Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:38

lenaa_tje schreef:
Onderhouds antibiotica wordt wel vaker voor geschreven bij ernstige astma. Wel is het (vind ik) kiezen tussen twee kwaden maar voor een aantal mensen biedt het wel uitkomsten.

Ook bij andere longklachten dit bij mij in combinatie met prednison en veel kalk tabletten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:03

Mijn vader met longemfyzeem heeft onderhouds antibiotica. Maar omdat het soms niet helemaal helpt word hij in uiterste geval opgenomen in het ziekenhuis met een ab kuur per infuus.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:07

Huertecilla schreef:
De UK overweegt een totale quarantaine met huisarrest, gelijk aan Frankrijk, in te voeren voor een máánd!

Hadden ze hier beter in België ook gedaan, de huidige maatregelen zal iedereen toch weer aan zijn laars lappen.

Niet essentiële winkels gaan dicht, regering roept op om niet snel naar de winkel te gaan. In de warenhuizen mag je ook niet hamsteren.
Beelden van vandaag, je raadt het al: in de winkelstraten kan je op de koppen lopen, en de supermarkten worden weer bijna geplunderd. Deze keer minder WC-papier (het vorige was wss nog niet op :) ) maar blijkbaar de schappen met zuivelproducten die nu leeg zijn.

Mijn zus zei ook dat in haar wijk er voortdurend grote groepen mensen bijeen zitten in de huizen. Zij houden zich heel strikt aan de maatregelen, en worden wel stilaan pissed nu. Mijn schoonbroer zal de politie bellen als dit zo blijft verdergaan, en ik geef hem gelijk. Er wordt gewoon niet gecontroleerd of beboet, zo schiet het niet op.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:15

Huertecilla schreef:
Er is nu meer verplegend personeel aan Covid19 overleden dan gedurende de gehele 1ste wereldoorlog.
Bron: International Council of Nurses (ICN).

Ik vind dat een zeer matig “onderzoek”. De meeste Covid doden zijn 70+, imo kun je die 2,6 Of zelfs die 0,5 procent dus niet loslaten op de overleden zorgmedewerkers? Daarnaast rommelen ze met healthcare workers en nurses. Niet alle zorgmedewerkers zijn verpleger...

Begrijp me niet verkeerd hoor, de zorgmedewerkers doen fantastisch werk en lopen enorme risico’s.

The International Council of Nurses’ latest analysis shows that the number of nurses who have died after contracting COVID-19 is 1,500, up from 1,097 in August. The figure, which includes nurses from only 44 of the world’s 195 countries, is known to be an underestimate of the true numbers of deaths.

ICN’s own analysis suggests that about 10% of cases globally are among healthcare workers.

As of this week there are more than 43 million cases worldwide with approximately 2.6% of those, 1.1 million, resulting in deaths.

Even if the case fatality ratio among the more than four million healthcare workers infected is only 0.5%, in excess of 20,000 healthcare workers could have died from the virus.

Speaking during the Nightingale 2020 virtual conference on October 27-28, ICN Chief Executive Officer Howard Catton said:

“The fact that as many nurses have died during this pandemic as died during World War I is shocking. Since May 2020 we have been calling for the standardised and systematic collection of data on healthcare worker infections and deaths, and the fact that is still not happening is a scandal.

https://www.icn.ch/news/icn-confirms-15 ... rker-covid

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:17

hwn schreef:
Huertecilla schreef:
De UK overweegt een totale quarantaine met huisarrest, gelijk aan Frankrijk, in te voeren voor een máánd!

Hadden ze hier beter in België ook gedaan, de huidige maatregelen zal iedereen toch weer aan zijn laars lappen.

Lees ´overweegt´.

Dat is gelekt naar de pers en de persconferentie eover een paar uur uitgesteld; nú aan de gang.
Is maar de vraag wat ze gaan doen en wanneer.

Laatste nieuws: De UK gaat ´dicht´ per .... donderdag 8)7 Verder is nog niet helder in hoeverre het ´huisarrest´ handhaafbaar verplicht is of een dringend verzoek :roll:

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:35

hwn schreef:
Huertecilla schreef:

Niet essentiële winkels gaan dicht, regering roept op om niet snel naar de winkel te gaan. In de warenhuizen mag je ook niet hamsteren.
Beelden van vandaag, je raadt het al: in de winkelstraten kan je op de koppen lopen, en de supermarkten worden weer bijna geplunderd. Deze keer minder WC-papier (het vorige was wss nog niet op :) ) maar blijkbaar de schappen met zuivelproducten die nu leeg zijn.

