Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:10

Oh SusanH dan moet je de gemeente bellen, dat je chemisch afval hebt gevonden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:28

In de buurgemeente hier zijn nu ook kinderen die een verkeerd vaccin gekregen hebben.
Na ons dorp, nu dus ook bij de buren.
Volgens mij is de regio hier behekst :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:47

Of mensen nu wel of geen mondkapje op doen, ze zoeken het maar uit. Wat wel op valt is dat in de woonplaatsen van de antibrigade niemand een bekpamper draagt, niemand gevaccineerd is en niemand doodgaat en ze bij besmetting hooguit een snotneusje hebben.
Het zal, wees er blij mee.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:49

Oh heb je daar een bron van? En waarom kan je het niet gewoon over mondkapjes hebben en wat bedoel je met de antibrigade. Welke woonplaatsen bedoel je/

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:09

loriene schreef:
Neonlight schreef:
In de supermarkt waar ik kom worden mensen wel degelijk aangesproken als ze geen mondkapje dragen. Liggen bij de ingang ook voor iedereen mondkapjes, dus excuus van "ik heb er geen" gaat ook niet op.

Hier helemaal niets.
Gelukkig zijn hier velen zonder mondmasker.
Friesland wonen wij.

Waar jij woont is gelukkig niet heel Friesland, familie en kennissen dragen hem gewoon, houden zich aan de regels en dat zijn ook Friezen.[/quote]

Ik zeg toch ook niet dat alle friezen doen zoals ik.
Bedoel daar mee te zeggen dat ik in fiesland woon en op het platteland.
Ik hou me gewoon aan de regels alleen zonder mondkap.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:30

Hier wisselt het qua mondkapjes dragen echt heel erg per locatie. In de winkels zie ik het wel steeds minder naar mijn idee.

Sinds de lockdown voorbij is ben ik bij een sportschool begonnen en toen ik braaf met mondkapje binnen kwam vroeg iemand van het personeel of ik ‘m af wou zetten want eigenlijk hadden ze dat liever niet... okee, die was nieuw voor mij. En dus draagt daar niemand een mondkapje, personeel niet, dezelfde vijf 60+ stelletjes die elke keer tegelijk met mij sporten ook niet. Ik dan ook maar niet meer :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:33

Wij hebben hier ook een winkel waar we geregeld komen en waar een geen mondkapjes beleid is. Ik vind het een verademing. Letterlijk en figuurlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:33

Ik loop ook zonder mondkapje de sportschool in hoor. Onzinnig gedoe. Tijdens het sporten kom ik meer mensen tegen dan wanneer ik de sportschool inloop.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:38

Zijn jullie nu trots op jezelf ofzo? Ik snap het niet hoor, mondkapje is zo'n kleine moeite en je zorgt ervoor dat anderen zich veiliger voelen. Waarom zou je dat nou weer niet doen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:42

Het heeft denk ik twee kanten Sheran. Trots op het ene of andere te zijn is natuurlijk onzin. Dat mondkapjes helpen zou iemand kunnen zeggen is een feit. Maar iemand anders zou ook kunnen zeggen het is geen feit dat mondkapjes ook maar enige uitwerking hebben.

Het dragen van mondkapjes kan ook een soort van indruk werken dat de situatie nog steeds heel ernstig is.
Persoonlijk denk ik dat hoe ontspannender mensen er mee omgaan, hoe meer de spanning zal verdwijnen.

Mensen die het dan weer niet prettig vinden zullen automatisch afstand houden en langzamerhand ook ontspannender worden.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 07-02-22 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:43

Ik draag hem ook niet op de haltes. Deze zijn vaak in de buitenlucht en dus vind ik het onzin. Ik loop er ook niet mee de trap op in het station.

Dit omdat ik astmatisch ben. En ik het soms echt Spaans benauwd heb van die dingen.

En in het begin waren die dingen toch helemaal niet een toegevoegde waarde? Dus dan kan ik het me voorstellen dat er enigzins wel mensen tegen het beleid zijn
Laatst bijgewerkt door purny op 07-02-22 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:45

En zo lekker 'onverdeeld' ook, als je zelfs dat minimale beetje aan moeite voor elkaar niet wilt doen. Want iedereen snapt best dat je met een 'mondkapjes hebben we hier liever niet' aan de deur in elk geval de mensen wegjaagt die weten dat ze een groot risico lopen bij infectie, en liever wel in een omgeving zijn waar mensen mondkapjes dragen. Maar opnieuw doet dat er blijkbaar niet toe, het hoeft alleen maar leuk te zijn voor de mensen die denken geen gevolgen te dragen van corona.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:46

Dinopino schreef:
Het heeft denk ik twee kanten Sheran. Trots op het ene of andere te zijn is natuurlijk onzin. Dat mondkapjes helpen zou iemand kunnen zeggen is een feit. Maar iemand anders zou ook kunnen zeggen het is geen feit dat mondkapjes ook maar enige uitwerking hebben.

