Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:49

Heb ik ook gemerkt! Ik heb nu 1 dunne katoenen beige dressuurdoek en 1 zwarte in de vorm van mijn zadel. De andere zijn vooral BR en 1 lamicel. Andere merken zijn al snel veel te dik naar mijn zin...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:08

xLovesPower schreef:
Zucht....
Ik word er een beetje moe van dat mensen die de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs bieden... 8)7
Uiteraard heb ik ruimte in mijn vraagprijs voor onderhandeling, omdat ik weet dat er altijd onder je vraagprijs geboden word
Maar mensen kunnen zelf toch ook wel bedenken dat ik hun bod dan niet serieus neem als deze de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs is :=

ik had ook iemand die 15 euro bood.. dag later verkocht voor 110... dan kan je het soms net zo goed weggeven.. als je op die biedingen ingaat. ze kunnen het altijd proberen.. maar wel beetje reeel.

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:04

Ach sommige bieders lijken echt een plaat voor hun hoofd te hebben.
Ik heb iets op mp staan, nieuw en kost normaal € 150. Degene bied € 25, ik geef aan dat ze het voor € 50,- excl verzenden mag overnemen (in mijn ogen nog goedkoop). Maar geen reactie, en nu een paar dagen later een bod van dezelfde van € 26,00
Nou sorry maar daar ga ik geen energie aan verspillen meer.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:07

Ik verkocht ooit eens een gloednieuwe bankhoes op MP. Al snel bood zich een koper aan, mooi zou je zeggen. Bod was netjes (120 euro) dus een accepatie van mijn kant. Als reactie kreeg ik, ruim een week later, nog een aantal vragen via de mail van deze koper. Beetje laat, maar goed. Ook deze mail beantwoord en de koop was rond. Ik heb haar mijn gegevens gestuurd voor de betaling en je voelt hem al aankomen.... niks geen reactie of betaling terug oid. Na een week of drie/vier nog steeds geen reactie of betaling van de eerste koper, maar wel van een nieuwe geinteresseerde. Aan de tweede koper heb ik de hoes dan ook verkocht. Eind goed al goed zou je zeggen nietwaar?

Stom genoeg krijg ik daarna een betaling binnen van iemand wie ik op dat moment niet thuis kon brengen. Blijkt het na een beetje zoekwerk de betaling te zijn voor de bankhoes van de eerste koper! 4 Weken na de laatste mailwisseling! Geen vermelding erbij en 4 weken later zonder ook maar enig contact oid. 
Ik stuurde haar uit goed fatsoen een mail met daarin de boodschap dat de hoes al verkocht was en ik eigenlijk niet begreep dat ze pas na 4 weken een betaling deed zonder verdere info of tussentijdse communicatie. Krijg ik notabene een nogal verontwaardigd mailtje terug hoe ik het in mijn hoofd haalde om de hoes te verkopen aan iemand anders terwijl zij hem zou kopen. In het kort kwam het er op neer dat ik alsnog moest zorgen dat zij haar bankhoes kreeg...say what??
Ik werd gesommeerd, met bijbehorende dreigementen, om onmiddelijk het gestorte bedrag terug te storten.

Begrijp me goed, ik hoef niet rijk te worden van andermans geld en het gestorte bedrag kreeg ze zo wie zo in alle eerlijkheid terug, maar wel een paar weken later dan deze jongedame in gedachten had.
Wat sommige kopers bezield, Joost mag het weten.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:13

Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch om het geld dan direct terug te storten. Een paar weken andermans geld vasthouden zonder reden vind ik best (lees: behoorlijk) onfatsoenlijk. Tuurlijk is het raar dat ze zo lang gewacht heeft en niets heeft laten horen tussendoor, daarom is het ook redelijk dat je het aan iemand anders verkocht hebt maar op haar geld (vasthouden) heb je dan gewoon geen recht meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:14

Icrack schreef:
Ik verkocht ooit eens een gloednieuwe bankhoes op MP. Al snel bood zich een koper aan, mooi zou je zeggen. Bod was netjes (120 euro) dus een accepatie van mijn kant. Als reactie kreeg ik, ruim een week later, nog een aantal vragen via de mail van deze koper. Beetje laat, maar goed. Ook deze mail beantwoord en de koop was rond. Ik heb haar mijn gegevens gestuurd voor de betaling en je voelt hem al aankomen.... niks geen reactie of betaling terug oid. Na een week of drie/vier nog steeds geen reactie of betaling van de eerste koper, maar wel van een nieuwe geinteresseerde. Aan de tweede koper heb ik de hoes dan ook verkocht. Eind goed al goed zou je zeggen nietwaar?