Mijn zus zei ook dat in haar wijk er voortdurend grote groepen mensen bijeen zitten in de huizen. Zij houden zich heel strikt aan de maatregelen, en worden wel stilaan pissed nu. Mijn schoonbroer zal de politie bellen als dit zo blijft verdergaan, en ik geef hem gelijk. Er wordt gewoon niet gecontroleerd of beboet, zo schiet het niet op.

Hier zit ik ook serieus aan te irriteren. Weer bewijs dat zelf verantwoordelijkheid pakken niet gaat...

En het is niet dat je niet meer kan winkelen vanaf maandag, afhaal mag en via webshop.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:06

Barcelona lijkt de nieuwe maatregelen ook niet lekker op te pakken, volgens mij zag ik net een bericht over plunderingen voorbij komen... overal lijken mensen niet meer te willen -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:27

Ik had gedroomd dat ik jarig was en de maatregelen was vergeten tot iedereen kwam en de anderen blijkbaar ook dus toen er mensen binnen kwamen moest ik de handen en knuffels ontwijken en mensen naar huis sturen :')

Ik lees trouwens weer over illegale feesten (toevallig eerste corona gerelateerde bericht die ik tegen kwam) over een halloween feestje met zo'n 70 man in een vakantiehuisje voor 8 personen, hoe dan >;) ze zaten denk ik niet allemaal in het huisje maar zo leest het wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:53

Nou dat vroeg ik me ook af. Met 70 in zo'n huisje..die huisjes zijn superklein.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:05

SusanH schreef:

Hebben ze één regel niet overtreden, dansen niet mogelijk. Maar prima dat er flink gehandhaafd word op dit soort uitwassen. Misschien dweilen met de kraan open maar feestjes worden wel een stuk duurder.
Kan er niet bij dat je zo asociaal bent maar goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:08

Nou ja wie weet denken mensen dan toch, als de pakkans toeneemt maar niet meer doen. Of ben ik dan te optimistisch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:17

SusanH schreef:
Nou ja wie weet denken mensen dan toch, als de pakkans toeneemt maar niet meer doen. Of ben ik dan te optimistisch?

De kleine vissen (verjaardagsfeestje thuis) zullen zo denken.
De grote vissen (illegale feesten) zijn sowieso niet onder de indruk van gezag. Die zetten zich immers bewust er tegen af.

Ik las net dat er inmiddels al doodsbedrijgingen richting de (CH) politiek gaan door protestanten :(

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:26

Huertecilla schreef:
Lees ´overweegt´.

Dat is gelekt naar de pers en de persconferentie eover een paar uur uitgesteld; nú aan de gang.
Is maar de vraag wat ze gaan doen en wanneer.

Laatste nieuws: De UK gaat ´dicht´ per .... donderdag 8)7 Verder is nog niet helder in hoeverre het ´huisarrest´ handhaafbaar verplicht is of een dringend verzoek :roll:

Maar een groot deel van de UK is al dicht.. waarschijnlijk hopen ze met wachten tot donderdag de enorme rijen voor winkels ed een beetje te spreiden.

Hier in Ierland zitten we nu een goede week in lockdown en de cijfers beginnen flink te dalen weer. Als de besmettingen onder de 100 per dag zitten, gaat het land weer open :roll:...
Ik ben héél benieuwd hoe we dit economisch op gaan pakken. Gelukkig heeft het land iig iets geleerd van 2008/2009 en was er een 1.5 bln fonds voor zwaar weer, dat wordt tussen dit jaar, volgend jaar en het jaar erop gebruikt om te zorgen dat we iig niet weer de afgrond in gaan :roll:

Edit verklote quote gefixt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:37

Politie kan onmogelijk handhaven op grote ilegale feesten. Zij hebben daar niet genoeg mankracht voor. Vandaar ze ook geen boetes uit delen. Is onbegonnen werk namelijk.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:51

SusanH schreef:

Ik hoorde op de radio dat het in een bos was, in Nederlands Limburg. Geen idee of het over hetzelfde feestje gaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:53

hwn schreef:
SusanH schreef:

Ik hoorde op de radio dat het in een bos was, in Nederlands Limburg. Geen idee of het over hetzelfde feestje gaat.

