Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:57

besita schreef:
In Brussel schijnen er allochtone dokters te zijn die je het vaccin zogezegd geven maar in werkelijkheid het vaccin in de gootsteen spuiten maar de klevertjes wel kleven alsof je het gehad hebt ..voor 300 € :+

Brussel is niet ver... ik weet waar ik moet zijn O:)

:D
Grapje uiteraard.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:59

besita schreef:
Cer schreef:
alleen vind ik het zo gek dat sommige dingen gewoon keihard te meten zijn aan cijfers.
Dan kan iemand in zn eigen straatje willen banketstaaf wat ie wil, maar als de cijfers iets anders zeggen is dat toch een beetje suf...

Ja maar het is vergeefse moeite
Ik heb op FB ook iemand de verhouding van gevaccineerden tov niet gevaccinneerden proberen uit te leggen en te staven met cijfers maaf dat is dus echt tevergeefse moeite ..ze komen niet verder dan "55% gevaccineerden ,i rest my case "
Echt je krijgt het er niet in
Gelukkig kunnen ze beter paardrijden dan nadenken

https://www.facebook.com/45280456150854 ... 013769056/ :D een filmpje over verhoudingen in het juiste perspectief

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:00

Needje schreef:
Nou ja ík denk idd dat je mensen die niet willen vaccineren je nu echt niet ineens over de streep krijgt nu je de mensen die wel al gevaccineerd zijn moet gaan boosteren. Die zullen zoiets hebben van "Zie je wel!"
Net als al die strenge maatregelen. Ze gaan alleen maar harder terugschoppen.
Daar kunnen we wat van vinden, maar dat lost nog steeds niets op.
beetje wel denkend mens kan ook zelf bedenken dat een vaccin maar een klein half jaar werkt...

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:01

Als ik gisteren de reacties zag op kinderen die zich buiten moesten afdrogen vraag ik me af hoeveel weldenkende mensen er nog over zijn... hopelijk genoeg..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:03

Oh is dat zo?
Waarom hoef ik geen van mij eerder gehaalde entingen elk half jaar opnieuw te boosteren dan?
Omdat ik niet weldenkend ben? Of omdat het langer werkt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:03

verootjoo schreef:
Doodvermoeiend om je steeds zo af te zetten en te ergeren en te zaniken en janken om de regels.

Als je het een beetje loslaat heb je niet echt ergens last van.

Niet alleen janken om regels, maar ook constant mekkeren om de schuldvraag. Voorheen was het de schuld van de jeugd, later van de horeca, dan van de reizigers en de valse certificaten in alle maten en soorten, de laatste weken van de ongevaccineerden, sinds gisteren van de carnavalvierders... best vermoeiend ook dit :')

Je laatste zin is echt de spijker op de kop.
Ik had en heb nog steeds weinig tot geen last.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:05

Popstra schreef:
Needje schreef:
Nou ja ík denk idd dat je mensen die niet willen vaccineren je nu echt niet ineens over de streep krijgt nu je de mensen die wel al gevaccineerd zijn moet gaan boosteren. Die zullen zoiets hebben van "Zie je wel!"
Net als al die strenge maatregelen. Ze gaan alleen maar harder terugschoppen.
Daar kunnen we wat van vinden, maar dat lost nog steeds niets op.
beetje wel denkend mens kan ook zelf bedenken dat een vaccin maar een klein half jaar werkt...

Ik vind het heel bijzonder dat de pharma daarmee dan niet van in den beginne gekomen is toen ze hun vaccins op de markt gooiden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:06

Needje schreef:
Oh is dat zo?
Waarom hoef ik geen van mij eerder gehaalde entingen elk half jaar opnieuw te boosteren dan?

Ze vergelijken het zelf toch ook met een milde griep... nou, als er 1 vaccin is wat mensen jaarlijks moeten halen ...is .. het...het...griepvaccin.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:07

Ik weet niet over welke entingen jij het hebt Needje.

Voor elke enting geld je deze het beste BINNEN het jaar moet herhalen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:08

Ja, maar het griepvirus is een andere soort en de griepvaccins zijn een compleet andere techniek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:08

Pandora2 schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat de pharma daarmee dan niet van in den beginne gekomen is toen ze hun vaccins op de markt gooiden...

Omdat ze het toen nog niet wisten. Je kan geen dingen vertellen die je nog niet weet.

Needje schreef:
Oh is dat zo?

Omdat die virussen niet zo actueel zijn. En omdat er steeds nieuwe baby’s worden gevaccineerd zodat de virussen ingedamd blijven.

En het is per vaccin verschillend hoe lang het werkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:09

Pandora2 schreef:
Ja, maar het griepvirus is een andere soort en de griepvaccins zijn een compleet andere techniek.

ja maar je gaat mij niet wijsmaken dat zij dat weten... :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:09

verootjoo schreef:
Maar het lijkt me vooral ook voor die mensen zelf zo zwaar. Doodvermoeiend om je steeds zo af te zetten en te ergeren en te zaniken en janken om de regels.

