Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:Neonlight schreef:In de supermarkt waar ik kom worden mensen wel degelijk aangesproken als ze geen mondkapje dragen. Liggen bij de ingang ook voor iedereen mondkapjes, dus excuus van "ik heb er geen" gaat ook niet op.
Hier helemaal niets.
Gelukkig zijn hier velen zonder mondmasker.
Friesland wonen wij.
Dinopino schreef:Het heeft denk ik twee kanten Sheran. Trots op het ene of andere te zijn is natuurlijk onzin. Dat mondkapjes helpen zou iemand kunnen zeggen is een feit. Maar iemand anders zou ook kunnen zeggen het is geen feit dat mondkapjes ook maar enige uitwerking hebben.
Het dragen van mondkapjes kan ook een soort van indruk werken dat de situatie nog steeds heel ernstig is.
Persoonlijk denk ik dat hoe ontspannender mensen er mee omgaan, hoe meer de spanning zal verdwijnen.
Mensen die het dan weer niet prettig vinden zullen automatisch afstand houden en langzamerhand ook ontspannender worden.
bigone schreef:Net alsof mensen dat ding voor hun plezier dragen. Het is een kleine moeite om dit voor je medemens over te hebben.
karuna schreef:Ik hoor altijd heel graag waar er niet gecontroleerd wordt of waar je zonder mondkapje mag binnenkomen. Dan blijf ik daar voortaan weg. En mocht ik er klant zijn zijn ze een klant kwijt. Te vaak gehoord dat van daar uit besmettingen rondrazen. En het is gewoon asociaal bewust regels overtreden en ook asociaal naar collega bedrijven die zich wel aan de regels houden.
Het is een kleine moeite maar voor anderen een heel groot plezier als een bedrijf of iemand zich wel aan de regels houdt.
SusanH schreef:Onverdeeld Nederland heeft niks met de mondkapjes plicht te maken. Waar hij om moet draag ik er 1. Maar als ik ergens ben waar de winkeleigenaar zelf tegen mondkapjes is ga ik er zelf ook geen opzetten.