Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boyache schreef:Wellicht kunnen jullie mij adviseren over de volgende situatie:
Ik heb vier en vijf maanden geleden twee artikelen verkocht en verzonden naar twee verschillende kopers. Beide kopers hebben hun pakket niet opgehaald, waardoor het automatisch werd geretourneerd. Echter zijn deze pakketten nooit afgeleverd bij mijn pakketpunt, waardoor we na enkele weken de conclusie konden trekken dat de pakketten verloren zijn geraakt.
Ik heb destijds via Vinted zelf een probleem kunnen melden, waardoor de transacties werden gepauzeerd. Hierna zijn de bestellingen geannuleerd, waarbij de kopers hun geld terug hebben gekregen. Ik heb toen opnieuw contact kunnen opnemen en toen kreeg ik een geautomatiseerd bericht vanuit Vinted met het verzoek om het nog acht weken af te wachten.
De acht weken zijn nu natuurlijk al ruimschoots verstreken. Ik heb Vinted nu meermaals benaderd per e-mail met hierin alle informatie, waaronder; de ordernummers, de gebruikersnamen van mij en de kopers en zelfs een schermafbeelding van hun eerdere eigen bericht. Hierop krijg ik doodleuk het antwoord dat de bestellingen zijn afgerond en hierbij is de kous dan afgedaan, daar ik er na een geautomatiseerd bericht krijg hoe ik het contact heb ervaren. Binnen de Vinted app is het niet meer mogelijk om contact met hen op te nemen.
Ik vind het, zacht uitgedrukt, niet netjes hoe dit is verlopen en dit heeft mij ook huiverig gemaakt om op dit platform te blijven verkopen. Voor zover ik begrijp uit hun eigen voorwaarden, heb ik recht op een compensatie. Het gaat hier overigens om bestellingen met een waarde van tientallen euro's.