2 verschillende feestjes ..

https://nos.nl/artikel/2354699-politie- ... -huis.html

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:56

Sodera schreef:
Hier in Ierland zitten we nu een goede week in lockdown en de cijfers beginnen flink te dalen weer. Als de besmettingen onder de 100 per dag zitten, gaat het land weer open :roll:...
Ik ben héél benieuwd hoe we dit economisch op gaan pakken. Gelukkig heeft het land iig iets geleerd van 2008/2009 en was er een 1.5 bln fonds voor zwaar weer, dat wordt tussen dit jaar, volgend jaar en het jaar erop gebruikt om te zorgen dat we iig niet weer de afgrond in gaan :roll:

Hier in Belgie zijn de nieuwe besmettingen tijdens de hele zomer eigenlijk nooit echt onder de 100 per dag gedaald en kijk waar we nu staan. We hebben de 1ste prijs gewonnen :x :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:12

Pandora2 schreef:
Sodera schreef:

Hier in Belgie zijn de nieuwe besmettingen tijdens de hele zomer eigenlijk nooit echt onder de 100 per dag gedaald en kijk waar we nu staan. We hebben de 1ste prijs gewonnen :x :+

Wij zaten van de zomer best laag en ok maar ik vind dat ze hier aardig paniekvoetbal spelen ook.. Ok, de ICU capaciteit is hier echt behoorlijk laag maar er was al paniek omdat er 20/25 mensen op de ICU lagen... er wordt hier ook alleen maar over besmettingen/overledenen gepraat. Men is echt bezig (geweest) een soort schrik/angstbeeld te creeeren voor COVID.
Het hoogste aantal besmettingen is 1000/1200 per dag geweest voor nog geen week (op 4.5 mln inwoners).
Er is in deze lockdown iig een duidelijk stappenplan gemaakt met heel veel bedrijfstakken ook, dus er is iig beter over nagedacht dan de vorige x :-).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:24

Dat is best laag nog ja.
Wij zitten op pieken van +20.000 nieuwe per dag nu. Bij 11miljoen inwoners ofzo.
Is ook niet best :7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:41

Sodera schreef:
waarschijnlijk hopen ze met wachten tot donderdag de enorme rijen voor winkels ed een beetje te spreiden.

Het moet eerst nog door hat parliament en die hebben blijkbaar belangrijker dingen te doen....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:45

Cer schreef:
Barcelona lijkt de nieuwe maatregelen ook niet lekker op te pakken, volgens mij zag ik net een bericht over plunderingen voorbij komen... overal lijken mensen niet meer te willen -O-

Nog zes meer steden.
´Mensen´ mwah... Het is dezelfde groep als die welke doorgaat met feesten hier en in NL gelijk, alleen dan geen studenten maar werkeloze jongeren. ´Gewoon´ rellen en dit is een aanleiding. Barcelona is daarvan een treffedn voorbeeld; de rellen waren ook naar aanleiding van protest tegen huisuitzeting, zowel terecht als door krakersbeweging.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:53

In Griekenland vanaf dinsdag ook een lock-down: horeca en theaters ook dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:31

Cer schreef:

Ik wil ook niet meer, maar ja daarmee verdwijnt het virus niet spontaan :roll: Dus blijf me gewoon netjes aan de maatregelen houden. Ik snap dat soort gedrag dus echt niet...

Ben benieuwd of komende week de Belgen dan massaal naar NL komen om te winkelen etc. Dat snap ik dan namelijk ook niet: in eigen land liggen de besmettingen zeer hoog, dus alles moet strenger. Kom laten we lekker naar NL gaan! Alsof je als Belg geen Nederlander kan besmetten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:44

Ik denk dat het in grote aantallen wel meevalt. Ja er zullen mensen komen maar waarschijnlijk niet meer dan normaal in een grensgebied. Hier zie je nog steeds Duitsers en ook Nederlanders in Duitsland. Zijn niet specifiek mensen die komen om regels te overtreden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:55

lenaa_tje schreef:
Ik denk dat het in grote aantallen wel meevalt. Ja er zullen mensen komen maar waarschijnlijk niet meer dan normaal in een grensgebied. Hier zie je nog steeds Duitsers en ook Nederlanders in Duitsland. Zijn niet specifiek mensen die komen om regels te overtreden.

Het was hier gisteren anders best een gekkenhuis met al die Belgen.

Vooral ook bij de Intratuin in Halsteren veel Belgische kentekens.

Door mijn eigen dorp reden ook echt heel veel Belgische kentekens. En asociaal rijgedrag....