Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:54

}:0 Bult op mijn schouder.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:24

Waarschijnlijk afgelopen nacht weer zodanig liggen knarsen/klemmen dat ik weer een spier bij m'n kaak heb overbelast en het ging de hele dag best goed tot ik vanavond wou gaan eten. Kauwen doet pijn dus dat was niet fijn, zo veel als lukte maar gegeten maar nu heb ik dus weer trek en irriteer ik me er aan. Had het 2 week terug ook al maar dan de andere kant...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:45

Bedankt voor de lieve woorden allemaal <3

Morgen ga ik nog even langs mijn ouders omdat ik wat langs moet brengen, mijn moeder is dan op de praktijk dus die zal ik niet tegen het lijf lopen en dan hoop ik het rustig te kunnen bespreken met mijn vader. En dan zal ik ook aangeven dat het ook heel veel met mij doet dat wij nu ruim 2,5 uur geleden vertrokken zijn en nog steeds niks gehoord hebben van der. Niet een: Ben je veilig aan gekomen (wat we normaal altijd moeten laten weten) of een: Waarom ben je zo vertrokken? Of een: sorry!
Of desnoods een: Wat stel je je toch weer aan. Nee, gewoon helemaal niks! En dat geeft mij enorm het gevoel dat het helemaal niet uit maakt of wij er wel of niet zijn, zolang mijn broertje er maar is, dan is alles perfect.

Maar goed, nu rustig slapen en dan zien we wel weer verder.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:48

Trots op jou MDH!
Kies voor jezelf en je eigen leven, want jij moet dat leven!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:26

denisesilver schreef:
Heftige ergernissen allemaal vandaag :(:)

MyWishMax, enig idee welke organisatie ervij betrokken was? Ik zou daar achter elkaar een klacht bij indienen en eventueel een agenda van hun, zodat je ze in het vervolg kunt ontwijken.

JustMe, is het het zwemmen an sich wat hem niet lukt? Veel mensen die angst hebben met zwemmen hebben baat bij het eerst leren van rugslagen. Dan heb je minder het gevoel te verdrinken/water naar binnen te krijgen dan met borstslagen. Bizar eigenlijk dat er niet specifiek zwemlessen zijn voor kinderen met angst.

MDH, ik sluit me helemaal bij friendly aan!

Hij heeft zijn a diploma al. Soms zwemt hij mega goed, doet met alles mee een soms gaat het wat minder, laat hij de spannende/lastigere dingen voor wat het is (mn verder onderwater). En gister lukte het niet en gaat hij in de weerstand. Blijft aan de andere knt van t zwembad.
Maar wat hij dan vooral nodig heeft is iemand die hem vertrouwen geeft. Hem er doorheen praat en naast hem 'staat'. Niet iemand die gaat mailen dat t zo niet gaat lukken.
Er is wel een andere optie geboden, maar ik mis de meerwaarde daarvan en hoe dat naar B gaat leiden en de onderbouwing waarom het op deze manier niet gaat lukken...

Hoewel hij het uiteraard zelf niet weet voelt dit als een enorme afwijzing...

MDH wat een rot situatie zo.
Ik ben zelf ook weleens weggelopen en weet hoe het voelt als je dan niks hoort. Maar wat onwijs sterk dat je dit hebt gedaan!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:40

Bizar ziek geworden :(

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 00:49

Wakker worden van onweer wat flink te keer gaat.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 01:19

hond die blijkbaar opeens bang is voor onweer, waarschijnlijk allemaal door 1 keiharde knal vuurwerk afgelopen oud en nieuw, :\

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 05:37

De wekker is al gegaan :(

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 06:52

Kat die er heel erg een handje van heeft om een half uur tot een kwartier voor mijn wekker naar de kattenbak te gaan en dan echt 3 jaar aan de kattenbak te blijven krabben %) %)
Hij doet het niet in het weekend uiteraard, wanneer ik me rustig nog even zou kunnen omdraaien. Neeeeeee alleen doordeweeks wanneer ik daardoor gewoon slaap mis _-:(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 06:54

Dat het een hele nacht heeft geonweerd en ik daardoor kon fluiten naar mijn slaap. De hond is echt doodsbang van onweer. Arm beest. :\

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:02

Al een paar weken iedere dag wakker worden met rugpijn en geen geld hebben om een beter matras aan te schaffen, omdat mijn enige inkomen mijn stagevergoeding is. En ook niet een beetje rugpijn, nee zodanig pijn dat ik niet eens normaal overeind kan komen. Ben zo klaar met dit lichaam

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:49

M_D_H schreef:

