Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
thequeensmum schreef:Waar kopen jullie je spulletjes om zelf kerststukjes te maken. Bakjes en/of schaaltjes heb ik wel. Heb al wat dennenappels verzameld om te spuiten in wit, goud of zilver. Takjes groen en hulst haal ik uit de tuin. Blijven over de versieringen. Vorig jaar ook niet echt kunnen vinden. ( al was ik toen wat aan de late kant ).
Het is de bedoeling stukjes te maken met kinderen van 8 en 11. Mag dus best wat over the top zijn
pmarena schreef:Ik vond een zakje van die insteek-prullaria bij de Action vorig jaar, in dat rijtje van nepbloemen enzo.
Hier maken ze op school kerststukjes en dan moet je wat versiersels en een bakje meegeven.
Macs schreef:Ik maak ook wel stukjes maar gebruik 100% composteerbare materialen. Geen chemische troep en glitters.
Na he seizoen gaat het gewoon op de composthoop.
Leuk om met de kinders eerst naar buiten te gaan en creatief om te gaan met materialen. Al die microplastics en precies zoals bovenstaand al opnoemt, vreselijke werkomstandigheden en vervuiling, bah. En dat voor een paar weekjes decoratie.
VuurVleugels schreef:Ja, uit China. Dat weet ik. Ik weet echter ook dat wat in een NLse winkel wordt verkocht aan veiligheidseisen (CE logo) moet voldoen waar zooi van Temu onderuit duikt. Het 'Chinese Export' logo lijkt verdacht veel op het CE logo wat op in Europa verkochte producten staat, zou dat toeval zijn? Of zou dat zijn om de schijn te geven dat er een veiligheidskeurmerk aanwezig is waar die eigenlijk niet is?
[ Afbeelding ]
En daarnaast weet ik ook dat je door €7,95 bij de Xenos beter nadenkt over hoeveel zakjes je nodig hebt dan door €0,33 bij Temu. De wereld is écht naar z'n grootje aan het gaan door die bizarre overconsumptie, ik snap niet hoe mensen dat niet inzien. Iedereen wijst altijd maar naar China, China, China. Maar door wie denk je dat China één grote fabriek is? Juist, door het westen en noorden van de wereld, die die gigantische vraag naar producten aandrijven.
Nog een laatste 'daarnaast': Temu maakt een spelletje van dingen kopen. Nog meer, dan nog meer punten! Nóg meer, dan nóg meer punten! Zodat je maar blijft en blijft kopen. Financieel dik verlies op de verkochte producten, maar de informatie over de westerse consument die wordt verzameld is van onschatbare waarde voor China en dat kan zich echt gigantisch hard in onze reet gaan bijten. Of die van onze kinderen.
Dus écht, bezint eer ge begint.
F_Orumster schreef:VuurVleugels schreef:Ja, uit China. Dat weet ik. Ik weet echter ook dat wat in een NLse winkel wordt verkocht aan veiligheidseisen (CE logo) moet voldoen waar zooi van Temu onderuit duikt. Het 'Chinese Export' logo lijkt verdacht veel op het CE logo wat op in Europa verkochte producten staat, zou dat toeval zijn? Of zou dat zijn om de schijn te geven dat er een veiligheidskeurmerk aanwezig is waar die eigenlijk niet is?
[ Afbeelding ]
En daarnaast weet ik ook dat je door €7,95 bij de Xenos beter nadenkt over hoeveel zakjes je nodig hebt dan door €0,33 bij Temu. De wereld is écht naar z'n grootje aan het gaan door die bizarre overconsumptie, ik snap niet hoe mensen dat niet inzien. Iedereen wijst altijd maar naar China, China, China. Maar door wie denk je dat China één grote fabriek is? Juist, door het westen en noorden van de wereld, die die gigantische vraag naar producten aandrijven.
Nog een laatste 'daarnaast': Temu maakt een spelletje van dingen kopen. Nog meer, dan nog meer punten! Nóg meer, dan nóg meer punten! Zodat je maar blijft en blijft kopen. Financieel dik verlies op de verkochte producten, maar de informatie over de westerse consument die wordt verzameld is van onschatbare waarde voor China en dat kan zich echt gigantisch hard in onze reet gaan bijten. Of die van onze kinderen.
Dus écht, bezint eer ge begint.
Dingen die we ons echt af zouden móeten vragen.
F_Orumster schreef:Of erger nog dan verbranden, belanden op deze berg
https://www.businessinsider.nl/in-chili ... htbaar-is/
VuurVleugels schreef:Ja, uit China. Dat weet ik. Ik weet echter ook dat wat in een NLse winkel wordt verkocht aan veiligheidseisen (CE logo) moet voldoen waar zooi van Temu onderuit duikt. Het 'Chinese Export' logo lijkt verdacht veel op het CE logo wat op in Europa verkochte producten staat, zou dat toeval zijn? Of zou dat zijn om de schijn te geven dat er een veiligheidskeurmerk aanwezig is waar die eigenlijk niet is?
<KNIP>.