Als je het een beetje loslaat heb je niet echt ergens last van.

Precies dit!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:11

verootjoo schreef:
Pandora2 schreef:

Omdat ze het toen nog niet wisten. Je kan geen dingen vertellen die je nog niet weet.

Ik reageerde op Popstra dat een beetje weldenkend mens kan bedenken dat een vaccin maar een half jaar werkt.
Dan lijkt het me dat de fabrikant van datzelfde middel dit toch ook zou moeten weten...
Maar blijkbaar toch niet want anders zou er niet zo lang gewacht zijn met die 3e dosissen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:12

Popstra schreef:

Nou zo'n beetje alle :') ivm reizen veel prikken gehad.
En daarbij heb ik mijn tweede Corona enting ook binnen het jaar herhaald. :')
Wat dus genoeg zou moeten zijn geweest volgens zeggen.
Wat nu niet zo blijkt te zijn.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:13

De vaccinatie moet herhaald worden en daarmee is het virus en de vaccinatie vergelijkbaar met griep (in tegenstelling tot mazelen bijvoorbeeld). Dat is ook waarom bij de BMR en dergelijke vaccinaties kudde-immuniteit wel van belang is, en je dus ook voor de samenleving als geheel vaccineert, en bij griep/corona je dit met name voor jezelf doet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:14

Nou, en dan moet het nu wel herhaald worden, wat dan nog?

dat is dat blijven hangen ... ik word daar heel moe van..
Zeggen dat 'je dat nooit had gedacht' en dat 100x herhalen maakt het niet ineens anders...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:15

Cer schreef:
Pandora2 schreef:

ja maar je gaat mij niet wijsmaken dat zij dat weten... :+

:') Ook weer waar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:16

Needje schreef:
Popstra schreef:

Nou zo'n beetje alle :') ivm reizen veel prikken gehad.
En daarbij heb ik mijn tweede Corona enting ook binnen het jaar herhaald. :')
Wat dus genoeg zou moeten zijn geweest volgens zeggen.
Wat nu niet zo blijkt te zijn.

Ligt er maar net aan hoe lang het geleden is jij volledig geënt bent tegen corona.
Die 2e prik is geen booster maar een onderdeel van je eerste volledige vaccinatie

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:16

Cer schreef:
Nou, en dan moet het nu wel herhaald worden, wat dan nog?

dat is dat blijven hangen ... ik word daar heel moe van..
Zeggen dat 'je dat nooit had gedacht' en dat 100x herhalen maakt het niet ineens anders...

Hey, ik zei net nog dat ik vond dat er moest worden ingezet op boosters voor risicogroepen he :D .

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:24

Needje schreef:
Oh is dat zo?

Als je het over de entingen hebt die je als kind hebt gehad (de DTP, BMR, DKTP prikken): daar zit ook een maximale werking aan maar doordat daar consequent tegen is gevaccineerd zijn bepaalde ziektes in ons land zo goed als verdwenen. De kans dat je daar nog mee besmet raakt is dus vrijwel nihil. Andere ziektes zijn vooral voor kinderen gevaarlijk. En de T uit DTP is een ander verhaal. Daarom krijg je, als je met een wond oid bij de dokter of in het zkh belandt ook zo'n leuke prik in je bil.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:25

Popstra schreef:
Ligt er maar net aan hoe lang het geleden is jij volledig geënt bent tegen corona.
Die 2e prik is geen booster maar een onderdeel van je eerste volledige vaccinatie

Die volgens eerder zeggen klaar was daarmee....

Overigens snap ik niet waarom mensen op mij afgeven.
Ik heb de prik en ik doe niet moeilijk over prikken. :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:25

Sandra_H schreef:
Needje schreef:
Oh is dat zo?

Als je het over de entingen hebt die je als kind hebt gehad (de DTP, BMR, DKTP prikken): daar zit ook een maximale werking aan maar doordat daar consequent tegen is gevaccineerd zijn bepaalde ziektes in ons land zo goed als verdwenen. De kans dat je daar nog mee besmet raakt is dus vrijwel nihil. Andere ziektes zijn vooral voor kinderen gevaarlijk. En de T uit DTP is een ander verhaal. Daarom krijg je, als je met een wond oid bij de dokter of in het zkh belandt ook zo'n leuke prik in je bil.

Tetanus werkt dan ook 5 jaar. Wel wat anders als een paar maanden.
Overigens krijg ik m gewoon in m'n arm. :D

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:26

Tetanus werkt 10 jaar(gelukkig).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:27

Er is naar mijn weten nog nergens gezegd of beweert dat je na 1 volledige vaccinatie tegen corona voor altijd beschermt zou zijn