Morgen ga ik nog even langs mijn ouders omdat ik wat langs moet brengen, mijn moeder is dan op de praktijk dus die zal ik niet tegen het lijf lopen en dan hoop ik het rustig te kunnen bespreken met mijn vader. En dan zal ik ook aangeven dat het ook heel veel met mij doet dat wij nu ruim 2,5 uur geleden vertrokken zijn en nog steeds niks gehoord hebben van der. Niet een: Ben je veilig aan gekomen (wat we normaal altijd moeten laten weten) of een: Waarom ben je zo vertrokken? Of een: sorry!
Of desnoods een: Wat stel je je toch weer aan. Nee, gewoon helemaal niks! En dat geeft mij enorm het gevoel dat het helemaal niet uit maakt of wij er wel of niet zijn, zolang mijn broertje er maar is, dan is alles perfect.

M_D_H ik lag ook altijd overhoop met mijn moeder en op een gegeven moment moet je echt voor jezelf kiezen.
Moeilijk maar o zo nodig in zo’n relatie dat je aangeeft tot hier en niet verder.
Het is goed dat je voor jezelf kiest +:)+

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:06

paddington schreef:
Wakker worden van onweer wat flink te keer gaat.

Hier ook zo ineens rond 2 uir vannacht, ik sliep heerlijk en ineens een knal en heel harde regen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:42

chanicha schreef:
M_D_H schreef:

M_D_H ik lag ook altijd overhoop met mijn moeder en op een gegeven moment moet je echt voor jezelf kiezen.
Moeilijk maar o zo nodig in zo’n relatie dat je aangeeft tot hier en niet verder.
Het is goed dat je voor jezelf kiest +:)+

Ja, het stomme is dus, dat ik eigenlijk zelden overhoop met haar lig (tenminste, nu ik puber af ben, ik was oprecht een verschrikkelijke puber :') :+ )
Net als dat ik tegenwoordig, sinds ik uit huis ben, zelden discussie met mijn broertje heb, ik ben ook oprecht heel gek op beide en ik weet dat ze ook heel gek op mij zijn.
Maar ik ben er gewoon enorm klaar mee dat ik altijd diegene ben die aangesproken wordt, ook al heb ik niks gedaan, ben ik niet de aanleiding, of niet diegene die het uit de hand laat lopen.
Ik heb altijd te horen gekregen dat ik de oudste was, dus dat ik voor mijn broertje moest zorgen, dat ik de verantwoordelijke moest zijn en mijn broertje heeft dat gewoon enorm uitgebuit.
Als ik hem niet bel dat mijn ouders jarig zijn, zoveel jaar getrouwd zijn of dat het vader of moeder dag is, dan regelt hij dus niks en hij kwam er altijd mee weg, want ik had het moeten regelen voor hem, dat soort dingen.
Als er een discussie komt, of hij bemoeit zich weer eens ergens mee waar hij geen zak mee te maken heeft, dan ben ik uiteindelijk de boeman en dat trek ik gewoon niet meer :o
Mijn moeder kiest gewoon altijd voor mijn broertje en dat maakt mij eigenlijk nog niet eens uit, ik bedoel de lieveling van mijn moeder is mijn broertje, maar ik heb echt niks te klagen, want de lieveling van mijn vader ben ik overduidelijk, mijn vader en ik zijn 2 handen op 1 buik. Maar het zou zo enorm fijn zijn als ze een keertje niet alleen mij aan sprak, maar ook mijn broertje. Dat als er 2 vechten er 2 schuld krijgen, of in ieder geval de veroorzaker van de discussie of de trammelant de schuld krijgt en daar ontbreekt het bij mijn moeder aan (niet bij mijn vader trouwens, die spreekt altijd diegene aan die het probleem veroorzaakt)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 08:49

Ik vind er echt wat van als ouders overduidelijk partij kiezen voor een van hun kinderen.

Het is gewoon bullshit dat jij als ouder kind altijd de verantwoordelijkheid moet nemen. Als ouder hoor je al je kinderen op te voeden tot evenwichtige volwassenen, niet alleen de oudste.

Ik herken het overigens wel, mijn broertje kwam ook met veel meer weg dan ik en ik ben ook de oudste. Kreeg ook vaak te horen dat ik "mild moest zijn voor hem" want "ik had minder autisme dan hij".

Super fijn als je er dan op latere leeftijd achter komt dat je wel degelijk net zo veel autisme hebt :') en wat is dat überhaupt, meer of minder.

Dus ik snap helemaal dat je het zat bent, je bent zijn zus niet zijn moeder. Ze moeten jou niet verantwoordelijk houden voor wat hij wel of niet doet.

