Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:23

Heftig verhaal...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:27

Kan me zo goed voorstellen hoe dat moet voelen voor verpleegkundigen en artsen , die kletspraat dat Covid een griepje is.
Verhaal ging me door merg en been. Bijna mijn man kwijt geraakt toen hij op zijn 31e een legionella-infectie doormaakte dat dit verhaal (en Covid in het algemeen) bijna ptss oproept.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:28

Dikke knuffel voor jou en je collega’s Astorga.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:28

Wat een lieve reacties! Dank jullie :(:)
Werd een beetje overvallen door een gevoel van machteloosheid. Heb een kaars aangestoken om toch iets te kunnen doen.
Gelukkig heb ik geen trauma opgelopen hoor, al merk ik nu soms wel dat dingen indruk hebben gemaakt.
Het gekke is ook dat veel patiënten nu de coronaregels onzin vinden, terwijl ik juist zo blij ben dat ik nu weer gewoon zorg kan verlenen dankzij het gevolg (de afgevlakte curve) van die maatregelen. Mensen leven ook gewoon bij de dag en soms is dat maar beter ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:06

Idd dat plaatst alles in perspectief Astorga. Maar het is logisch dat je je zo voelt :(:)

Wbt pinnen in Dld, vergeet niet dan ons internet tig keer beter is als bij de Oosterburen. Dat maakt dat overal pinnen veel makkelijker is voor ons.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:27

Wat een verschrikkelijk verhaal ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:56

In de herfst gaat het naar grote vrezen weer fout...
Omdat de regels versoepeld zijn en er grote groepen mensen weer binnen in restaurants en kroegen e.d. mogen komen...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:00

Ik vrees dat het al eerder mis kan gaan. Als je ziet hoe nu de besmettingen weer oplopen.. :n Zie inderdaad ook zoveel mensen lekker knus bij elkaar zitten. Buiten én binnen. Vooral binnen snap ik dat echt niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:08

Ineke2 schreef:
Omdat de regels versoepeld zijn en er grote groepen mensen weer binnen in restaurants en kroegen e.d. mogen komen...

Hoevaak is er nu al voorspelt dat het fout gaat? Laten we eerst afwachten ipv elke dag een nieuwe dag voorspellen dat er een tweede golf komt.

Verder zie ik geen grote stijging?

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:13

Af en toe heb ik zelfs het idee dat sommige mensen bijna zitten te hopen op een 2e golf. Zeker in de journalistiek wordt het zo ontzettend aangewakkert dat je bijna zou denken dat er verder niets meer is in de wereld.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:15

Sizzle schreef:
Af en toe heb ik zelfs het idee dat sommige mensen bijna zitten te hopen op een 2e golf. Zeker in de journalistiek wordt het zo ontzettend aangewakkert dat je bijna zou denken dat er verder niets meer is in de wereld.

Haha die vallen in een gat straks anders na deze media hype.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:15

Nou ja ik hou wel mijn hart vast als er straks weer meer mensen naar hier komen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:17

sureido schreef:
Ineke2 schreef:

Hoevaak is er nu al voorspelt dat het fout gaat? Laten we eerst afwachten ipv elke dag een nieuwe dag voorspellen dat er een tweede golf komt.

Verder zie ik geen grote stijging?

[ [url=m/vtOrM1.png]Afbeelding[/url] ]

Nou dan kunnen mensen zich nog wel aan de versoepelde regels houden. Je ziet in de rest van de wereld toch weer uitbraken.
Doen als of het niet bestaat zie ik toch ook wel veel. Al snap ik het wel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:19

Sizzle schreef:

Ik heb hier al zo vaak gelezen ‘ik hou mijn hart vast voor ...’ en dat al zo’n 3 maanden lang. Ik zou toch wel gek worden als ik in die angst moest leven. Ik denk meer van we zien wel hoe het gaat. Malieveld protest? 1 hele besmetting. Horeca heropening? Geen grote stijging. Scholen open? Geen stijging. Terwijl bij alles grote angst op een nieuwe golf was.

