Destination schreef:Blussum, misschien moet je wat meer over het SARS-CoV-2 en Covid-19 lezen voordat je hier allemaal onwaarheden verkondigt
Inderdaad, zoveel fake news... Ik ga temmen, dit kan zo niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:Dan heb je niet naar Van Dissel geluisterd. De kans dat je bij beperkte symptomen immuun bent, is totaal onzeker.
Zojuist in de liveblog: er zijn ongeveer 50.000 besmettingen op 3 miljoen inwoners in Wuhan. Er is daar dus bij lange na niet iedereen besmet.
Babootje schreef:Joman schreef:Dan heb je niet naar Van Dissel geluisterd. De kans dat je bij beperkte symptomen immuun bent, is totaal onzeker.
Zojuist in de liveblog: er zijn ongeveer 50.000 besmettingen op 3 miljoen inwoners in Wuhan. Er is daar dus bij lange na niet iedereen besmet.
Geluiden over herbesmettingen zijn toch ook al eerder gehoord uit China.
Blussem schreef:Over app gesproken.
Het grootste probleem is dat waarschijnlijk alle keihard werkende mensen zoals in zorg, winkels, voedsel, onderwijs allemaal als verdacht worden gemerkt en niks meer mogen.
Terwijl ander dat alleen thuis werkt of thuis zit die van een uitkering zitten te genieten alles mogen doen en vakantie gaan vieren.
Ik denk dat het alleen gaat werken is wanneer je de mensen uitsluit die nu het land draaiende houden. Want als deze mensen zeggen bekijk het maar dan hebben we een veel groter probleem.
SusanH schreef:Ja dat bedacht ik me ook. Werk in de zorg. Kans dat ik positief geteste personen tegenkom is dus sowieso al groter.
MarliesR schreef:De correspondent van NOS is nu live aan het uitzenden vanuit Wuhan en beantwoord vragen.
Oscar schreef:MarliesR schreef:De correspondent van NOS is nu live aan het uitzenden vanuit Wuhan en beantwoord vragen.
Ben ik de enige die regelmatig haar wenkbrauwen fronst als er weer eens een correspondent ergens voor een ziekenhuis (in de meeste gevallen in NL, maar toch) een riedeltje af staat te draaien, waarbij je je afvraagt waarom dat in hemelsnaam perse moet moet het Erasmusziekenhuis (of iets anders) op de achtergrond?
Jolliegirl schreef:Oscar schreef:Ah fijn, een medestander
Dan staan ze heel hard "BLIJF THUIS!!!" te verkondigen, en zelf reizen ze van hot naar her om maar een plaatje van een ziekenhuis op de achtergrond te hebben. Heel bizar
Zal dat niet gewoon een greenscreen zijn?
Oscar schreef:MarliesR schreef:De correspondent van NOS is nu live aan het uitzenden vanuit Wuhan en beantwoord vragen.
Ben ik de enige die regelmatig haar wenkbrauwen fronst als er weer eens een correspondent ergens voor een ziekenhuis (in de meeste gevallen in NL, maar toch) een riedeltje af staat te draaien, waarbij je je afvraagt waarom dat in hemelsnaam perse moet moet het Erasmusziekenhuis (of iets anders) op de achtergrond?
Joman schreef:Ik zit die liveblog te kijken. Men mag in de ziekenhuizen nog steeds niet met de media praten en als men wel met de media praat, mag men geen uitspraken doen over de serieuze corona aantallen etc. Ik geloof dus echt niks van de cijfers die China heeft gepubliceerd. Dat is toch belachelijk? Zij helpen een virus de wereld in. Miljoenen besmettingen, tienduizenden doden. En dan nog geen openheid geven? In het begin is pijnlijk duidelijk geworden wat dat heeft gedaan: een maand in de doofpot en heel de wereld is naar de filistijnen.
Femke_Tweety schreef:https://www.biorxiv.org/content/10.1101 ... 13.990226v
17-3-2020
Allereerste wetenschappelijke onderzoeken (op apen)naar herbesmetting, laten zien dat hereinfectie na een volledig uitgeziekte Covid19 besmetting niet voorkomt.
Voorlopige conclusie (ook bij de mens) is dus dat herbesmetting niet mogelijk is.
Citaat:Ben ik de enige die regelmatig haar wenkbrauwen fronst als er weer eens een correspondent ergens voor een ziekenhuis (in de meeste gevallen in NL, maar toch) een riedeltje af staat te draaien, waarbij je je afvraagt waarom dat in hemelsnaam perse moet moet het Erasmusziekenhuis (of iets anders) op de achtergrond?
Blussem schreef:Btw, ook verwacht ik minder erge zieke doordat mensen gezonder zijn gaan leven nu zo bekend is van Corona.
Kijk eens wat de combinatie doet met Corona, veel achol zuipen, slecht slapen en ongezond eten.
BTW, ik wordt zelf van zo leefstijl al erg ziek zonder Corona:=
Babootje schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1429707 ... corona-mix
De Limburger. Elens gaf patiënten een combinatie van hydrochloroquine, zink en azitromycine. „Dat is een heel oud malariamiddel. Dat blijkt dus effectief. Ik weet het, het waren maar acht patiënten, maar ze waren allemaal weer snel beter. Het is een veilige en goede behandeling”, zei de huisarts op de lokale tv-zender Peel en Maas.
Het is een oud beproefd malaria middel en blijkbaar daarom veilig genoeg om te geven, zeker als de huisarts het kan begeleiden.
Maar het RIVM vindt dat niet, omdat het middel niet wetenschappelijk bewezen werkt tegen Corona.