Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 06:47

Gaat met Homerr altijd goed gelukkig! Maar ik heb sowieso nog geen problemen met verzending gehad gelukkig :j

Ik heb ook geen printer, maar overweeg om tijdens Black Friday eentje aan te schaffen. Een simpele, goedkope, want veel meer dan labels printen zal hij niet gaan doen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:50

Ja, ik kreeg toevallig nog een overtollige printer van mijn ouders. Maakt het allemaal net effe iets makkelijker.

Ik heb laatste tijd ook vaak dat mijn eigen Homer punt er niet in staat als ik iets koop. Dan moet ik naar een andere Homer verzenden een paar km verderop en anders met de DHL pakket muur op een andere locatie. Snappen jullie dat?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:53

Ik print alleen hetgeen wat echt niet anders kan, wat meestal alleen Mondial Relay is en een enkele keer krijg ik een Homerr om te printen wanneer die naar FR gaat. Maar voor de rest doen wij (ook mijn man met zijn account) alles digitaal. Nog nooit problemen mee gehad. Maar ook buiten vinted om moeten wij wel eens dingen printen als via een andere webshop eens iets retour gaat wat geen eigen retour systeem heeft zoals bv Bol. Of printte ik wel eens kleurplaten uit voor mijn zoon, of voor andere dingen. In het verleden ook creatief mee bezig geweest, enz. Dus ik ben wel blij dat we toch gewoon een printer hebben staan :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:57

Ja hier ontbreken ook soms punten, maar dan vooral van DHL of Mondial. Homerr kies ik eigenlijk nooit dus dat valt me misschien niet zo op. Ik heb zelf het idee dat dat ook wel weer te maken zal hebben met maximale aantallen die ze op een dag per pakketdienst willen verbruiken. Dat ze dan punten afschalen ofzo.

Of dat ze dan alleen de grotere / makkelijker te bereiken punten nog open hebben staan.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:05

Arzil schreef:
Ja, ik kreeg toevallig nog een overtollige printer van mijn ouders. Maakt het allemaal net effe iets makkelijker.

Ik heb laatste tijd ook vaak dat mijn eigen Homer punt er niet in staat als ik iets koop. Dan moet ik naar een andere Homer verzenden een paar km verderop en anders met de DHL pakket muur op een andere locatie. Snappen jullie dat?

Hier hetzelfde. Ik moet naar een postpunt 12 km verderop continu. Dat is oké voor wat grotere aankopen, maar voor kleine dingen is dat toch wel balen. Nu is het vaak dat ik het opspaar, maar toch is het vervelend. Er zitten hier in de woonplaats toch ook echt wel 6 punten die er dan niet tussen staan.

Ik heb nu twee keer iets gekocht en dat mensen de koop annuleren en het dan voor een paar euro meer erop zetten. Ik vind dat wel heel flauw. Had gister een trui gekocht voor €14,00 gekocht. Zoon blij. Zonder bericht geannuleerd. Nagevraagd waarom de koop is geannuleerd en ze vond het toch te goedkoop. Staat er nu op voor €18,00. Vind ik wel flauw. Voor die €4,00...
Ook een broek voor €8 voor hem gekocht (had dezelfde laatst zelf voor €12,00 verkocht, dus zo gek is €8 niet). Ze heeft hem geannuleerd en staat er nu al meer dan een week op voor €30,00.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:34

Wat een bizar gedrag, ik heb ook wel eens dat ik iets binnen 5 minuten verkoop en dan denk oké dat was blijkbaar (te) goedkoop, jammer, mijn verlies. Waar ik me dan dood aan erger is dat je als koper geen akkoord hoeft te geven als iemand bij annuleren aangeeft dat het in overleg is gegaan, dan zit er ook nog eens geen negatieve review aan vast.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:53

foxy80 schreef:
upendo schreef:
Ik heb een product verkocht (luieremmer) ingepakt met bubbeltjesplastic en in een passende doos. Tijdens verzending is het beschadigd geraakt, er is een stukje plastic gescheurd. En nu is de bestelling geannuleerd..

Dus nu ben ik én mijn nieuwe luieremmer (a 60 euro) kwijt én ik krijg niet uitbetaald. Van vinted krijg ik geen reactie.. Lekker dan.

Hoezo geannuleerd? Of heeft koper aangegeven probleem te hebben?

Koper had een probleem geopend op mijn aanraden omdat het tijdens verzending gebeurd was. Ik ging er vanuit dat we allebei uitgekeerd zouden krijgen. Was I wrong.. Nog steeds niks van Vinted gehoord..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:07

Het klinkt ook niet alsof je het zomaar in en doos gegooid hebt.... heb je foto's gemaakt van hoe goed (ga ik even vanuit) je het ingepakt hebt...?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:07

Ja, die zijn door de verkoper ook naar Vinted gestuurd. Vind het echt een rare beslissing..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:31

Maken jullie van elke verzending een foto?

Ik heb van die speciale verzendzakken, maar als ik het op een andere manier verzend, maak ik wel een foto. Maar nu echt niet meer.

Ik heb net een 'neutrale' review gekregen. Oftewel een slechte. -O- Was een jas maat L. Staat duidelijk in het label, die ook op de foto staat. Maar ze vindt hem meer vallen als een S/M. Ik heb dat ding al 5 jaar niet meer aan gehad, dus heb geen idee of het echt klopt wat ze zegt, maar baal er toch van.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:46

Hier ook vaak dat bepaalde punten er niet tussen staan.