Laat het maar eens gewoon gaan. Hij is volwassen, hij moet het zelf maar eens leren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:49

Snap ik hoor maar misschien kan je naar aanleiding van je besluit om weg te gaan nu wel een gesprek aangaan met haar als ze je belt.
Ik zou ook minder verwachten, dan kan je ook niet teleurgesteld worden.
Heel jammer maar soms is dat een manier om jezelf te beschermen.
Succes, ik weet hoe frustrerend het kan zijn :(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:50

xPabloBokt schreef:
Ik vind er echt wat van als ouders overduidelijk partij kiezen voor een van hun kinderen.

Het is gewoon bullshit dat jij als ouder kind altijd de verantwoordelijkheid moet nemen. Als ouder hoor je al je kinderen op te voeden tot evenwichtige volwassenen, niet alleen de oudste.

Ik herken het overigens wel, mijn broertje kwam ook met veel meer weg dan ik en ik ben ook de oudste. Kreeg ook vaak te horen dat ik "mild moest zijn voor hem" want "ik had minder autisme dan hij".

Super fijn als je er dan op latere leeftijd achter komt dat je wel degelijk net zo veel autisme hebt :') en wat is dat überhaupt, meer of minder.

Dus ik snap helemaal dat je het zat bent, je bent zijn zus niet zijn moeder. Ze moeten jou niet verantwoordelijk houden voor wat hij wel of niet doet.

Eens :j
Laat het maar eens gewoon gaan. Hij is volwassen, hij moet het zelf maar eens leren.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:43

mijn buren die om half 3 vannacht ruzie gingen maken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:57

JustMe8484 schreef:
denisesilver schreef:
Heftige ergernissen allemaal vandaag :(:)

MyWishMax, enig idee welke organisatie ervij betrokken was? Ik zou daar achter elkaar een klacht bij indienen en eventueel een agenda van hun, zodat je ze in het vervolg kunt ontwijken.

JustMe, is het het zwemmen an sich wat hem niet lukt? Veel mensen die angst hebben met zwemmen hebben baat bij het eerst leren van rugslagen. Dan heb je minder het gevoel te verdrinken/water naar binnen te krijgen dan met borstslagen. Bizar eigenlijk dat er niet specifiek zwemlessen zijn voor kinderen met angst.

MDH, ik sluit me helemaal bij friendly aan!

Hij heeft zijn a diploma al. Soms zwemt hij mega goed, doet met alles mee een soms gaat het wat minder, laat hij de spannende/lastigere dingen voor wat het is (mn verder onderwater). En gister lukte het niet en gaat hij in de weerstand. Blijft aan de andere knt van t zwembad.
Maar wat hij dan vooral nodig heeft is iemand die hem vertrouwen geeft. Hem er doorheen praat en naast hem 'staat'. Niet iemand die gaat mailen dat t zo niet gaat lukken.
Er is wel een andere optie geboden, maar ik mis de meerwaarde daarvan en hoe dat naar B gaat leiden en de onderbouwing waarom het op deze manier niet gaat lukken...

Hoewel hij het uiteraard zelf niet weet voelt dit als een enorme afwijzing...

MDH wat een rot situatie zo.
Ik ben zelf ook weleens weggelopen en weet hoe het voelt als je dan niks hoort. Maar wat onwijs sterk dat je dit hebt gedaan!

Dat is niet leuk maar als zwemleraar is het ook heel lastig om zoveel aandacht op 1 leerling te zetten als er nog 4 of 5 anderen ook staan te wachten. Niet leuk maar uiteindelijk betaalt iedereen dezelfde prijs en is het ook wel de bedoeling dat de aandacht enigszins evenredig wordt verdeeld.

Is het een optie dat jij mee in het bad gaat om je zoon te helpen op de moeilijke momenten met de instructies van de leraar? Of anders een paar privelessen boeken om hem erdoorheen te helpen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:59

2 afspraken op elkaar gepropt wat ik eigenlijk beter niet had kunnen doen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:03

Hockeytraining die voor de zoveelste keer niet door gaat omdat mensen geen zin hebben. We trainen 2x per week en ik denk dat er wel 3x per maand een training niet door gaat. En ik maar wel dokken. :n

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 10:04

Anderhalf uur in de trein naar school en nog niet eens de helft van de mensen is er. Een van de coaches komt vanmiddag pas en de ander überhaupt niet.

Waarom ben ik hier dan :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:14

Lessen die op het laatste moment vervallen/online worden gedaan, leuk met al die tussenuren :evaw:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:48

Dat als je nu een afspraak wil maken pas volgende week pas plek is bij de huisarts.

Is eigenlijk te zot voor woorden.