Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:05

Wellicht kunnen jullie mij adviseren over de volgende situatie:

Ik heb vier en vijf maanden geleden twee artikelen verkocht en verzonden naar twee verschillende kopers. Beide kopers hebben hun pakket niet opgehaald, waardoor het automatisch werd geretourneerd. Echter zijn deze pakketten nooit afgeleverd bij mijn pakketpunt, waardoor we na enkele weken de conclusie konden trekken dat de pakketten verloren zijn geraakt.

Ik heb destijds via Vinted zelf een probleem kunnen melden, waardoor de transacties werden gepauzeerd. Hierna zijn de bestellingen geannuleerd, waarbij de kopers hun geld terug hebben gekregen. Ik heb toen opnieuw contact kunnen opnemen en toen kreeg ik een geautomatiseerd bericht vanuit Vinted met het verzoek om het nog acht weken af te wachten.

De acht weken zijn nu natuurlijk al ruimschoots verstreken. Ik heb Vinted nu meermaals benaderd per e-mail met hierin alle informatie, waaronder; de ordernummers, de gebruikersnamen van mij en de kopers en zelfs een schermafbeelding van hun eerdere eigen bericht. Hierop krijg ik doodleuk het antwoord dat de bestellingen zijn afgerond en hierbij is de kous dan afgedaan, daar ik er na een geautomatiseerd bericht krijg hoe ik het contact heb ervaren. Binnen de Vinted app is het niet meer mogelijk om contact met hen op te nemen.

Ik vind het, zacht uitgedrukt, niet netjes hoe dit is verlopen en dit heeft mij ook huiverig gemaakt om op dit platform te blijven verkopen. Voor zover ik begrijp uit hun eigen voorwaarden, heb ik recht op een compensatie. Het gaat hier overigens om bestellingen met een waarde van tientallen euro's.

magicmist

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:32

Vintes is wat dat betreft vreselijk . Ik denk dat je weinig kan.
Zo is mijn pakket. Die binnen 30 min gemarkeerd werd als afgeleverd volgens vinted retour naar mij. Ze geven aan dat dit is omdat de koper het niet heeft opgehaald. Uhmm juist. Binnen 30 min van Nederland naar Spanje....
Ik heb dus nu niets. Jas weg.geld weg.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:09

Dat komt omdat de gene die het pakketje heeft aangenomen bij het pakketpunt het pakketje verkeerd gescant heeft.
Ik heb dit ook 1 keer gehad. Track en trace goed in de gaten gehouden en de koper ingeseind tien het pakketje was bezorgd bij het pakketpunt. Ze had meteen aangegeven dat er een probleem was om nog wat tijd te kopen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:26

Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ze met het pakket retour doen.
Krijg je dan alsnog een beoordeling van deze persoon?
Heb namelijk vooral geen zin in een slechte beoordeling omdat ik meer van dat soort spullen verkoop.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:14

Boyache schreef:
Wellicht kunnen jullie mij adviseren over de volgende situatie:

Ik heb vier en vijf maanden geleden twee artikelen verkocht en verzonden naar twee verschillende kopers. Beide kopers hebben hun pakket niet opgehaald, waardoor het automatisch werd geretourneerd. Echter zijn deze pakketten nooit afgeleverd bij mijn pakketpunt, waardoor we na enkele weken de conclusie konden trekken dat de pakketten verloren zijn geraakt.

Ik heb destijds via Vinted zelf een probleem kunnen melden, waardoor de transacties werden gepauzeerd. Hierna zijn de bestellingen geannuleerd, waarbij de kopers hun geld terug hebben gekregen. Ik heb toen opnieuw contact kunnen opnemen en toen kreeg ik een geautomatiseerd bericht vanuit Vinted met het verzoek om het nog acht weken af te wachten.

De acht weken zijn nu natuurlijk al ruimschoots verstreken. Ik heb Vinted nu meermaals benaderd per e-mail met hierin alle informatie, waaronder; de ordernummers, de gebruikersnamen van mij en de kopers en zelfs een schermafbeelding van hun eerdere eigen bericht. Hierop krijg ik doodleuk het antwoord dat de bestellingen zijn afgerond en hierbij is de kous dan afgedaan, daar ik er na een geautomatiseerd bericht krijg hoe ik het contact heb ervaren. Binnen de Vinted app is het niet meer mogelijk om contact met hen op te nemen.

