Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denisesilver schreef:Heftige ergernissen allemaal vandaag![]()
MyWishMax, enig idee welke organisatie ervij betrokken was? Ik zou daar achter elkaar een klacht bij indienen en eventueel een agenda van hun, zodat je ze in het vervolg kunt ontwijken.
JustMe, is het het zwemmen an sich wat hem niet lukt? Veel mensen die angst hebben met zwemmen hebben baat bij het eerst leren van rugslagen. Dan heb je minder het gevoel te verdrinken/water naar binnen te krijgen dan met borstslagen. Bizar eigenlijk dat er niet specifiek zwemlessen zijn voor kinderen met angst.
MDH, ik sluit me helemaal bij friendly aan!
M_D_H schreef:Bedankt voor de lieve woorden allemaal![]()
Morgen ga ik nog even langs mijn ouders omdat ik wat langs moet brengen, mijn moeder is dan op de praktijk dus die zal ik niet tegen het lijf lopen en dan hoop ik het rustig te kunnen bespreken met mijn vader. En dan zal ik ook aangeven dat het ook heel veel met mij doet dat wij nu ruim 2,5 uur geleden vertrokken zijn en nog steeds niks gehoord hebben van der. Niet een: Ben je veilig aan gekomen (wat we normaal altijd moeten laten weten) of een: Waarom ben je zo vertrokken? Of een: sorry!
Of desnoods een: Wat stel je je toch weer aan. Nee, gewoon helemaal niks! En dat geeft mij enorm het gevoel dat het helemaal niet uit maakt of wij er wel of niet zijn, zolang mijn broertje er maar is, dan is alles perfect.
Maar goed, nu rustig slapen en dan zien we wel weer verder.
chanicha schreef:M_D_H schreef:Bedankt voor de lieve woorden allemaal![]()
Morgen ga ik nog even langs mijn ouders omdat ik wat langs moet brengen, mijn moeder is dan op de praktijk dus die zal ik niet tegen het lijf lopen en dan hoop ik het rustig te kunnen bespreken met mijn vader. En dan zal ik ook aangeven dat het ook heel veel met mij doet dat wij nu ruim 2,5 uur geleden vertrokken zijn en nog steeds niks gehoord hebben van der. Niet een: Ben je veilig aan gekomen (wat we normaal altijd moeten laten weten) of een: Waarom ben je zo vertrokken? Of een: sorry!
Of desnoods een: Wat stel je je toch weer aan. Nee, gewoon helemaal niks! En dat geeft mij enorm het gevoel dat het helemaal niet uit maakt of wij er wel of niet zijn, zolang mijn broertje er maar is, dan is alles perfect.
Maar goed, nu rustig slapen en dan zien we wel weer verder.
M_D_H ik lag ook altijd overhoop met mijn moeder en op een gegeven moment moet je echt voor jezelf kiezen.
Moeilijk maar o zo nodig in zo’n relatie dat je aangeeft tot hier en niet verder.
Het is goed dat je voor jezelf kiest
xPabloBokt schreef:Ik vind er echt wat van als ouders overduidelijk partij kiezen voor een van hun kinderen.
Het is gewoon bullshit dat jij als ouder kind altijd de verantwoordelijkheid moet nemen. Als ouder hoor je al je kinderen op te voeden tot evenwichtige volwassenen, niet alleen de oudste.
Ik herken het overigens wel, mijn broertje kwam ook met veel meer weg dan ik en ik ben ook de oudste. Kreeg ook vaak te horen dat ik "mild moest zijn voor hem" want "ik had minder autisme dan hij".
Super fijn als je er dan op latere leeftijd achter komt dat je wel degelijk net zo veel autisme hebten wat is dat überhaupt, meer of minder.
Dus ik snap helemaal dat je het zat bent, je bent zijn zus niet zijn moeder. Ze moeten jou niet verantwoordelijk houden voor wat hij wel of niet doet.
Eens![]()
Laat het maar eens gewoon gaan. Hij is volwassen, hij moet het zelf maar eens leren.
JustMe8484 schreef:denisesilver schreef:Heftige ergernissen allemaal vandaag![]()
MyWishMax, enig idee welke organisatie ervij betrokken was? Ik zou daar achter elkaar een klacht bij indienen en eventueel een agenda van hun, zodat je ze in het vervolg kunt ontwijken.
JustMe, is het het zwemmen an sich wat hem niet lukt? Veel mensen die angst hebben met zwemmen hebben baat bij het eerst leren van rugslagen. Dan heb je minder het gevoel te verdrinken/water naar binnen te krijgen dan met borstslagen. Bizar eigenlijk dat er niet specifiek zwemlessen zijn voor kinderen met angst.
MDH, ik sluit me helemaal bij friendly aan!
Hij heeft zijn a diploma al. Soms zwemt hij mega goed, doet met alles mee een soms gaat het wat minder, laat hij de spannende/lastigere dingen voor wat het is (mn verder onderwater). En gister lukte het niet en gaat hij in de weerstand. Blijft aan de andere knt van t zwembad.
Maar wat hij dan vooral nodig heeft is iemand die hem vertrouwen geeft. Hem er doorheen praat en naast hem 'staat'. Niet iemand die gaat mailen dat t zo niet gaat lukken.
Er is wel een andere optie geboden, maar ik mis de meerwaarde daarvan en hoe dat naar B gaat leiden en de onderbouwing waarom het op deze manier niet gaat lukken...
Hoewel hij het uiteraard zelf niet weet voelt dit als een enorme afwijzing...
MDH wat een rot situatie zo.
Ik ben zelf ook weleens weggelopen en weet hoe het voelt als je dan niks hoort. Maar wat onwijs sterk dat je dit hebt gedaan!