig kunnen kwetsbaren een griepspuit halen. Die mondkapjes vind ik ook nog eens een te grote belasting voor het milieu en daarnaast heeft het ook een keerzijde als je je altijd maar wilt beschermen tegen virussen:
Niwla schreef:Ik vind het best wel heftig dat er nu een RS virus uitbraak is, dat is echt heel link voor jonge baby’s. Normaalgesproken is dat een wintervirus maar het slaat nu hard toe omdat niemand weerstand opbouwt. Daarom ben ik er ook niet voor om met iedere snotneus thuis te blijven.
Citaat:,Het gaat om een piek die we normaal zien in januari en februari. Dat is het beeld van alle ziekenhuizen in de regio’’, zegt een woordvoerster van dit ziekenhuis. De oorzaak zou kunnen liggen in de lockdown. ,,In januari en februari waren we meer geïsoleerd. Nu is alles meer open, dat zien de kinderartsen als een verklaring.’’ Het virus duikt ieder jaar op.