Ik denk dat er een Max pakjes/punt/dag hanteren ofzo, zodat ook minder populaire punten zo extra pakjes krijgen en ze er niet heen moeten voor 2 pakjes bv.

Hier rij ik door de kids hun school wel vaak bijna langs een punt die ik altijd kan kiezen, maar ga liever naar mijn vast punt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:01

Ik heb gisteren een vest verkocht en verstuurd met DHL. Nu is het op het verkeerde punt afgeleverd waar mijn koper niet kan komen. Ze dacht dat ik het verkeerde pakketpunt had geselecteerd, maar ik heb alleen een QR code gekregen waar je niet op kunt zien waar het pakket heen gaat. Die code zet ik netjes met de naam van de ontvanger op de doos en dan stuur ik voor vertrek altijd een foto zodat de koper weet hoe het pakket eruit ziet wat eraan komt.

Koper geeft aan het niet op te gaan halen. Dan komt het toch automatisch retour naar mij? Dan kan ik daarna denk ik bevestigen dat ik het retour heb en wordt het geld vrijgegeven aan de koper toch?

Het is voor mij de eerste keer dat dit gebeurt namelijk.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:05

deedee19 schreef:
Ik heb gisteren een vest verkocht en verstuurd met DHL. Nu is het op het verkeerde punt afgeleverd waar mijn koper niet kan komen. Ze dacht dat ik het verkeerde pakketpunt had geselecteerd, maar ik heb alleen een QR code gekregen waar je niet op kunt zien waar het pakket heen gaat. Die code zet ik netjes met de naam van de ontvanger op de doos en dan stuur ik voor vertrek altijd een foto zodat de koper weet hoe het pakket eruit ziet wat eraan komt.

Koper geeft aan het niet op te gaan halen. Dan komt het toch automatisch retour naar mij? Dan kan ik daarna denk ik bevestigen dat ik het retour heb en wordt het geld vrijgegeven aan de koper toch?

Het is voor mij de eerste keer dat dit gebeurt namelijk.

Klopt, na x aantal dagen gaat het automatisch retour.
Tenzij je net zoals mij pech hebt. DHL heeft mijn pakketje (ik ben koper) verstuurd naar een pakketpunt 200km verderop. Contact opgenomen met DHL en zij zeiden, laat maar liggen dan komt het automatisch retour naar verkoopster. Totdat ik opeens een 'opgehaald' melding kreeg en DHL zegt dat het opgehaald is dus case closed in hun ogen. Nou niet dus...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:08

DHL doet inderdaad wel eens uitwijken naar een ander punt :(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:10

Nou lekker dan...kan ik niet meer doen dan afwachten. Want de koper gaat het echt niet afhalen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:12

Marjo schreef:
DHL doet inderdaad wel eens uitwijken naar een ander punt :(

Oh serieus joh? Wat asociaal, als je een ander punt had gewild, had je die wel aangevinkt lijkt me.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:13

Lys jouw geval is wel heel naar. Wellicht heeft iemand anders het dus opgehaald. En als verkoper kun je hier ook niks mee want het staat op opgehaald. Nou ik ga maar duimen dat dat hier niet gaat gebeuren.

Ik vind het wel vreemd dat koper zegt dat ik verkeerd punt heb geselecteerd terwijl ze zelf ook spullen verkoopt op Vinted. Dan weet je toch dat je als verkoper helemaal geen punt kunt selecteren. Ik kan nu niet eens zien waar het afgeleverd is omdat ik (uiteraard) geen postcode van de ontvanger heb.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:40

Ik baal dat ik Mondial Relay niet uit kan zetten want er zijn nog maar 2 punten bij mij in de stad en die zitten op een hele onhandige plek. Stom.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:34

upendo schreef:
foxy80 schreef:

Hoezo geannuleerd? Of heeft koper aangegeven probleem te hebben?

Koper had een probleem geopend op mijn aanraden omdat het tijdens verzending gebeurd was. Ik ging er vanuit dat we allebei uitgekeerd zouden krijgen. Was I wrong.. Nog steeds niks van Vinted gehoord..

Zelfde hier, maakt geloof ik niet uit hoe goed je het inpakt, als verkoper word je gewoon niet gecompenseerd. Koper had zelfs vinted gemeld dat het echt niet aan de verpakking lag, dat dat prima was. Heb ik nu al best een aantal keer gehad, heeft me toch weer zeker 60 euro gekost.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:31

Hier heeft iemand een probleem gemeld omdat ze vind dat het product niet oké is.
Product was nieuw en verpakt. Product is nu dus uitgepakt.

Ben ik verplicht om het retour te laten komen?
Of kan ik een strijd aan gaan?

Maar dan is er natuurlijk een kans dat het op mijn kosten retour moet?

Kan ik dan beter gewoon alles terug laten komen op haar kosten?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:35

Ligt er een beetje aan wat het is, wat haar probleem is en wat de waarde daling is als je het uitgepakt wil doorverkopen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:36

Het zijn speel poppetjes voor een poppenhuis. Ze zegt dat er niet mee te spelen is omdat de poppetjes niet blijven staan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:36

Was dat iets wat ze van tevoren kon verwachten? Ik heb geen verstand van dit soort dingen :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:41

Dat lijkt me toch echt eigen risico. Kan me niet voorstellen dat Vinted het een reden vind om mee te gaan in haar probleem.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:47

Echt….
Nu weer dit;

Waar vind ik dat??
Iemand ervaring

Afbeelding