Ik vind het, zacht uitgedrukt, niet netjes hoe dit is verlopen en dit heeft mij ook huiverig gemaakt om op dit platform te blijven verkopen. Voor zover ik begrijp uit hun eigen voorwaarden, heb ik recht op een compensatie. Het gaat hier overigens om bestellingen met een waarde van tientallen euro's.

Heel herkenbaar.
Ik heb ook iets gekocht wat niet op het afhaalpunt was. Heb het probleem gemeld. En ineens heeft Vinted deze op zending oké gezet.
Dus geen bloes ontvangen en mijn geld kwijt. Gelukkig heeft de verkoopster mij mijn geld terug gegeven.
En nog geen week later heb ik weer een pakket wat niet op het afhaalpunt ligt. Vinted zegt dat ik moet afwachten tot het retour gaat maar er ligt niks en het afhaalpunt heeft het niet in zijn systeem staan en kan dus niets retour melden.
De tracking staat al 3 weken stil en Vinted komt alleen met standaard anwoorden dat ik moet wachten tot het retour gaat.
Vinted heeft nog heel wat te verbeteren op de klantenservice.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 06:27

Echt super balen dit soort situaties -O-

Ik heb dergelijke dingen ook wel meerdere keren gehad, en het is vooral ergerlijk dat je dan van die standaard antwoorden krijgt die niet van toepassing zijn op de situatie en je dan niet meer vanuit de betreffende conversatie contact op kan nemen. Dan zit je je rot te zoeken naar een manier om toch iemand te pakken te krijgen.

Als dat dan uiteindelijk lukt, om een mens te krijgen dat het probleem daadwerkelijk léést, dan is het wel altijd netjes opgelost bij mij door gewoon vriendelijk te blijven en duidelijk aan te geven dat ik er toch zéker geen schuld aan heb.... :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:20

Dat is ook mijn ervaring…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 08:16

Hummm..... bundeltje verkocht maar het aanmaken van Mondial verzendlabel mislukt steeds.
Zal wel storing zijn zeker.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:19

Ging net hetzelfde posten! Zal dus idd een algemeen probleem zijn

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:17

Poh mensen op vinted zijn echt vermoeiend soms. Ik had een hele oude kapotte jas voor een paar euro op vinted gezet. Inclusief foto's en beschrijving van wat er allemaal kapot aan is. 7 euro, zou de nieuwprijs niet meer weten maar 150-250 euro geloof ik. Laat ze m eerst een week op het pakketpunt liggen, Nouja kan natuurlijk. Vervolgens haalt ze het op, is binnen een dag alles goedgekeurd maar krijg ik een 1 ster review omdat de jas kapot en vies is. Ja dit stond allemaal in de advertentie, met de tekst erbij dat het echt een veelgebruikt en kapot ding is maar voor een handig iemand misschien nog iets mee te beginnen. Haar verhaal is dat ik alleen kapot had gezegd maar niet hoe kapot en vies. Echt heel vermoeiend, verwacht voor een paar euro gewoon geen nieuwe winterjas waarvan alle gebreken vermeld staan zeg. Om vervolgens zonder eerst een probleem te melden mij een negatieve review te geven.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:31

Wat was er kapot aan dan?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:02

Gaten in de voering en de jaszakken, gewoon heel heel erg versleten maar daar stonden overal foto's van mij en duidelijk aangegeven. Ik kon er zelf echt niks meer mee en had daar vooral ook geen zin in, omdat het een groot project zou zijn. Als iemand daar voor een paar euro zin in heeft be my guest

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:03

Dat verkoop je toch niet meer maar gooi je weg?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:05

Dat lijkt mij ook. Ik vind €7 dan ook nog best fors voor zo'n jas eigenlijk. Zoiets geef je dan gratis weg, mocht iemand er dan nog wat mee willen.