Stom genoeg krijg ik daarna een betaling binnen van iemand wie ik op dat moment niet thuis kon brengen. Blijkt het na een beetje zoekwerk de betaling te zijn voor de bankhoes van de eerste koper! 4 Weken na de laatste mailwisseling! Geen vermelding erbij en 4 weken later zonder ook maar enig contact oid. 
Ik stuurde haar uit goed fatsoen een mail met daarin de boodschap dat de hoes al verkocht was en ik eigenlijk niet begreep dat ze pas na 4 weken een betaling deed zonder verdere info of tussentijdse communicatie. Krijg ik notabene een nogal verontwaardigd mailtje terug hoe ik het in mijn hoofd haalde om de hoes te verkopen aan iemand anders terwijl zij hem zou kopen. In het kort kwam het er op neer dat ik alsnog moest zorgen dat zij haar bankhoes kreeg...say what??
Ik werd gesommeerd, met bijbehorende dreigementen, om onmiddelijk het gestorte bedrag terug te storten.

Begrijp me goed, ik hoef niet rijk te worden van andermans geld en het gestorte bedrag kreeg ze zo wie zo in alle eerlijkheid terug, maar wel een paar weken later dan deze jongedame in gedachten had.
Wat sommige kopers bezield, Joost mag het weten.

Kocht zeker ook bij wehkamp e.d. alles op afbetaling... Pffff...
Zo belachelijk he... Koop gewoon niet iets dat je niet kan betalen!

Maar ik had het persoonlijk wel meteen teruggestort. Dan kan ze lekker dreigen wat ze wil en naar de politie gaan wat ze wil, maar ze heeft geen poot om op te staan. Sterker nog, ze wordt keihard uitgelachen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:21

Ik heb nu ook wat vervelends aan de hand, heb een deken gekocht op de Bokt markt.
Ik heb het geld op 4 september overgeschreven vanuit België.
8 september had ik een bericht gestuurd omdat ik maar niks hoorde, het deken was nog niet op de post, ze had het geld wel ontvangen en ze gingen de volgende dag proberen het deken te versturen. (Ze had het nogal druk zei ze)
Ik heb nog gevraagd of ze iets liet weten als ze het deken ging versturen, maar tot op heden nog niks gehoord.
11 september heb ik nogmaals gevraagd of het deken al op de post was, maar dat heeft ze nog niet eens gelezen.
Nu ben ik het toch wel beu aan het geraken, heb de deken binnenkort nodig.
Wat kan ik nog doen? Heb enkel een naam en woonplaats, en haar boktnaam..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:29

Melden bij het beheer!

Als je geen tijd hebt moet je niet verkopen vond ik persoonlijk. Wat is nu de moeite van een doos pakken en naar het postkantoor gaan?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:34

Hoe verkopen zadels via marktplaats?
Zeg maar een zadel die tegen elk aannemelijk bod opgehaald mag worden.

Hier loopt het namelijk helemaal niet,via bokt wel reacties gehad maar na de moeite van het opmeten voor ze hoor je vervolgens niks meer.

Staat nog niet op marktplaats omdat je dat tegenwoordig moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:40

Als je op marktplaats automatisch betalen heb kan je dat aanklikken en dan na een week wordt het er afgehaald. Als je die automatische incasso weigerde staat die de toch een week gratis op en vaak is die dan wel verkocht :p

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:11

Mijn zadels via marktplaats heb ik vrij snel verkocht, de 1 met 2 dagen en de met 3 weken! Via bokt totaal geen reactie gehad op mijn zadels.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:12

Dus dat is wel de moeite waard om voor te betalen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:15

Ik heb t wel gedaan. is 2,50 voor 4 weken. Staat er sinds gister op

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:21

Janine1990 schreef:
Melden bij het beheer!

Als je geen tijd hebt moet je niet verkopen vond ik persoonlijk. Wat is nu de moeite van een doos pakken en naar het postkantoor gaan?

En bij wie moet ik dan zijn?
Koop al jaren via internet, is de eerste keer dat ik dit mee maak

Ah krijg net pb dat er prive wat speelde, het gaat vandaag op de post.
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 14-09-15 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:33

inowa schreef:
Hoe verkopen zadels via marktplaats?
Zeg maar een zadel die tegen elk aannemelijk bod opgehaald mag worden.