Het dragen van mondkapjes kan ook een soort van indruk werken dat de situatie nog steeds heel ernstig is.
Persoonlijk denk ik dat hoe ontspannender mensen er mee omgaan, hoe meer de spanning zal verdwijnen.

Mensen die het dan weer niet prettig vinden zullen automatisch afstand houden en langzamerhand ook ontspannender worden.

Het is een regel: dat is een feit. En het gaat me er ook om dat je, bij het niet dragen van een mondkapje, andere mensen zich ongemakkelijk doet voelen. Volgens mij is dat andersom niet zo: dat anderen het actief vervelend vinden als je er wél een draagt :) (behalve jijzelf dan, misschien)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:48

Net alsof mensen dat ding voor hun plezier dragen. Het is een kleine moeite om dit voor je medemens over te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:52

Ik hoor altijd heel graag waar er niet gecontroleerd wordt of waar je zonder mondkapje mag binnenkomen. Dan blijf ik daar voortaan weg. En mocht ik er klant zijn zijn ze een klant kwijt. Te vaak gehoord dat van daar uit besmettingen rondrazen. En het is gewoon asociaal bewust regels overtreden en ook asociaal naar collega bedrijven die zich wel aan de regels houden.

Het is een kleine moeite maar voor anderen een heel groot plezier als een bedrijf of iemand zich wel aan de regels houdt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:53

Onverdeeld Nederland heeft niks met de mondkapjes plicht te maken. Waar hij om moet draag ik er 1. Maar als ik ergens ben waar de winkeleigenaar zelf tegen mondkapjes is ga ik er zelf ook geen opzetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:54

bigone schreef:
Net alsof mensen dat ding voor hun plezier dragen. Het is een kleine moeite om dit voor je medemens over te hebben.

Ook ooit wel eens bij nagedacht dat er ook mensen zijn die heel veel moeite hebben met het dragen van een mondkapje? Wegens gezondheidsproblemen?
Dus voor sommige mensen is dit helemaal geen kleine moeite

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:54

Ja want die personen die binnen zonder mondkapje aan het sporten zijn voelen zich enorm ongemakkelijk door mij als ik zonder mondkapje binnenkom. :')
Denk dat je als je bang bent voor andermans adem je überhaupt beter niet naar de sportschool kan gaan.
Ik draag hem in principe overal waar dat moet, alleen de sportschool vind ik echt mega onzinnig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:57

karuna schreef:
Ik hoor altijd heel graag waar er niet gecontroleerd wordt of waar je zonder mondkapje mag binnenkomen. Dan blijf ik daar voortaan weg. En mocht ik er klant zijn zijn ze een klant kwijt. Te vaak gehoord dat van daar uit besmettingen rondrazen. En het is gewoon asociaal bewust regels overtreden en ook asociaal naar collega bedrijven die zich wel aan de regels houden.

Het is een kleine moeite maar voor anderen een heel groot plezier als een bedrijf of iemand zich wel aan de regels houdt.

Je weet niet waar mensen zonder mondkapje komen maar je weet wel waar de besmettingen zijn?
Je hebt je antwoord al waar er geen mondkapjes worden gedragen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:58

Hier draagt iedereen in de supermarkt een mondkapje.
Laatst was er iemand voor mij die de winkel in liep zonder mondkapje en die werd aangesproken door een medewerker.
En ook bij de kassa worden mensen aangesproken wanneer ze geen mondkapje op hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:02

Als er 1 loopt is aanspreken niet zo spannend en moeilijk. Als het er meer worden, wordt dat steeds lastiger.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:04

SusanH schreef:
Onverdeeld Nederland heeft niks met de mondkapjes plicht te maken. Waar hij om moet draag ik er 1. Maar als ik ergens ben waar de winkeleigenaar zelf tegen mondkapjes is ga ik er zelf ook geen opzetten.

Dat doe je dus niet, want in winkels moet 'ie gewoon op, wat de eigenaar daar zelf ook van zegt of vindt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:06

Bij de supermarkt waar mijn kinderen werken wordt je niet aangesproken omdat ze te veel vervelende situaties hebben gehad. Ze zijn zelf absoluut wel voorstander van het gebruik en hebben voor hun medewerkers ook goede mondkapjes liggen. Vind het best erg dat mensen er zo’n probleem van maken, want voor verreweg de meeste mensen is het dragen tijdens boodschappen doen niet zo’n grote moeite.

Bij de Welkoop wordt je wel aangesproken en krijg je het verzoek te vertrekken als je weigert. Dit is trouwens ook in Friesland. In een sportschool is wel discutabel, daar kan ik me het voorstellen dat ze niet gebruikt worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:08

Die agressie, dat mensen gewoon helemaal niet meer aangesproken willen worden en dan winkelmedewerkers en anderen gaan intimideren gaat denk ik nog heel lang een probleem blijven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:13

Ben ooit bedreigd omdat ik iemand aanspraak over niet dragen mondkapje.