Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xLovesPower schreef:Zucht....
Ik word er een beetje moe van dat mensen die de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs bieden...![]()
Uiteraard heb ik ruimte in mijn vraagprijs voor onderhandeling, omdat ik weet dat er altijd onder je vraagprijs geboden word
Maar mensen kunnen zelf toch ook wel bedenken dat ik hun bod dan niet serieus neem als deze de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs is
Icrack schreef:Ik verkocht ooit eens een gloednieuwe bankhoes op MP. Al snel bood zich een koper aan, mooi zou je zeggen. Bod was netjes (120 euro) dus een accepatie van mijn kant. Als reactie kreeg ik, ruim een week later, nog een aantal vragen via de mail van deze koper. Beetje laat, maar goed. Ook deze mail beantwoord en de koop was rond. Ik heb haar mijn gegevens gestuurd voor de betaling en je voelt hem al aankomen.... niks geen reactie of betaling terug oid. Na een week of drie/vier nog steeds geen reactie of betaling van de eerste koper, maar wel van een nieuwe geinteresseerde. Aan de tweede koper heb ik de hoes dan ook verkocht. Eind goed al goed zou je zeggen nietwaar?
Stom genoeg krijg ik daarna een betaling binnen van iemand wie ik op dat moment niet thuis kon brengen. Blijkt het na een beetje zoekwerk de betaling te zijn voor de bankhoes van de eerste koper! 4 Weken na de laatste mailwisseling! Geen vermelding erbij en 4 weken later zonder ook maar enig contact oid.
Ik stuurde haar uit goed fatsoen een mail met daarin de boodschap dat de hoes al verkocht was en ik eigenlijk niet begreep dat ze pas na 4 weken een betaling deed zonder verdere info of tussentijdse communicatie. Krijg ik notabene een nogal verontwaardigd mailtje terug hoe ik het in mijn hoofd haalde om de hoes te verkopen aan iemand anders terwijl zij hem zou kopen. In het kort kwam het er op neer dat ik alsnog moest zorgen dat zij haar bankhoes kreeg...say what??
Ik werd gesommeerd, met bijbehorende dreigementen, om onmiddelijk het gestorte bedrag terug te storten.
Begrijp me goed, ik hoef niet rijk te worden van andermans geld en het gestorte bedrag kreeg ze zo wie zo in alle eerlijkheid terug, maar wel een paar weken later dan deze jongedame in gedachten had.
Wat sommige kopers bezield, Joost mag het weten.
Janine1990 schreef:Melden bij het beheer!
Als je geen tijd hebt moet je niet verkopen vond ik persoonlijk. Wat is nu de moeite van een doos pakken en naar het postkantoor gaan?
inowa schreef:Hoe verkopen zadels via marktplaats?
Zeg maar een zadel die tegen elk aannemelijk bod opgehaald mag worden.
Hier loopt het namelijk helemaal niet,via bokt wel reacties gehad maar na de moeite van het opmeten voor ze hoor je vervolgens niks meer.
Staat nog niet op marktplaats omdat je dat tegenwoordig moet betalen.
ElizeVdS schreef:Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch om het geld dan direct terug te storten. Een paar weken andermans geld vasthouden zonder reden vind ik best (lees: behoorlijk) onfatsoenlijk. Tuurlijk is het raar dat ze zo lang gewacht heeft en niets heeft laten horen tussendoor, daarom is het ook redelijk dat je het aan iemand anders verkocht hebt maar op haar geld (vasthouden) heb je dan gewoon geen recht meer.
Janine1990 schreef:Melden bij het beheer!
Als je geen tijd hebt moet je niet verkopen vond ik persoonlijk. Wat is nu de moeite van een doos pakken en naar het postkantoor gaan?