Hier loopt het namelijk helemaal niet,via bokt wel reacties gehad maar na de moeite van het opmeten voor ze hoor je vervolgens niks meer.

Staat nog niet op marktplaats omdat je dat tegenwoordig moet betalen.

Ik heb er toevallig net eentje opgezet. Kost idd € 2.50 voor 4 weken.
Had hem overgenomen maar ligt niet lekker -O-
Had gehoopt dat de Barefoot nu wel beter zou liggen op d'r nu ze drachtig is, maar helaas. Toch maar voor een goede BBP gaan kijken voor als straks haar zadel niet meer past hihi

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:42

O dat valt reuze mee,ik kreeg laatst bericht dat het 10 euro koste,was mij iets te gek voor een zadel

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:46

ElizeVdS schreef:
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch om het geld dan direct terug te storten. Een paar weken andermans geld vasthouden zonder reden vind ik best (lees: behoorlijk) onfatsoenlijk. Tuurlijk is het raar dat ze zo lang gewacht heeft en niets heeft laten horen tussendoor, daarom is het ook redelijk dat je het aan iemand anders verkocht hebt maar op haar geld (vasthouden) heb je dan gewoon geen recht meer.

Het boeit me verder weinig of je het nu wel of niet een correcte actie mijnerzijds vind. Het geld kreeg ze zo wie zo terug, zonder enig twijfel. Alleen de manier waarop ik benaderd werd met de dreigementen van haar kant, terwijl zij zelf nalatig is, beviel mij voor geen meter. Dan maak ik idd geen haast met een overboeking.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:06

Janine1990 schreef:
Melden bij het beheer!

Ik heb wel eens dat ik al een tijdje een advertentie heb staan maar er niet gereageerd is en dan net wanneer je een drukke week hebt dat er een koper is.
Maar dan geef ik dat gelijk netjes aan bij het uitwisselen vd gegevens met de mededeling dat het de eerstvolgende rustigere dag (met benoeming dag/datum) verzonden gaat worden en een excuus erbij voor het wachten. :)
Mocht diegene dan aangeven dat het spoed is wil ik evt nog wel kijken of ik bijv 's avonds ff tijd heb om naar een postpunt te rijden.
Lukt dat niet en diegene haakt af dan is dat ook prima, alle begrip voor zegmaar.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:49

*vul hier scheldwoorden in*

Cent teruggeboekt gekregen: persoon heeft het niet eerder dan januarie. Aangifte? Ik moest maar geduld hebben want van een kale kip kun je niet plukken, en ik had beter op moeten letten met overboeken.

Nou echtwaar.. mijn bloed kookt!
Heb 1 cent teruggeboekt met de mededeling dat ik haar iban heb gekregen em t niet mijn fout is. En of ik mail adres mag (blijf niet aan de gang met 1 ct overboeken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:00

Tsjha.. Stel zij staat in de min, komt 80 eu bij onverwachts, gaat meteen een rekening af.. En mevrouw staat weer vol in de min. Wat dan? Ik zou ook niet weten wat ik dan moet doen.. Snap jouw frustratie en vind het een brutale reactie maar dat kan natuurlijk ook gebeurd zijn..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:03

Ik gok zelf dat die persoon in bewingvoering oid zit. Maar dan nog.. ze/hij had ook begin augustus die 1 cent kunnen overboeken met die mededeling ofzo. Of zelf een mail adres kunnen vragen. Weet ik veel.
Iig niet: van een kale kip kun je niet plukken, heb geduld.
En dan mij t verwijt maken dak had moeten opletten.. daag -:(-

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:07

of ... mevrouw laat er expres te veel tijd over verlopen dat je het neit meer terug kan of mag vorderen.

Tenminste als dat kan (bestaat)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:28

Terugboeken kan sowieso niet als je zelf overgemaakt hebt, helaas. Dus dat houdt sowieso op, helaas. Ik blijf het schandalig vinden dat ook ABN weigert iets te doen..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:19

Jup. Daar hoef ik geen hulp van te verwachten.

Misschien dat hij/zij hoopt dat ik het vergeet? Ik weet t niet.
Kan wel aangifte doen, maar dat veranderd ook niks..
Ben inmiddels wel wat rustiger weer. Tis gewoon een nare situatie, en flink wat geld. Had ik wel anders kunnen gebruiken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:22

Aangifte verandert misschien niks, maar het staat wel genoteerd.. Wachten tot januari is in dat opzicht niet verstandig.