Ik heb van de week een jas voor €3,00 verkocht, was een Human Nature. Jarenlang gedragen, maar zonder gaten en nog warm genoeg. Daar is iemand heel blij mee geworden :) .

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:06

Voor 7 euro verwacht ik ook geen vies stinkend vot vol gaten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:12

Maar als het er bij stond en op de foto stond, dan heeft de bieder dus gewoon niet goed gekeken en zelf 7 euro geboden.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:13

Ik ben dan wel benieuwd naar de tekst en foto's of het er inderdaad zo stond. Zeker gezien de opmerking verwacht voor een paar euro gewoon geen goede jas.

Ik heb recent voor 10 euro een splinternieuwe jas gekocht op vinted dus tja .

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:09

Ze heeft ook geen probleem bij mij gemeld he, en zelf de jas gekocht stond er net een paar minuten op dus vermoed dat ze gewoon niet goed gekeken heeft. Alle gaten stonden op de foto, inclusief de tekst dat de jas zo niet bruikbaar is en dat het echt een heel project is. Als iemand dan na ontvangen tot de conclusie komt dat het inderdaad een project is en boos op mij word zonder een probleem te melden dan vind ik dat wel best bijzonder. Had expres alle gebreken goed benoemd omdat het echt een flink gebruikt artikel was en niet wilde dat iemand voor verrassingen kwam te staan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:25

Ik snap dat het zuur is dat je ondanks de vermeldingen van de gebreken nu een negatieve review krijgt.
Naar jou idee was je duidelijk in wat de andere partij kocht.

Maar eerlijk, zo iets zou ik weggooien of als poetslap gebruiken.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:43

Was ik eigenlijk ook van plan, maar ik vind dat toch altijd zonde. Ik dacht als ik het nou ultra duidelijk erbij zet en foto's maak dan kan ik er wie weet nog iemand anders blij mee maken, en er wordt zo veel weggegooid dat het mooi zou zijn als iemand er nog iets van weet te maken. Als niemand daar dan zin in heeft of het is echt niet meer haalbaar dan wordt het niet verkocht, was mijn gedachte. Het was zeker een gebruikte jas maar echt precies zoals omschreven en op de foto.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:50

Hier nu ook een probleem.

Ene Franse koopt een truit, truitje komt aan en ze pauzeert omdat de doos aan de hoekjes wat gescheurd is en volgens haar voldoet deze doos niet? Ze heeft het niet eens open gedaan, truitje zit er gewoon in?

Ik kan enkel op ‘terugbetalen’ klikken en niet op ‘terugsturen’, want heb geen zin in gedoe, dus dat ze het gewoon terugstuurt, maar ik vrees dus dat ze hoopt om terugbetaald te worden zonder terug te moeten sturen, maar voor een doos met kapotte hoeken?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:38

Staat er niet ergens een knop waarmee je contact kan opnemen met vinted? Ik had het laatst ook een keer, kon het inderdaad ook niet 123 vinden maar het staat wel ergens. Is denk ik veranderd want vroeger was dat een hele grote knop. Hebben ze vast aangepast zodat ze minder support hoeven te leveren :')

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:24

Ik heb een item ontvangen met vlekken (werd verkocht als 'nieuw zonder prijskaartje'). De verkoper heeft een retour aangemaakt maar ik moet de verzendkosten betalen, wat ik niet fair vind. Ik heb eenmaal eerder zoiets gehad (ook niet uitwasbare vlekken), waarbij de verkopende partij gewoon de retourkosten betaalde. Ik weet niet hoe het precies werkt, maar het lijkt me dat de verkoper bij de retouraanvraag gewoon moet aangeven wie de retour-verzendkosten moet betalen? Kan dat naderhand nog aangepast worden of is het argument 'kan niet meer veranderd worden' nu valide?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:54

Nee helaas draai jij als koper hiervoor op :( is idd niet fair maar helaas hoe het is op vinted. Je zou de verkoper persoonlijk kunnen vragen of ze deze wil vergoeden (ik denk buiten vinted om dan) maar anders heb je helaas pech.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 00:17

Nee je bent daar altijd zelfs verantwoordelijk voor.