[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:56

Het ademt in de stank van z'n eigen luier. Das best knap.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:30

Tiggs schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zie steeds vaker allemaal “trotse” foto’s op sociale media met moeders en hun pasgeboren kroost.

Maar áltijd hebben die moeders dikkkke wallen onder de ogen.

Zooooo blij en dankbaar. :+

Sowieso, waarom trots, dat kind heeft nog helemaal niks gepresteerd.

In leven blijven met de huidige generatie ouders is anders volgens mij af en toe best een flinke prestatie hoor :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:34

Citaat:

Ik ben anders ook mega trots op m'n kattekind (en die is ook geen wetenschapper :') ) en is het leukste wezen dat bestaat, dus kan mij voorstellen dat ouders dat ook met kinderen hebben :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:34

Sowieso, kinderen die dieren treiteren/ pijn doen... echt, ik zou ook uit mn vel springen.

Doen die dieren soms ook, en dan komt er heel groot in het nieuws: "Hond haalt uit het niets uit naar kind. Hond ingeslapen."

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 12:34

Tancreda4 schreef:
Citaat:

Ik ben anders ook mega trots op m'n kattekind (en die is ook geen wetenschapper :') ) en is het leukste wezen dat bestaat, dus kan mij voorstellen dat ouders dat ook met kinderen hebben :Y)

Ja maar dat is logisch, want poezen zijn fantastisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 12:42

Tiggs schreef:
Tancreda4 schreef:

Ja maar dat is logisch, want poezen zijn fantastisch.

Katten roepen bij mij dan weer t zelfde gevoel op als kinderen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 13:11

Hier ook, ik heb niks met katten. Tenzij ze belaagd worden door kinderen, dan neem ik het voor de katten op :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 13:16

Ik ben ook altijd heel trots op mijn paard terwijl hij gewoon staat te bestaan.
:')

VuurVleugels

Dieuwke_ schreef:
Hier ook, ik heb niks met katten. Tenzij ze belaagd worden door kinderen, dan neem ik het voor de katten op :))

Dat ja hahaha

Sherivey

Ik heb ook niet heel veel met katten, meer met honden. Maar de keuze kat of kind is hier gauw gemaakt hoor. :))

Maar mn vriend is allergisch voor katten en ik voor kinderen, dus ons huis blijft vrij leeg. :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:15

Ik heb 5 katten en steeds meer een hekel aan honden :P

Net terug uit Zweden, heerlijk rustig. Dan is zon krijsend wurm op de luchthaven nog even extra ruk...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:57

Ik hou van alle dieren, heb altijd katten gehad maar bij mijn ouders hadden we beide. Heb ook niet echt een voorkeur voor een van de twee. Behalve dat katten qua werk en weg zijn wat makkelijker zijn. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:05

Zowel katten als honden vind ik leuk.
Maar mijn vriend geeft niet veel om katten.
Onze honden vinden katten TE leuk... :9
En buren met sierkipjes en vogeltjes enz. Dus hier geen katten.

Maar als ik oud en bejaard ben en we op een appartement wonen oid wil ik wel een Ragdoll.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:16

Ik heb beide gehad maar ivm een steeds heftiger wordende allergie heb ik moeten besluiten geen nieuwe kat meer te nemen toen mijn laatste kat overleed.
Nu dus alleen nog honden, 2 van mezelf en een 'bonus'hond (oppashond die er minimaal 3 dagen per week is).
Beide zijn ontzettend leuk, met honden heb ik persoonlijk net wat meer over het algemeen maar katten zijn idd makkelijker met dagjes weg, werk etc.

Ik heb het gemis aan katten tijdelijk opgelost door vakantieoppas te zijn voor de (ik dacht) Birmaan van een kennis tot die overleed.
En toen zou ik dezelfde rol gaan vervullen voor de kat die bij de 'bonus'hond woonde, maar die overleed vrij kort na de eerste keer.
De allergische klachten loste ik op door 1-2 weken voordat ik ging oppassen al te starten met hooikoortstabletten (met cetirizine) en zo min mogelijk knuffelen/hanteren etc, gelijk mijn handen wassen na het aanraken vd kat en bij thuiskomst direct omkleden en douchen.
Dan had ik alsnog wel wat jeukende slijmvliezen, tranende ogen en ik nieste wat meer dan anders maar het was veel minder dan wanneer ik geen hooikoortstabletten pakte en niet douchete bij thuiskomst.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:04

Mijn vriend en ik zijn iets te gek op katten, we hebben er iets te veel eigenlijk := laatst nog 2 kittens gevonden, dus die mochten ook blijven (na een omweggetje via het asiel omdat we het allemaal netjes wilden doen).
Super gezellig wel!
Ons hele huis en de tuin is ook ingericht op de katten.