Als er in zo’n horecazaak een besmetting golf komt wordt dat nu gewoon goed gelokaliseerd en moeten alle bezoekers in quarantaine. Dat was met carnaval of in Amerika niet. En mensen blijven nu doorgaans gewoon thuis als ze ziek zijn wat naar mijn mening heel goed helpt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:20

Sizzle schreef:

Gezien de nieuwe uitbraken overal ter wereld vraag ik mij af of we op dit moment hier in het oog van de storm zitten. Het is niet dat we hier in Nederland de maatregelen nog extreem naleven tenslotte. Een groot deel van de bevolking doet er al niet meer aan mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:22

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Gezien de nieuwe uitbraken overal ter wereld vraag ik mij af of we op dit moment hier in het oog van de storm zitten. Het is niet dat we hier in Nederland de maatregelen nog extreem naleven tenslotte. Een groot deel van de bevolking doet er al niet meer aan mee.

Dat is niet alleen in Nederland.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:22

Ik heb al artikelen gezien waarin ze speculeren vanaf welke besmetting mensen weer gaan hamsteren en welke artikelen 8)7
Dan ben je niet anders aan het doen als paniek genereren en je eigen nieuws genereren.
Daarnaast ziin er natuurlijk ook flink wat bedrijven die juist goed geboerd hebben. Ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen die werktijdverkorting stiekum wel prima vonden. Toen ik mijn banden ging wisselen afgelopen voorjaar bij een bekende met een garage zat daar een hele groep kerels die ik ken uit mijn vorige bedrijf gezellig samen koffie te drinken dankzij de werktijdverkorting (joehoe) :=

Er zit voor mij een groot gat tussen verstandig waakzaam en het ramptoerisme wat nu af en toe gaande is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:24

@sureido: Als je ziet met die versoepelingen en dat er weer lockdowns zijn dan is het toch niet zo gek dat we dat denken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:25

Sowieso ben ik blij dat de regionale nieuwszenders gestopt zijn met de live blogs. Inderdaad wat een onzin schrijf je dan om de boel te vullen zeg. En ja de belangrijke berichten verschijnen echt wel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:27

purny schreef:
@sureido: Als je ziet met die versoepelingen en dat er weer lockdowns zijn dan is het toch niet zo gek dat we dat denken?

Die lockdowns zie je wel in landen die al uit in striktere lockdown komen en veelal harder getroffen zijn. Die situaties kan je niet 1 op 1 met elkaar vergelijken.
Melbourne is behoorlijk hard getroffen, zie de lockdown in die flats maar die bevolkingsdichtheid is niet te vergelijken met veel steden/dorpen hier.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:27

purny schreef:

Er is toch gewoon in elk land een hele andere aanpak? Spanje doet ‘t echt heel anders dan Nederland dus niet zo gek toch dat de uitslag ook anders is dan? We zien pas aan het einde wie de beste methode had en dat weten we nu niet.

Een beetje positiviteit is ook op zijn plaats want het gaat hier nog steeds gewoon super goed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:30

De reactiesnelheid is nu veel hoger.
In bepaalde regios hebben ze nu verscherpte maatregelen vanwege 20 besmettingen in 10 dagen. Dat is 2 per dag. Eerder dit voorjaar werd er pas paniek gemaakt na 200 per dag of zo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:34

In Nederland zijn ook nog steeds wel rond de 60-80 per dag maar wel verspreid over het land, in ieder geval geen uitbraak ergens. Op 17 miljoen mensen vind ik het heel netjes. Ik denk ook wanneer bijvoorbeeld in Brabant er weer veel zijn, ze eerder Brabant in lockdown doen dan het hele land.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:35

Ineke2 schreef:

Grappig, heb je een glazen bol ofzo? Nuchter blijven prima, doemdenken liever niet. En er zijn al wat glazen bollen gesneuveld inmiddels, al die ''voorspelde'' 2e, 3e, 4e piekken zijn niet gekomen.
Kun je niet een beetje hoop en positiviteit uit putten?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:40

Fitzroy schreef:
Heftig verhaal over ‘de dag dat er 0 doden waren’’ ... dus niet en nog een jonge vent ook
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf67bcd7/

Inderdaad heftig, net zo heftige als zeer vele andere verhalen. Sensatie verhaal opgehangen aan '' de dag dat er 0 doden waren''. en is al onjuist, het RIVM vermeld de meldingen die ze binnen krijgen. Met de uitleg dat deze cijfers niet tot op de dag up to date zijn ivm weekend etc.
Super verdrietig voor familie collega's en vrienden, dat staat buiten kijf.