Bij mijn ouders hebben we ook altijd dieren gehad. Katten en honden. Vooral veel honden. Moeder werkte bij het asiel en nam nog weleens “werk” mee naar huis := en die mochten dan ook niet meer weg.
En we hadden een dierenparkje met heel veel soorten dieren. Ik kan me geen leven zonder beesten voorstellen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:53

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:57

:D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 22:01

Niobe schreef:
Mijn vriend en ik zijn iets te gek op katten, we hebben er iets te veel eigenlijk := laatst nog 2 kittens gevonden, dus die mochten ook blijven (na een omweggetje via het asiel omdat we het allemaal netjes wilden doen).
Super gezellig wel!
Ons hele huis en de tuin is ook ingericht op de katten.

Bij mijn ouders hebben we ook altijd dieren gehad. Katten en honden. Vooral veel honden. Moeder werkte bij het asiel en nam nog weleens “werk” mee naar huis := en die mochten dan ook niet meer weg.
En we hadden een dierenparkje met heel veel soorten dieren. Ik kan me geen leven zonder beesten voorstellen.

Leuk die beestenboel <3 Hier ook altijd huisdieren gehad (vooral katten), uitlaathonden, verzorgpaarden. Ik heb even paar jaar zonder katten gewoond toen ik op mijzelf ging maar kon echt de rust niet vinden thuis. Sinds ik een kat heb is dat helemaal veranderd. Kan ook echt niet functioneren zonder dieren <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:02

Hier ook 2 katten! Wij zijn eigenlijk hondenmensen, maar we hebben te weinig tijd voor een hond. Dus zijn we al ruim 3 jaar kattenmensen! Sinds kort ook 4 kippen, ik vind ze zo leuk!

Ik zei vroeger altijd: puppy's en pony's!
Nu blijkt het "katten en kippen" te zijn :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:13

Ik ben katten- en hondenmens. Heb vroeger ook in een pensioen gewerkt naast school en studie. Maar honden zijn gewoon niet zo praktisch helaas. Maar heel blij met m'n kat!

Mijn toekomstdroom is ook als crazy old cat lady op een boerderijtje allemaal oude asielkatten opvangen :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:31

Tiggs schreef:
Mijn toekomstdroom is ook als crazy old cat lady op een boerderijtje allemaal oude asielkatten opvangen :D

Mijn toekomstdroom leven is crazy old cat lady op een boerderijtje allemaal oude asielkatten opvangen :D

:+

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:33

Ooh geweldig leven <3

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:41

Wij hebben dus 2 katten, kan echt niet meer zonder. Bij ons mogen ze ook best veel :j O:)

Mijn man heeft gisteren een nieuwe auto gekocht en wij zijn 3 maanden geleden getrouwd. Maar hij heeft dus meer een gezinsauto gekocht. Al weet iedereen om ons heen dat wij geen kinderen willen. Kreeg toch de vraag of ik niet toch zwanger was.... :Y) Met een dikke knipoog natuurlijk!!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:55

Captain schreef:
Ik ben ook altijd heel trots op mijn paard terwijl hij gewoon staat te bestaan.
:')

Hier ook :')

En ook twee katten. <3 We zouden ook een hond willen, ooit, maar momenteel te weinig tijd en thuis voor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:55

Hanneke137 schreef:
Mijn man heeft gisteren een nieuwe auto gekocht en wij zijn 3 maanden geleden getrouwd. Maar hij heeft dus meer een gezinsauto gekocht. Al weet iedereen om ons heen dat wij geen kinderen willen. Kreeg toch de vraag of ik niet toch zwanger was.... :Y) Met een dikke knipoog natuurlijk!!

Herkenbaar! Wij hebben ook een grotere auto gekocht. Dan is er altijd wel een bijdehandje die even de ‘maar jullie hebben toch geen kinderen?’ Opmerking moet laten vallen. Argh.

Afbeelding
Dit is ons ‘kind’ van nu 10 maanden, we zijn echt dolgelukkig met haar <3